Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:39

Zal voor je duimen Donderdag!! Je bent er al zo lang mee bezig, zou toch geweldig zijn als je haar Donderdag mee naar huis kan nemen!

Maar moet je die eigenaar toch niet een beetje voorbereiden? Hij heeft wel ineens een pony minder straks..Misschien denkt hij wel dat hij je heeft afgeschrikt door 2000 euro te noemen?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:25

Ik bel hem vanavond voor een afspraak..dan wil ik er woensdagavond heen.
We gaan haar dan vrijdag of zondag halen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:27

|( |( Ik heb hem net aan de telefoon gehad en nu ontkend hij dat hij een prijs heeft gezegd en dat ze zolang ze goed loopt, niet te koop is....
Ben ik dan echt zo dom bezig of wat...Hij noemde zijn prijs en daar wilde ik nu een afspraak over maken.

Nee, ik had het allemaal verkeerd begrepen.
Hij zei dat hij gezegd had: ALS ze te koop is dan..blablabla.
Ik moest maar rustig afwachten dan kwam alles zo goed.En ik kreeg er nog een flinke zucht achteraan ook :(
Dus zelfs voor die €2000,- wilt hij haar niet kwijt.
Ik ben zooo bang dat ze zometeen ineens weg is zonder dat het gezegd word aan mij |(

Met andere worden beestje blijft daar tot ze zichzelf kapot loopt... |(

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:47

Ben een stille meelezer en duimde met je mee en keek uit naar donderdag, maarrrrr

Eigenlijk had ik niet anders verwacht, ken deze meneer niet, maar zo'n pony is echt goud waard natuurlijk!
Dan kan ie wel 10 nieuwe pony's aanschaffen bij wijze van spreken, maar van deze pony weet ie wat ie aan d'r heeft en dat moet je met nieuwe pony's nog maar afwachten zowel betrouwbaarheid als gezondheid.

Echt heel rot voor je, maar hij zal haar inderdaad niet zomaar wegdoen.
Dat bedrag is waarschijnlijk geweest dat ie "van je af was" (zo bedoel ik het niet)
Vergis je niet hoeveel meisjes daar in de rondte lopen die hun lievelingspony willen hebben hè..

Dan ben jij volwassen en erg trouw aan dit diertje, maar echt waar je moet geduld hebben...
Heel naar maar nogmaal ik had niet anders verwacht..

Sterkte!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:57

Ik had toch wel verwacht dat hij een pony van 25 jr die elk moment iets kan gaan mankeren zou verkopen voor de prijs van 2000 euro :( ;(

HubbaBubba

Re: Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:36

Ja dat begrijp ik en vind het ook echt kl*te voor je, want ik weet als geen ander hoe het voelt als je denkt dat je eigenlijk alles rond hebt voor je gevoel, het dan toch niet door gaat.

Maar de pony kan bijv. wel 40 worden en voor hem is ze grof gezegd maar een "ding" en ja als ze er dood bij neervalt... k*t maar ze heeft wel flink geld binnengebracht, ze hebben gewoon dat gevoel niet dat wij hebben met dieren.

Ik reedt vroeger op een manege waar een heel oud paard mee liep en die heeft tijdens de lessen een hartaanval gehad en lag met ruiter en al op de grond, een pensioen werd hem ook niet gegund..

Het enige dat je nog af kunt wachten (maar niet hopen op..) is dat hij nog eens terug denkt over jou die haar dus voor €2000,- over wilt nemen en hij inderdaad het risico dat hij nu neemt tot zich door laat dringen en dan misschien, heel misschien nog bij je terug komt zodat hij in ieder geval die €200,- in z'n zak kan steken.

Maar kans is echt klein hoor want weet niet hoeveel de lessen kosten bij jullie, maar laten we een tientje aan houden (waarschijnlijk is het duurder) dan hoeft de pony maar 200 lessen te lopen en laten dat 10 uurtjes in de week zijn (wat waarschijnlijk ook veel meer is) brengt ze dus al in 20 weken €2000,- op, dus hij zou inderdaad zakelijk gezien wel gekke Gerrit zijn als hij haar NU weg doet...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:44

Ik rij daar al 10 jaar niet meer, dus dat weet ik niet....laten we hopen...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:50

walgelijk zo iemand als het paardje wat krijgt krijgt hij er niets meer voor dat kan je hem vertellen en jij wil haar heel graag omdat je van haar houdt dat kan je hem vertellen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:19

MiniMouse schreef:
|( |( Ik heb hem net aan de telefoon gehad en nu ontkend hij dat hij een prijs heeft gezegd en dat ze zolang ze goed loopt, niet te koop is....
Ben ik dan echt zo dom bezig of wat...Hij noemde zijn prijs en daar wilde ik nu een afspraak over maken.

Nee, ik had het allemaal verkeerd begrepen.
Hij zei dat hij gezegd had: ALS ze te koop is dan..blablabla.
Ik moest maar rustig afwachten dan kwam alles zo goed.En ik kreeg er nog een flinke zucht achteraan ook :(
Dus zelfs voor die €2000,- wilt hij haar niet kwijt.
Ik ben zooo bang dat ze zometeen ineens weg is zonder dat het gezegd word aan mij |(

Met andere worden beestje blijft daar tot ze zichzelf kapot loopt... |(

Och nee joh !

Daar was ik dus al bang voor , je rekende jezelf al een beetje rijk , het klonk nu niet bepaald als een keihard voorstel zeg maar..... :o

Maar echt enorm balen zeg !!! :(:)

Heb je wel gezegd dat je die 2000 euro er voor over hebt , en dat hij er nog even over na mag denken / op terug kan komen ?

Potverdorie wat zonde zeg , ik ben ook erg teleurgesteld :n

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:17

Ahh nee! Ik was heeltijd een stille meelezer, maar nu moet ik toch echt reageren. Ik vind het heel goed dat je dit wil doen, TS, maar wat ontzettend klote dat hij nou weer afhaakt. Ik hoop echt dat het nog gaat lukken!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 11:22

|( ik hoop dat ik haar ooit de mijne kan noemen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:32

Kun je het niet beter loslaten? Hartstikke moeilijk natuurlijk, maar ik denk wel het beste. Nu krijg je teleurstelling op teleurstelling voor waarschijnlijk niets.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:36

Ken je niet iemand die daar rijd die haar een beetje in de gaten kan houden voor je? Want ik begreep dat je er zelf maar een paar keer per jaar komt?

Loslaten is verstandelijk gezien misschien het beste, maar ja, ik weet ook niet of ik dat zou kunnen..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 11:58

Nee ik ken in principe niemand echt persoonlijk daar...dus dat ik best moeilijk en de eigenaar is echt niet fijn.
Wil niet dat hij zometeen ook nog boos word omdat ik met zijn ''personeel'' contact heb over Polly ofzo.
Of ik moet met iemand in contact komen die daar rijd, maar op mijn leeftijd rijd je daar op de paarden en heb je niet zoveel met de pony's te maken, laat staan hoe ze er aan toe zijn kwa kreupelheid oid.
En vaak vertellen ze de klanten ook niet als er één weg dreigt te gaan....moeilijk dus

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:54

Met je laatste zin heb je waarschijnlijk helemaal gelijk, maar toch..Al ken je maar iemand die je in elk geval een seintje kan geven als ze kreupel is of ziek wordt oid..Misschien een bokker die op die manege rijdt?
Hoeft die eigenaar toch niets van te merken.

Kan je dan weer eens gaan praten, misschien staat hij er dan wel voor open om haar aan je mee te geven..

Is maar een idee hoor, ik gun het jou en die pony gewoon zo.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 13:16

Bedankt reiziger :*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:16

Als je daar voor het laatst 10 jaar geleden bent geweest dan ga je toch gewoon kijken, spreek hem rechtstreeks aan en zeg dat je er nu 2000 euro voor neer wilt leggen en dat hij direct moet beslissen.
Ook echt duidelijk maken dat dit eenmalig is en dat het aanbod alleen geld zolang je op de manege bent en als hij nee zegt dan maak je een mooie foto en neem je afscheid van haar.
Je moet je veel harder opstellen, hoe moeilijk het ook is en maak hem duidelijk dat hij niet over twee weken komt met het bericht dat je haar kunt komen halen. Hij wil wachten tot ze echt niet meer kan en dan mag jij de DA kosten en 2000 euri's betalen en hij schat jou zo in dat je dat nog zult doen ook.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:07

bigone schreef:
Als je daar voor het laatst 10 jaar geleden bent geweest dan ga je toch gewoon kijken, spreek hem rechtstreeks aan en zeg dat je er nu 2000 euro voor neer wilt leggen en dat hij direct moet beslissen.
Ook echt duidelijk maken dat dit eenmalig is en dat het aanbod alleen geld zolang je op de manege bent en als hij nee zegt dan maak je een mooie foto en neem je afscheid van haar.
Je moet je veel harder opstellen, hoe moeilijk het ook is en maak hem duidelijk dat hij niet over twee weken komt met het bericht dat je haar kunt komen halen. Hij wil wachten tot ze echt niet meer kan en dan mag jij de DA kosten en 2000 euri's betalen en hij schat jou zo in dat je dat nog zult doen ook.

Als je goed leest lees je dat ik daar elk jaar een aantal keer kom.
het meeste van wat jij zegt heb ik al geprobeerd.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:11

Wat bigone zegt is hard, heel hard. Maar ook heel waar. Toch zou ik dit zelf (in jouw situatie niet kunnen :o), hoewel het inderdaad wel kan zorgen dat het overkomt bij de manegehouder. Aan de andere kant denk ik ook, aangezien je dit wil, dat je de kosten van de dierenarts ervoor over hebt. Moeilijk..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:29

Precies sachaaaaa.
En aan de zucht van de manegehouder kon ik wel afleiden dat het hem alleen maar tijd kost en dat hij het echt niet ziet.
Ik heb ook echt even geen zin meer om met hem te praten...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:37

Dit is dus duidelijk een manege eigenaar die geld vele malen belangrijker vind dan het wel zijn van zijn dieren!
Pony is nog gezond en brengt zijn geld nog op, een nieuwe pony aanschaffen kost meer, dus laat deze maar lopen tot hij er bij neervalt!
Walgelijk dit soort mensen!
Ik zou zeggen gouden strik eromheen en pony krijgt het goed voor 2000 euro...wat veels te veel is natuurlijk!!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:40

bedankt aerdenhout1,
Ik zou bijna een meeting gaan organiseren en dan met zijn allen haar gaan ophalen.
Spandoeken en al voor een fijn leven na haar harde werk ;(
Ik hoop dat ze ooit bij mij is en van haar laatste jaren vrij kan genieten hoe zij het wil!

Het kan er bij mij ook niet in dat hij dat beestje na 18 jaar geen pensioen gunt.
Na alles wat ze voor de lerende kindjes heeft betekent...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:52

Ik zat ook al te denken , je zou toch bijna 1 of ander TV-programma erbij gaan betrekken , actie op touw zetten en de boel daar flink in het nieuws brengen als een mooi schrijnend verhaal van arme ponies die hun hele leven slijten in een stand en het niet eens gegund is om met pensioen te gaan :n

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:42

Meeting? Ik doe mee! :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:37

pmarena schreef:
Ik zat ook al te denken , je zou toch bijna 1 of ander TV-programma erbij gaan betrekken , actie op touw zetten en de boel daar flink in het nieuws brengen als een mooi schrijnend verhaal van arme ponies die hun hele leven slijten in een stand en het niet eens gegund is om met pensioen te gaan :n

Dat gaat wel ver zeg. De pony is gewoon van iemand. Als die hem niet wil verkopen dan is dat zijn goed recht. Manegepony zijn is niet ideaal maar beestje wordt nog altijd niet mishandeld volgens mij.

Overigens denk ik dat de pony best te koop is, alles is te koop. TS heeft in augustus in een informeel gesprek 2000,- euro gehoord en denkt de pony een half jaar later, zonder dat er verder nog zakelijk contact is geweest, gewoon in te kunnen laden. Dat is op zijn minst een beetje naief.
In plaats van emotioneel te zijn en oh wat is de wereld oneerlijk zuchten kan TS zich beter wat zakelijker opstellen en gaan onderhandelen. Misschien valt er wel een deal te maken waarbij de manegehouder nog een periode voordeel aan de pony heeft maar ze wel al jouw eigendom is. Wees creatief, verzin een paar opties, lees een boekje over onderhandelen en ga er gewoon heen. Face to face.

Ik zeg dit heel direct daar ben ik me van bewust maar niet om je af te katten Ts, maar omdat ik het jou en die pony gun en denk dat het echt wel kan lukken als je jezelf even vermant. Laat desnoods iemand anders dit voor je regelen die goed kan onderhandelen, een paardenhandelaar bijvoorbeeld die je wat commissie geeft.