Wat is nou een Recreatiepaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:15

Een braaf paard, wat net niet het talent heeft om mee te draaien in de hogere niveau's van de wedstrijdsport, maar wat wel een super beestje is om het op te leren!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:09

Dan denk ik gelijk aan het paard van mijn moeder :D

Een paardje waarmee je lekker kan buitenrijden en waarmee je veel plezier hebt in het buitenrijden.
Een paardje waarmee je niet zo zeer in de sport gaat :D

opisop_shop

Re: Wat is nou een Recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:13

een recreatiepaard is imo een paard waarmee je niet de ambitie óf mogelijkheid hebt om de sport mee in te gaan.
qua karakter zijn ze vaak heel koel en veelzijdig inzetbaar.
Recreatiepaarden worden denk ik ook meer butien gehouden dan sportpaarden / paarden die wedstrijden lopen, en zijn wat harder qua gezondheid doordat ze aan meer blootgesteld worden.

Voor zover mijn definitie :P

Wouter wat bedoelen ze met die letters/cijfers op de X-as?

TVerheijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:16

een recreatie paard is een paard waarmee je buitenritjes maakt een beetje dressuurt en een beetje mee springt van alles wat dus

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:46

TVerheijen schreef:
een recreatie paard is een paard waarmee je buitenritjes maakt een beetje dressuurt en een beetje mee springt van alles wat dus

Zie sportpaard topic..

ehhhh, heb ik weer een probleem, dat doe ik allemaal..
En zijn startkaart is aangevraagd en ook dan blijven we dat doen...
Ook zo gedaan met mijn andere paard.
Vandaar mijn uitvinding, recreatieve wedstrijd ruiters.... en recreatieve sport paarden... :+

En geloof me ik kan ernstig genieten van de recreatie en heeeeeeel verrot fanatiek doen in training of op wedstrijd... }>

Joost1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:42

Sjolvir schreef:
Gezelschaps paard is in mijn ogen ook een paard dat alleen als grasmaaier geschikt is om >>

Een gezonde shetlandpony die als gezelschap dient, kan nog steeds prima recreatie paard of super sportpony voor de wagen zijn of voor een kind.

Sommige definities gaan we niet zo maar uitkomen...

De slager voor wie ik klusjes opknap(te) had zo'n shetlandpony en daar is het bij mij allemaal mee begonnen <3
En dat ging maar door en dat ging maar door en nou heb ik zelf mijn eigen paard ;)