paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:42

Faxx schreef:
Hier ook een ruiter met een maatje meer. Ik heb al meerdere malen te horen gekregen dat het zielig was voor mijn paard of dat het er niet uit zag. Geeft natuurlijk wel een klap in je zelfvertrouwen. één iemand heeft het zelf gepresteerd mij te vertellen dat het dierenmishandeling was :S

Mijn paard lijkt er zelf geen last van te hebben. (maar ja sommige mensen zeggen dat het op langer termijn zeker schadelijk zal zijn voor het paard) Ik stap inderdaad ook vaak op via een kist, fijner voor me paard maar ook voor mij (soms zo stijf als een plank)

Ik post ook wel even een foto.

(ik zweer ook bij kunstlerenzitvlak!
Foto van een paar jaar geleden (heel veel foto's dat ik er naast sta bijna niks dat ik er op zit)
http://94.100.115.47/389300001-38935000 ... _ZUQu.jpeg
(tijd waarin ik het niet zo zag zitten om de divoza binnen te stappen dus maar met joggingsbroek rijden)

fijn hoor zulke mensen, zie veel ergere dingen die onder de noemer dierenmishandeling vallen.
je hebt een groot paard, die kunnen echt wel wat hebben hoor, kijk als je nou op een shet zou gaan zitten :D
even serieus, ik vind dat echt poedersuiker opmerkingen, ze weten werkelijkwaar niet hoezeer ze daar iemand mee kunnen kwetsen, en vaak zijn het mensen met maatje 0, een leuk plaatje om te zien, maar rijden ho maar!!!! (nu zeg ik dus niet dat alle mensen met maatje 0 dit zeggen, maar de mensen die het zeggen vaak maatje 0 hebben :o :D )

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:43

Ach ja... een jury heeft mij ook: "die dikke met die lelijke schimmel" genoemd.... daar moeten we maar doorheen kijken hoor! En mijn paard is zeer zeker niet lelijk :p

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:47

langua schreef:
Ach ja... een jury heeft mij ook: "die dikke met die lelijke schimmel" genoemd.... daar moeten we maar doorheen kijken hoor! En mijn paard is zeer zeker niet lelijk :p

heb even op je profiel gekeken, en nee je schimmel is zeker niet lelijk _O- _O- _O- *\o/* *\o/* *\o/*

Faxx

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:50

ja het is idd iets waar je je overheen moet zetten, maar soms toch wel even een klap in je gezicht.

Heb je schimmel ook maar even bekeken haha :P En nee ik vind hem ook niet lelijk!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:29

Heb gelukkig nog nooit commentaar gehad. Alleen maar dat hij echt stevig genoeg was ;-).

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:45

Oh wat leuk, een topic voor meiden met een maatje meer. Tjonge ik voel me ooit wel eens ongelukkig als ik al die 'model ruitertjes' hier zie. Ik heb een maatje 46 ben in 10 jaar tijd 30 kg aangekomen en dat doet toch wel pijn. Zeker als je er toch wel leuk bij wilt lopen.

Rijbroeken vind ik een kriem. Zeker als er eentje buiten het pashokje staat en vraagt of het allemaal lukt. Sommige modellen krijg ik niet eens over mijn kuiten (ben gezegend met 46 cm omtrek) andere lukken wel maar krijg ik niet dicht. En altijd maar kleuren zoals donker blauw en zwart. Ik zou ook wel eens wat anders willen. Ik rijd wel altijd met een leren zitvlak, alleen de laatste tijd rijd ik mijn broeken kapot op de naad van mijn 'poepert' in het zitvlak. Geen idee waar het aan ligt. Ben niet dikker geworden, maar heb wel een nieuw zadel waar ik ook in kan zitten. Misschien dat het daar aan ligt.

Ik moet zeggen dat ik wel getailleerde truitjes aan durf te trekken, wel wat langer vallende en daar juist wel donkere kleuren (ik ben anders zo snel vies :)). Dit ziet er (raar maar waar) beter uit als een groot vallend t-shirt.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:12

Langua, dat vind ik echt niet kunnen dat een jury dat zegt, en ook nog zo dat je het hoorde??? :(

Ik heb ook een maatje meer, altijd gehad maar ben de laatste tijd door een ongeluk 3 jaar geleden (val van vreemd paard) weer aangekomen. Ik rijd western en draag dus een spijkerbroek, geen speciale, een gewone van onbekende merken, die gewoon lekker zitten. Van het weekend zei toevallig iemand die me zag rijden waarom ik niet weer wedstrijden (pleasure) ging starten, eerst afvallen! Was mijn antwoord. Want voor een pleasure-wedstrijd vind ik het echt niet mooi, dan moet er echt eerst wat af. Dus ik weet wat me te doen staat de komende tijd.....

Hieronder een recente foto van mij met mijn Quarter:
http://i1030.photobucket.com/albums/y37 ... 24b_LR.jpg

Het is net of dat ik maar 1 arm heb maar ik rijd dus met 1 hand, de andere arm hangt naast me aan de andere kant :D
en ik bijt op mijn onderlip, doe ik schijnbaar vaker onder het rijden.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's graag in link

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:23

Past best op de quarter hoor! ziet er netjes uit. de opmerking over de schimmel is inderdaad wel erg lomp.

Gaat even spieken naar de schimmel...

edit: je kunt vanalles zeggen over je schimmel, maar lelijk is ie absoluut niet. heb ze al eens veel slechter gezien :P

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:56

Hallo Meiden,

Allereerst heel erg bedankt voor diegenen die hun maten hebben doorgegeven *D ,
we kunnen er echter nog veel meer gebruiken want er zit nogal verschil in bouw merken we,
het is denk ik verstandig als we diverse lengte maten gaan maken maar ook de kuit en knie maten zijn heel erg verschillend,
Dus als je even tijd hebt stuur je maten door

Voor wat betreft alle opmerkingen die naar je hoofd worden geslingerd over je bouw, laat ze maar,
meestal zijn het mensen die lang zo goed niet kunnen rijden als jullie en jaloers zijn,
het is dan lekker makkelijk om af te geven op je lichaamsbouw,
Onze ervaring is dat de Plus Size Lady's veel vaker goed rijden en zich verdiepen in het welzijn van het paard

We gaan het model rijbroeken wat eerder in dit topic stond zeker laten maken maar dan in andere kleuren,
wij zijn aan denken en brainstormen over:
- antraciet grijs met zwart
- antraciet grijs met blue
- antraciet grijs met pink
- choco met blue
- choco met pink
- grijs met wit
- camel met brown
- indigo met navy
- indigo met zwart
- choco met geel
welke combi spreekt jou het meest aan? Of heb je een hele andere combi die je mooi lijkt? Laat het ons maar weten
De kleuren geel en indigo worden in de zomer van 2011 dé modekleuren ( ze zeggen zelfs dat geel het nieuwe roze wordt...)
dit is de kleur indigo
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... nEMY6Ujts=

deze ruitbroeken en broek met lakaccenten met kunstlederen inzet zijn ook een optie,
de stof van deze broeken is zeer elastisch gaan niet lubberen en kleden heel mooi af, zal eens kijken of ik een foto kan maken met een Plus Size Lady

http://www.huppa.nl/13925-6032-large/de ... attini.jpg[/img][img]http://www.huppa.nl/13926-6626-large/elettra-rijbroek-tattini.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:24, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's graag in link

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:10

De antraciet en de choco (behalve de gele) zou ik zo aantrekken,
grijs met wit is leuk voor de zomer.
Camel en indigo trek ik niet aan, camel staat mij niet en indigo is te opvallend, ik heb liever een beetje basic broeken met een apart shirt erop.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:16

ik zou gaan voor de
grijs met zwart
camel met brown
choco met geel

ik zal vanavond eens mijn maten opnemen en doorgeven ;)

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:20

Ik ga voor de antraciet grijs met zwarte. Die zou ik erg leuk vinden! en ik denk dat de camel met brown ook wel in mijn smaak zal vallen!

en dank je wel! Weten we iig zeker dat jury;s niet alles weten, mijn schimmeltje is wel mooi *\o/* De jury wist niet dat ik het kon horen, en schrok wel toen ik mezelf voorstelde als de dikke met de lelijke schimmel. Daar heb ik wel lol in gehad, dat ze 5 minuten lang niet uit haar woorden kon komen!

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:25

langua schreef:
Ik ga voor de antraciet grijs met zwarte. Die zou ik erg leuk vinden! en ik denk dat de camel met brown ook wel in mijn smaak zal vallen!

en dank je wel! Weten we iig zeker dat jury;s niet alles weten, mijn schimmeltje is wel mooi *\o/* De jury wist niet dat ik het kon horen, en schrok wel toen ik mezelf voorstelde als de dikke met de lelijke schimmel. Daar heb ik wel lol in gehad, dat ze 5 minuten lang niet uit haar woorden kon komen!

Heel goed gedaan, zo'n soort opmerking zou ik ook zeker geplaatst hebben, of na de proef zeggen: "zo heeft die dikke met die lelijke schimmel het een beetje goed gedaan?"
moet je ze dan zien kijken ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:29

Die schimmel is absoluut niet lelijk, jury's kunnen rare dingen zeggen.
Ooit te horen gekregen dat ik mijn verzorgpony, IJslander, maar naar de slager moest brengen en een echte pony moest kopen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:47

Grijs/zwart, grijs/wit (of wit met grijs vlak), camel brown, indigo/navy vind ik wel mooi..
En die onderste broeken, mijn god, die zijn prachtig! Die zou ik echt willen hebben! :j

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:54

Deze kleurencombinaties zou ik zo aantrekken!
antraciet grijs met zwart
antraciet grijs met blue
choco met blue
camel met brown
indigo met navy

En die ruitjes broek! Die is erg mooi! Als die er in mijn maat zonder zitvlak is/komt, dan gaat die zeker in mijn bezit komen!

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:54

Sita_ schreef:
Grijs/zwart, grijs/wit (of wit met grijs vlak), camel brown, indigo/navy vind ik wel mooi..
En die onderste broeken, mijn god, die zijn prachtig! Die zou ik echt willen hebben! :j

Ja die zijn gaaf he? Ik heb zelf maat 44 en heb die zwarte met lak in maat 42, zit echt heerlijk lekker elastische stof en het lakrandje langs de buitenkant van het been kleed heel mooi af :D

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:55

Indigo vind ik heeel erg mooi! Maar ik draag zoiezo veel blauwtinten.

In de combinatie grijs/wit zou ik meer wit willen zien, voor wedstrijden. Misschien ook een idee wit/zwart.

Die ruitbroeken zijn erg mooi! Alleen dan zouden ze met steekzakken moeten zijn!

Verder ga ik met Sita mee, mooi hoor!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:55

Ik vind die twee kleurige broeken niet zo mooi. Wel een mooie spijkerstof rijbroek.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:57

Klasien schreef:
Deze kleurencombinaties zou ik zo aantrekken!
antraciet grijs met zwart
antraciet grijs met blue
choco met blue
camel met brown
indigo met navy

En die ruitjes broek! Die is erg mooi! Als die er in mijn maat zonder zitvlak is/komt, dan gaat die zeker in mijn bezit komen!

Het zitvlak van alle rijbroeken van Tattini zijn gemaakt van een heel zacht Dawoo, je voelt niet als bij andere broeken een "hard stuk" tussen je benen,
het is wel lekker stroevig in je zadel maar zit absoluut heerlijk, ook de naden zijn allemaal plat genaaid zodat je die niet voelt ;)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:37

Kleuren die mij aanspreken:
- choco met blue
- grijs met wit
- camel met brown

De kleur die je vergeet! WIT! Een passende wedstrijd broek vinden is erg moeilijk!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:54

@huppajenh, wat gaaf dat jullie een eigen lijn gaan maken! Komen er ook modellen die niet tot onder je oksels opgetrokken dienen te worden? Ik vind het zelf namelijk wel prettig als een rokbroek wat lager is.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:44

Dez kleuren zou ik willen;

- antraciet grijs met pink
- choco met blue
- choco met pink
- grijs met wit
- camel met brown
- indigo met zwart
- choco met geel

Vind op 1 na alle kleuren mooi hahaha!!

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:21

De duokleuren zijn erg mooi (heb ik ook in de colectie) en kleden altijd erg goed af. Veel gevraagde combi's zijn donkerbruin/zwart, grijs/zwart en donkerbuin/lichtbruin. Het ruitje vind ik ook erg mooi zowel met als zonder kunstlederen zit.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 12:33

even een vraagje ,, ik wil zelf altijd een drukke rijbroek in donkere kleuren ,, t liefst ruitjes of zo dat lijdt lekker af van mijn dikke kont , lerenzitvlak krijg ik nooit over mijn kont heen echt erg dan heb ik echt t kruis tussen me dijen zitten das drie keer niks dus dat hoef ik dan ook niet ,, maar nu heb ik een heerlijke rijbroek gehad van comfort maar nu is ie echt op en op zoek naar een nieuwe ,, pffff pas niks alleen weer de zelfde maar die wil ikke nietttttt hihi ,, heb echt een drollenvanger aan de kont vlubbert helemaal echt vrezelijk ,, ik wil altijd leuke shirts die over mijn kont vallen als ik sta maar een beetje sexy mag van mij wel hoor , ik wil ook wel gezien worden ook al zit ik op mijn peerd :)
mijn voorgevel is iets waar ik nog wel trots op ben en die wil ik laten zien ook ,,,, :$ erg he hahaha
maar ik kan mijn maten niet opnemen heb helemaal geen cm in huis of iets waar t mee kan