Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

kimmie88

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 05:45

loeky_flap schreef:
oh,het is echt,iedereen die met cap rijdt,accepteert het volgens mij gewoon niet dat er ook mensen zijn die zonder cap rijden.

Dit is onzin, weet niet waar je dit op baseerd?
Maar het is gewoon een feit dat er tijdens en na een val meer en erger letsel kan overgehouden worden als je zonder cap rijd ipv met.
Natuurlijk beschjermt een cap niet alles, maar dat kan ook niet anders ben je zelf ook niet meer soepel.

Iedereen moet zelf weten of ze wel of geen cap dragen. Maar kom bij mij niet zeuren over een bult op je hoofd of erger als je bent gevallen zonder een cap op je hoofd. Dan had het duidelijk voorkomen kunnen worden met het dargen van een cap

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:10

Ik rijd met cap, zonder dat ding was ik 2x mijn hoofd kwijt :+
En ik mag sowieso van mijn ouders niet rijden zonder cap, dat is heel duidelijk. En gezien het feit dat ik niet zonder de paarden kan, zet ik het ding op.

Verboden.. tsja.. het is de verantwoordelijkheid van de ruiter zelf, maar echt het goede voorbeeld is het niet hé? Ik denk ook niet dat er meer mensen met cap gaan rijden, om bij Rijden ITP te kunnen komen, of het is maar een enkele keer ;)

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:15

Liever niet zonder, een hersenschudding kan nare gevolgen hebben. Een keer verkeerd vallen is een paar maanden in de nesten.
(Scheelt dat ik toch wel gewend ben aan iets op mijn hoofd door de motor.)

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:59

Ik rijd altijd met cap, om de simpele reden dat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik zonder zou rijden en er af zou vallen en ten gevolge van het gebrek aan een cap hersenbeschadiging zou oplopen die met een cap voorkomen had kunnen worden.

Er zullen ook vast wel redenen zijn die pleiten voor het rijden zonder cap (zoals eerder in dit topic geschreven wordt), maar ikzelf voel me met cap veiliger. Hoe braaf mijn paard ook is, ondanks dat ik in mijn leven nog maar 2x van een paard gevallen ben... mij zul je nooit zonder cap zien. Ik heb ook eens meegemaakt dat ik met pony en al gevallen ben, iets wat kan gebeuren ongeacht de betrouwbaarheid en braafheid van je paard....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:02

Ik heb tegenwoordig geen cap meer op behalve buiten en met het paard die ik aan het inrijden ben.
Waarom niet? In de zomer is het ontzettend warm onder dat ding, en daar krijg ik nog wel eens hoofdpijn van (niet omdat hij te strak zit, echt van de warmte) en ik ben er dan liever goed met mijn hoofd bij zonder cap, dan er totaal niet bij met cap :)

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:12

Ik rij altijd met cap, durf het risico niet te nemen om zonder te rijden.
Heb een keer een ongeluk zien gebeuren met een vrouwtje, die klapte met haar hoofd tegen het schot van de bak aan (cap op!), ze had een zware hersenschudding, dat had veel erger af kunnen lopen als ze geen cap had gedragen.
Iedereen moet zelf weten wat ze doen, ik neem het risico niet, trouwens, je bent niet verzekerd als je gaat rijden zonder cap, het is maar een weetje....!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:33

Ik rijd ook echt altijd met cap.
Voel me niet veilig zonder.

Ik zeur ook altijd bij vriendinnen/andere mensen die geen cap op hebben of ze niet wat vergeten zijn :Y) .
Meestal snappen ze het niet :+ .

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 04:26

Het is zeker je eigen verantwoording. Ik werk toevallig op een Spoedeisende Hulp.
Als je 1 keer live hebt gezien hoe iemand eruitziet nadat ie zonder cap van zijn paard viel, m.a.g een 'gecrushte' schedel, dan wil je best graag die 'stomme' cap op...

nellasammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:15

Op mijn eigen paard rij ik zonder cap zowel in de bak als buitenritten.
maar met onbekende paarden rij ik wel met cap.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:18

Ik rij altijd mét cap! Behalve vorige maand, toen mocht ik anderhalve maand geen cap dragen ivm. hoofdhuidallergie.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:46

Ik rij altijd met cap.
Hoewel ik het wel mooi vind om te zien als iemand zoveel vertrouwen heeft in zijn/haar paard. Maar het is en blijft een vlucht dier ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:01

PayAttention schreef:
Ik rij altijd met cap.
Hoewel ik het wel mooi vind om te zien als iemand zoveel vertrouwen heeft in zijn/haar paard. Maar het is en blijft een vlucht dier ;)

Inderdaad ;) Ik rij altijd met cap, maar voltigeren altijd zonder. Reden: als je bij het voltige in handstand staat bijvoorbeeld, schiet dat riempje onder je kin in je keel zeg maar dus dat is alleen maar gevaarlijk.

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:09

iedere keer als ik priveles krijg in de buitenbak zie ik telken een meisje zonder cap :( op een appeloosa rijden (op straat )

gevaarlijk !

ze is ooit al eens in rengalop over de straat gegalopeert (doordat haar paard verschoot)

eng !

ze heeft ooit al een lichte hersenschudding gehad (omdat ze van haar paard viel en geen cap opzette)

pijnlijk !

daarvoor moet je zo dom als een }:0 zijn

je leeft maar een keer,he !

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:07

Op Neeltje rijdt ik eigenlijk nooit met cap.. als ze een tijdje stil heeft gestaan wel en als ik buiten de bak rijdt. door het bos ofzo..
Op de manege waar ik verder nog rijdt is het verplicht. En de paarden van iemand die ik rij heb ik ook altijd een cap op.. vooral omdat het allemaal jonge paarden zijn..

noempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:18

Tja..ik weet dat het eigelijk wel verstandig is maar kan er met dit warm weer niet aan denken,haha
Ik rij eigelijk altijd zonder,alleen op concour niet en als ik naar buiten ga(bosrit).

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 05:53

altijd zonder,ik heb er niet eens 1.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:06

Op de manege rijd ik altijd met cap, zonder uitzondering.
Diva is echter een ander verhaal. Ik vertrouw die pony volledig, daarom doe ik als het warm is geen cap op als ik in de bak ga dressuren. Als Diev schrikt zal ze stil gaan staan, dus ze heeft geen rare bokacties. Als ik ga springen of ik maak een buitenrit, dan gaat hij wel op. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:30

Yv_ schreef:
En als je valt, val je toch bijna nooit op je hoofd. Vroeger reed ik op de engelse manege wel altijd met cap, toen ben ik er vaak genoeg afgemieterd.. Nooit op mijn hoofd, wel gebroken pols, gebroken neus,

Ben dan wel benieuwd waar jou neus zit!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:44

Ja ik rijd altijd met cap ! :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:48

H_Nalanta schreef:
Yv_ schreef:
En als je valt, val je toch bijna nooit op je hoofd. Vroeger reed ik op de engelse manege wel altijd met cap, toen ben ik er vaak genoeg afgemieterd.. Nooit op mijn hoofd, wel gebroken pols, gebroken neus,

Ben dan wel benieuwd waar jou neus zit!

_O-

'Ik ben zo blijjjj, zo bliiiiiijjjjjjjj, dat mijn neus van voren zit en niet opzijjjjjjjjj!'

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:53

_O- _O- _O- _O-
subliem!

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:05

haah ik val wel vaak op me hoofd
als jij, je neus breekt val je toch op je neus of licht dat aan mij
weet niet of jouw neus ergens anders zit

Laureeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:11

Altijd cap & bodyprotector.
hebben me al veel geluk gebracht :') x

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:20

ik rij altijd met cap, ben wel ns vergeten om m op te zetten(al lang geleden) maar ben toen weer terug de stal in gelopen om m op te zetten. er kan altijd iets gebeuren en je cap bied dan goed bescherming. ik val(viel) even afkloppen best wel vaak, maar gelukkig niet op mn hoofd. ik vind het erg belangrijk om m op te hebben, kijk maar naar tineke bartels en courtney king, die hebben en zitten nog wel even in de kreukels en dat was ook omdat ze m n keer niet op hadden

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:17

Altijd met cap. Al heb ik zo'n onwijs mak paard, wat me nooit iets met opzet zou doen en haast nergens van schrikt, vind ik het een veilig idee. Die dingen zijn er niet voor niets.. en mijn cap is zo licht, dat ik amper merk dat ik 'm op heb :D