!Dan heb je gewaarschuwd en wat de mensen er dan mee doen moeten ze zelf weten

maar ik wou het wel weten!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DendroFleur schreef:Snap wel dat als je altijd op een doodbraaf paard rijdt, je niet kan voorstellen dat een paard iets anders doet dan gewoon draven.
Heb je wel een rood lint en het gebeurt kun jij niet aansprakelijk worden gesteld jij hebt namelijk een rood lint in de staart van je paard. DendroFleur schreef:Het zijn bij ons bepaalde mensen die met meerdere dingen naar mijn idee dom doen. Twee paarden naast elkaar lang vastzetten zodat ze met de halzen verstrikt raken in de halstertouwen.
Rustig van een aanspanning afstappen en verbaast zijn dat ze er alweer vandoor gaan zonder koetsier.
Ik ben ooit op de hoefslag gestopt omdat er een bijna in mijn rug aan het galopperen was. Wordt zelf ook onrustig van dat gesnuif in mijn nek.
KBTP schreef:Weet je wat het ook is, als jij geen rood lint erin doet en je paardje haalt uit en trapt BIJVOORBEELD een paard perongeluk kreupel dan ben jij de schuldige want jij hebt geen rood lintje ter waarschuwing!Heb je wel een rood lint en het gebeurt kun jij niet aansprakelijk worden gesteld jij hebt namelijk een rood lint in de staart van je paard.

Ik had een mooie strik meegenomen, maar er was zo geweldig mooi groot losrijterrein dat ik dacht ik probeer het wel gewoon, heb 2 mede losrijders gewaarschuwd en deze hielden vol begrip iets afstand
Erg fijn, het was een goede ervaring, zo goed dat ik uiteindelijk vlak voor de proef toen ik echt de aandacht had lekker even tussen de andere ben gaan stappen en mijn paard dit niet eng vond 
Aansprakelijk blijf ik, dat ben ik me bewust en ik zal wanneer mijn paard angstig is ook niet snel midden in een groep gaan rijden, maar ik waarschuw nog altijd liever dan dat ik later te horen krijg, dan had je ons moeten waarschuwen

Lielle schreef:Raja schreef:En dan niet 1 seconde maar langere tijd en dan zo dat je zelf nergens meer heen kan.
En ja, sommige ruiters presteren het om een volledige binnen hoefslag naast je te blijven draven!
en waarom zou dat niet kunnen?

Lielle schreef:de ruiter op de hoefslag kan ook aangalopperen of gaan stappen toch? Ik zeg niet dat ik het snel zal doen, maar het kan best wel eens voorkomen. Overigens vind ik 1,5 meter tussenruimte dan wel normaal.

Lielle schreef:Je kunt ook zeggen dat de ruiter op de binnenhoefslag gedwongen wordt om af te wenden![]()
Ik snap niet dat het zo'n enorm punt is. Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt in 25 jaar wedstrijden, en anders kun je toch altijd vragen of iemand wil afwenden. Met een beetje samen nadenken kom je er altijd wel uit, ipv meteen met allerlei regels, lintjes etc te gaan gooien.