charles owen welk model zit prettig en hoe valt de maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: charles owen welk model zit prettig en hoe valt de maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:38

Ik heb er nog niet echt een stortbui op gehad, maar een beetje regen kan 'ie zeker hebben. Ik heb de mijne nu anderhalf jaar en hij is nog als nieuw :). Superfijne cap!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:46

Ik heb een bruine showjumper zit echt als gegoten ben er erg blij mee, zou graag nog een blauwe hampton of wellington willen, helaas worden de nieuwe allemaal met plastic (normale) sloyjes gemaakt en dat vind ik dus net niet mooi := oude(ijzeren) slotjes verdwijnen helemaal :(
Het heeft 1x geregend en toen hadk mn tranings (gpa) opgezet, vind ik zonde van mn CO :=

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:52

Ik heb de charles owen wellington classic, vind het ook een hele fijne cap, heb hem sinds september 2010 en er is al regen op gevallen en ziet er nog heel goed uit! Ik heb hem wel alleen op concours op dus dat zal ook wel schelen. Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:13

Ik denk dat ik binnen kort even ga passen bij de divoza in leek en kijken welke het beste past bij mijn gezicht? En dan via Josie op bokt bestel?

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:25

ismy schreef:
Ik blijf dit even volgen want ik heb ook zo nodig mijn vragen.

Hoe zit het met regen en vocht op de cap? Bij is er wel kans dat ie een buitje mee maakt!

Een buitje?? De eerste keer dat ik er mee reed was op wedstrijd toen er flinke stortbuien opkwamen, en ik had m nog niet ingespoten.. Ik heb m gewoon laten drogen en je ziet er niks van! Ze kunnen zeker wel tegen regen..

edit ; foto

Afbeelding
Afbeelding

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:59

calypsoo schreef:
ismy schreef:
Ik blijf dit even volgen want ik heb ook zo nodig mijn vragen.

Hoe zit het met regen en vocht op de cap? Bij is er wel kans dat ie een buitje mee maakt!

Een buitje?? De eerste keer dat ik er mee reed was op wedstrijd toen er flinke stortbuien opkwamen, en ik had m nog niet ingespoten.. Ik heb m gewoon laten drogen en je ziet er niks van! Ze kunnen zeker wel tegen regen..

edit ; foto

ik heb hem nu al 1,5 jaar maar nog nooit ingespoten, waarmee kan ik dat alsnog het beste doen xd

Dressage_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:12

CO Wellington Classic

Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:38

ooh ik ben nu echt helemaal verliefd op de cap hoor!

Ik ga binnenkort even passen bij de divoza in Leek. Genoeg maat en keuze, en dan bestel ik hem via bokt? Want dat scheelt wel veel geld als ik zo kijk!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:41

Ik heb even gepast bij de divoza alleen ze hadden niet kleiner dan maat 56 dus ik heb een te klein hoofd.. 56 wel gepast maar vond hem net wat te groot. Ik ga zo mijn omtrek van mijn hoofd meten. Weet iemand hoe het werkt? Moet wel zeggen dat het een ontzettende mooie cap is zeg!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:23

anders ga je eens naar de showroom van horseridersclassics dat is nog wel te doen voor jou denk ik ismy!
Daar kan je de caps gewoon passen in alle maten.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:15

Ah waar zit die showroom Evony? Ik denk dat ik de cap in maat 55 ga bestellen bij de divoza. Als de cap niet past kunnen ze 'm zo weer verder verkopen zeiden ze. Maar dan ben ik wel 30 euro duurder uit..

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:48

Ik heb mijn charles owen bij de horseridersclassics besteld. Maat klopte precies met die wij opgemeten hadden. Ik heb trouwens gewoon de classic, zit echt heerlijk!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:51

Mijn CO Ayr8 kan ook prima tegen een buitje. Ik gebruik hem als trainingscap en hij ziet er nog prima uit. Meer dan hem opbergen in het tasje en enigszins voorzichtig ermee doen, doe ik er niet aan.

Ik heb hem ook gepast bij Divoza om ook even in een echte spiegel te kunnen kijken en heb hem online bij Horseandridersclassics besteld. Ging prima (alleen beetje lange levertijd bij mij, maar dat verschilt)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:04

is er een website van de shop? En wat als de cap niet past?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:14

Dan kan ie gewoon terug voor een maatje groter of kleiner. Maar daarom vond ik het dus wel belangrijk om niet 'op de gok' van internet te kopen, maar eerst IRL te passen. Daarna kun je dan gewoon precies dezelfde als die je hebt gepast, op internet kopen.

http://www.horseridersclassics.nl/catal ... aps-helmen

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:44

Ik heb de Wellington gehad.
Maat was eigenlijk net als bij mijn gpa caps.

Vond de cap echter veel te warm.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:20

Ik heb nu de classic! Hij is wel warm en laag (ik had eerst cavalcade en die was hoog). Maar zit wel fijn en is super mooi!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:27

Naja ik wil dus de Hampton. Maar ik zou dus waarschijnlijk bestellen bij de divoza en had afgesproken dat als de cap niet paste dat ze hem zo weer door konden verkopen. (mijn maat was er niet) Nou wouden wij er even over na denken en hebben we toch maar besloten om de cap bij de divoza te bestellen. We hebben hun gebeld en nou was het dus niet mogelijk dat als de cap niet paste dat ik hem dus niet nam.

Divoza is voor mij uitgesloten aangezien ik niet tevreden ben over de winkel en we er wel veel meer vervelende dingen mee hebben gehad.

Verder is er bij mij geen ruitersport winkel in de buurt waar ik hem kan passen. Ik heb de Hampton in een te grote maat gepast dus ik weet wel hoe de cap zit. (maat 56 gepast) Nou heb ik met mijn oude cap maat 54 en hij zit wel aardig krap. Ik heb mijn hoofd opgemeten zoals horseriderclasics had beschreven opgemeten en daar kwam 55,4 cm op uit.

Wat zeggen jullie? gewoon een maat 55 bestellen of zijn er nog andere suggesties? Zoals Epplejack heeft die cap niet..

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:17

Ik zou voor de 55 gaan ja, ik heb mijn cap wel in de goede maat gevonden toen, maar ik heb vaker mijn haren onder de cap, en nu merk ik wel dat die iets ruimer is geworden, dus stel hij zit bij jou een beetje krap kun je dat ook proberen om het zo ruimer te maken ;)

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:42

ismy schreef:
Naja ik wil dus de Hampton. Maar ik zou dus waarschijnlijk bestellen bij de divoza en had afgesproken dat als de cap niet paste dat ze hem zo weer door konden verkopen. (mijn maat was er niet) Nou wouden wij er even over na denken en hebben we toch maar besloten om de cap bij de divoza te bestellen. We hebben hun gebeld en nou was het dus niet mogelijk dat als de cap niet paste dat ik hem dus niet nam.

Divoza is voor mij uitgesloten aangezien ik niet tevreden ben over de winkel en we er wel veel meer vervelende dingen mee hebben gehad.

Verder is er bij mij geen ruitersport winkel in de buurt waar ik hem kan passen. Ik heb de Hampton in een te grote maat gepast dus ik weet wel hoe de cap zit. (maat 56 gepast) Nou heb ik met mijn oude cap maat 54 en hij zit wel aardig krap. Ik heb mijn hoofd opgemeten zoals horseriderclasics had beschreven opgemeten en daar kwam 55,4 cm op uit.

Wat zeggen jullie? gewoon een maat 55 bestellen of zijn er nog andere suggesties? Zoals Epplejack heeft die cap niet..

gewoon bestellen, past hij niet doen ze bij HRC ook niet moeilijk over ruilen, ik heb na de eerste levering geruild van kleur maat én model en dit ging allemaal zonder problemen!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:25

Oh okee dan bestel ik hem daar :) Super bedankt.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:30

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:11

Heb de Hampton genomen en ben er erg blij mee :j
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 07:55

Ik ga hem in de voorjaarsvakantie bestellen! Ik ben super benieuwd, want de cap van nu is me echt te klein en ben er wel paar keer heel hard mee gevallen..

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:22

Ik heb vandaag een bruine CO besteld bij HRC. Nu ong 2 weken wachten. Als ie binnen is zou ik wel een foto plaatsen.