ateo schreef:Wat is het toch een koele kikker. Nu weet ik zeker dat het aan mij ligt. Verdorie, IK moet hem de zekerheid geven. Hopelijk komt dat gauw.
Die wetenschap dat het puur door jou gemiep komt scheelt zo veel. Je gaat dan veel makkelijker de knop om zetten van "kom op, niet miepen". Tenminsten, dat heb ik. Daarom reed ik vrijdag ook zo veel fijner met een stuiterend paard naast me dan dat ik dinsdag had met een super braaf paard naast me.
Vandaag noodgedwongen in de buitenbak moeten rijden. Had er niet bij nagedacht dat het wedstrijd was en de binnenbakken dus bezet waren en aangezien ik niemand had om mee naar buiten te gaan viel die optie ook af. Aangezien ik te lui was om te lopen en het hek toch open was stapte ik halverwege het erf al op. Bij mijn weten was ik helemaal ontspannen, maar paardlief draaide meteen om en wilde terug. En ik voelde spanning onder me. Geen idee waar het vandaan kwam, ik was toch rustig?
Ik heb wel de hele tijd lopen zingen, neuriën, lalala-en terwijl ik aan het paard was om mezelf en mijn paard af te leiden. Ze zullen wel gedacht hebben dat ik gek was, maar het werkt voor mij. Lang heb ik niet gereden, grenzen opzoeken is goed, maar je moet het niet te lang rekken. Ik heb mezelf wel gedwongen om lang te galoperen, dat is het meest enge buiten, dat galoperen. Het ging goed. Ze was braaf en ik kon lekker schakelen. Het lijkt erop dat ik steeds meer controle begin te krijgen en ik steeds minder momenten heb waar paardlief bepaald wat er gebeurd.