Met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GianniRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:45

Ik snap het wel dat je bij zo'n situatie zonder cap wilt rijden, maaar het is toch veiliger met..

anne1999

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:31

zal zeker met cap rijden misschien is je cap te klein?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:31

Ik reed vroeger op mijn paardje altijd zonder cap. Sinds ze verhuisd is altijd met!
Heel af en toe wil ik hem nog wel eens aflaten, maar dat is niet vaak!

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:45

ligtbeam schreef:
Ik zou toch met rijden. Dan neem je een grotere of een aspirientje in of zo(domme opmerking)
Wat heb je liever: Hoofdpijn, of een hersenschudding.

Dat is het punt: aspirientje helpt geen *
Heeft het ook nooit gedaan, ook niet als ik ergens anders last van had ofzo...

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:46

Paranoide schreef:
Een cap is toch wel een noodzakelijke bescherming hoor. Misschien een beetje hoofdpijn, maar als je verkeerd valt wil je niet weten wat er al beschadigd kan raken. Daarnaast; het is koud ja, maar waarom kun je geen muts onder je cap doen? Doe ik ook. :) Ziet er een béétje stom uit, maar nou en! Jij hebt lekker warme oren en je rijdt veilig.

Opzich slim idee, maar ik krijg mn cap dan niet eens over mijn hoofd heen..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:03

Ik rijd altijd met cap, omdat ik dat een veiliger gevoel vind. Stel dat er een keer iets onverwachts gebeurt, is mn hoofd beschermd :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:05

Ik rij altijd met cap, warm weer of niet.. bij zul je niet zonder cap tegen komen :)
Destino omschrijft alles al goed :)

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:13

Hmz... altijd lastig vind ik, want hoe braaf en betrouwbaar je paard ook is, hij/zij kan altijd schrikken op het moment dat jij het niet verwacht.
Statistisch gezien hebben de meeste mensen die van hun paard vallen niets ernstigs (in ieder geval niet aan hun hoofd), dus hoe groot is de kans dat jou dat wel gebeurd?
Maar wat nou als je wél serieus op je hoofd ten val zou komen, dan zou je toch maar willen dat je je cap op had.

Ik heb zelf tegenwoordig een cap van UVEX, deze cap is ultralicht (vergelijkbaar met een wielrenhelm) en super ademend. Mocht je dus toch het risico niet durven nemen, maar wel van je hoofdpijn af willen, dan zou je dit type cap kunnen overwegen.

Succes.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:34

rij er altijd mee! Kies ook vaak als ik een nieuwe cap nodig heb, eentje uit die ik zelf heel erg mooi vind.
dan heb ik minder snel de neiging hem niet op te zetten! En ik rij nog op manege paarden, dus het is nog verplicht voor mij. :o

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:37

Ik vraag me af of jouw cap wel goed past? Mijn dochter had dat met haar oude cap ook, maar die bleek toch iets te strak te zitten. Met haar nieuwe cap gaat het goed. (offtopic) Ze mag trouwens niet op haar pony stappen zonder cap! Jong beest dat soms nog wel eens de kolder in de kop krijgt ;)

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:44

Toch liever met cap, vooral paardjes waar ik niet vaak op rij, en ook vaker op rij, je kunt nooit weten natuurlijk, op de manege was een cap altijd verplicht

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:48

Ik rijd ook liever met cap, dan voel ik me wel veiliger.

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:18

Ik rij altijd met cap, het heeft denk ik trouwens al enkele keren mijn leven gered.
Het gevaar schuilt achter elk hoekje en als je zonder cap valt heb je een grotere kans op zwaardere (hoofd)letsels.
Zo ben ik eens op een harde baan met mijn hoofd gevallen, gelukkig droeg ik een cap en kwam ik er met een lichte hersenschudding vanaf, wil niet weten wat ik er zou aan hebben overgehouden indien ik dit nuttige veiligheidsvoorwerp niet ophad.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:20

Inderdaad wel met cap, maar kijken of er een 'luchtiger' exemplaar te vinden is:)

Ik weet niet hoe een nare actie die ik heb gehad met een paard was afgelopen als ik geen cap ophad, dus voor mij altijd met!

vivrelavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:28

Rij ook altijd met.. heeeeeel zelden een uitzondering als het bloedheet is.. maarja zul je natuurlijk altijd zien dat er dan iets gebeurd..

Bloempjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:29

met cap, er zijn mensen die zeggen ik vertrouw mijn paard helemaal maar als het mis gaat geven ze het paard de schuld gewoon met cap!

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:03

Manon94 schreef:
Paranoide schreef:
Een cap is toch wel een noodzakelijke bescherming hoor. Misschien een beetje hoofdpijn, maar als je verkeerd valt wil je niet weten wat er al beschadigd kan raken. Daarnaast; het is koud ja, maar waarom kun je geen muts onder je cap doen? Doe ik ook. :) Ziet er een béétje stom uit, maar nou en! Jij hebt lekker warme oren en je rijdt veilig.

Opzich slim idee, maar ik krijg mn cap dan niet eens over mijn hoofd heen..

Als jij je cap niet over je hoofd krijgt is het gewoon noodzakelijk dat je een nieuwe koopt. Ja, ik weet dat een goede cap tegenwoordig wel een paar centen kost, maar je investeert wel in je eigen veiligheid. En natuurlijk denk je; het overkomt mij niet. Maar stel dat er wel wat gebeurt en je ligt in het ziekenhuis, dan zul jij jezelf nog vaak afvragen waarom je niet hebt gekozen voor je veiligheid en gewoon verstandig die cap had gekocht. Niet meer twijfelen, gewoon naar een ruitersportzaak gaan, cap kopen, en áltijd dragen met rijden.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:10

ik krijg ook altijd hoofdpijn van de cap.. En als ik eerlijk ben , ik weet dat het heel verkeerd is, maar ik rij nooit met cap, en heb ook niet de braafste paarden..
In de winter niet en zomer niet.. De enigste keer dat ik me cap gebruik is op wedstrijd.
Ook ben ik der al een keer met springen hard afgekletterd, nu draag ik alleen met springen een cap. Maar met dressuur draag ik echt geen cap..

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:11

Als je eraf valt heb je meer hoofdpijn.
Ik heb er ook last van,maar op een moment went het wel.Maar het is wel vervelend!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:03

Ik had hier eerst ook last van, ik deed hem toen ook iedere keer onderweg af. Toen reed ik op een shetlander, maar nu op een frisse 6-jarige die zeker buiten nogal vaak schrikt. Ik doe hem nu dus niet meer af, nadat ik een grotere cap had gekocht was de hoofdpijn weg. Misschien moet je een keer naar een ruitersport zaak gaan om wat caps te passen.

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:13

Gewoon een ventilatiecap opzetten ! :D
En veel drinken ?
Kan je paardje goed springen dan moet je een de sloot proberen er af vallen en hup je heb het niet zo warm meer hoor ! :P

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:39

bij motorsportzaken zo'n muts kopen voor in de helm, je ziet er nda niet uit, maar past prima onder cap en lekker warm koppie en oren. Doet zo'n pijn al er een takje tegen je oor aankomt, wanneer die koud is.

vroeger reed ik altijd zonder cap< ook bij manege de drift in dwingeloo, Maar sinds ik kids heb, altijd met cap. Ik ga 6 km rijden om dat ding op te halen als ik hem vergeten ben, nooit zonder

zanmeesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:38

Altijd met cap !

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:36

Het kan altijd fout gaan. :+ wees nou niet zo slim om te zeggen dat dat niet zo is want ja, zelfs paarden die te vertrouwen zijn.. het blijven dieren!

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:27

Lastige situatie, denk ook dat jij de gene bent die het beste kan oordelen, maar hoe erg je je paardje ook vertrouwd er kan natuurlijk altijd iets onverwachts gebeuren. Ik heb ook zonder cap gereden hoor, maar sinds mijn oude paardje epilepsie kreeg zet ik met elk ritje mijn cap op hoe warm het ook zal zijn.