Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:57

dat vraagt om een filmpje, vooral als bewijs voor het nul probleem :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:38

Ik vind het vaak erg mooi om mensen "in Stijl" te paard te zien :j 8-) maar verwacht t niet zo gauw in bos of zo :o
en wat een mazzel om in die omgeving rond te mogen rijden en dat uitzicht te hebben :z

Zelf rijd ik gewoon in een kloffie := soms zoek ik wel een leuk kleurtje uit of zoek ik iets wat net ff wat anders is dan waar half NL mee rondrijdt :+ maar niet heel bijzonder ;)

Zo heb ik onderstaand dekje alweer een aantal jaren, hier was ik t aan het passen (singel zit beetje ver naar voren :o maar ben zo niet gaan rijden ;) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CKXUIDNE.jpg
Vond dat wel leuk passen bij mijn halster/ hoofdstel :P
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OHYXHIC6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJH64XOA.jpg

Wil wel nog een keer iets leuks/ aparts in Ierse Stijl/ kleuren :)

Weet trouwens niet of horse and lady al als Tip om kleding te kopen al genoemd wordt? Daar kun je kleding kopen/ laten maken voor o.a. dameszadel 8-) http://www.horseandlady.nl

Bovenstaande heb ik gewoon op Equitana gehaald :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:53

ik ga gewoon met iets wat ik net vind, gewone broek of rijbroek.. kwa truitjes gewoon iets wat niet mn beste truitje is en makkelijk echt vuil mag worden.
meestal dan :P maar nee..vind wel leuk te zien, vroeger zagen ze er allemaal zo uit :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:56

Lowara schreef:
ik rij op een andere manier in stijl. we vallen in ieder geval wel op :+
enne, inclusief zwaard en echt pijl en boog uiteraard :j

Afbeelding

Afbeelding

aa man dit vind ik echt prachtig! ik zou mezelf alleen zo bekeken voelen! maar zou het anders echt zo aan doen!! wauw

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:06

Afbeelding

Madame Richelle la Blanche de la Huerta

KDS

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:08

Onwijs mooie jas! Zijn er ook foto's van de zijkant? Kan ik even helemaal mijn plan van aanpak aanpassen (nog minder slapen, meer kostuumdrama gheghe)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:19

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:20

Huertecilla schreef:
Afbeelding

Hoort het bij deze rijstijl dat er zonder hoofdstel gereden wordt? Het was mij nl. ook opgevallen op de TS.
Erg mooi plaatje.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:24

De bloes eronder is ook zo mooi! Moet toch echt patronen gaan bestellen en beginnen geloof ik, begint nu toch wel erg te jeuken! Dank daarvoor HC, weer even een schop geven om de naaimachine te ontstoffen en te gebruiken!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:44

astridelise schreef:
Hoort het bij deze rijstijl dat er zonder hoofdstel gereden wordt? Het was mij nl. ook opgevallen op de TS.

Nee, dat is mijn persoonlijke dressuur, - rijstijl.
Op basis van Robichon de la Guérinière en De Saunier een dimensie verder in wat zij nastreven.
Weerstandsloos verzameld, maar dan zelfs zonder P+ mógelijkheid.
Kan ook met Cook-optoming, optomingsloos mag geen doel op zich zijn.
Zie mijn site.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:12

Gaaf hoor HC! Wat betreft het alleen rijden zal dat me echt niet tegenhouden hoor. ;) Het is nu vooral een kwestie van dat er vrij moeilijk aan te komen is en er wat dat betreft dus een reisje Turkmenistan eerst in het verschiet ligt (hoewel het via via wel hier en daar op de kop te tikken valt, maar ik ben erg kieskeurig). Mag ik ook niet over klagen; koffer niet te vol en hupsakee reisje Centraal-Azië. :D Prachtig geborduurde kleding hebben ze daar en zilveren sieraden voor mens én paard. Dat ik dan wat bekijks zal trekken zal me een rotzorg zijn maar altijd alleen rijden is weer wat te vaak (alleen met paard eropuit heeft uiteraard zijn charme). :P

Overigens draag ik zulke prachtige jassen als ik tegenkom op sommige van je links ook zomaar, bekijks of niet; vele malen mooier dan confectie, zeker mooier dan reguliere confectie. Lijkt me niks om iemand in dezelfde jas tegen te komen bijvoorbeeld, of hetzelfde truitje. :) :) Krijg er ook regelmatig complimenten over en al ben ik niet zo'n held met het ontvangen van complimenten is het tóch goed voor het ego.

Die fantasy stijl van Lowara vind ik ook prachtig (foto's zelf ook): wat voor boog heb je? Doe je er ook wedstrijden mee?

*moet weer heel snel aan het werk* :o

Ah en complimenten aan madame de la Huerta, HC! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:14

JoSav schreef:
Ah en complimenten aan madame de la Huerta, HC! :D

Die zijn overgebracht en gracieus aanvaard. Namens haar; ´bedankt´.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:01

Huertecilla schreef:
De schedel heb ik begraven en zal ik van de week eens opgraven. Is de bedoeling dat deze als archeologisch referentiemateriaal gaat dienen voor herkennen van ´primitieve´ landbouwvarkens.

Geen grapje, ik zoek er eentje ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:04

Huertecilla schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*
Sjiek hoor!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:31

Érg mooi HC!
En eeh, paard poetsen en voor laten komen is toch heel normaal voor een dame in kledij? Ik zou dan ook niets anders verwachten hoor ;).

@Bandida: Hier hebben we heel wat schedels en botten... Helaas (nog) geen van een varken ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 00:25

Was op verzoek Succubi ;)

Gaat nog lachen worden in de handbagage mee terug Bandida _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:00

Succubi schreef:
En eeh, paard poetsen en voor laten komen is toch heel normaal voor een dame in kledij?

Híer, op la Huerta, wel ja.

Het is niet alleen hoffelijk doch ook invoelend. Dat invoelend en goedgemanierd is ook basis voor de manier van rijden en dresseren.
Bij beíden (geliefden en paarden) geldt dat je krijgt wat je beloont *D

Inmiddels bericht dat mijn jasje klaar is om verzonden te worden.
Ik ben érg benieuwd maar.... het is soms hoogst wonderlijk via welke wegen pakjes hier komen.

Ah, terwijl ik type krijg ik allerlieflijkst verzoek of we straks weer gaan ;)
Ik wist dat al want ze liep gisterenavond te frutten aan de witte pluisrand van haar driepunt welke ze opgezocht had; dus ´Uiteraard´ :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:19

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:40

oh, die laatste is ook moooooooi :wow:
en mijn complimenten aan de schone dame op haar stoere ros +:)+

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:01

Ja, geweldig die laatste jas met pofbroek eronder. Qua laarzen zou ik dan kiezen voor een strakke hoge veterlaars. Hmmm. Ik had zo een paar en baalde verschrikkelijk toen ze versleten waren (ik heb ze helemaal afgedragen). Ik heb helaas nooit meer precies zo'n paar gevonden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:35

Die laatste jas is ook te vinden in pirates of the caribean.
Afbeelding

Een een kostuum in die stijl heb ik al een hele tijd op mijn to do list staan. :D

Dan nog iets waar ik altijd mee zit als ik mooie kleding aan doe te paard: die lelijke cap. Hoe kun je dat op lossen. Ik wil niet zonder rijden want ik heb een keer een klap gemaakt waarbij ik zeer blij was dat ik dat ding op had. Die val vond zo'n 7 jaar geleden plaats en ik heb er zo'n 5,5jaar erg veel last van gehad. De laatste tijd gaat het wel aardig maar zonder cap voelt dus niet echt prettig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:20

fojoe schreef:
en mijn complimenten aan de schone dame op haar stoere ros +:)+

Die loopt nu helemaal te búbbelen; had een tóprit.
We hebben het vandaag echt niet makkelijk gemaakt. Zijn bewust via een echt lástige route met alle mogelijke denkbare verstoring van buitenaf optomingsloos van het dorp naar huis gekomen.
Echt een succeservaring met een gouden randje; voor ruiter, paard en leraar. De vele dressuurtijd komt er dan echt helemaal uit zoals bedoeld:
Paard wíl wat de ruiter wil, kent de signalen, ze begríjpt wat de bedoeling is en is lichamelijk moeiteloos in staat het uit te voeren. Onafhankelijk van de externe factoren. Luna heeft een mega-succeservaring gehad, want ze kreeg extra beloning voor haar superprestatie. Die liep echt te genieten, deed nóg beter haar best, met nóg meer positief resultaat.
Paard genoot van perfect rijpaard zijn en de ruiter van het resultaat op eigen rijden. Wat wil je als leraar nog meer???

Volgens mij gaat ze kijken hoe we deze maand uitkomen....
Zijn nu héél veel dump-aanbiedingen en zulk rijden verdíent stijl *D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:34

Malenka schreef:
Dan nog iets waar ik altijd mee zit als ik mooie kleding aan doe te paard: die lelijke cap. Hoe kun je dat op lossen.

Risico = kans op een voorval x ernst van de gevolgen.

Je kan dus via twee manieren en een combinatie van beiden het risico verkleinen.

Wij kiezen ervoor het risico te beperken door de kans te verkleinen.

Je geeft zelf al de voorwaarde aan dat je wel een helm op wil.
Dan is de enige keuze een stijlvolle helm te zoeken.
Het bij paardrijden gebruikelijke potje is helemaal niet zó veilig, dus er zijn alternatieven zát die even goed of beter voldoen.
We hebben voor situaties waarbij we het kansverkleinen minder in de hand hebben de keuze uit een zestal helmen. Slechts één ´goedgekeurd´ voor paardrijden en dat is niet de veiligste ;)
Ook kan je een helm bekleden met een vermomming in de stijl die jij zoekt.

Wederom geldt; wees creatief.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:47

Huertecilla schreef:
We hebben voor situaties waarbij we het kansverkleinen minder in de hand hebben de keuze uit een zestal helmen.

In dat soort situaties zie ik er zo uit, http://www.mijnalbum.nl/Foto-L683KSNN.jpg en stijl is niet van belang dan. Erg oncomfortabel zo'n bodyprotector (vind ik) maar ja.. eerste keer met die kerel onder het zadel wat gaan stappen (buiten, want ik heb geen rijbak), dan neem ik toch even maatregelen. Goed voorbereid en zo, maar toch een hogere kans als gewoonlijk dat er iets onverwacht gebeurt waarbij ik uit het zadel ga ;)
De helm is een snowboardhelm, goedgekeurd voor competitie (jumps en zo). Die voldoet aan dezelfde eisen voor impact als wat je bij paardrijden nodig hebt. Met twee verschillen.. hij is hoog uitgesneden achteraan zodat je je eigen halswerverls niet kan breken met de helmrand (wat je eindelijk bij paardrijhelmen ook begint te zien!) en weer on-topic: ze komen in de meest fantastische kleuren en prints!!! *\o/*
Die van mij is een héééle saaie ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 13:59

Bandida schreef:
en weer on-topic: ze komen in de meest fantastische kleuren en prints!!! *\o/*

...en zijn makkelijk te vermommen. Twee schuimhorens erop en je kan als germaan :D
Tulband, pruik, doek, zelfs een musketiershoed past erover. Bedenk wat.

Wat die bp betreft is het eigenschuld-dikkebult. Mijn moto-x set zit prima en beperkt nul. Is niet volumineus en past overal onder, behalve Godiva look. Kan het zonder dat dit opvalt of hindert onder mijn fluwelen jasje aan.