als der aar een volwasssenen bij blijft.
xxxsjes fiona
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loechest schreef:Ik heb zo'n spijt dat ik niet eerder begonnen ben. De manege is bij ons heel dichtbij en vroeger zei mijn moeder altijd dat ik op paardrijden moest gaan enzo maar ik vertikte het. Nu ben ik op mijn 12e gaan paardrijden en heb ik spijt dat ik er niet eerder mee begonnen ben want op de basischool kan je dan elke dag naar de manege en nu ik op de middelbare school zit kan dat niet meer door huiswerk. Maar het is wel zo dat je meer verstand hebt zegmaar als je later begint. Ik ben dus op mijn 12e begonnen en rij nu 2 jaar en ik rij net zo goed als de kinderen die op hun zevende begonnen zijn en al 4 jaar rijden, mischien wel beter. Maar dat komt wel doordat ik ouder begonnen ben.
phormicola schreef:Alles in gestandaardiseerd, er zijn regels en correct ruiterschap.

) te leren, en het ritme van de galop te voelen.
Stronglady schreef:Ik ben het eens met de 'lol-op-een-knol' filosofie!
Maar als 4 jarige echt op les bij een manege is toch wel een ander verhaal... ze zijn dan imo toch echt nog te klein om aanwijzingen te kunnen begrijpen en niet sterk genoeg om ze uit te kunnen voeren!
Voor het aanleren van de liefde voor een paard ben je nooit te jong
Elvira24 schreef:Het is verantwoord vanaf 7 jaar..
Huertecilla schreef:Elvira24 schreef:Het is verantwoord vanaf 7 jaar..
Dat vínd jij.
Ik vind het afhankelijk van of de betreffende ruiter in spé er fysiek en geestelijk geschikt voor is.
Menig volwassene is dat niet![]()
Zonder lichamelijke fitheid, goede motoriek, de juiste mentaliteit, invoelend vermogen is paardrijden niet verantwoord.
Niet met 5, niet met 7, niet met 13, niet met 31, niet met 57, noch met 75.
Elvira24 schreef:We hebben het hier over mensen die in spe fysiek en geestelijk geschikt voor is en met lichamelijke fitheid,goede motoriek,de juiste mentalitiet en invoelend vermogen heeft
Citaat:7 jaar is medisch gezien een goeie leeftijd!
selinemisty schreef:7-8 jaar.. Je moet wel kunnen snappen wat je instructrice zegt