bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:24

YlgaPower schreef:
Ik heb er geen, ik wil er geen en ik krijg er geen. Dat staat bij mij ook al vast, van mijn ouders hoeft het ook niet. Het lijkt me dat je dan helemaal geen bewegingsvrijheid meer hebt. en het schijnt, dat als je goed valt, dat hij dan de klap opvangt, maar als je verkeerd valt, het ongelofelijk pijn doet door dat ding. Dus niet voor mij :)

miss dat jij en je ouders er net als ik anders over gaan denken als je met n gescheurde lever, 6 gebroken ribben en een doorboorde long op de I.C ligt..................

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:39

ik rij van 8 jaar al met bp in het begin wou ik hem nooit aan omdat andere dat ook niet hadden ( je weet die periode dat ik alles wil wat andere doen ) nou paar jaar later zat ik op een jonge gekke pony nou daar lag ik dan. hij was 3x over me heen gesprongen in de lange versie (ong.1.40) ja dat redde die neit dus vol op mijn kop ja gelukkig helm op en de keer erop over mijn buik,borst en kop en toen ben ik weg geweest en toen heeft hij blijkbaar nog eens over de ander lengte gesprongen en ik ben al eens op mijn rug tegen het schot op geknald met lansering dus ik hou hem toch om en vaak had ik geluk dat ik hem om had ben overal gelukkig goed vanaf gekomen.
maar nu ben ik ouder rij ook op een oudere haflinger daar doe ik geen om (maar eigenlijk moet het wel moet er maar weer mee beginnen na al die verhalen )
maar is zomer tijd die dingen zijn warm en dan wil je al snel zeggen hoeft niet om.maar ze zitten zo volgens je lichaam als je ff er mee hebt gereden.
en de 5 jarige wat ik rij doe ik hem wel fijn om want die heeft nog al eens van die gekke buien uit het niks :S en dan lig je er wel eens naast xd

PB aaan doen is voor je eigen veilig heid en als je ooit een harde klapt hebt mee gemaakt ben je blij als je hem om hebt.
en mij maakt het zelfverzekerder :D
dus ik zeg doe gewoon om kleine moeite en je krijgt al snel te horen dat je recht zit want met een bp wordt je al snel recht gezet

x_jumper_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:51

Ik spring er al zo'n jaar mee en dat gaat prima.

Het zorgt er niet voor dat je recht gaat zitten hoor.
Na ja deels

Michiel2009

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:51

Ik ben ook een bodyprotector aan het overwegen. Hebben jullie misschien tips waar je op moet letten bij aanschaf?

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:09

ik vind eeen bodyprotector neit fijn rijden, het belemmerd voor mij mn zit.
Ik zou het wel doen als ik springruiter was, maar voor dressuur niet.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:44

Aanschaf:
* Pas hem over de kleding heen waarover je de BP ook gaat dragen.
* Ga, als het kan ook op een zadel zitten, indien mogelijk vergelijkbaar aan je eigen zadel en anders op een stoel: voeten op de grond, benen netjes gebogen, rug recht en ontspannen.
* Houd rekening met het feit als je een zadel hebt met een diepe zit en een hoge lepel je BP niet te lang moet zijn, want dan kon je daar steeds tegen aan en dat is niet prettig.
* Houd hem ook wat langer aan, ga er mee lopen en dergelijke, neem er echt je tijd voor.
Ik ben er inmiddels achter dat veel winkels een slechte voorlichting geven en vaak niet de juiste maten weten te bepalen :o (enkele goede /kundige winkels daargelaten).

Er zijn ook heus wel dressuurruiters die er eentje aan hebben, denk b.v. aan het beleren van paarden e.d..
Het is een stukje extra bescherming voor jezelf ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:16

rachel_j schreef:
YlgaPower schreef:
Ik heb er geen, ik wil er geen en ik krijg er geen. Dat staat bij mij ook al vast, van mijn ouders hoeft het ook niet. Het lijkt me dat je dan helemaal geen bewegingsvrijheid meer hebt. en het schijnt, dat als je goed valt, dat hij dan de klap opvangt, maar als je verkeerd valt, het ongelofelijk pijn doet door dat ding. Dus niet voor mij :)

miss dat jij en je ouders er net als ik anders over gaan denken als je met n gescheurde lever, 6 gebroken ribben en een doorboorde long op de I.C ligt..................

Of mijn gebroken rug en een jaar revalidatie misschien???

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:43

Hoi,

een vriendin van me rijdt ermee,
die voelt zich wel "gevangen"

minder vrijheidsbeweging,
ze is hem nu wel gewend:D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:22

Vreemd is dat, een gevangen of ongemakkelijk gevoel komt toch echt door het niet goed passen. Neem er de tijd voor dat doe je met andere kleding toch ook.

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:01

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:17

Zelf spring ik niet veel, als ik het een keertje doe, doe ik de protector van mijn zus aan. Het enigste rotte van die protecter is dat je er niet mee kan opstappen (ik heb dan zo'n reus van 1.74). Tijdens het springen heb ik er niet veel last van. Met een kromme rug kan je zowieso niet meer rijden :). Ik heb hem ooit eens aangedaan met mijn A-Brevet, daar raadden ze ons aan om het juist te gebruiken. Dan kon de instructeur niets op onze (misschien slechte) houding zeggen.

Mijn laatste springles heeft die protector mij toch flink geholpen. Ik ben er toen twee keer afgevallen, telkens met mijn rug op de balken. Als ik die niet aanhad, dan denk ik dat ik nu nog last zou hebben van mijn rug.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:00

ik heb nog nooit met bodyprotector gereden, en ben het ook niet van plan :)
zolang het niet hoeft, doe ik het ook niet.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:02

Ik rij wel met een podyprotector en ik vind m lekker zitten.
Ik heb ook een andere want van die normale die je vaak in de ruitersportzaken ziet zitten de gaten waar je je armen door steekt meer naar voren waardoor je op het gegevenmoment last krijgt van je schouders.
Ik heb daarom een andere, een met blokjes zodat ie meegat met de beweging die je maakt.
Niet dat het er toe doet maar deze ziet er ook mooier uit en op een afstand lijkt het ook gewoon een dood normaal vest.
En ook zit er aan de achterkant een soor flapje, zodat als je zadel onderaan je poddyprotector drukt je daar niets van merkt omdat dat fapje dan omhoog gaat.
bij een normale schuift je boddyprotector omhoog.
Als je rijd vergeet je dat je m aan hebt en als je naar iemand kijkt die m aan heeft heb je dat op t gegeven moment gewoon niet meer door dat ie er een aan heeft.
Ook lucht ie goed oor dus helemaal niet warm gewoon zelfde als zonder en hij heeft een rits dus je hebt m zo aan (de klitteband die je zit op de foto's, die hoef je niet los te maken, alleen ie te krap of te ruikm zit dan).
Iedereen die een boddyprotector wilt raad ik deze aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:38

YlgaPower schreef:

Tja.... ik viel een jaar of 10 geleden zonder bp verkeerd.... en brak mijn rug.
Ik waarschijnlijk ben eigenwijs, maar voel mij zeker genoeg om zonder bp dressuurmatig te rijden. Maar voor het springen heb ik er toch 1 gekocht. Merkte n.l. dat ik erg terughoudend werd als het moeilijker werd waardoor mijn paard juist fouten ging maken of langs de hindernis wilde schieten. Met bp voel ik mij in ieder geval zekerder en zal het gevolg van een val minder zijn.
Ik heb zelf een HH bp. Heb de BR spider (met van die blokjes) gepast maar vond die vreselijk stug en deze was ook te lang voor mij. Hows was boven mijn budget ondanks het inderdaad een stuk goedkoper kan via Bokkers.
Ik voel mijn bp als ik hem net aan heb inderdaad wel. Opstappen gaat lastiger, maar een krukje biedt uitkomst (ook beter voor mijn paard zijn rug). En als ik eenmaal aan het rijden ben merk ik steeds minder van die bp.
Een stalgenoot heeft nog wat meer pech met haar rug en zij rijdt wel altijd met haar bp.

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:53

ik rij altijd met mijn bp (mondoni) en ik heb er dus echt géén last van. in het begin was het vreemd en zo maar ik ben er nu helemaal aan gewend en voel me ook veiliger met.
in het begin wilde ik voor geen goud dat 'lompe irritante ding aan waardoor ik me niet goed kan bewegen" ook omdat niemand op de manege er 1 droeg. :o
maar ik nam hem samen met een ander meisje en nu zie je steeds vaker zo'n ding. (kinderen in de beginnersles en zo) mijn vriendin heeft er pas ook 1 gekocht voor het inrijden, en in het begin was hij vreselijk, maar nu went ze er ook aan.

je kan gewoon niet na 1 keer zeggen dat het vervelend zit, want je bent het gewoon niet gewent.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:49

Ik rijd ook met bodyprotector, maar alleen als ik 'speciale' dingen ga doen. Met het crossen is het sowieso verplicht en waar ik springles heb ook. Als ik thuis spring probeer ik hem ook altijd aan te doen en wanneer ik enkel op halsring ga rijden ook.
Het enige nadeel van mijn bodyprotector is dat ik er nóg meer in zweet dan ik altijd al doe. Als ik na een uur mijn bodyprotector uittrek, kan ik mijn shirtje en de bovenkant van mijn broek uitwringen. Ik denk dat de bodyprotector voor mij te weinig ademt.
Ook is de mijne vrij lang aan de achterkant en als ik in de galop wat meer achterover ga zitten, of een afsprong afga, dan bots ik tegen de lepel van mijn zadel aan, maar eigenlijk is dat niet echt hinderlijk.

Ik heb er een met een ritsje, is dus erg makkelijk aan te trekken. In het begin en zeker de eerste keren voel je het nog wel, maar zodra je eenmaal aan het rijden bent en hem vaker aan hebt zul je er niets meer van voelen.

[edit] Dit is de mijne: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WLGHUMBV.jpg
In het begin schoof hij nog wel eens omhoog, maar ik denk dat hij gewoon nog moest vormen. Nu heb ik daar namelijk geen last meer van. Hier zie je dat hij omhoog gaat: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JV6M6XO3.jpg

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:52

ik vind het mee vallen, het vormt zich inderdaad goed door het te dragen

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:23

Ik heb een paar keer met bp van stalgenoot/instructrice gereden en die vond ik erg stug.
Sinds een tijdje heb ik er zelf één gekocht, een Racesafe, en deze is geweldig! Hij zit me niet in de weg met rijden en voelt netjes aangesloten op mijn lichaam, zonder dat ie strak zit :)
Ook als het warm is buiten, heb ik het tijdens het rijden niet speciaal warmer als ik hem om heb. Wel na het rijden, dan doe ik hem snel af ;)
Echt een aanrader!

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:25

Ja klopt, van mijn vorige bericht hierop bedoelde ik inderdaad racesafe.
Geweldig die dingen!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:46

Inderdaad die heb ik ook van Racesafe, heb hem vandaag nog aangehad en na een paar minuten niet eens meer in de gaten dat ik hem aanheb. Die met klittenband en rits ziet er ook goed uit, had ik nog niet gezien.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:49

Ik heb ook een bodyprotector.
Ik gebruik hem altijd tijdens het springen en af en toe als Zafier wat fris is. Toen ik hem net had was ie nog wat springerig namelijk ;)

En als ik Valentijn ga inrijden doe ik hem ook om :)

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:40

SyhaxDesy schreef:
Ik rij wel met een podyprotector en ik vind m lekker zitten.
Ik heb ook een andere want van die normale die je vaak in de ruitersportzaken ziet zitten de gaten waar je je armen door steekt meer naar voren waardoor je op het gegevenmoment last krijgt van je schouders.
Ik heb daarom een andere, een met blokjes zodat ie meegat met de beweging die je maakt.
Niet dat het er toe doet maar deze ziet er ook mooier uit en op een afstand lijkt het ook gewoon een dood normaal vest.
En ook zit er aan de achterkant een soor flapje, zodat als je zadel onderaan je poddyprotector drukt je daar niets van merkt omdat dat fapje dan omhoog gaat.
bij een normale schuift je boddyprotector omhoog.
Als je rijd vergeet je dat je m aan hebt en als je naar iemand kijkt die m aan heeft heb je dat op t gegeven moment gewoon niet meer door dat ie er een aan heeft.
Ook lucht ie goed oor dus helemaal niet warm gewoon zelfde als zonder en hij heeft een rits dus je hebt m zo aan (de klitteband die je zit op de foto's, die hoef je niet los te maken, alleen ie te krap of te ruikm zit dan).
Iedereen die een boddyprotector wilt raad ik deze aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

die lijkt me iinderdaad makkelijker zitten waar koop je die?

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:42

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:07

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:11

PonyLovert schreef:
SyhaxDesy schreef:
Ik heb m via internet ik weet alleen niet meer welke site.
Ik heb nog wel andere site's gevonden;
http://www.bodyprotector.eu/howsracesafe.html
http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... er/321018/

Anders kun je zelf nog wel zoeken bij google op; bodyprotector met blokjes ;)
Ik zal als me moeder thuiskomt van haar werk nog wel vragen of zij de site nog weet.

ok ,bedankt :D

in het begin zal het inderdaad wel even wennen zijn maar dat is elke bodyprotector, dat komt omdat ie langzaam naar je lichaamsbouw gaat staan, dat heeft die andere dus niet daarom blijft die wel vervelend zitten, bovendien gaat die niet met je beweging mee.
Maar wta ik dus wil zeggen het is eerst even wennen maar daarna is t een heerlijk ding!