Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelalala

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:24

ach liefe schatten jullie doen maar wat jullie willen.
mij krijg je er toch niet mee .
zielige mensjes.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:39

angelalala schreef:
ach liefe schatten jullie doen maar wat jullie willen.
mij krijg je er toch niet mee .
zielige mensjes.

Zit je nu in de spiegel te kijken?

Schijnbaar krijgen we jou er wel mee,anders zou je niet zo'n reactie plaatsen..
en ik snap werkelijk waar niet waarom je no wedstrijden rijdt als de jury toch zo gemeen is...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:20

Moderatoropmerking:
Graag wat respectvoller met elkaars mening omgaan. Als je het niet met elkaar eens bent kun je nog wel op een normale manier met elkaar discussieren!

Lizzy__1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:30

Ik vind het niet kunnen, Ik heb vaak moeten schrijven, Als er een fjord haflinger of fries de bak in kwam hoorde ik al een zucht naast me, Hij gaf redelijke punten, Maar die stap/draf/galop enz kwam Ging die eerst tellen hoeveel punten die gene had, Als het ver onder een winstpunt zat ging die normaal punten, Als die gene bijna bij een winstpunt zat kwamen er oppeens royaal lage punten..

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:37

lizzy,zeg dit dan tegen de organisatie en dit is een tip voor alle ERVAREN schrijvers die er aardig kijk op hebben,veel verenigingen hebben een zwarte lijst met juryleden die ze om de een of andere reden niet graag vragen,misschien niet zoals het hoort maar dan moet de knhs maar strenger zijn,gelukkig zijn er heel veel en ook meer goede dan minder goede jury's.
ik vind wel dat een jury die punt op ras direct eruit geflikkert moet worden,je beoordeeld de proef en geen ras.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:17

Ik ga morgen weer een dagje lekker schrijven, vind ik zelf altijd erg fijn :D Weer een stuk ervaring opdoen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:41

Weet je wat leuk is ???
Dochterlief vandaag een proef gereden.. 179 punten met een 9 voor de verzorging _O- als ze een 10 had gekregen had ze een winstpunt gehad :')

gemene jury _-:( :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:58

Erg flauw dat ze geen 10 kreeg :P

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:03

ik had vandaag een 6 op verzorging en ik had nog steeds een winstpunt hoor!
6 wegens een knoopje los die was losgeschoten bij het afstijgen..

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:35

bij wedstrijden gaat het erom dat je goed rijdt. hoe je eruitziet vindt ik niet belangrijk. van mij mochten ze het onderdeel verzorging gewoon weglaten.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:38

Alane schreef:
Weet je wat leuk is ???
Dochterlief vandaag een proef gereden.. 179 punten met een 9 voor de verzorging _O- als ze een 10 had gekregen had ze een winstpunt gehad :')

gemene jury _-:( :+

Nee ze had nu een 6 moeten geven, want zo belachelijk om precies op 179 uit te komen. :D
Dat is zo gemeen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:43

*puck* schreef:
heb het al eerder gezegd, afschaffen die verzorgingspunten,krijg je in de hogere klasses ook niet het probleem dat je bijna geen wp meer rijd omdat je na veel wedstrijden met je bij elkaar gescharrelde wp eindelijk m2 of z1 mag starten,kijk maar eens objectief op een willekeurige wedstrijd met veel deelnemers wat er in deze klasses rondhobbelt, de tranen springen je soms in de ogen.
zogauw je bijna standaard ruim 190 pt rijd kun je nadenken over het rijden van de volgende klasse en je zou dan je paard zo goed voor elkaar moeten hebben dat je daar ook weer makkelijk 180 of hoger kunt rijden maar voor veel ruiters is het kennelijk belangrijk om te kunnen zeggen ;ik ben Z, maar vermelden er niet bij hoelang ze er over gedaan hebben ,week in week uit.
natuurlijk heeft niet iedereen evenveel talent en even goede paarden,maar een gemiddelde ruiter met een gemiddeld paard kan echt wel wp rijden,het zijn in mijn ogen juist de mensen die een goed beest kopen voor veel geld en dan maar denken dat de Z gloort terwijl ze daar zelf vaak nog lang niet goed genoeg voor zijn, vaak zijn het ook deze ruiters waarbij de jury of het paard het altijd gedaan heeft en sluiten ze de ogen voor hun eigen tekortkomingen,helaas.

We zijn al een paar pagina's verder in het topic, maar wilde toch nog even reageren,
je hebt helemaal gelijk! :D Ik was vandaag ook op een wedstrijd, en werd twee keer eerste,
maar ik zeg gewoon eerlijk dat als ik op een andere wedstrijd had gereden, ik die eerste plaatsen echt niet had gehaald :=
volgens mij was ik de enige van de B/DE dressuur die m'n paard nageeflijk reed, en ook de mensen die dat niet voor elkaar hadden reden gewoon ontiegelijk slordig..
En dan toch een winstpunt halen, met hoge cijfers voor de verzorging := Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik vind dat er in sommige gevallen ook gewoon slecht wordt gejureerd, dat mensen die slordig rijden met een paard dat niet nageeflijk loopt, toch nog 187 punten e.d. kunnen rijden :=

Edit: Snap dat Angela kind niet echt.. Bovendien, als je altijd in de prijzen valt, waarom klaag je dan over 1 jury? Natuurlijk wel zonde van je punten,
maar ik denk ook eigenlijk niet dat ze zo goed reed. Want ik ben van mening dat als je de sterren van de hemel rijdt ze echt niet om je heen kunnen :j

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:18

Ik vind dat de verzorging er in moet blijven tot minimaal de L2, waarom?
Omdat kinderen dan leren dat je moet werken voor je wedstrijd, dat het niet iets is van ik doe het wel ff, en dat ze hun paard en tuig etc. ook moeten verzorgen voor die tijd. Kinderen leren dan dat niet alles vanzelf gaat en dat ze er dan toch iets voor moeten doen :)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:24

Moeten niet de moeders staan vlechten. :D

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:49

@ angelalala,

Als ik dit zo lees, vind ik dat jij nog niet klaar bent om officieel te starten.
Als je hier niet tegen kunt dan moet je geen wedstrijden starten.
Je moet de punten nemen zoals ze zijn, en niet zo maar zeggen dat je jury er geen verstand van heeft etc.
Ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt dat ik het er niet mee eens wat over een jury maar het zij zo.
Dat is de jury sport ;)
Ook als je winstpunt moet afhangen van de verzorging vind ik een beetje raar. je moet zo rijden dat je met verzorging nog een 4 kunt halen ;)

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:50

vorame schreef:
Moeten niet de moeders staan vlechten. :D

Ligt er aan hoe oud de kinderen zijn :P ik moet alles zelf doen want het zijn mijn wedstrijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:54

Volgens mij komt een 9 bijna niet voor, op zich al overdreven. Een 7 vind ik normaal, een zes geef je niet, dan zit je als een slons met een vies paard en dat is niet snel zo, ts weet dat van haar zelf.

Overigens ken ik ook iemand die haar paard met losse lange manen had, geen barok paard niks mooie dikke extreem lange manen, een lelijke oude vieze cap op en toch een 8 voor verzorging, dat snap ik dus niet. Was een stalgenootje, dus ik was er bij met wedstrijd, eerste hand :P .

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:07

mijn dochter krijgt vrij regelmatig een 9 voor de verzorging, of voor haar eigen paard of pony als ze zelf rijdt, of het paard/pony dat ze voor een ander wedstrijdklaar gemaakt heeft :D
Maar dan is alles spik en span.. ook onder de passantjes, geen plukje los bij de vlechten, laarzen schoon, daar vindt je ook echt niets....
Daarom vind ik dat standaard cijfer ook niets, vlechtjes niet goed, dekje smerig, tuig niet blinkend... dan geen 7... of het kind nu 7 is of een volwassene van 70...
en dan geen goedkoop versus duur,of merk versus merkloos... ook rubberlaarzen 3e hands kunnen schoon zijn... ook een hoofdstel met 1000 vlieguren kan schoon zijn.
Net als een volte rond moet zijn, en je moet lichtrijden op het goede been.....

maar goed daar ging de discussie niet over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:08

Komt dat voor dan, de verzorging niet goed? Ik zie dat nooit.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:51

Ze gaan echt niet uitrekenen; Ohja, en dan moet je daarvoor één punt lager geven, anders heeft ze een wp.'
Tellen de juryleden de punten bij elkaar op? Of wordt dat gedaan door iemand anders? Want als zij dat zelf niet doen
kan het sowiezo niet.

Maar ik denk niet dat een jury de moeite neemt om dat allemaal uit te gaan rekenen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:53

russel schreef:
Komt dat voor dan, de verzorging niet goed? Ik zie dat nooit.

Een paard met krullen in de dikke wintervacht en bruine sokjes.
Die heb ik wel eens gezien.
Laat ik dat geen fijne verzorging vinden.

Overigens heb ik ook wel een paar keer een 9 gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:09

Een paard met krullen? Cushing? :D

De wedstrijden waar ik bij ben geweest, heb ik nog geen onverzorgde knollen gezien. Maar het kan altijd beter...Hoe hoger het nivo hoe verzorgder, dat wel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:28

Ik ben jurylid geen boekhouder of rainman, dus ik kan niet tijdens het jureren ook nog eens hoofdrekenen om te kijken of ik al wel of niet op een winstpunt zit. Ik geef dus gewoon van boven naar onder punten, en waar je op uitkomt, kom je op uit. Is dat 179, tja dan doet het pijn. Doet mij ook altijd pijn als ik 179 terugkrijg. Leer er maar mee leven, er zijn ergere dingen op de wereld. Kan je dat niet, moet je niet mekkeren, maar thuisblijven.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:13

:)
Nee gelukkig geen enge ziektes, maar gewoon een paard met een mega dikke vacht die buiten in -10 het lekker warm heeft.
Maar in de binnenbak van de warmte na 1 rondje niet meer kan.
En de dame in kwestie had een blauwige gloed over haar witte rijbroek.
Ik denk dat witte en bonte was apart wassen haar niet zo bekend was.

BJ05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:15

Gewoon zorgen dat je je paard dusdanig voor elkaar hebt, dat je voor de verzorging zelfs een 1 kunt scoren en nog winst hebt.