Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:34

Als het nu echt een zaak zou worden, vraag ik me af wat een rechter zou zegggen. Staat er niet ergens een termijn vast waarbinnen je een paard redelijkerwijs gekeurd zou moeten hebben, wil je hem terug kunnen brengen?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:36

Zolang het topic open is mag er toch gereageerd worden? :D

Pashon

Re: Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:45

lijkt me wel handig en zo netjes dat ts ook verteld hoe het uiteindelijk afgelopen is als het al afgelopen is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:46

Idd, iedereen is wel heel erg benieuwd nu.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:27

komop TS!!! Wij zijn egt allemaal reuze benieuwd naar hoe het afgelopen is!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:35

volgensmij is het idd dat je je paard binnen 6 weken terug kan brengen,

heb 3 weken gelden geleden een paard gekocht bij een handelstal.
maar hij kwam bij ons en begon lucht te zuigen maar dat hadden zij er niet bij verteld!
ik meteen opgebeld dat ik geen luchtzuiger wilde,( zij zijden dat die dat daar in die tijd nog nooit had gedaan en het na gevraagt hadden aan de oude eigenaar) ( ik zijn oude eigenaar naar lang zoeken op startlijsten gevonden en op hyves gevonden, zij zegt dat dit paard dat bij haar ook al deed, ik dat ook weer verteld tegen de handelaar, nu kan ik me paard dus alleen omruilen voor een ander paard met minder goede papieren en die nog B kan, mijn paard is Z
ik kan hem alleen ruilen(moet er nog geld bij gaan leggen ook) maar heb liever dan gewoon mijn geld terug maar dat kan niet ofzo, weet iemand welke rechten ik nu heb?
alvast heel erg bedankt!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:44

Ik had eht topic al eens vioorbij zien komen, maar ben nu toch wel erg benieuwd naar de afloop!

Roybrit, jij kan gewoon je paard erug brenegen en jij hebt gewoon recht op je geld terug!

wat jouw paard heeft is een stalgebrek...
en dat hadden ze moeten melden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:08

hoi,
oke bedankt :D ik ga vanavond WEER bellen....
die vent zegt nee nee nee ik je kan je geld niet terug krijgen etc
omdat er een handels persentage in zit, zijn vorige eigenaar zat in promlemen dus heeft hem echt moeten verkopen voor 1000 aan die handelaar gedaan en ik heb er dus al veeeeeeels te veel voor gegeven. maar bedankt!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:12

roybrit, je hebt recht op volledig geld terug,niets van alle zielige verhalen aantrekken en je bent ook niet verplicht om een ander paard uit te zoeken, misschien even zeggen dat je anders Radar of Kassa inlicht?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:01

roybrit schreef:
hoi,
omdat er een handels persentage in zit, zijn vorige eigenaar zat in promlemen dus heeft hem echt moeten verkopen voor 1000 aan die handelaar gedaan en ik heb er dus al veeeeeeels te veel voor gegeven. maar bedankt!

Een dier kopen is het zelfde als een jurkje in een winkel.
Je hebt het recht om je geld terug te krijgen!! Was laatst op zo'n tv programma.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:02

*puck* schreef:
roybrit, je hebt recht op volledig geld terug,niets van alle zielige verhalen aantrekken en je bent ook niet verplicht om een ander paard uit te zoeken, misschien even zeggen dat je anders Radar of Kassa inlicht?

Ja of Dat is je goede recht (hoe dat ook heet)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:03

blokje schreef:
roybrit schreef:
hoi,

Een dier kopen is het zelfde als een jurkje in een winkel.
Je hebt het recht om je geld terug te krijgen!! Was laatst op zo'n tv programma.

Net als die reclame met dat jongetje.

Als het "product" niet voldoet aan je verwachtingen, dan heb je recht op volledige teruggaaf van het aankoopbedrag!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:10

robrit, je hebt idd het recht om je geld terug te krijgen. De verkopende partij heeft een gebrek dat het paard heeft niet vermeld bij de verkoop, hierdoor is hij in gebreke gebleven en heb je dus recht op je geld terug.

wat de handelstal zegt is ook waar, van het bedrag wat jij betaald hebt voor het paard, gaat nog belasting af dit dient de handelaar dan ook af te dragen aan de belasting.

over de opmerking dat jij te veel voor het paard hebt betaald vind ik nogal krom.
het maakt niet uit voor wat bedrag iemand zijn paard verkoopt, ook al is dit bedrag veel lager als wat jij voor het paard betaald hebt. Een prijs word gemaakt naar de kennis en "waarde" van het paard dat iemand anders in de problemen zit en dus een paard voor minder weg moet doen zegt imo niks over de echte waarde van het paard. het is overigens maar net wat een gek er voor geven wil. Als jij nu zegt dat je je vind dat je te veel voor het paard betaald hebt, had je het dier niet moeten kopen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:43

Pashon schreef:
wat de handelstal zegt is ook waar, van het bedrag wat jij betaald hebt voor het paard, gaat nog belasting af dit dient de handelaar dan ook af te dragen aan de belasting.

Maar als de handelaar het paard terug neemt en geld terug geeft kan hij dat weer als negatieve omzet opvoeren en krijgt hij dat geld weer terug van de belasting. Dat is dus geen argument.

Ik meen me te herinneren dat ik gelezen heb dat de handelaar het paard heeft verkocht namens een particulier en dat hij dat ook als argument opvoert waarom hij het paard niet terug zou kunnen nemen. Ook dat is grote onzin. Jij heb immers zaken gedaan met die handelaar. Dat die handelaar ook nog zaken doet met die particulier is voor jou niet van belang. Dat moet hij achteraf maar met die particulier (waar jij niks mee te maken heb) op zien te lossen. Dat het is het bedrijfsriciso.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:55

hoi,
ja klopt is ook zo, er is ook een stukje kaft van t paspoort er uit genede zagen we ook pas toen die werd gebracht, maar de oude eigenaar van mij paard heb ik op msn heb haar helemaal uitgehoord alles klopte verder wel , en dat opgeslagen dus dat bewijs heb ik :D

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:35

TS, heb je de handelaar al gebeld?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:39

TS heb je al wat meer info voor ons?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:26

O:) word wel ongeduldig nu, wie iets start moet het resultaat ook tonen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:21

Ik heb der gepmt

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:30

Ik heb alles gevolgd en wacht ook op de reactie van de TS

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:55

Ik heb niets meer gehoord van de kopers. Weet dus zelf ook niets meer momenteel.
Alvast bedankt voor jullie interesse in de situatie,
mijn excuses om het niet snel genoeg antwoorden, maar met een bouw is het nu eenmaal druk met momenten! ;-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:59

Jeetje lekker.. dan mischien hebben ze het wel dor dat jij er werk van maakt :)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:59

CoriienRN schreef:
Jeetje lekker.. dan mischien hebben ze het wel dor dat jij er werk van maakt :)

Of ze wachten op de reactie van TS op de aangetekende brief die ze hebben gestuurd...... ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:03

Vreemd dat je niks meer gehoord hebt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:46

Ik denk dat het stilte voor de storm wordt. Verwacht je maar aan iets, ik denk niet dat ze zomaar opgeven, want in hun ogen staan zij recht in hun schoenen