Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meganyr

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:27

Ik heb niet alle acht pagina's gelezen dus weet niet of het al genoemd is...

Mijn behoorlijke ei-hoofd draagt een BR Viper. Deze heb ik aan de voorkant ietsje laten uithollen zodat hij niet strak tegen mijn voorhoofd zat. Sindsdien geen hoofdpijn en rode randen op mijn voorhoofd meer. Ook blijft hij mooi recht. Ik heb ook een Mistral opgehad, deze paste op zich wel maar ik vond hem niet lekker zitten (te hard).

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:32

wilde net zeggen dat de voorkant bij de BR Viper bij mij te strak zat, maar je hebt m laten uithollen :+ Gewoon dat piepschuim?

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:37

Yup, dat. De schoenmaker heeft er elke keer een piepklein beetje vanaf gehaald tot ik hem goed vond. Uiteindelijk was het maar een paar mm.
Voordeel is dat er nu geen ruimtes aan de zijkant zitten én hij is niet zo duur :).

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:38

haha dat is wel een tip :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:43

Ik zag dat in het eerste berichtje Uvex al genoemd was als afvaller, maar ik zweer erbij! Je moet niet teveel in de spiegel kijken als je hem op hebt, want ik vind hem echt heel lelijk, maar hij zit zo fijn! Sluit aan alle kanten aan en weegt (bijna) niks. Nee voor mij niets anders meer!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:09

Hier ook niks anders meer dan de uvex hoor, enige cap die echt past :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:46

Ik vond zelf Uvex juist veel te rond, bijna de ergste wiebelcap van allen :+

Ben met m'n charles owen nog steeds heel tevreden :j

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:52

Ik wilde net charles owen aan gaan raden maar zie dat je die ook hebt gekocht. Ik had vroeger gewoon de HH pro plus, dat ging redelijk, horka paste voor geen eene meter. Toen een gpa kids want de andere gpa's waren helemaal drama maar die kids zit zo verschrikkelijk hard dus nu heb ik een charles owen hampton gekocht en die zit echt ideaal!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:59

Uvex zit bij mij ook voor geen meter. De kindermaat is dan van model beter, maar die zat weer te veel bovenop mijn hoofd ipv er omheen. Ik heb dus een smal en klein hoofd. Ik heb nu al een paar jaar de tipperary helm en die zit wel goed. Ik vind het alleen niet de mooiste helm. Ondertussen in allerlei zaken en op allerlei evenementen alweer veel helmen op mijn hoofd gehad. Maar geen een die goed zit en luchtig is. De Charles Owen helmen vind ik dan weer veel te warm. Ik blijf dus denk ik maar gewoon bij de tipperary. Als ik deze weer kapot val bestel ik denk ik weer een nieuwe in Engeland.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:48

kun je dan aan het oude model komen?

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:56

Ik heb al geruime tijd een Tipperary en ben er ontzettend blij mee. Na jaren en jaren met een GPA rondgestuurd te hebben was de Tipperary een verademing qua temperatuur en uiteindelijk ook qua comfort (hij past mijn hoofd als een ei in de dop :') )
Als ik ooit een andere zal kopen zal ik beslist weer een Tipperary nemen, ook vanwege de veiligheid van deze helm.
Ik heb deze toendertijd bij HEJA in Garderen gekocht (moest er wel bijna 150 enkele reis voor rijden maar dat was het me wel waard *\o/* :+ )

http://www.hejagarderen.nl/ruitershopfoto.asp?shopID=25

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:05

Die tipperary, ziet er goed uit en is niet duur.
Ik heb zlef een beetje een groot maar smal hoofd.
Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de cap van uvex, het gewone basis model. En ik zweer er bij, nooit geen andere voor mij. En al eerder genoemd, niet teveel in de spiegel kijken... Foeilelijk

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:40

bij mij zit dat nieuwe model dus voor geen meter :=
Maar als iemand het oude model nog tegenkomt, (xs) geef dan een gil.

Ga voor nu eerst maar eens kijken naar die charles owen's

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:27

Ik heb nu de Tipperary sportage 8500. Dit model is weer verbeterd na de sportage plus. Mijn zusje heeft de sportage plus en als je deze naast elkaar legt zie je dat de 8500 weer meer ovaal is. Evenals de voorganger van de sportage plus. Voor een plaatje moet je even googlen. Ik krijg hem er niet in (foutmelding). Ik bestel de helm gewoon in Engeland. Ben er al eens mee gevallen. Ik landde op mijn hoofd en de helm was keurig gescheurd, maar mijn hoofd had niets gelukkig. Heb ik echt mazzel mee gehad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:08

Ik heb ook zo'n lastige kop, maar ik zweer sinds anderhalf jaar bij mijn uvex uvision. De fp3 active van uvex bleef ook enorm wiebelen en bovenop staan ipv over mijn hoofd heen te vallen. Die wilde de verkoopster mij niet verkopen ivm slechte pasvorm en daardoor onveilig zijn.
De uvision daarentegen valt als gegoten over mijn koppie heen en zit zalig, zonder te wiebelen.
En een cap in mijn eigen maat, ipv 58-59 te moeten hebben om de lengte van mijn hoofd kwijt te kunnen.

er te wiebelen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:43

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:00

Marije_jiplover schreef:
Ik heb ook zo'n lastige kop, maar ik zweer sinds anderhalf jaar bij mijn uvex uvision. De fp3 active van uvex bleef ook enorm wiebelen en bovenop staan ipv over mijn hoofd heen te vallen. Die wilde de verkoopster mij niet verkopen ivm slechte pasvorm en daardoor onveilig zijn.
De uvision daarentegen valt als gegoten over mijn koppie heen en zit zalig, zonder te wiebelen.
En een cap in mijn eigen maat, ipv 58-59 te moeten hebben om de lengte van mijn hoofd kwijt te kunnen.

er te wiebelen.

Volledig mee eens :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:10

Tiperary vind ik echt oerlelijk, vooral die zwarte/blauwe met dat lichte leer, net een fietshelm. Die wil ik gratis nog niet.

Uvex pastte bij mij wel met mn ovaalhoofd, maar zat echt óp mn hoofd... net een champignon dus..
Helaas hetzelfde met de Casco mistrall -O-

GPA speedair is super, maar wel aan de prijs en even geen geld voor, hoop er wel een keer een te kunnen kopen :j heerlijke caps, past super om mn smalle hoofd ook, ventilatie.

Nu rijd ik met HH cap, die passen opzich wel goed, als eenmaal de voorkant is ingedeukt :')

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:00

ik heb ook echt een ei hoofd , maar ik heb een kavalkade cap is laten bijzetten zodat die wel goed past kostte bijna niks en kan ik nu lekker mee rijden :D