Wat kan er met een paard zijn, dat reageert als een Zombie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Re: Wat kan er met een paard zijn, dat reageert als een Zombie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:28

Wat goed! Ben blij om te horen dat het de goede kant op gaat :)

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:00

Regelmatig laten masseren zóu kunnen bijdragen aan het zich prettig voelen. Niet alleen lichamelijk (daar mankeert weinig aan als ik het topic lees), maar zeker ook geestelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:03

Dat doen we dus niet, Icemam, de eigenaresse heeft er bewust voor gekozen om zo weinig mogelijk aan het paard te zitten, en ik ga daarin volledig met haar mee, in dit geval. ;)
Voor en na het rijden wordt hij uitgebreid gepoetst en verzorgd en verder loopt hij lekker, zonder bemoeienis van mensen, bij de andere paarden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:07

@sul: ahh aanraken zou ik voorlopig ook nog niet doen, laat hem eerst maar zichzelf weer terugvinden, en dan kan je wel gaan aanraken!
maar soms hebben ze gewoon even ruimte nodig!
hoop dat alles zo goed blijft gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:09

Dank je Siskeh, deze had het duidelijk nodig om lekker paard te zijn met andere paarden. Momenteel speelt hij ook veel met de anderen waar hij bij staat en dat is al een grote vooruitgang! (want dat deed hij eerst ook niet)
Ik denk dat hij over een paar maanden een heel ander paard is. Hij eet goed, is lekker aangekomen, begint echt mooi te worden en spieren te kweken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:13

@sul: misschien een raar idee, maar zou hij zich ook beter voelen nu het lente is, en zomer wordt?(natuurlijk doen de andere veranderingen ook heel veel goeds)
ken een aantal paarden die in de winter helemaal wegkwijnen...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:43

super dat het paard opnieuw begint op te leven!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:16

Dat klinkt goed Sul. Het paard begint dus weer een beetje wakker te worden en belangstelling voor de omgeving te tonen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:52

Ik heb niet het volledige topic nagelezen, maar zie wel dat het de goede kant opgaat. Doet mij sterk denken aan twee paarden waar ik mee gewerkt heb. Ene kon je alles mee, reageerde nergens meer op. Denk dat ze niet helemaal in dezelfde situatie zat, maar ik denk dat veel geduld en normaal omgaan met zo'n paard wel veel kan uithalen. Verder is het eerste wat ik denk, zo weinig mogelijk menselijk contact en het paard in een kleine groep laten zichzelf terug te vinden. Op den duur moet er wel een klik komen dat ze beetje bij beetje weer wakker worden. Ik denk dat als dit niet meer gebeurd, tja dan is het wel heel ver gevorderd. Ander paard ken ik zn voorgeschiedenis totaal niet. Maar is ook zo'n sufferd. kun je alles mee doen, mag je alles mee doen, maakt hem niet uit. Wel is het nog altijd een prullerd, zit het liefst lekker gezellig bij je, maar rondlopen op zn eentje zegt hem ook weinig.
Zal wel goedkomen denk ik met dit paard, zeker als ik zie dat er nu al verandering in komt.
Daarnaast vind ik het vreselijk wat er soms gebeurt met die NH paarden. Hoor het vaker en vaker en zie het ook vaker. Natuurlijk bekappen is ook zoiets, ongelooflijk wat voor hoeven je soms tegenkomt. Met NH kun je fijne dingen bereiken, maar ook heel zielige dingen creeeren zoals je hier opnieuw kunt zien.
Iig veel succes met het paard. Blijf dit topic iig volgen.