paard met hevige cornage, terugbrengen, inruilen? HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: paard met hevige cornage, terugbrengen, inruilen? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:30

Het is en blijft een handelaar en ik ken hem en het is echt een foute handelaar dus vertrouw nooit de waard en een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:40

Weet dat helaas een aantal dierenartsen zich tot het niveau van een foute handelaar verlagen..
Zou het paard ook niet willen ruilen bij die handelaar (maar ook niet op bokt in de verkoop zetten zonder de echte info)
Geld terug is natuurlijk altijd heel moeilijk, maar moet in dit geval toch wel mogelijk zijn?? (rechtsbijstandverzekering????)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:53

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:10

Ik denk dat ze geen geld terug gaat krijgen via de rechter (of heel moelijk), in haar verkoopadvertentie zegt ze dit:

Ze is in juni 2008 klinisch goedgekeurd met een kleine aanmerking bij ademhaling. als opmerking staat erbij eventueel bronscopie. ze heeft een hele lichte vorm van cornage, heeft ze geen last van alleen een wat hardere ademhaling in galop.

Dus ze is zelf nalatig geweest dit verder te laten onderzoeken. De DA heeft zijn werk gewoon goed gedaan.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:33

Brainless schreef:
Ik denk dat ze geen geld terug gaat krijgen via de rechter (of heel moelijk), in haar verkoopadvertentie zegt ze dit:

Ze is in juni 2008 klinisch goedgekeurd met een kleine aanmerking bij ademhaling. als opmerking staat erbij eventueel bronscopie. ze heeft een hele lichte vorm van cornage, heeft ze geen last van alleen een wat hardere ademhaling in galop.

Dus ze is zelf nalatig geweest dit verder te laten onderzoeken. De DA heeft zijn werk gewoon goed gedaan.

Dat heeft ze in dit topic niet vermeld.....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:43

Vraag ik me toch af waarom er toen indertijd niet een afspraak voor een bronchoscopie is gemaakt, als dat al bij de klinische keuring bleek.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:43

Misschien een kostenplaatje? Of gedacht het valt allemaal wel mee? En toen het allemaal niet zo mee bleek te vallen, proberen we het op dezelfde manier te doen als de handelaar. En dat snap ik dus niet. Degene die daar komt proefrijden met het paard zal het gelijk horen. Fijn als je 150 km gereden hebt om een paard te bekijken. Ik zou in elk geval pisnijdig zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:10

Kom op zeg, dat kostenplaatje valt best mee,. ik was geloof ik in nunspeet 80 euro kwijt..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:14

kamsel schreef:
Brainless schreef:

Dat heeft ze in dit topic niet vermeld.....

Waarmee ze ook haar eigen glazen ingooit! Ze kan nu niet meer aanvechten dat het paard ernstige cornage heeft. Dat ontkent ze immers zelf ook!

mii_rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:21

mijn paard heeft ook cornage ..maar in feite kunnen ze met cornage alles nog daarom is het verboden in nederland om dit te opereren, omdat het paard er geen last van heeft maar gewoonweg een schoonheidsfoutje is, het zijn meer de mensen die er last van hebben. ik zou hierom mijn paard niet wegdoen.

tenzij het natuurlijke hevige cornage is, maar zo te lezen moet dat allemaal nog wel meevallen toch..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:36

Ik vind "eventueel bronchoscopie" ook wel erg geniepig moet ik zeggen van de DA. De DA geeft te kennen dat het opzich niets ernstigs is maar dat je voor de zekerheid een bronchoscopie kan doen. Maar hij raadt het haar niet dwingend aan ofzo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:51

Maar als dat op het keuringsrapport staat, dan is het toch niet meer dan logisch dat je met die DA even overlegt wat te doen?
Heeft de DA hem volledig goedgekeurd, of onder voorbehoud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:59

Dat weten we niet. Misschien was hij wel gekeurd met bemerking en zonder advies van de DA

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:15

als het belangrijk genoeg is om op het keuringsrapport te zetten, is het belangrijk genoeg om nader onderzoek naar te doen. Punt uit, zo simpel is het.

Maar nader onderzoek is duur en tijdrovend en je wil naar je verkoper ook niet naar overkomen, zeker niet als die je verzekert dat dat echt allemaal niet nodig is, want hij heeft al honderd jaar paarden en kan echt een kuchje wel van iets ernstigs onderscheiden en meer van die kul. En als koper hoor je liever dat je je geen zorgen hoeft te maken dan dat je nog even goed moet opletten, dus dan denk je: ach, kom, hoe erg zal het nou helemaal zijn....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:36

FloortjeM schreef:
als het belangrijk genoeg is om op het keuringsrapport te zetten, is het belangrijk genoeg om nader onderzoek naar te doen. Punt uit, zo simpel is het. ....

Lijkt mij ook, maakt het nog uit voor het verdere verloop? Zou zo denken dat je daarmee je eigen glazen ingooit wat betreft de verborgen gebreken.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:17

kamsel schreef:
FloortjeM schreef:
als het belangrijk genoeg is om op het keuringsrapport te zetten, is het belangrijk genoeg om nader onderzoek naar te doen. Punt uit, zo simpel is het. ....

Lijkt mij ook, maakt het nog uit voor het verdere verloop? Zou zo denken dat je daarmee je eigen glazen ingooit wat betreft de verborgen gebreken.....

TS brengt het paard niet terug naar de handelaar, maar verkoopt het paard zelf.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:44

Dat zag ik.. Is dat omdat ze zelf te stom is geweest en het niet op verborgen gebreken kan gooien of omdat ze er op deze manier meer geld voor kan vangen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:44

wij hebben ook problemen met ze gehad.. we hebben een 3 jarige haflingerruin modern type bij ze gekocht, met papier op L niveau gereden. pony werd gebracht en mij was meteen wel duidelijk dat ie eczeem had.. maar nee hoor hij was onder een draadje door gelopen. een paar dagen later zat hij op zijn kont te schuren in het land. na heel veel gezeik en gedonder (want hij had echt geen eczeem dat kon niet) en met hulp van rechtsbijstand hebben we hem met bijbetaling ingeruild voor een 9 jarige papierloze ruin van het oude type die eigenlijk niet leuk te rijden was. (alleen maar rennen als je je benen aan wilde leggen, daar hebben we heel veel werk aan gehad)
daar hebben wij verlies op gedraaid dus.. maar we moesten wat.. ze wouden de 3 jarige eerst niet terug nemen, pff echt, als we dat geweten hadden.. wat een ellende.
de 3 jarige is wel gekeurd, vond het dus ook heel erg vreemd dat hun DA het niet opgevallen is, aangezien ik het meteen zag toen hij het erf op kwam wandelen.. we zijn niet netjes behandeld door 1 persoon, over de 2 mannen die er toen nog werkten zal ik niets zeggen, die hebben ons eigenlijk altijd netjes te woord gestaan, en daar is toen ook uiteindelijk mee geregeld dat we hem mochten inruilen.
er is toen nog een topic over hem geweest, heb toen ook een aantal pbtjes ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen met ze hadden/hebben..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:19

dees_daan schreef:
wij hebben ook problemen met ze gehad.. we hebben een 3 jarige haflingerruin modern type bij ze gekocht, met papier op L niveau gereden. pony werd gebracht en mij was meteen wel duidelijk dat ie eczeem had.. maar nee hoor hij was onder een draadje door gelopen. een paar dagen later zat hij op zijn kont te schuren in het land. na heel veel gezeik en gedonder (want hij had echt geen eczeem dat kon niet) en met hulp van rechtsbijstand hebben we hem met bijbetaling ingeruild voor een 9 jarige papierloze ruin van het oude type die eigenlijk niet leuk te rijden was. (alleen maar rennen als je je benen aan wilde leggen, daar hebben we heel veel werk aan gehad)
daar hebben wij verlies op gedraaid dus.. maar we moesten wat.. ze wouden de 3 jarige eerst niet terug nemen, pff echt, als we dat geweten hadden.. wat een ellende.
de 3 jarige is wel gekeurd, vond het dus ook heel erg vreemd dat hun DA het niet opgevallen is, aangezien ik het meteen zag toen hij het erf op kwam wandelen.. we zijn niet netjes behandeld door 1 persoon, over de 2 mannen die er toen nog werkten zal ik niets zeggen, die hebben ons eigenlijk altijd netjes te woord gestaan, en daar is toen ook uiteindelijk mee geregeld dat we hem mochten inruilen.
er is toen nog een topic over hem geweest, heb toen ook een aantal pbtjes ontvangen van mensen die ook slechte ervaringen met ze hadden/hebben..

ik vraag me nu af bij jouw verhaal,heb je dat niet gezien toen je ging proefrijden?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:54

Ik snap sowieso niet dat je de keuring laat doen door een DA van de handelaar.
Leuk hoor, als er een kant-en-klaar keuringsrapport bijzit, maar ik zou hem toch ook zelf laten keuren. Door een DA van MIJN keuze! (die IK betaal en dus voor MIJ werkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:47

mirgino schreef:
dees_daan schreef:

ik vraag me nu af bij jouw verhaal,heb je dat niet gezien toen je ging proefrijden?

ik ben er bij de eerste pony niet bij geweest toen ze bij hem gingen kijken en gingen proefrijden, ik heb de pony dus ook niet gezien voordat hij gebracht werd. anders had ik het dan idd ook zeker gezien, het viel me meteen op toen hij uit de trailer kwam..
bij de 2e heb ik gezien dat hij gelongeerd werd, het rijden zelf niet.
ze zitten aan de andere kant van het land dan ons, je rijd er dus niet zomaar even heen om te gaan kijken, en je laat dus ook je eigen DA er niet zomaar even heen rijden, beetje sneu als die man dan meer dan 4 uren moet gaan rijden..
achteraf is het heel dom dat hij door hun eigen DA is gekeurd, dat weet ik ook, ben ik het helemaal mee eens. we hadden te veel vertrouwen in ze. daar hebben we ook zeker van geleerd Ja
deze pony's waren dus niet voor/van mij, maar van mijn zusje.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:25

heel triest dat sommige handelaren zo handel drijven,zo krijgen ook de goede een slechte naam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:39

zeker, ik zal niet snel meer een pony bij een handelsstal kopen na dit gedoe particulier is me een stuk beter bevallen Ja maar goed, het is erg jammer dat het zo gegaan is, zeker als er later nog wordt gepost dat deze pony nu bij een bokker in de buurt staat, en nergens last van heeft, dus vlooien gehad heeft, en later blijkt dat dat de dochter van die vrouw is.. tjsa, hoe l*l je je er uit denk ik dan..