Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:49

Vind wel dat er veel mensen zijn waarbij de laarzen niet in een keer passen, jammer want zou toch goed moeten zitten na maatwerk.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:12

Mijn laarzen zijn ook terug naar Marije. Er had een veter in het leer gedrukt waardoor er een kras op zit.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:17

Michelleex schreef:
Vind wel dat er veel mensen zijn waarbij de laarzen niet in een keer passen, jammer want zou toch goed moeten zitten na maatwerk.

Hm, ja heb ik ook een beetje als ik dit lees...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:22

Ik denk niet dat deze laarzen met intensief gebruik lang mee gaan. Net als lipica, mooi, maar na 2 jaar dagelijks 2 paarden is er bijna niks meer van ze over..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:08

Die op de vorige pagina met dat blingbling zijn wel erg mooi.

Over wel of niet passen, ik heb altijd van Petrie de XXLHW als maat gehad. Dus extra extra hoog, en dan kuitmaat wijd. Dat past gewoon bij zowel Petrie als Cavallo als Derby. Maar nu heb ik dus een 2 maanden terug een paar oude Petries zonder rits op de kop getikt in de maatvoering van 17 jaar geleden. Later kwam een hogere boog. Ik heb exact dezelfde laarzen al sinds mijn 21ste. Toch kom ik gewoon niet in de nieuwe laarzen. Ze hebben natuurlijk jaren ergens in een magazijn gelegen, de juiste maat staat er in, maar ze zijn nauwer. Dat weet ik dus absoluut zeker. Ik denk dat soms laarzen als ze net iets te krap zijn opgerekt worden om toch aan de maat te voldoen. En dan krimpt dat na een tijd weer, tenzij je het blijft dragen. Dat is bij deze Petries dus het geval. Je kunt het ook meten, scheelt net een halve cm. Dus dat moet ik even oprekken. En nee ,mijn oude laarzen zijn niet uitgerekt, het is echt alleen bij dit paar. Ga ik nu naar de winkel en koop nieuwe laarzen met kuitmaat 40, dan past het gewoon.
Kan dit ook niet gebeurd zijn met de laarzen van Celeris? Alleen dat ze du wat sneller weer 'krimpen'?
het hoort niet natuurlijk. Dat ze het dus op maat 'rekken' en dat het terugkrimpt?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:45

Ik heb de mijne vandaag opgehaald en die passen echt hoor *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:37

Het zit 'm ook in de verschillende soorten leer. Die van mij zijn opgerekt omdat het leer wat krapper uit viel... :j Ik heb nu geen moeite meer met aan doen, maar dat is ook omdat ik momenteel geen baan heb en dus veel meer beweeg dan een gewone dag op kantoor. :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:41

Ik hoop dat mijne wel passen, heb lastige benen, kort, dikke kuiten en kleine voeten. Daarom ook voor de veter gekozen, omdat ik in dat geval ze net ff wijder kan maken. Ook wanneer we lange stukken gaan lopen of zware sport hebben zijn mn kuiten 'opgeblazen' waardoor ze dan ff niet passen

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:33

Jester_ schreef:
Ik denk niet dat deze laarzen met intensief gebruik lang mee gaan. Net als lipica, mooi, maar na 2 jaar dagelijks 2 paarden is er bijna niks meer van ze over..

Ik denk dat geen enkele laars na intensief gebruik lang mee gaan!
En daar is de prijs dan ook naar, heb Petries en DeNiros gezien die er na een paar jaar ook niet meer zo florissant uitzien

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:26

Afbeelding

Ze passen echt

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:28

Afbeelding

Nog 1tje dan.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:29

KarinLF schreef:
Jester_ schreef:

En daar is de prijs dan ook naar, heb Petries en DeNiros gezien die er na een paar jaar ook niet meer zo florissant uitzien

Ik lees hier al lang mee en heb ook vorig jaar voor Celeris gekeken. Heb ze in het echt gezien en gevoeld maar vind de afwerking vaak niet mooi en de vorm van de voet heel lelijk! De kwaliteit vond ik ook niet geweldig.
Ik heb zelf laarzen van Petrie die al bijna 12 jaar oud zijn en waar nog nooit een zool van vervangen is en er voor die leeftijd nog super uit zien! Dus over de kwaliteit van Petrie ben ik heel erg te spreken!
Heb pas ook nieuwe Petries aan laten meten en die zijn echt fantastisch, zo zie ik ze niet voorbij komen bij Celeris! Ze waren ook wel wat duurder, maar dan nog denk ik niet dat Petrie en Celeris te vergelijken zijn ;)
Zie zeker ook mooie langs komen bij Celeris, maar vaak zie ik er kreukels in zitten waar het niet hoort en slechte afwerking ;) en daarbij vind ik de service heel slecht!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:32

Ieder zijn ding toch? Ik heb een prima service gehad, mijn laarzen zijn mooi en passen perfect. Ik vind juist Petries weer helemaal niks. Het is dus maar goed dat er zoveel merken zijn waaruit je kan kiezen :)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:34

Ja dat is helemaal zo!! Gelukkig dat er genoeg merken zijn. Voor ieder wat wils he!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:41

Idd, petrie gaat gemiddeld wel 10 jaar mee. Niet de goedkopere verona's etc, maar de gemiddelde laars doet het echt heel lang goed!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:54

Over lange duur gesproken, cavallo is me goed bevallen. Ze zitten nu niet zo mooi meer omdat ik er elastiek en een stuk leer bij in heb laten zetten, maar zool is nog heel goed, rijden prima, alleen rits is een paar keer vervangen, zit nog geen gat in en zijn waterdicht. Heb ze 2e hands gekocht 5/6 jaar terug, toen ook al intensief gebruikt. Ik heb ze 2 jaar niet gebruikt, maar nu ook weer 4/5x per week. Heb ze aan met mesten, wassen, opzadelen, lopen en ga zo maar door, echt poetsen doe ik alleen voor wedstrijden, verder helemaal niet

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:55

Ik heb mijn laarzen weer terug ontvangen. Voet is opgerekt en groter gemaakt ze zitten nu echt als gegoten! Heel fijn en netjes opgelost!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:13

Hoelang ben je ze kwijt geweest?

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:19

Kleine 4 weekjes geloof ik

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:31

In ieder geval fijn dat je ze nu kunt gaan gebruiken :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:14

Fijn NienkeFelice

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:50

KarinLF schreef:
Jester_ schreef:

Ik heb heel veel plezier gehad van mijn Celeris laarzen en nog steeds wel, al zijn ze lang niet meer zo mooi en zijn ze een stuk groter geworden dan mijn DeNiro's die ik hiervoor had. Ik heb veel 'ribbels' wat dus niet echt lekker zit. Bij mijn Deniro's kwam dat later en in mindere mate.
Met beide laarzen rij ik intensief 2 paarden in 3 disciplines. Ze worden dus ook wel eens nat van de waterbak etc.

Mijn Celeris laarzen zaten gelijk goed, die van mijn zusje ook. Met mijn zusje haar jophurs was iets fout gegaan, maar dat is gelijk heel netjes opgelost. De service vind ik dus heel goed. :)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:15

Jij hebt ze pas net een jaar, toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:50

Fotos sannn? Ben benieuwd hoe ze er na een tijdje uitzien.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:51

magootie schreef:
Ik lees hier al lang mee en heb ook vorig jaar voor Celeris gekeken. Heb ze in het echt gezien en gevoeld maar vind de afwerking vaak niet mooi en de vorm van de voet heel lelijk! De kwaliteit vond ik ook niet geweldig.
Ik heb zelf laarzen van Petrie die al bijna 12 jaar oud zijn en waar nog nooit een zool van vervangen is en er voor die leeftijd nog super uit zien! Dus over de kwaliteit van Petrie ben ik heel erg te spreken!
Heb pas ook nieuwe Petries aan laten meten en die zijn echt fantastisch, zo zie ik ze niet voorbij komen bij Celeris! Ze waren ook wel wat duurder, maar dan nog denk ik niet dat Petrie en Celeris te vergelijken zijn ;)
Zie zeker ook mooie langs komen bij Celeris, maar vaak zie ik er kreukels in zitten waar het niet hoort en slechte afwerking ;) en daarbij vind ik de service heel slecht!

Precies dat. Ik vond ze ook niet bijster mooi in het echt. Dat, i.c.m. alle problemen die ik hier lees, maakt dat ik de prijs-kwaliteitverhouding niet ok vind. Het doet mij idd denken aan Lipica. Ik heb gekozen voor DeNiro, alleen al vanwege de leerkwaliteit en de afwerking. Maar ieder zijn of haar ding.

Dat laarzen niet lang meegaan is onzin. Mijn Derby's zijn inmiddels 12 jaar oud en doen het nog steeds prima. Zit nog geen kale plek op, al wordt de binnenkant nu erg dun.