Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:01

Voor iedereen die met smart zit te wachten:

Er worden een heleboel laarzen eind oktober uitgeleverd en nog een volgende lading eind november. Nog even geduld dus ;)

FBN

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:46

ik heb vandaag mijn bestelling bij divoza opgezegd en nieuwe cavallo junior jump gekocht !! had geen vertrouwen meer in in divoza eerlijk gezegd zeker niet na alle negatieve verhalen en bij Emmers ruitersport kreeg je 70 euro korting op alle cavallo laarzen als je oude laarzen inleverden!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:03

Aaah super nieuws Pletje! :D

ninz: Geen vertrouwen in Divoza vanwege de laarzen? Beetje scheef als je het mij vraagt. Ga eerst maar eens uit van de prijs-kwaliteitsverhouding, en het Nederlandse "voor een dubbeltje op de eerste rij".

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:30

Janine1990, een rijlaars van 100 euro moet wel geschikt zijn voor datgene waarvoor je ze gekocht hebt: namelijk paardrijden. Als ze dan na enkele keren tot enkele maanden uit elkaar vallen, dan zijn ze dus niet geschikt.
Je hoeft geen laarzen te verwachten die jaren meegaan, maar een jaar netjes blijven en dan nog een jaar te gebruiken zijn mag je wel verwachten bij een keer of 3-4 in de week onder normale omstandigheden (dus geen blubber ofzo). Of 2 jaar als je ze alleen elk weekend op wedstrijden gebruikt.
Als jij schoenen koopt voor 100 euro en die zijn na 20 keer gebruiken al stuk, dan ga je ook terug. Een schoen van 100 euro gaat bij mij bij dagelijks gebruik en 5 km wandelen ook zo'n 1.5-2 jaar mee.
Een goedkopere schoen is eerder af, maar ook dan horen ze nog wel langer mee te gaan dan een paar keer dragen.
En dat heeft dus niets met dubbeltje op eerste rij te maken, maar gewoon met wat je van een produkt mag verwachten.

De laarzen van Equitheme zijn ook 110 euro, maar die blijven er netjes uitzien, die heb ik al meer dan een jaar en ook met blubber gebruikt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:46

Dat is hier nu al zo'n 35 keer gezegd, en toch blijf ik erbij dat je die prijs wel moet relativeren. Er zijn mensen hier die duidelijk meer verwachten van de laars, dan reeël is voor deze prijs.

Een normale schoen is niet gebouwd op lopen in een natte bak bijvoorbeeld. Nee, die laars mag niet na 20 keer al kapot zijn, maar je moet niet meer verwachten dan reeël is, dat bedoel ik ermee. Je moet een laars als deze niet gaan vergelijken met een Petrie Anky bijvoorbeeld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:17

EN dat doet volgens mij ook niemand hoor Janine1990.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:20

Wordt meerdere malen gelijkwaardig geacht aan Petrie hoor ;)
Sinds ik ze heb besteld, begin september en in dit topic zit...

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:21

Janine1990 schreef:
Dat is hier nu al zo'n 35 keer gezegd, en toch blijf ik erbij dat je die prijs wel moet relativeren. Er zijn mensen hier die duidelijk meer verwachten van de laars, dan reeël is voor deze prijs.

Een normale schoen is niet gebouwd op lopen in een natte bak bijvoorbeeld. Nee, die laars mag niet na 20 keer al kapot zijn, maar je moet niet meer verwachten dan reeël is, dat bedoel ik ermee. Je moet een laars als deze niet gaan vergelijken met een Petrie Anky bijvoorbeeld.

En jij hebt toch ook al 35 keer gezegd, dat we ''voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten''.
Dat mag dan zo zijn als jij dat vindt, maar toch moet ook de wat goedkopere rijlaars vaker meegaan dan een paar keer. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:32

Dat weet ik :P
Maar ik bedoel er dus mee te zeggen, zoals ik heb gezegd, dat de laars ook naar de prijs is, en dat je er niet meer van moet verwachten dan hier veel wordt gedaan.

Ik ga ook terug als mijn laars niet meer goed is, dat is ieders goed recht. Maar er wordt naar mijn idee veel te veel van zo'n laars verwacht. Ik heb een vrijetijdslaars gekocht, twee jaar geleden, leer met veters. Dolcis, 90 euro. Prachtige laars, nog steeds. In de modder stampen, alles kan ik er mee, zolang ik goed blijf onderhouden. Wel is er een naad losgelaten, al na een paar maanden, gevolg: kletspoot. En de binnenkant begon los te laten, omdat ik ze zoveel gebruikte. Het leer ging verkleuren en kreukelen. Maar ze zijn die 90 euro nog steeds dubbel en dwars waard. Handig voor feesten, maar kan ook prima nog aan naar school.
Vorig jaar kocht ik weer leren laarzen bij Dolcis, opnieuw betaalde ik 90 euro. Echter waren ze na een week niet meer waterdicht en vol bruine randen. Goed onderhoud mocht niet baten...

Simpel geval van: Tsjah, vette pech...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:38

Ik vergelijk deze laarzen dus met laarzen uit dezlefde prijsklasse: Equitheme van 110 euro. En die zijn gewoon echt beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:41

Ik zal m'n standpunt niet nog meer duidelijk maken, lijkt me onderhand wel duidelijk :')
Germie, ik doelde dus ook absoluut niet op jou hoor!!

Ben wel benieuwd hoelang die van Equitheme al op de markt zijn? Een nieuw product opstarten valt meestal niet mee. En zijn dat ook leren, of kunststof. Er zijn hier ook al wat kunststof laarzen voorbij gekomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:08

Ben net terug van Divoza, ze lijken toch wel weer in de rekken te staan... :?
Heb verder niet gevraagd.

Voor degenen die niet genoegen nemen met Mondoni en wel 100 euro meer neer willen tellen? Heb heel wat dozen met Cavallo Grand Prix zien liggen, 200 euri... Zagen er zeer goed uit!

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:33

Die hebben we bijna gekocht, tot dat ik zag dat het tot maat 42 was, en ik toch echt 43 nodig heb :').
Nu krijg ik waarschijnlijk saxon equileather rijlaarzen, het is niet echt leer, maar wel een lederlook en zeer goedkoop ;).

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:14

Ik heb ze vandaag besteld, en hopelijk worden ze eind november afgeleverd. Waren de enigste laarzen die ze in mijn maat hadden (heb ze in het bruin gepast, maar wil zwart). Zelfs geen 1 petrie model hadden ze in mijn maat en de cavallo's van o.a. 200 euro ook niet..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:48

Ik heb er gister mee gereden voor het eerst, ging het regenen :=
Je ziet nu ook al van die rimpel op mn kuit := als het zo snel blijft gaan gaan de mijne ook terug. Deze zijn waarschijnlijk ook nog eerste productie, was showmodel :=

Aikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:36

Ben aan het overwegen om deze laars te kopen voor te springen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:45

Even over kwaliteitsverhouding:

Lijkt me ook wel dat bijv. de Petrie een betere kwaliteit heeft, maar ik geloof toch wel dat welk merk rijlaars dan ook echt is gemaakt om mee te rijden. Dus niet mee door de bagger lopen of stallen uitmesten, want dan weet ik zeker dat zelfs de allerduurste binnen een jaar kapot zijn.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:15

Janine1990 schreef:
Aaah super nieuws Pletje! :D

[naam]: Geen vertrouwen in Divoza vanwege de laarzen? Beetje scheef als je het mij vraagt. Ga eerst maar eens uit van de prijs-kwaliteitsverhouding, en het Nederlandse "voor een dubbeltje op de eerste rij".

Nee zo bedoelde ik het niet, maar als ik wat bestel op 1 september dan vind ik het niet normaal dat ik ze pas (hopelijk) eind november een keertje krijg...
De prijs- kwaliteitverhouding daar heb je gelijk in hoor je kunt voor dit geld geen topkwaliteit verwachten, daarom heb ik er nu voor gekozen om dan maar duurdere laarzen te kopen die uiteindelijk (hopelijk) wat langer meegaan dan de meeste laarzen hier in het topic :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:10

Nouja, ik ben dat wachten wel gewend met H&M :')
Vind het logischer dat ik op dit soort dingen moet wachten dan simpele shirts bij H&M... :P

Welke laarzen heb je gekocht?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:54

cavallo junior jump... trouwens de divoza laarzen bleken ook te lang te zijn...

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:56

ze zijn bij mij ook te lang, heb een petrie zooltje erin, en dat helpt wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:46

Zijn bij mij ook flink lang, gelukkig :=
Nu maar hopen dat ze snel komen!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:46

Ze waren bij mij ook zo lang, maar bij mij zijn ze dus wel precies goed ingezakt. Was ik laatst bij de divoza, zei dat meisje daar. O inzakken? Die field laars? Dat heb ik nog nooooooit gehoord, van alle klanten hoor ik juist dat ze niet inzakken.
Maargoed, die van mij dus wel, want ik spring er nu ook mee zonder kapotte knieholtes :Y) Terwijl ik eerst nog niet eens kon lopen of autorijden ermee

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:18

bij mij waren ze echt niet te lang hoor :n 1 centimeter korter dan mijn petries zelfs, had ze liever 2 cm hoger gehad. maargoed, dan moest ik weer grotere voet/kuit maat, dus dna maar iets korter.
@noraly, ik vind juist dat ze best veel inzakken...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:07

:wave: Ik kom ook even binnenvallen..

Ik heb net mijn Petries verkocht omdat ze te strak bij de kuit zaten en nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar nieuwe laarzen.
Ze zijn niet voor intensief gebruik, en daarom wil ik geen laarzen van 300 euro kopen. Deze laarzen vind ik erg mooi op de foto's en zijn ook niet duur.. Momenteel rijd ik helemaal niet, maar als ik weer mag rijden zal dat 1/2x per week zijn..
Denken jullie dat deze laarzen geschikt zijn? Ik rijd trouwens altijd in de wei dus soms is het gras nat, kunnen ze daar tegen?