fnpetter1990 schreef:Heel mooi! Hoe zitten ze bij de neus? Mijn petries zijn flink aan het slijten (ik heb ze al zeker 7-8 jaar), en misschien moet ik toch tzt nieuwe, maar ik heb geen hele smalle voeten (ik hou van veel teenruimte).
Ze zitten me echt verrassend lekker. Mijn voeten zijn vooral breed net voor de tenen, bij de bal van de voet. De meeste schoenen knellen mij daar, maar deze compleet niet. Tenen kunnen prima bewegen, en toch lijkt het model mooi slank.
MyWishMax schreef:Met rijlaarzen hoor je sowieso niet te kunnen zitten op 90 graden, dus daar zou ik nooit een hoogte op kiezen. Ze gaan namelijk ook nog inzakken en dat is wel 1 a 2cm meestal. Als ik zou kijk had je juist makkelijk de hogere maat kunnen nemen en zou die goed zijn als ze ingelopen zijn. Deze lijken nu al kort als ik naar de knie (schijf) kijk. Je moet niet kijken naar de boog. Sowieso als je lang wilt doen met laarzen zal je ze aan moeten trekken voordat je gaat rijden en daarna weer uit, daar blijven ze het beste van en gaan ze het langste mee.
Dat is helaas wel het nadeel soms boj zulke ketens, de medewerkers hebben lang niet allemaal verstand van laarzen aanmeten. Petrie heeft al jaren standaard maten en maten die besteld kunnen worden zonder meerprijs, maar niet standaard geleverd worden, naast de maatwerk laarzen. Alleen EJ wil die niet altijd bestellen. Ik pas niet in de standaard maten en EJ wilde toendertijd ook niet bestellen (tenminste niet met korting en in bruin, bruin wilde ze sowieso niet en als ik zou bestellen gaven ze geen korting) terwijl andere winkels dat zonder problemen deden en dus aangaven dat ik nog steeds niet in het maatwerk viel.
Ik wou ze idd pas aan doen vlak voor her rijden en meteen daarna uit. Zijn nu ff aan in huis puur voor inlopen, daarom ook dat ik erbij zei dat ik vrijwel niet rondloop en puur stil zit erin. Met de benen naar voren, want in 90 graden wil niet echt comfortabel.
Kwa hoogte is het niet heel gek volgens mij. Op 1 of andere manier lijkt mijn knie hoger op foto's dan die is. 90 graden is echt niet comfortabel met deze, enkel het maximale mogelijk. Daarna kan mijn been fysiek niet verder draaien. Kwa passen heb ik ook naar de hoogte in de knieholte en comfort gekeken, niet de graden. Dat was vooral om een beeld te geven hoe ze passen.
Ze komen achter met compleet overstrekt been max 1cm onder het midden van de knieholte (en ook zo zit ik niet op m'n paard, als is het maar omdat m'n been om dat paard heen moet. Als ik normaal relaxed sta ipv overstrekt is het al minder dan die 1cm). De boog zit tot midden op de knieschijf, maar heb ik idd niet als leidraad genomen met passen. Ik weet dat ze idd iétsje kort zijn, daarom ook dat ik zei dat een 50 ook zou passen, maar zo extreem veel is het niet en dat is ook een afweging die ik zelf heb gemaakt omdat ik het wel comfy vond om m'n knie iets te kunnen buigen zelfs al doe je dat niet te paard, en omdat ik mogelijk volgend jaar wel mee wil doen met de springlessen. Kwa maat is dat niet iets wat de EJ me vertelde dat goed was. Die hebben gister eigenlijk vrij weinig gezegd.
Ze zitten ook héél nauw op mijn enkel en been, en ik hoorde juist van meerdere ruiters met Petrie laarzen dat deze soort/type Petries dan vrijwel niet inzakken.
Overigens had ze vorige keer alle folders en papieren van Petrie zelf erbij gepakt, maar de exacte combo voetmaat, hoogte en kuitbreedte was gewoon niet te bestellen volgens Petrie's hun eigen charts. Die combo stond gewoon niet op de charts namelijk, maar toen zij ze al dat er meer opties kwamen. Dat was toen een oudere vrouw die echt heel veel moeite deed en me veel liet passen terwijl ze wist dat ik niet ging kopen die dag, en puur aan het oriënteren was. Deze keer was er een puber/jongvolwassen meid die duidelijk minder geïnteresseerd was en er niet zo heel veel om gaf, dus geloof je ook meteen dat die niet de beste advies geven. Heb ook wel wat rare adviezen door EJ gehoord van derden. Maar heb gister puur zelf gekeken wat lekker zat. De medewerker was vooral achter andere maten aan het zoeken voor mij om te proberen en te vergelijken.