Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:24

Niks mis met een beetje sjiek dauw...euh moddertrappen toch :D

Saintelette

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:52

Prachtige laarzen weer!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:58

Gaan deze laarzen langer mee dan de oude Petrie Perfect die niet meer gemaakt wordt? Ze zijn wel meer dan 2.5 keer zo duur. Ik weet dat je ook voor luxe betaalt, maar voor 500-600 euro verwacht ik wel echt absolute topkwaliteit. Zijn er mensen die deze laarzen al 10 jaar hebben en er 5 keer per week mee rijden?
En kun je ook een Vibram loopzool kiezen? Zodat je er ook echt op kunt wandelen? Dat mis ik nog een beetje bij rijlaarzen. Altijd van die stugge zolen die snel breken zonder profiel. Ik zou die graag van een zachter rubber zien (profiel hoeft niet eens, maar wel dat ze gemaakt worden om echt op te lopen).

Ik vind ze wel erg mooi. Maar ik kan ze niet betalen helaas.

Enne, wel of geen wedstrijdruiter maakt toch niet uit? Ik rij ook geen wedstrijden meer, maar blijf wel een wedstrijdruiter en ik hou ook van mooie dingen. Ik zie niet in waarom je niet met dressuurlaarzen in het bos kunt rijden. Er zijn ook bosruiters die van blingbling en enorm dure hoofdstellen houden. Of die een zadel kopen wat duurder is dan hun paard.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-06-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:00

Zo oud is het merk nog niet eens :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:01

Janine1990 schreef:
Zo oud is het merk nog niet eens :')

Hoe oud is het merk?
Ik ben heel benieuwd hoe ze zich houden.
Bij droogpakken zie je helaas dat sommige nieuwkomers op de markt na 2-3 jaar lekkages krijgen en dus toch niet waarmaken wat ze beloofd hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:10

Ik heb geen flauw idee, de portugese website is van 2010. En in dat jaar werd het merk ook in Engeland geïntroduceerd.

Achja, mijn Petrie's lekken ook als de ziekte. Krijg ik van het uitmesten, in de derrie en andere regen rijden en vooral slecht onderhoud... Ik ben gewoon wat zuiniger op mijn goede laarzen.

Maar wat maakt het uit als je ze toch niet kan betalen ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:14

Janine1990 schreef:
Ik heb geen flauw idee, de portugese website is van 2010. En in dat jaar werd het merk ook in Engeland geïntroduceerd.

Achja, mijn Petrie's lekken ook als de ziekte. Krijg ik van het uitmesten, in de derrie en andere regen rijden en vooral slecht onderhoud... Ik ben gewoon wat zuiniger op mijn goede laarzen.

Maar wat maakt het uit als je ze toch niet kan betalen ;)

Ergens voor sparen en dan ze kopen als ze goed blijken te zijn. Dus ik vind levensduur zeker belangrijk en zal op het gebied van laarzen geen voorloper zijn bij nieuwe merken tenzij de prijs lager is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:18

germie schreef:
Ergens voor sparen en dan ze kopen als ze goed blijken te zijn. Dus ik vind levensduur zeker belangrijk en zal op het gebied van laarzen geen voorloper zijn bij nieuwe merken tenzij de prijs lager is.

Levensduur van dierlijke producten is altijd gebruiksafhankelijk, dat is heel erg simpel.

Verder vind ik ze wel degelijk anders dan andere merken, vanwege de prijs en de mogelijkheden.
Nee ze zijn weinig goedkoper dan mijn Petrie laarzen. Maar ik heb meer mogelijkheden voor dat geld. Wat ik wel belangrijk vind, want ik hou wel van de glimmertjes en de lakjes en de krokoleertjes...
En ik ben gewoon van plan om er zuinig mee te zijn, dus kunnen ze vast wat langer mee dan mijn Petries. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:25

Janine1990 schreef:
germie schreef:

Levensduur van dierlijke producten is altijd gebruiksafhankelijk, dat is heel erg simpel.

Verder vind ik ze wel degelijk anders dan andere merken, vanwege de prijs en de mogelijkheden.
Nee ze zijn weinig goedkoper dan mijn Petrie laarzen. Maar ik heb meer mogelijkheden voor dat geld. Wat ik wel belangrijk vind, want ik hou wel van de glimmertjes en de lakjes en de krokoleertjes...
En ik ben gewoon van plan om er zuinig mee te zijn, dus kunnen ze vast wat langer mee dan mijn Petries. :+

Ik hoef geen lakleertjes en steentjes, want ik ken mezelf. Ik heb ze wel op een hoofdstel en er komt een moment dat ik er gewoon mee in de regen ga rijden. Ik zal ook mesten met laarzen op een gegeven moment. Dat weet ik. Dus dan is de kwaliteit van het leer belangrijk. Zacht leer gaat minder lang mee. Leer met een coating langer. Maar hoe zolen zijn en hoe de laars op de zool gezet is, dat is van belang. Gelijmd betekent loslaten na een tijdje. Genaaid blijft veel langer goed. Leren zolen gaan maar kort mee, dus rubber is veel beter. Maar leer is duurder en chiquer.
Ik denk dat iedereen zo voorkeuren heeft.
Ik heb nog kalfsleren laarzen van 3 jaar terug van Equitana van 1 of ander duur Italiaans merk. Ja, ze zitten heerlijk, maar duurzaam? Ik denk dat ze allang stuk waren als ik er 6 keer peer week mee zou rijden en mee zou uitmesten. Nu waren deze laarzen 75 euro, maar ik zou ze ondanks het super mooie leer en de lederen zolen geen 500 waard vinden vanwege de te zachte leerkwaliteit. Normale prijs is wel iets van 350, maar er zat een klein foutje in het leer.
Ik zou bij Celeris dus ook geen kalfsleer willen maar rundleer. En daar mag best een coating op aangebracht worden voor de duurzaamheid.
Maar als ik sommige foto's hier zie: wow wat mooi. En dan vraag ik me af, blijft dat mooi. Ok, misschien geen 15 jaar, maar gaan die laarzen wel 10 jaar mee? Als je er nu gewoon 5 keer per week mee gaat rijden en niet gaat mesten? Dus er wel netjes mee bent, maar ze wel flink gebruikt.
En wie weet spaar ik dan ook voor laarzen met bling en glittertjes. Hoewel i kdan ook weer bang zal zijn dat het uit de mode raakt. Een standaard blauwe of zwarte laars blijft ook na 20 jaar nog steeds modern natuurlijk.

Als ik nu voor Celeris zou gaan zou de basiskleur of bruin of zwart of donkerblauw zijn waar blauw de voorkeur heeft. Stug rundleer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:32

Ik zou het niet weten, zolang heb ik nog nooit leren laarzen gehad ;)
Ik heb wel de indruk dat ze zich heel goed houden, althans, als ik naar de mijne kijk. Ik heb ze nu bijna 9 maanden. Maar ik mest er gewoon niet mee. Heel strikt aan voordat ik opstap en af als ik afgestapt ben. Uiterlijk tot nadat ik mijn paard heb verzorgd.

Of er rundleer is zou je eerst even moeten navragen. Maar ze zijn in ieder geval niet slap.

Maar wat betreft hoelang gebruiken... Als ik deze laarzen 5 jaar zou hebben en ze 5 keer per week zou gebruiken, zou ik ze al met al bijna 1300 keer gebruiken. Dat is echt geen geld per keer...
Dat is meer hoe ik naar zo'n bedrag kijk.

Vorig jaar kocht ik prachtig mooie sandalettes voor 5 euro _O-
Al met al heb ik ze 3 keer gedragen, toen liet een bandje los. Dat kan je verwachten voor zo'n bedrag natuurlijk. Maar uiteindelijk zou ik met die schoenen duurder uit zijn geweest.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:55

Vraag Zooist @ bokt er eens naar. Zij is ambassadeur van het merk en rijdt behoorlijk wat paarden op een dag. Zij kan wellicht vertellen hoe haar laarzen zich houden bij dat intensieve gebruik.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:00

10 jaar zolang wil ik niet eens doen met m'n laarzen. Wil ook wel eens nieuwe

De economie moeten we wel draaiende houden

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:29

Mijn petries heb ik een jaar of 15 gehad...maar nu komen er echt sneller nieuwe bij. Had die vooral voor wedstrijden. Trainde met ariat schoenen en chaps.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:07

zo het is eindelijk gelukt foto's er op te krijgen.
dit zijn mijn laarzen

Afbeelding
Afbeelding

heel blij met het resultaat. :D

helaas heb ik ze wel weer terug moeten sturen, de linkerlaars kreeg ik met veel moeite dicht. de rechter laars kreeg ik met geen mogelijkheid dicht, daarom zijn ze terug om opgerekt te worden.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:34

normann_love schreef:
dit zijn mijn laarzen

helaas heb ik ze wel weer terug moeten sturen, de linkerlaars kreeg ik met veel moeite dicht. de rechter laars kreeg ik met geen mogelijkheid dicht, daarom zijn ze terug om opgerekt te worden.

ok, wat balen zeg! en moeten ze dan naar Portugal terug om opgerekt te worden?

ben benieuwd of het bij mij wel in 1x goed gaat :o

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:40

Die zijn ook mooi zeg. Netjes zo met dat randje bling :)
Alleen wel balen dat ze terug moeten -O-

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:44

KarinLF schreef:
normann_love schreef:
dit zijn mijn laarzen

ok, wat balen zeg! en moeten ze dan naar Portugal terug om opgerekt te worden?

ben benieuwd of het bij mij wel in 1x goed gaat :o

Nee dat kan gewoon bij Marije geloof ik,! Weet ook niet goed waardoor het is gekomen, ben in gewicht niet aangekomen als toen bij het aanmeten!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:47

Misschien hou je wat vocht vast met dit warme weer?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:22

Op de Facebook van Celeris Engeland staat een foto van een man die al sinds 2010 geloof ik Celeris laarzen heeft en die er weinig aan onderhoud doet. Zien er nog prima uit en worden erg veel gebruikt.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:40

ProudJustify schreef:

Ja dacht ik ook nog, maar dan zouden ze ook nog wel moeten passen, kreeg de rits maar tot de helft!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:48

Gave kleur, die bruine!

@normann_love: mijn benen zijn soms wat stijver en dan krijg ik m'n laarzen ook (bijna) niet dicht. Voor mij helpt het dan om lage sokken aan te doen. Op normale dagen, gaan ze zonder moeite dicht.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:16

ievie schreef:
Gave kleur, die bruine!

@normann_love: mijn benen zijn soms wat stijver en dan krijg ik m'n laarzen ook (bijna) niet dicht. Voor mij helpt het dan om lage sokken aan te doen. Op normale dagen, gaan ze zonder moeite dicht.

ja had lage sokken aan. heb het ook nog in de ochtend geprobeerd omdat je benen dan vaak het dunst zijn van de dag, ook toen kreeg ik ze niet dicht. :(

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:19

Ah balen! Ze zijn wel mooi!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:30

normann_love schreef:
ProudJustify schreef:

Ja dacht ik ook nog, maar dan zouden ze ook nog wel moeten passen, kreeg de rits maar tot de helft!

Als ik vocht vast houd krijg ik mijn ritsen ook echt niet dicht hoor dus het zou best kunnen.
Is voor mij ook de reden dat ik voor een model met veter gekozen heb.

Edit: zie dat je ze in de ochtend gepast hebt, dan zou het inderdaad niet zo erg moeten zijn dat je ze maar tot de helft dicht kreeg.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:27

Vandaag iemand voor mn laarzen gehad en ze zijn verkocht!

Toch wel even raar hoor zo naar uit gekeken naar de laarzen en zo lang op moeten wachten en nu zijn ze weer weg :(:)

Maar ze gaan nu weer schitteren in de ring in plaatst van alleen maar in een doos liggen :j