paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:42

Jullie passen goed samen!
En aangezien winterkleding nogal vertekend, ga ik uit van je zomerfoto. En daar vind ik dat maatje meer reuze meevallen hoor!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:47

Dit zijn mijn op maat gemaakte DeNiro's.

Afbeelding

Afbeelding

Ze waren duur, dat weet ik wel, maar wat ze gekost hebben, dat heb ik uit mijn geheugen gewist toen ik het OK knopje op het pinapparaat indrukte :o

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:47

Wou ik heb nog geen foto voorbij zijn komen waarvan ik dacht dat kan echt niet!!
Mijn schimmel is 1.71.
Ik rij ook wedstrijden en dan vind ik dat er ook een groot paard binnen moet komen!
Dit moet zijn opvolger worden:
Op deze foto is die 1jaar en 4 maanden!
Dus die wordt groot genoeg
Afbeelding

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:49

@Misterylady: Thanks :)

@Klasien: OMG, wat een prachtige laarzen :+: Geweldig mooie kleur, zou mooi staan bij mijn zadel... Strikkie erom en opsturen richting mij :D

Leuk paard Jana!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:52

@Klasien: Die laarzen zijn ook mooi!!
Ook een mooi kleurtje!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:03

Die laarzen zijn om op te vreten- wel een beetje zonde. Maar mooi!

Zulke laarzen zijn niks voor mij, daar moet je zuinig op zijn, en ik ben een wandelende puinhoop.

Iedereen op de foto's mag dan wel een maatje meer hebben, veel anderen mogen nog een voorbeeld nemen aan de paard- ruiter combinaties.

Een wat forser paard staat erg stoer en op een groot paard zie je er niet zo verzopen, maar juist heel trots uit!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:10

Leuk om foto's van jullie te zien :j :). Ik ben het ermee eens hoor, ik heb echt nog geen schokkende dingen gezien hier ;).

Dit ben ik op mijn kanjer Niels :). Hij is ruim 1.70 m en lekker goed gebouwd, dus volgens mij past dat prima. Ik had vandaag weer les (GP-ruiter) en heb hem ook gevraagd of ik te zwaar voor hem ben. Hij gaf aan dat ik hem totaal niet belemmer en goed meezit en dat mijn gewicht daarom ook geen enkel probleem is, gelukkig :). Niels kan een beetje passage ;):
Afbeelding

En in galop lijken die billen en benen minder dik :D
Afbeelding

Ik rijd bijna altijd met een bodywarmer of een iets langere jas. In de zomer gewoon met een shirt, maar dat is wel confronterend :o.
Afbeelding

En tja, ik heb gewoon echt hele flinke billen :o.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:10

Trouwens, mijn laarzen zijn van Derby maar zoals je ook kunt zien, heb ik niet zulke dikke kuiten. Maat 41, dus ik pas nog wel in de standaard maten :).

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:18

Anoukie: Jullie vind ik echt een gave combi :j Jullie staan echt goed bijelkaar, stoere uitstraling heeft Niels.
En jij hebt ook al van die geweldig mooie laarzen :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:47

pirouetje schreef:
Hoe ver is ze ??? Ze heeft al een lekkere buik :-)
Verder vind ik het best passen hoor :-)

Met een hoeveel inch zadel rijden jullie eigenlijk ? Veel mensen vinden het maar raar dat ik graag op mijn 17 inch Prestige zadel zit

dit is een 18 inch geloof ik?
is een vlakke zit dus dat past wel makkelijk
heb voorheen 18 inch gereden met hele diepe zit dat paste minder goed :n
Reed ook niet fijn toen.

ze is in mij uitgerekend :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:52

Anoukie schreef:
Leuk om foto's van jullie te zien :j :). Ik ben het ermee eens hoor, ik heb echt nog geen schokkende dingen gezien hier ;).

Dit ben ik op mijn kanjer Niels :). Hij is ruim 1.70 m en lekker goed gebouwd, dus volgens mij past dat prima. Ik had vandaag weer les (GP-ruiter) en heb hem ook gevraagd of ik te zwaar voor hem ben. Hij gaf aan dat ik hem totaal niet belemmer en goed meezit en dat mijn gewicht daarom ook geen enkel probleem is, gelukkig :). Niels kan een beetje passage ;):
[im g]http://farm5.static.flickr.com/4132/5154166505_a86baeea3f.jpg[/img]

En in galop lijken die billen en benen minder dik :D
[im g]http://farm5.static.flickr.com/4131/5154759160_c40ee9775f.jpg[/img]

Ik rijd bijna altijd met een bodywarmer of een iets langere jas. In de zomer gewoon met een shirt, maar dat is wel confronterend :o.
[im g]http://farm5.static.flickr.com/4109/4832094550_da0246daf5.jpg[/img]

En tja, ik heb gewoon echt hele flinke billen :o.

Wat een enorm gaaf paard heb jij onder je kont! :D jaloers! <3

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:07

Wat een hoop foto's zeg! Ik heb ergens in het begin van het topic een foto neer gezet. Ik moet zeggen dat ik weinig foto's heb van mezelf te paard (de laatste 10 jaar). Vind mezelf niet leuk om te zien haha.
Zie ook geen combi's die niet kunnen hoor!! Mijn paardje is niet groot, maar wel stevig.
In t shirt is het idd het meest confronterend....

O dressuurzadel van interhippique gewoon 17,5 inch.
Laatst bijgewerkt door Blackbinky op 31-01-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:08

Wauw dames, wat is het toch heerlijk om alle complimentjes en leuke opmerkingen voorbij te zien komen! Zo kan het ook hè.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:58

Afbeelding

dit ben ik van de zomer
heb zelf maat 46
maar wel een groot flink paard

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:11

Zal ik ook maar even plaatsen dan :D
Ik & Tas, ik ben vrij groot (maat 46, 1.80), zij helaas maar 1.68. Maar krijg er nooit negatieve reacties op, ook niet op wedstrijd!
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig heb ik intussen een nieuw jasje, haha
Afbeelding

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:42

Nou, dan gooi ik mezelf ook maar in de groep :-) ...
Ik, 1.63 mtr, nu broekmaat 44 en bovenmaat 46. Shathu, 5 jaar en is zo'n 1.52 mtr.
met m'n oudere Tinker Indy altijd met een afryso Classic zadel gerden, 19 inch, nu na het afvallen zou een (na/in overleg met m'n zadelmaker) 18 of 18,5 ook prima kunnen. Dusss...op zoek :-)

....nou foto's lukken nu niet :-) (lig op bed met Iphone :-)), komen morgen hoor!

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 01:26

Ook ik meld me :P Ik ben 1.79m en heb maat 42/44. Mijn paard is ongeveer 1.65m. Vroeger trok ik het mij heel veel aan wat mensen dachten. Ik heb er nu alleen nog een beetje problemen mee tijdens de wedstrijden. Aangezien ik me in mijn wedstrijdjasje niet super prettig voel. Verder heb ik ook niet echt het idee dat ik mijn paard in de weg zit. Ik rij op een 18 inch zadel en ben zoals gewoonlijk ook altijd bezig met de strijd tegen de kilo's. Hier even een foto AfbeeldingAfbeelding

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:57

Ramira, volgens mij en jij de slankste van de hele bubs!

Wat mij trouwens opvalt is dat een zadelbontje de derriére een beetje minder laat lijken.

Bij Toos en Sjas kan ik alleen maar zeggen: wat heb je je hulpteugel laag zitten. Dat valt me meer op dan je kledingmaat....

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:10

Dit ben ik, maat 46 zo ongeveer (rijbroek 48, stretch spijkerbroek 44), 1.81m lang op een Haflinger van 1.45m.

Afbeelding

Ik geloof dat wij de meest niet kunnende combi zijn :o

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:28

jamiroquai schreef:
Ramira, volgens mij en jij de slankste van de hele bubs!

Wat mij trouwens opvalt is dat een zadelbontje de derriére een beetje minder laat lijken.

Bij Toos en Sjas kan ik alleen maar zeggen: wat heb je je hulpteugel laag zitten. Dat valt me meer op dan je kledingmaat....

Toos en Sjas? Sjoos ;), oftewel Joyce en m'n paard heet Tas (Natasja). haha
Wb de hulpteugel weet ik wat ik doe, daarbij zijn deze foto's nog tijdens mijn les genomen ook, gebruik de teugel alleen indien nodig. (En nee niet om 'aan de teugel' te rijden, maar mevrouw heeft er een handje van bit tussen d'r kiezen en rennen, dan is het fijn om 'm er even 'aan te rijgen'). Maar zover ik weet is dit geen HAW :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:48

HAW? Leg uit..

Ik ben blond... :o? :o?

Daarom zijn de namen ook typfouten :j Heb je trouwens een jeans rijbroek aan? Staat ook altijd goed!

Ik had echt geen kritiek op de hulpteugel hoor, daar zijn 50 andere topics over. Hier is het veel gezelliger!
@Klasien: ik vind het wel kunnen hoor, je benen zijn lang, maar op een Haf misstaat dat niet.

Volgens mij zijn hier ook veel dames die zichzelf veel 'voller'denken dan ze zijn!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:54

Nou dan zeg ik het maar ook :P Ik ben 1.74 groot heb maat 46 en mijn paard is 4 en is 1.74 ongeveer maar die groeit nog wel.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:22

Gezellig topic!!! :D
Hartstikke leuk om jullie allemaal even te zien op/met jullie paarden!
En wat een plaaatjes van paarden zitten erbij! +:)+ (ow en jullie natuurlijk ook dames :P :D )

Nou...even na gisteraaf :
Nou, dan gooi ik mezelf ook maar in de groep ...
Ik, 1.63 mtr, nu broekmaat 44 en bovenmaat 46. Shathu, 5 jaar en is zo'n 1.52 mtr.
met m'n oudere Tinker Indy altijd met een afryso Classic zadel gerden, 19 inch, nu na het afvallen zou een (na/in overleg met m'n zadelmaker) 18 of 18,5 ook prima kunnen. Dusss...op zoek

Komen de foto's!
M'n 1e (buiten)ritje (met angst en beven, want wordt met het jaar angstiger) op m'n "jongste" Tinkie Shathu (spreek uit Sjatoe ;) )
Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXVGIJHS.jpg

en 2e ritje, in "wintertenue" ( := ehhh 3 truien dus ;) )
Afbeelding

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:41

Dacht ook even een foto te kunnen plaatsen, doet de usb stick het niet... :( (foto's staan allemaal op usb stick) Vind dat er een hoop leuke combinatie's voorbij zijn gekomen. En geen een waarvan je zou denken,hmm dat gaat niet.
Denk dat vooral "buitenstaanders" denken dat we geen rekening houden met ons paard..
@indianajones wat heb jij een gave en mooi getekende tinker.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:23

Wat een leuke fotos allemaal. Ik zorg ook altijd voor wat ruimere kleding bij het rijden, niet te ruim want dan lijk je ook weer groter :D
Op deze fotos rij ik nog met Petrie chaps, maar ik heb sinds kort croco met lak lipica's, die bevallen ook super. Ik heb ook nog een paar Petrie polos staan maar die vind ik helaas niet fijn omdat de voet eigenlijk net te klein is en daarom knelt, dus die doe ik de verkoop maar in helaas. Ik zal ook een foto plaatsen van mij op beide paarden. Ik ben niet zo lang helaas, beide paarden zijn 1,69/1.70

Afbeelding

Afbeelding