Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Zijn er hier ook mensen die misschien al eens een fleecedeken hebben gemaakt? Ik las hier ook iets over een eigengemaakt dekje? Ben ik erg nieuwsgierig naar!
lieveislief schreef:vonneke, plastron is niet meer verplicht dus lijkt me dan dat die wit en creme regel dan ook de prullenbak inkan!
vonneke schreef:Ik ben zelf jurylid en ben uiteraard op de hoogte van de regels.
Een dressuurblouse hoort officieel wit/geel/beige of in die stroming zijn. Met korte of lange mouw.
Maar nog nooit heb ik een ruiter of amazone weggestuurd omdat ze een roze geruit blouse aanhadden.
Wanneer je wel met plastron rijd moet hij wit/geel/beige of in die stroming zijn.
Ik zal er niemand om diskwalificeren, maar het is niet volgens de regels.(heb overigens nog nooit iemand gehad met een gekleurde plastron) Maar eigenlijk vind ik dat ik het over dezelfde kam moet scheren als het rijden zonder handschoenen. Die ruiter stuur ik namelijk wel terug om er een paar aan te doen.
_Jessie schreef:Ik heb er een wedstrijdshirt onder dus dan moet ik moet een plastron om (toch?)
Hmm twee juryleden die het me afradenen nu haha
[naam] (wel offtopic maar ach) waarom stuur je niet niemand eruit die een bijv een roze blouse aan heeft maar wel iemand die handschoenen niet aan heeft. Ivm het zien ervan??
kleinvosje schreef:Het hoort wel zo hoor, wij hebben het destijds nog extra gevraagd aan de cursusleider! Je voldoet niet aan de regels, daar krijg je -2 voor. Ik hou het eigenlijk wel altijd aan, temeer omdat ik van mening ben dat veel te weinig deelnemers op de hoogte zijn van de reglementen.
kleinvosje schreef:Het hoort wel zo hoor, wij hebben het destijds nog extra gevraagd aan de cursusleider! Je voldoet niet aan de regels, daar krijg je -2 voor. Ik hou het eigenlijk wel altijd aan, temeer omdat ik van mening ben dat veel te weinig deelnemers op de hoogte zijn van de reglementen.
kleinvosje schreef:Dispar, jij bent dus een voorbeeld van een wedstrijdruiter die de reglementen niet kent. Nee, een plastron is bij de dressuur al een paar jaar neit meer verplicht, en nee, je mag niet in zo'n gekleurd wedstrijdshirt rijden als er zomertenue is toegestaan!
Citaat:Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.
Dispar_Vulgo schreef:gevonden: http://knhs.nl/Kennisbank-zoek.asp?pcat ... k=plastronCitaat:Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.
edit: misschien oud artikel of ik snap het verkeerd? Maar uit deze tekst leek ik te concluderen dat plastron verplicht is in ieder geval bij zomertenue, maar ik redeneerde misschien verkeerd dat dat dan dus niet geldt voor normale tenue?