Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:01

hmm heb het even naar jury toe gestuurd en denk dat ik het er gewoon op ga wagen hoor :P heb ook een zwarte kleurige speld haha geef ik die de schuld. Voor zekerheid gewoon een witte in mn tas :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:02

Joehoe, ter info, ik ben ook jury hoor ;-)! Mag officieel niet!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:03

Ow sorry wist ik niet excuse me :D
Maar ga het toch proberen }> hahaha geen idee of ik er wat over ga horen zie het wel.
Vind hem zo mooi. Neem dan voor de zekerheid wel een hele witte mee. Maar stel dat je er zo 1 maakt in wit geel mag het weer wel. Niet eerlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:06

Ik ben zelf jurylid en ben uiteraard op de hoogte van de regels.

Een dressuurblouse hoort officieel wit/geel/beige of in die stroming zijn. Met korte of lange mouw.
Maar nog nooit heb ik een ruiter of amazone weggestuurd omdat ze een roze geruit blouse aanhadden.

Wanneer je wel met plastron rijd moet hij wit/geel/beige of in die stroming zijn.

Ik zal er niemand om diskwalificeren, maar het is niet volgens de regels.(heb overigens nog nooit iemand gehad met een gekleurde plastron) Maar eigenlijk vind ik dat ik het over dezelfde kam moet scheren als het rijden zonder handschoenen. Die ruiter stuur ik namelijk wel terug om er een paar aan te doen.

kleinvosje

Haha geeft niet ;-)!

Ach, weet je, als ik iemand in de ring zou krijgen die zo'n plastron zou dragen, weet ik niet eens of het me op zou vallen, en als dat wel zo zou zijn, of ik iemand eruit zou sturen. Als je zorgt dat je een officiele blouse eronder aan hebt, kun je em gewoon afdoen mocht iemand commentaar hebben, en zonder verder rijden. Kost je alleen wel -2...

kleinvosje

Haha Vonneke, zelfde gedachtengang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:07

waarom geef je daar -2 voor kleinvosje?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:09

Als het niet volgens de regels is, net zoals die handschoenen, dan moet het voor het derde onderdeel aangepast worden, mag de ruiter overnieuw beginnen met -2 voor het niet correcte tenue. Wordt het na het 3e onderdeel opgemerkt mag er doorgereden worden maar ook wel met -2 voor niet correcte tenue. Staat gewoon in de reglementen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:10

Dat heb ik echt nog nooit gedaan die -2! Heb overigens onlangs pas 1x iemand gehad die zijn peesbeschermers nog om had. Dat zag ik bij het binnenkomen en dus laten afdoen
Heb wel een paar keer kinderen zonder handschoenen gehad in de B. Als ik die in de ring krijg roep ik de ouders altijd even bij me om uit te leggen dat het verplicht is. Dat vind ik zo vervelend voor de kids.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:12

Ik heb er een wedstrijdshirt onder dus dan moet ik moet een plastron om (toch?)

Hmm twee juryleden die het me afraden :P en nu haha

Vonneke (wel offtopic maar ach :P ) waarom stuur je niet niemand eruit die een bijv een roze blouse aan heeft maar wel iemand die handschoenen niet aan heeft. Ivm het zien ervan??

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:13

Janine1990 schreef:
Zijn er hier ook mensen die misschien al eens een fleecedeken hebben gemaakt? Ik las hier ook iets over een eigengemaakt dekje? Ben ik erg nieuwsgierig naar!

Ik heb wel eens kruissingels op een bestaande fleecedeken genaaid. Hoewel we hadden verwacht dat ze er niet lang onder zouden blijven zitten, valt het reuze mee en zitten ze er na zo'n 3 jaar nog steeds netjes op.

lieveislief schreef:
vonneke, plastron is niet meer verplicht dus lijkt me dan dat die wit en creme regel dan ook de prullenbak inkan! :=

Is een plastron niet meer verplicht in de dressuur? Dacht alleen in springen niet verplicht?

vonneke schreef:
Ik ben zelf jurylid en ben uiteraard op de hoogte van de regels.

Een dressuurblouse hoort officieel wit/geel/beige of in die stroming zijn. Met korte of lange mouw.
Maar nog nooit heb ik een ruiter of amazone weggestuurd omdat ze een roze geruit blouse aanhadden.

Wanneer je wel met plastron rijd moet hij wit/geel/beige of in die stroming zijn.

Ik zal er niemand om diskwalificeren, maar het is niet volgens de regels.(heb overigens nog nooit iemand gehad met een gekleurde plastron) Maar eigenlijk vind ik dat ik het over dezelfde kam moet scheren als het rijden zonder handschoenen. Die ruiter stuur ik namelijk wel terug om er een paar aan te doen.

Tegenwoordig zie je heel veel mensen als zomertenue met wedstrijdshirt (geen blouse dus) in allerlei kleuren rijden, maar eigenlijk mag dat dus niet?
Ik heb zelf alleen een wit wedstrijdshirt met lange mouwen, wat ook niet mag als zomertenue, dus ik rij altijd met jasje. Ben nog wel op zoek naar goedkope witte blouse :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:14

Het hoort wel zo hoor, wij hebben het destijds nog extra gevraagd aan de cursusleider! Je voldoet niet aan de regels, daar krijg je -2 voor. Ik hou het eigenlijk wel altijd aan, temeer omdat ik van mening ben dat veel te weinig deelnemers op de hoogte zijn van de reglementen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:15

_Jessie schreef:
Ik heb er een wedstrijdshirt onder dus dan moet ik moet een plastron om (toch?)

Hmm twee juryleden die het me afraden :P en nu haha

[naam] (wel offtopic maar ach :P ) waarom stuur je niet niemand eruit die een bijv een roze blouse aan heeft maar wel iemand die handschoenen niet aan heeft. Ivm het zien ervan??

omdat dat toen om kinderen ging. Dan roep ik de ouders bij me om te vertellen dat dit niet toegestaan is zonder plastron of in zomertenue.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:16

Dispar, jij bent dus een voorbeeld van een wedstrijdruiter die de reglementen niet kent. Nee, een plastron is bij de dressuur al een paar jaar neit meer verplicht, en nee, je mag niet in zo'n gekleurd wedstrijdshirt rijden als er zomertenue is toegestaan!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:16

kleinvosje schreef:
Het hoort wel zo hoor, wij hebben het destijds nog extra gevraagd aan de cursusleider! Je voldoet niet aan de regels, daar krijg je -2 voor. Ik hou het eigenlijk wel altijd aan, temeer omdat ik van mening ben dat veel te weinig deelnemers op de hoogte zijn van de reglementen.

Helemaal terecht! Ik loop lekker te zweten in m'n jasje omdat ik volgens de regels geen goede witte blouse heb. En anderen zouden er dan zo mee weg komen om gewoon met roze blouse/shirt te verschijnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:17

kleinvosje schreef:

ik ben het aan het opzoeken, weet jij zo waar ik het kan vinden, want ik vind het ook belangrijk, maar dan moet ik het wel kunnen laten zien als mensen daar later om komen vragen :P

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:17

kleinvosje schreef:
Dispar, jij bent dus een voorbeeld van een wedstrijdruiter die de reglementen niet kent. Nee, een plastron is bij de dressuur al een paar jaar neit meer verplicht, en nee, je mag niet in zo'n gekleurd wedstrijdshirt rijden als er zomertenue is toegestaan!

Ik lees de reglementen altijd :+ En dacht écht laatst nog gezien te hebben dat alleen voor springen die plastron verplicht was?

Ik ga het gelijk ff opzoeken, waar ik dacht het gezien te hebben! (op knhs site btw)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:18

gevonden: http://knhs.nl/Kennisbank-zoek.asp?pcat ... k=plastron

Citaat:
Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.

edit: misschien oud artikel of ik snap het verkeerd? Maar uit deze tekst leek ik te concluderen dat plastron verplicht is in ieder geval bij zomertenue, maar ik redeneerde misschien verkeerd dat dat dan dus niet geldt voor normale tenue?
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 18-01-12 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:19

ik rij altijd met jasje omdat ik inderdaad een shirtje heb :j
vind ik sowieso wel netter. Zomer tenue vind ik lelijk :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:19

Even zoeken hoor, ogenblikje!

Dressuurreglement artikel 128 punt 7 en 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:20

Dispar_Vulgo schreef:
gevonden: http://knhs.nl/Kennisbank-zoek.asp?pcat ... k=plastron

Citaat:
Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.

edit: misschien oud artikel of ik snap het verkeerd? Maar uit deze tekst leek ik te concluderen dat plastron verplicht is in ieder geval bij zomertenue, maar ik redeneerde misschien verkeerd dat dat dan dus niet geldt voor normale tenue?

en dan even de aanpassingen erbij zoeken.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:20

_Jessie schreef:
ik rij altijd met jasje omdat ik inderdaad een shirtje heb :j
vind ik sowieso wel netter. Zomer tenue vind ik lelijk :o

Jaa, ik ook! Maar als iedereen gewoon in zomertenue gaat en mijn blouse is geschikt, dan zou ik het ook wel doen hoor.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:21

Ik geloof jullie uiteraard gelijk hoor ;) Maar KNHS maakt het er niet duidelijker op, met zulke artikelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:21

ik vind zo'n shirt enkel mooi als je een hele slanke den bent met weinig boezem. anders is het werkelijk geen porum!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:22

Met wat voor artikelen Dispar? je kan toch gewoon op hun site kijken bij reglementen?