Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:36

Ja dat mag wel.
Zie artikel 5 Algemeen wedstrijdreglement

Artikel 5 - Samenvoegen van categorieën/handicapregeling
1. Het samenvoegen van categorieën:
Bij een ponywedstrijd voor springen en/of dressuur dienen voor de te verrijden klassen alle categorieën te
worden uitgeschreven. Er dient per klasse/hoogte per categorie of combinatie van categorieën een
klassement te worden opgemaakt. Bij het opmaken van het klassement is het ongeacht het aantal
deelnemers toegestaan in een klasse/hoogte categorieën van pony’s samen te voegen. De volgende
samenvoegingen zijn mogelijk: A/B, A/C, A/B/C; B/C; C/D; C/E; C/D/E en D/E.
2. Handicapregeling:
a. Indien aan een rubriek met paarden minder dan acht combinaties deelnemen is het toegestaan deze
rubriek in handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse/hoogte.
b. Indien aan een rubriek voor pony’s na samenvoeging van categorieën van pony’s, zoals beschreven
in lid 1 van dit artikel, minder dan acht combinaties deelnemen is het toegestaan om deze rubriek in
handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse/hoogte.
c. Wanneer (een) rubriek(en) in handicap met (een) andere rubriek wordt verreden, rijden alle
deelnemers de proef/het parcours van die klasse waarin zij startgerechtigd zijn.
d. De wedstrijdorganisatie kan in overleg met de Federatievertegenwoordiger tijdens de wedstrijd
alsnog besluiten de handicapregeling toe te passen.
e. Het in handicap laten verrijden van dressuurrubrieken is uitsluitend toegestaan indien de
desbetreffende rubrieken door hetzelfde jurylid worden beoordeeld.
f. Het in handicap laten verrijden van springrubrieken is uitsluitend toegestaan indien de rubrieken, die
worden gecombineerd, over identieke parcoursen worden verreden en op dezelfde wijze worden
beoordeeld.
g. Voor het in handicap laten verrijden van verschillende rubrieken in de discipline Mennen wordt
verwezen naar het disciplinereglement.
h. Wanneer rubrieken in handicap worden verreden of worden samengevoegd, dient het prijzengeld of
de prijzen met de hoogste waarde behorend bij de desbetreffende rubriek te worden uitgereikt.

hesterve

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:59

Bedankt! Heb t gelijk even bij ons in t secretariaat app gedeeld

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:45

Mag ik nog even wat voorleggen over de handicapregels vd pony's?

Ik heb nu 4 pony-aanmeldingen. Z1-E, die is helder, nergens mee te combineren. Daarnaast heb ik nog een B-C, L1-D en een L2-B. Alle 3 bij elkaar kan niet toch? Alleen naastgelegen klasse kan. B en D categorie mogen niet samen dus L1 en L2 kan niet in handicap. Maar C en D wel. Zou ik dan B en L1 wèl mogen samenvoegen? Dat is dan toepassing van art. 2b toch?

Even los van het feit of we dit daadwerkelijk gaan doen hoor. Als het op 2 extra bekers gaat aankomen... :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 13:33

B-C en L1-D mogen inderdaad bij elkaar. L2-B moet dan apart.
Hoop dat je er nog wat inschrijvingen bij krijgt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:26

Setteli schreef:

Ik denk dat je het vooral niet moet willen om C-B en D-L1 tegen elkaar te laten rijden. Zit zoveel leeftijd/niveauverschil in.

Als jury zou ik het heel vervelend vinden deze in een groep te moeten beoordelen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:12

PSvanLot schreef:
Setteli schreef:

Ik denk dat je het vooral niet moet willen om C-B en D-L1 tegen elkaar te laten rijden. Zit zoveel leeftijd/niveauverschil in.

Als jury zou ik het heel vervelend vinden deze in een groep te moeten beoordelen.

Kan, Maar het kan ook een hele goede B ruiter zijn en een L1 ruiter die net naar de L1 is. Misschien is die op de C pony wel ouder dan die op de D pony, wie zal het zeggen. Als jury beoordeel je toch de combinatie individueel en niet wie van de 2 beter is? Jury weet soms ook niet van tevoren of rubrieken in handicap worden verreden.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:52

We zijn wel echt van het stimuleren bij onze vereniging. Zo organiseren we ook 'ministreek'wedstrijden waarbij iedereen, maar vooral de jeugd, vrijblijvend kennis kan maken met wedstrijdrijden. Net weer even strenger dan een onderlinge, maar nog niet zo strikt als een echte wedstrijd. Vanuit dat kader bedacht gaan we niet 3 vd 4 ponyruiters met een beker naar huis laten gaan en 1 niet....

Maar dan snap ik nu wel die regel wat beter, dus dank! Helaas weinig animo onder ponyruiters hier in de regio.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 23:48

Nee dat snap ik. Met de Bixie krijgt bij ons ook iedereen dezelfde prijs, doen we ook niet aan plaatsing.
Wij doen niet met bekers, maar met geldprijzen. 1e proef geldprijs, 2e proef gebruiksvoorwerpen (dekens, dekje, equishine, halster, touw dat soort werk)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 00:30

Je opmerking over leeftijd triggerde ook hoor. De C-pony ruiter is 9 en de D-ponyruiter 17. Dus ook dat hebben we mee laten wegen om niet in handicap te doen