paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:01

Hi Mirel(la), wat grappig dat k je in dit topic tegen kom. (als je niet weet wie ik ben check mijn profiel)

Maar dat kan toch prima jij en storm...Je kan hier echt leuke tips vandaan halen.

Mirel

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:09

Hey, natuurlijk weet ik nog wie je bent.
Gaat alles goed? Nog steeds naar je zin op de windhoek?

Vind vooral de tips erg leuk idd. Ook wel prettig om te zien/lezen dat ik niet alleen ben met dit "probleem" want hier lopen volgens mij alleen maar mensen rond met max maatje 40.

AlinaKyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:10

Joehoeee!!! Weer een paar kilo eraf! Gaat de goede kant op. Ik ga dinsdag naar de diëtist en hoop dat ik in de tussentijd van 6 weken genoeg ben afgevallen.
Maandag ga ik bij een Fries kijken hier in de buurt, de eigenaresse zoekt een bijrijdster voor 2 dagen. Ik ben nu al zenuwachtig omdat ik bang ben dat ik te zwaar ben voor haar paard. Of dat mijn zit door het overgewicht zo slecht is dat het paard niet goed loopt. Ik heb er zoveel zin in, maar vind het ook doodeng!

Ik ga zo langs de Hema en de Zeeman, dan koop ik bij beide zaken de correctie hemdjes en kan ik ze mooi voor jullie vergelijken ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:40

Volgens mij ben ik de enige met maatje 40- 42 die hier meeleest...... Ik val dus buiten de boot, maar vind dit topic gewoon erg nuttig, en gezellig. :)

Mirel, wat vorm jij een mooie combinatie met je paard. Daar zullen velen jaloers op zijn!

Enne, mijn vorige paardje heette ook Storm. :j

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:39

Dank je wel jamiroquai voor het super compliment.
Was je paardje ook een echte Storm?
Die van mij wel namelijk met vlagen ;-)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:00

Nou mijn Storm was niet vooruit te branden......... Uiteindelijk heb ik hem verkocht als tuiger. Het stormde alleen bij hem als hij mij eraf gooide en hij 'alvast'naar huis liep. :( En als hij gras zag...... (Is een Fjord) :9

Maar dit alles geheel off- topic natuurlijk, al was het wel een paard met een maatje meer qua bouw! :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:17

Leuke foto's mirel! Ik kan me op zich de opmerkingen voorstellen, maar je paardje ziet er stevig genoeg uit. Zo lang je zelf goed in de gaten houdt dat hij geen rugproblemen krijgt oid, lijkt mij dat je hem prima kunt rijden! En wat hierboven ook al staat, het ziet er uit alsof jullie een hele goede band hebben!

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:56

In de winter heb ik altijd een mannensweatshirt aan, van le coq sportif, die zitten lekker ruim, ook bij de armen en zijn vaak wat langer. Gewoon van de aktiesport, niemand die ziet dat 't een mannensweater is :+
Verder, een dikke kont heb ik toch wel, of ik nou een spijkerbroek of een paardrijbroek draag.. boeit me echt niets ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:37

Rowie, er staan overal in dit forum ook nog leuke kledingtips en hoe je er bij je paard praktisch en toch ook leuk kunt kleden.

(Ik draag zelf ook aktijd mannenshirts, met een polokraagje, dat ziet er al weer wat netter uit.. Ik ben een 'kakker') :D

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:39

Ik rij prima zoals ik nu rijd hoor ;) Hou 't toch gewoon op een sweatshirt, ben niet zo'n kakker haha. Als 't maar lekker zit, dan maakt 't mij niet uit hoe ik er uit zie :)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:22

@ Mirel : ik ben jaloers op je 'Storm' zoooo mooi
@ AlinaKyara : ik ben benieuwd naar de vergelijking
@ Rowie1993 : fijn dat je je van anderen niets aantrekt :-) daar heb ik nog een probleempje mee

Vandaag ben ik toch lekker eerste geworden met mijn merrie van 1m65 en mijn maat 46/48 :-)
De hoogte van de proef was 1m00 en er waren 100 starters !!!
Laatst bijgewerkt door pirouetje op 29-01-11 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:23

Gefeliciteeerd pirouetje!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:01

Dank je :-)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:16

Mirel, ik heb de fotos van jou en je paardje bekeken (wat een mooi paard)maar ik vind dat als ze zoiets tegen jou zeggen zullen ze dat tegen mij helemaal zeggen, ik ben 1.71 en weeg 80 kg op mijn weegschaal dus bij de dokter waarschijnlijk meer, ik moet voor mijn gezondheid er eigenlijk 10 kilo afhebben maar ik heb helemaal geen discipline meer, helemaal niet om te lijnen. Heb kledingmaat 42 en hier in spanje is het supermoeilijk om aan de juiste kleding te komen , ook al omdat ik 15 jaar wedstrijdzwemmen en waterpolo gedaan heb dus ik heb een behoorlijk brede rug. Ik heb collegaatjes van 1.58 die 45 kilo wegen, de meerderheid :') dus jullie kunnen je voorstellen dat ik me net een olifant voel

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 02:29

Gefeliciteerd Pirouetje!! Zo zie je maar dat maat/ gewicht niet uit maakt!!! Paard ging makkelijk zat over de hindernissen ;-).

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:07

zo ik heb net een rijbroek besteld bij amazone xl
de horka atlanta xl
iemand ervaring met deze broek?

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:31

Blackbinky schreef:
Gefeliciteerd Pirouetje!! Zo zie je maar dat maat/ gewicht niet uit maakt!!! Paard ging makkelijk zat over de hindernissen ;-).

Idd gemakkelijk zat en nog bokken ook :-)

Ik heb de Horka Atlanta ook besteld deze week :-) ben benieuwd :j

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:36

Ja ik. Dat is de zwarte met rood en wit stiksel toch?
Ik moest even wennen aan de wat lagere taille (vergeleken de mondoni). Maar verder zit hij lekker. Vind het een mooie kwaliteit, ook het leer is soepel. De overgang leer, stof is ook mooi afgewerkt zodat er niet zo snel gaten in zullen komen. Heb ik bij de mondoni wel.
De stof is ook mooi dicht zeg maar, als er vuil, stro of wat ook op komt kan je het er heel makkelijk afslaan.
Had de fuller fillies checkmate, maar die wat bij mij op mijn buik veel te hoog en wijd en rond mijn knieen lubberig. Terwijl mijn bovenbenen en kuiten prima zaten. Niet mijn model dus helaas, horka blijkt meer mijn model te zijn. Héél jammer want hij was wel leuk!!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:51

Ik heb de grijze ruit besteld via AmazoneXL

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:35

Ik lees met veel belangstelling met jullie mee. Heb ook het maatje meer, zeg maar maat meer :D ;)

Ik heb gezien dat jullie ook ervaringen met de AhBra hebben, bevalt deze goed?

Heb vorige week in een ruitersportzaak nog een mooie broek gekocht dat is eigenlijk wel een unicum want ik heb 48/50.
Hij is van spandax, dus gaat met alle richtingen mee zit heerlijk.

Ik heb destijds bij Amazone.XL ook die mooie chaps met de glitters aan de zijkant gekocht. Ben er nog steeds zo tevreden mee.

Ik rij iedere week op de manege, wel op een stevig paard hoor, en ik heb een tinkerkruising paardje, die 19 maanden is en die inmiddels de 1.60 gepasseerd is. Dit wordt dus een grote stevige meid! ;) Toch hoop ik tegen die tijd een maatje minder te hebben, Dr. Frank helpt mij daarbij, en het bevalt goed, mijn energie komt ook weer terug.

Grz Sabina

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:05

ik ga ook maar eens de stoute schoenen aantrekken en plaats hierbij een foto van mij en mijn paardje :o

Afbeelding

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:19

Dat gaat toch prima!!! Wel cool dat je zo met je paard op de markt loopt!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:43

thanx, ja hij is gelukkig super braaf.
We gingen daar waardebonnen uitdelen,voor korting bij mij in de dierenwinkel.
Was een erg leuke dag.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:52

Leuke foto hoor, kan makkelijk zo te zien.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:08

Leuke foto zeg!

Ik heb ervaring met de AhBra ;), ik ben er wel over te spreken. Maar, ik durf niet te zeggen of hij ook gaat bevallen met grote cupmaten... Dan is 1-tje niet genoeg denk ik, moet je er toch wel 2 over elkaar heen gaan dragen voor stevigheid.