Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:19

DJB schreef:
Kom ik ook even binnenvallen met een vraagje :D
Ik heb de Mondoni Cardiff besteld, super mooie laars maar de rits kan net aan dicht. Voel het bloed door m'n benen stromen als ik ze uit trek zeg maar. Loopt dat nog uit of blijft dat zo?

Loopt uit hoor! Mijn baths zaten in het begin ook loeistrak maar zijn nu zowat te wijd :=

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:58

Maar bath zit elastiek toch en cardiff niet?
Ik denk gezien de stevigheid van de cardiffs dat deze qua omvang niet veel wijder zullen worden

Djeradalover

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:57

Ik heb ook de cardiffs, ik kon in het begin amper m'n benen verzetten omdat ze zo strak zaten rond m'n enkel :x .

Echter zijn ze bij mij al een stuk wijder geworden. Boven aan m'n kuit waren ze al wijd genoeg trouwens maar ik heb niet zoveel kuit.

Ik doe er ook laarzenspanners in, misschien dat dat scheelt?!

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:14

Er zit inderdaad geen elastiek in...Ik twijfel zo, de voet zit lekker en nu ik ze voor €100,- gekocht heb...tsja. Maarja ze moeten wel passen natuurlijk.
Ik had ook de Plain besteld maar die zijn te wijd, vind ik ook wat lomper ogen dan de Cardiff.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:14

Iemand nog interesse in de Field II maat 37M nieuw?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:17

Bambino schreef:
Iemand nog interesse in de Field II maat 37M nieuw?

Bruin of zwart?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:33

Bruin

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:47

Bambino schreef:
Bruin

Waar woon je ivm passen? Ik twijfel namelijk tussen de 37m en 38m. Bij de 37 gaat het erom hangen met de kuit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:57

Ik baal ontzettend! Ik had de field 2 in 38m besteld, ze passen goed zijn nog iets hoog maar zakt wel in maar zijn dus al helemaal beschadigd. Op de neus, de zijkant en de achterkant is de kleur er al helemaal af en lelijk.. Deze gaan dus retour |(

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:59

Nou dus het zelfde probleem als mij, heb je een foto ervan? Bij mij is het maar op 1 laars btw.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:33

Capriootje schreef:
Ik baal ontzettend! Ik had de field 2 in 38m besteld, ze passen goed zijn nog iets hoog maar zakt wel in maar zijn dus al helemaal beschadigd. Op de neus, de zijkant en de achterkant is de kleur er al helemaal af en lelijk.. Deze gaan dus retour |(

Klacht indienen bij divoza dat je de retourkosten terug wil....

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:56

Ik baal er ook ontzettend van, kan je beter niet even langs winkel gaan? dan kan je ze direct passen en in real life zien, aangezien ik dus zelfde probleem heb, lijkt me dit een productie fout.
Ik ga ze volgende week halen bij Divoza :j

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:12

Afbeelding

Evt voor de liefhebber heb ik een paar baths in de oude kleur te koop maat 37 m (geloof ik). Valt als 37,5/38
Kuit 36. Hoogte moet ik ff nameten. Ze hoeven niet weg maar ik wil graag laarzen kopen die beter bij mijn set kleuren..
Ik heb niet echt een prijs in mijn hoofd, ze zien er nog super uit.. heb ze bijna 3 jaar geloof ik maar ik heb ze de eerste twee jaar niet zo gek vaak gedragen, de laatste tijd pas wat fanatieker.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:59

Mensen heb ff vraagje... hoe valt de schoenmaat van de mondoni. Heb normaal 39/40 van schoenen en nu zag ik dat de fields er nog zijn in 39M

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:12

Nog effe over de bath's
Ik was vorige week in staphorst en zag ze toen ook liggen.. ik was niet te spreken over de afwerking van de laars. Ik trok wel 3 dozen op en met de bath's en in elke doos zat een andere kleurtint.... soms ook lijmresten van de zool enzo echt slecht.
Heb je mooi pech als er dus een "rotte appel" bij je thuis gestuurd word... verder vind ik het wel een heel soepele laars, lijkt me heel comfortabel. Maarja is dan even zoeken naar de goede kleur :Y) toch apart.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:14

Nou ik heb ook maar eens een klachtenmail gestuurd naar divoza. Niet over de laarzen want die heb ik dus nog steeds niet binnen, maar over de belachelijke service.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:19

Nah meestal is divoza echt onwijs snel met leveren van spullen.... maarja als de kwaliteit dan niet goed is en je hebt het een keer meegemaakt snap ik dat je dan niet te spreken bent over de service.
Sommige dingen moet je dan ook maar gwn bekijken in de winkel, alleen jammer dat ik toen kwam er bijna geen bal meer op voorraad was dus dan kan ik het avondje passen wel gedag zeggen

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:21

Dat ze later zijn vind ik prima, dat ze daarover nooit een fatsoenlijk mailtje of belletje hebben gedaan, dat is mijn probleem. Ik heb tot 3 keer toe zelf moeten bellen om te horen dat ze er dan en dan wel zouden zijn. Nu is het weer over 'een week of 3'. Dát vind ik belachelijk.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:38

Ik heb al zo vreselijk veel nare verhalen gehoord over bestelde laarzen bij Divoza.. Maar een laars is ook niet iets wat ik snel zou bestellen. Die moet echt goed zitten en dat weet je alleen maar door in de winkel te passen en te vergelijken met andere laarzen. Om even terug te komen over de bestel-ellende; ik weet nog dat de eerste laklaars uitkwam, de blyth? Dat werd ook telkens een maand of meer opgeschoven qua levering, terwijl veel mensen ze al hadden gepre-orderd. Kon ook nooit een update vanaf of wat dan ook vanuit divoza, moest je maar zelf achteraan gaan of gewoon engelengeduld hebben. Dat vind ik wel slecht, maar kan ook begrijpen dat het lastig is om continue updates te verstrekken.. Maargoed, dat is een eindeloze discussie denk ik. Blijkbaar herhaalt de ellende zich nu weer :=

Wat betreft het kleurverschil van de baths; Dit was al bekend voor zover ik weet. Blijft ook een risico natuurlijk bij goedkopere bruine laarzen.. Ze kosten natuurlijk in vergelijking met petrie of deniro echt geen drol.. Het is goedkoop leer dus het zal verschillen per levering.. dat het ook binnen 1 paar laarzen kan verschillen is wel slecht := Bovendien is er een oude kleur (cognac zoals de mijne, die zijn echter wel bijna uitgestorven geloof ik) en een nieuwe kleur, wat donkerder en roder.
Wat de lijmresten betreft; het zijn gewoon fabrieksproducten en geen handwerk, dus een beetje lijm hier en daar kan gebeuren.. het hoort niet, maar wederom, het kost niet veel dus je moet ook geen topproduct verwachten..

Desalniettemin ben ik na 3 jaar nog steeds heel erg blij met en tevreden over mijn Baths :) Blijkbaar heb ik als een van de weinigen gewoon een heel goed paar te pakken :Y)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:07

180 euries + een slecht afgewerkte laars = nog steeds een boel drollen :)
Maar idd, staat overigens ook bij productspecificaties!

Verder vond ik de bath wel een mooie laars hoor (op die puntjes na, maar ik heb altijd zoiets van poetsen en klaar), leek me ook wel fijn maarja ik zoek eigenlijk een zwarte laars dus dan gaat deze al niet door.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:10

Zijn de field echt even hoog van kuit als op de website vermeld staat? Of is de hoogte die daar staat met hak en dressuurboog mee ingerekend? Kan iemand dit even nameten bij zijn eigen mondoni field? :)
En 2e vraagje: als je je Laarzen laat oprekken, hoeveel cm is dit dan ongeveer (zit nog steeds te twijfelen over kindermaat of volwassenmaat :s )

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:04

Ik lees even mee en lees dus dat er meerdere met problemen zijn bij de Field laars.
Heb zojuist Divoza een mail verzonden met de vraag tot een passende oplossing, heb mijn Field II wel 2x aangehad -O-

Afbeelding

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:12

sow! je zou zo zeggen dat ze al een jaar oud zijn.. ben benieuwd naar het antwoord van divoza

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:22

Nou ik baal er daarom ook verschrikkelijk van, heb er serieus nog maar 2x mee gereden en trek na het rijden direct mijn jodphurs aan. Denk dat ik net de verkeerde heb dus hoop dat ze inderdaad met een passende oplossing komen. € 120,00 voor een paar laarzen die na 2x rijden al dusdanig versleten zijn vind ik echt zonde!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:09

Zo dan.. :oo
Gaat niet best met de Divoza laarzen de laatste tijd zo te lezen :=