Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hesterve schreef:Je kan voor de eerste proef een rooster maken en voor de tweede. Wordt er in 1 ring gereden laat je de roosters samenvoegen tot 1 startlijst. Bij de rooster instellingen voeg je bij de rubrieken alle klasses en als het voor paarden en pony’s is selecteer je die ook aan de llinkerkant, toe die je op je vraagprogramma hebt staan. Ik kies dan voor het eerste rooster rechtsboven de even proeven het tweede rooster de oneven proeven.
Als je dan de deelnemers lijst importeert dan kan je ieders eerste proef in t eerste rooster zetten en de tweede proef in t tweede rooster. Moeten de roosters samengevoegd worden dan zet je in t eerste rooster t zo:
Deelnemer
Deelnemer
Leeg
Leeg
Deelnemer
Deelnemer
Leeg
Leeg
Enz.
Het tweede rooster precies andersom.
Mocht het niet lukken, je kan mijn nummer vinden via mijn KNHS als contactpersoon bij de dressuur wedstrijden van de Willaerruiters in Scherpenzeel. Misschien lukt t wel met wat telefonische begeleiding
Alles in 1 rooster zoals Daddofiel het doet is voor een meetmoment ook handig/handiger. Je hoeft toch geen uitslagen/prijsuitreiking te doen
Kelan schreef:Dat een nieuw rooster maken voor iedere rubriek (en dan achter elkaar koppelen), of dat verspringen met lege plekken als het twee proeven in 1 ring is doe ik al een tijdje niet meer: je kunt tegenwoordig heel makkelijk alles in 1 rooster zetten, en dan met de rubriekindeling/prijzenindeling van het rooster zorgen dat alles netjes er uitkomt.
Dus wij doen eigenlijk altijd nog maar 1 rooster per jury (op dressuurwedstrijden; springwedstrijden is iets anders).
frankiej schreef:Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Hoe en waar genereer ik dat?
frankiej schreef:Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Waar ik tegen aan loop is het factuurprogramma. Ik wil op een andere laptop het standalone factuurprogramma draaien. Als ik een bestand wil openen, vraagt hij om een ccf bestand.
Setteli schreef:frankiej schreef:Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Daar weet ik zo niks van, wij doen alles altijd op 1 laptop.
Waar kopen jullie je rozetten in? Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik door mijn oranje rozetten heen was. Heb de 1e prijswinnaars maar een andere kleur gegeven, tja wat moest ik dan.
Maar heb ze de afgelopen keer bij Cavaloop gekocht, maar misschien weten jullie nog een goed adresje?
_Natasja_ schreef:https://www.sportprijzentiel.nl/
Ik haal ze altijd bij deze winkel
Vooral omdat het dicht bij zit, geen idee of een ander goedkoper is eigenlijk
Charmaine schreef:Mag dat reglementair, iedereen dezelfde (2 kleurige) roset? Zijn we niet verplicht oranje rood wit blauw etc aan te houden?
Anders zou het voor onze vereniging ook wel handig zijn iedereen dezelfde roset te geven....
Setteli schreef:frankiej schreef:Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Daar weet ik zo niks van, wij doen alles altijd op 1 laptop.
Waar kopen jullie je rozetten in? Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik door mijn oranje rozetten heen was. Heb de 1e prijswinnaars maar een andere kleur gegeven, tja wat moest ik dan.
Maar heb ze de afgelopen keer bij Cavaloop gekocht, maar misschien weten jullie nog een goed adresje?
PSvanLot schreef:Charmaine schreef:Mag dat reglementair, iedereen dezelfde (2 kleurige) roset? Zijn we niet verplicht oranje rood wit blauw etc aan te houden?
Anders zou het voor onze vereniging ook wel handig zijn iedereen dezelfde roset te geven....
Dat hoeft al jaren niet meer. Je mag als vereniging ervoor kiezen om een plaatsingsrozet of een herinneringsrozet uit te delen.
De laatste zijn vaak stukken mooier en kostentechnisch beter voor de club. Je blijft nu nooit meer zitten met bepaalde kleuren.
Kelan schreef:frankiej schreef:Sinds 1 jaar doe ik het secretariaat voor een kleinere vereniging. Inmiddels heb ik het concours3.5 al best goed onder de knie.
Je moet in het hoofdbestand aangeven
- dat de facturen via het factuurprogamma gaan
- en waar dat (gedeelde) bestand moet komen te staan -> dit moet een map zijn waar zowel de laptop die het hoofdprogramma staat bij kan, als de laptop die het factuurprogramma draait.
Kelan schreef:Wij hebben toevallig net uitgezocht hoe je de hoofdstelnrs in Concours 3.5 goed krijgt (als in dat het automatische laatste 3 cijfers vh combinatienr zijn).
In Aanmeldingen ga je naar Bewerken, en dan naar "Vaste Hoofdstelnummers toekennen" en dan naar "Aan combinaties, bij voorkeur laatste 3 cijfers cnr".
Dan maakt Concours 3.5 de juiste hoofdstelnrs en hoef je op de startlijst alleen maar de Hoofdstelnrs mee te selecteren om af te drukken / te publiceren.