Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dirkjedirk

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:52

Heb een goede HH broek, maar moet ze altijd innemen want ik ben niet zo lang... dat begin ik wel een beetje zat te worden bij rijbroeken, dat ze altijd te lang zijn.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:55

Dat heb ik dan weer niet dat ze te lang zijn :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:07

Ik vind harry's horse klein vallen: 46 tegenover 42-44 van Horka. En van fuller fillies vind ik het erg jammer dat ze maar beginnen vanaf 44.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:08

ik ben gek op de broeken van HKM, maar ook daarvan vallen de broeken niet altijd even ruim, toch een maat groter genomen dan mijn gewone broek maat. ( 48 ipv 46)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:50

Citaat:
ik ben gek op de broeken van HKM, maar ook daarvan vallen de broeken niet altijd even ruim,

Klopt en dat verschilt dan nog per model , heel irritant.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:58

Ja klopt heel vervelend

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:27

maximuss schreef:
Ik vind harry's horse klein vallen: 46 tegenover 42-44 van Horka. En van fuller fillies vind ik het erg jammer dat ze maar beginnen vanaf 44.

Dat heb ik nou andersom.
Maar bij HH scheelt het denk ik wel wat voor model.
ik ben 1,65 groot en de broeken zitten wat lengte betreft perfect.
fuller fillies rijbroek heb ik hier ook al eens gehad maar viel te klein en kreeg een hele dikke kont.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:56

Weet je wat ik me dan afvraag? Ik zie regelmatig meerdere vollere ruiters. Hoe komen zij dan aan een rijbroek? kan me toch niet voorstellen dat fabrikanten niet inspelen op de groeiende vraag hiernaar.
Daarbij moet ik een grote maat hebben maar kan ik niet het model "grote maat" aan. Ik heb het bovenaan nodig (buik/taille/heupen) maar de rest niet zo. Als ik een "grote maten"rijbroek aantrek dan heb ik overal een heel eind over. dat ziet er echt niet uit...

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:02

Ik heb graag de broeken van fuller fillies aan.
Vorig jaar heb ik bij equimatch een winterrijbroek gekocht in de grootste maat (maat 46), die past ook perfect en zit heel fijn.
Ik heb lange benen, dus bij mij worden rijbroeken vaak 3/4 broeken ;) Maar ach, ik heb toch van die lange sokken aan en rijlaarzen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:06

Fuller fillies zijn idd heel fijn van kwaliteit en ook van prijs ;-).
Iemand een idee hoe de Kyron rijbroeken vallen qua maat? Ik ben nl model baksteen :-).

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:07

Model baksteen? Die ken ik nog niet ;)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:12

@klasien: brede schouders+ brede taille+ brede heupen = model baksteen ;-)
Aka sportmodel maar dan zoals een kogelstoter of hamerslingeraar (? Denk dat dit een bestaand woord is :+ )

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:22

aha op die fiets _O-

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:46

Citaat:
Daarbij moet ik een grote maat hebben maar kan ik niet het model "grote maat" aan. Ik heb het bovenaan nodig (buik/taille/heupen) maar de rest niet zo. Als ik een "grote maten"rijbroek aantrek dan heb ik overal een heel eind over. dat ziet er echt niet uit..

Hier exact hetzelfde probleem ,mijn taille is spoorloos , mijn buik prominent aanwezig -O-

Getailleerde broeken zoals Pikeur staan belachelijk , HH ging wel , maar nu hebben ze zoveel modellen
dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Vroeger viel HKM fijn , maar dat valt nu ook tegen, dus ik weet eigenlijk niet meer welk merk ik nog kan dragen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:55

Kaatje schreef:
Citaat:
Daarbij moet ik een grote maat hebben maar kan ik niet het model "grote maat" aan. Ik heb het bovenaan nodig (buik/taille/heupen) maar de rest niet zo. Als ik een "grote maten"rijbroek aantrek dan heb ik overal een heel eind over. dat ziet er echt niet uit..

Hier exact hetzelfde probleem ,mijn taille is spoorloos , mijn buik prominent aanwezig -O-

Getailleerde broeken zoals Pikeur staan belachelijk , HH ging wel , maar nu hebben ze zoveel modellen
dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Vroeger viel HKM fijn , maar dat valt nu ook tegen, dus ik weet eigenlijk niet meer welk merk ik nog kan dragen.

Ik heb een cavallo catargo maat 44 die mij dus voor de rest past. behalve dat hij niet meer dicht past. Kun je nagaan.. maat 44/46 past maar voor buik heb ik maat 54 nodig -O-

https://www.dropbox.com/s/8imsqsqmzyn99js/IMG_4928.JPG

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:16

Kramer.nl heeft ook een lijn voor vollere dames, equilibre, vallen ook redelijk gelijk aan confectiematen.

Net als pluisje88 snap ik nog steeds niet dat de ruitersportzaken niet wat grotere maten op voorraad hebben. Ik heb het inmiddels een aantal keer bij de EJ aangekaart, de dames vragen er wel om bij het hoofdburo maar krijgen het niet binnen. Ze hebben alleen een witte, beige en zwarte in maat 48 (die vervolgens weer klein vallen) hangen.

Maar ik begrijp ook bepaalde merken niet hoor, die gaan maar tot maat 42 en vallen vervolgens nog eens twee maten kleiner uit!

Edit, maar HKM en ik kunnen elkaar aardig vinden qua maten. Ik kan daar leuk slagen, voor een normale prijs.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:21

Citaat:
maat 44/46 past maar voor buik heb ik maat 54 nodig -O-

Poeh ,dat is lastig Pluisje.

Citaat:
Maar ik begrijp ook bepaalde merken niet hoor, die gaan maar tot maat 42 en vallen vervolgens nog eens twee maten kleiner uit!

Klopt , belachelijk hè .

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:30

Tot je als je naar grotere maten vraagt als antwoord krijgt dat je als je groter hebt dan maat 38 gewoon niet op een paard thuis hoort.
Dat doet onze eigenwaarde goed +:)+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:26

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:29

Ik was laatst bij divoza maar toen hadden ze hem niet. zou misschien voor ooit nog een optie kunnen zijn ja :j

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:33

Pluisje heb jij al eens bij www.amazonexl.nl gekeken. Super service nu veel in de aanbieding.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:39

pluisje88 schreef:
Daarbij moet ik een grote maat hebben maar kan ik niet het model "grote maat" aan. Ik heb het bovenaan nodig (buik/taille/heupen) maar de rest niet zo. Als ik een "grote maten"rijbroek aantrek dan heb ik overal een heel eind over. dat ziet er echt niet uit...

Amazone Xl zal mijn probleem niet oplossen vrees ik

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:58

@pluisje: en bij een goed zittende broek de broeksband (laten) verstellen? V-vormige spie aan beide kanten tussen de zijnaad?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:19

Dat heb ik dus ook, ik heb het voornamelijk bij mijn buik nodig wat betekend dat het vaak bij de benen los zit.
De EJ Brekon bevalt me wat dat betreft wel goed. En een maat 46 past me ook gewoon terwijl ik dat in gewone broeken ook heb. Dus geen maat groter nodig. Heb nog wel ruimte bij de benen maar niet direct storend.
Maar die heeft alleen maar ruitjes.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:48

maximuss schreef:
@pluisje: en bij een goed zittende broek de broeksband (laten) verstellen? V-vormige spie aan beide kanten tussen de zijnaad?

Dat gaat helaas niet, aangezien een broek die mij goed past zo veel verschil maakt dat je ook met een v er niet komt. Het gaat om behoorlijk wat cm helaas.
Maar heb er nu eerst 1. ondertussen doe ik al heel lang moeite om af te vallen, dus wie weet. zit nu op -5 dus misschien ooit... :')