Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:27

Ik ben vandaag bij een De niro dealer geweest, en ik pas gelukkig in het maattabel, Helaas was er geen juiste kuitmaat op voorraad. Heb nu een S kuit gepast, die was wat te groot, dus nu is de XS besteld en als ook die nog te groot is laten ze een XXS komen. Dus spannend afwachten wanneer ze binnen komen en of ik de XS pas.

Wat raden jullie aan? Ik wil de ottaviano, mijn kuiten zijn 33 cm en ik kan kiezen uit 32,5 cm of 33,5 cm, zouden jullie voor wat straker of ietsje losser gaan?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:43

Strakker. Het rekt wel op ;)
Hoe zijn je kuiten gemeten? met rijbroek aan?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:44

32,5 :j ze lopen altijd nog iets uit en dan is het zo zonde als ze los gaan zitten
ik heb dezelfde kuitmaat als jou, in het begin dacht ik de eerste 5 minuten dat mijn kuiten afgekneld werden maar dat was zo over, nu zitten ze heel mooi aangesloten (voor een foto zie mijn profiel)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:57

superlise schreef:
Ik ben vandaag bij een De niro dealer geweest, en ik pas gelukkig in het maattabel, Helaas was er geen juiste kuitmaat op voorraad. Heb nu een S kuit gepast, die was wat te groot, dus nu is de XS besteld en als ook die nog te groot is laten ze een XXS komen. Dus spannend afwachten wanneer ze binnen komen en of ik de XS pas.

Wat raden jullie aan? Ik wil de ottaviano, mijn kuiten zijn 33 cm en ik kan kiezen uit 32,5 cm of 33,5 cm, zouden jullie voor wat straker of ietsje losser gaan?

Ik zou voor groter gaan.. dus 33,5. Wanneer heb je je kuiten gemeten. Wat nou als je een dikkere rijbroek aan gaat doen met dikkere sokken? Of het zomer is, dus warmer waardoor je benen iets wat opzetten..........

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:56

Moska schreef:
Ik heb mijn laarzen nu bijna een jaar en ben er nog steeds heel blij mee, ze zien er ook nog prima uit. Ik wil ze alleen graag een keer met een kleurcreme poetsen, maar weet niet welke kleur ik dan moet hebben. Bij de winkel waar ik ze gekocht heb, hadden ze alleen petrie colorcreme en een potje van de niro zelf, maar dat was een bruine kleur. Nu heb ik zelf de oxford kleur (oud of nieuw dat weet ik niet), dus ik weet ook niet zo goed welke kleur ik moet hebben en of ik ook van petrie een potje kan pakken.

Ik heb de oude kleur oxford, kan thuis wel even kijken welke kleurcrème ik gebruik. Is wel aan te raden hoor, zeker voor de binnenkant, haalt de kleur mooi op! Heb een potje van deniro. Overigens poets je net de petrie poetsset een hoop van de kleurcrème er weer uit, dus als het minder mooi uitvalt dan gehoopt, geen zorgen...
De mijne zijn er wel behoorlijk van gaan glimmen, hou ik wel van :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:02

Fotootje
Afbeelding
Net gepoetst, glimmmm. Zijn nu 4/5 jaar oud en vrij intensief gebruikt, het hele rode poets/draag je er weer af en ze lijken hier ook roder dan IRL.

Foto te paard voor betere kleur weergave:
Afbeelding

Binnenkanten laarzen poetsbeurt zonder kleurcrème (links op de foto nog niet schoongemaakt, iets teveel gereden met zweterige paarden :+ , rechts alleen schoongemaakt, nog niet in de wax). Duidelijk dus dat kleurcrème de kleur een flinke oppepper geeft!
http://i575.photobucket.com/albums/ss19 ... 7A8412.jpg

Edit: Overigens is de onderste foto ouder dan de bovenste!

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:59

Ik heb zaterdag de ottaviano besteld in donkerbruin ze waren eerst 400 en nu bij Kiela 449 beetje balen dus maar goed, nu 6 weken wachten.. wat gaat de tijd sloom als je wacht! :o

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:50

Het potje kleurcrème heeft het deksel van deniro, maar is van het merk Tarrago, kleur 117, fawn.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:47

lauraatjxx schreef:
Ik heb zaterdag de ottaviano besteld in donkerbruin ze waren eerst 400 en nu bij Kiela 449 beetje balen dus maar goed, nu 6 weken wachten.. wat gaat de tijd sloom als je wacht! :o

6 weken is echt weinig voor Niro... Ik had 10 weken ;)

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:56

Annekeee schreef:
lauraatjxx schreef:

Inderdaad, zeker 8 weken voor ze in Drunen zijn en dan moeten ze nog naar jou ruitersportzaak verstuurd worden ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:57

Sowieso voor 33,5 gaan! Want dan kan je nog een beetje knappe wintersokken dragen en nog een beetje uitdijen :D :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:17

ReneeP schreef:
Annekeee schreef:

Inderdaad, zeker 8 weken voor ze in Drunen zijn en dan moeten ze nog naar jou ruitersportzaak verstuurd worden ;)

Wat dacht je van vakantie :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:16

Bij waren het er 23...maar het was het wachten waard, heb er elke dag nog veel plezier van!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:20

23 weken op Niro boots? :oo Jezus... Hoop dat die 2 een 1 moet zijn :')

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:12

Annekeee schreef:
ReneeP schreef:

Wat dacht je van vakantie :D

Haha klopt, alleen die hebben ze nu tot de feestdagen niet meer. Mijn vorige paar was er binnen 7 weken! Verwacht mijn nieuwe paar begin november. Vandaag mn laatste salaris gehad van Drunens Ruiterhuis dus kan ik het meteen weer terug brengen :D

En nu niet allemaal komen klagen bij mij hè :')

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:15

Dat had je nou niet moeten zeggen dat je bij Drunens ruiterhuis werkt :=
Nu weet ik je boktnaam }>

Grapje :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:00

Oh erg verschillende meningen dus..

Ik heb s'ochtends mijn benen laten meten, had toen nog niet gereden ofzo. En ik had al een wat dikkere broek en de dikste rijsokken aan (ik heb ook van die panty kingsland maar die had ik bewust niet aaangedaan) en toen werd ik dus op 33 cm gemeten.

Argh wel moeilijk of ik nou 32,5 of 33,5 moet doen, waarscheinlijk zit de 33,5 als nieuwe laars lekkerder maar ik ben bang dat ze toch net te wijd worden zijn.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:04

Ik zou voor strakkere gaan. Ze rekken toch altijd op. Maar is toch voor iedereen persoonlijk. Ik heb de mijne ook strak besteld. Kreeg hem in de winkel niet eens helemaal dicht.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:08

ik zou ook de strakkere nemen...oprekken kan altijd, versmallen zou zonde zijn

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:15

in de winkel zeiden ze tegen mij dat versmallen haast niet mogelijk is omdat je dan het hele model uit de laars haalt, en ze wat oprekken kon altijd.
omdat je ook een dikkere broek en sokken aan had zou ik echt voor smaller gaan :j

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:58

Annekeee schreef:
lauraatjxx schreef:

Hmm dan bereid ik me alvast voor :+

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:59

lauraatjxx schreef:
Annekeee schreef:

Hmm dan bereid ik me alvast voor :+

Kwam omdat er hun zomervakantie van twee weken bij zat.

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:06

Ja dat is ook zo. Maar ben benieuwd of het op tijd binnen is :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:07

Ik heb vanmiddag De Niro's besteld!
Mijn maat was niet op voorraad en moeten dus besteld worden, helaas wel met de verhoging dus.

Heeft er iemand ervaring mee hoelang dat duurt om een standaard laars in een standaard maat te leveren?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:22

Mij werd verteld dinsdag dat dat ligt aan de nederlandse tussen dealer zeg maar, als die hem op voorraad heeft is hij er een weekje/ 2 weekjes eerder dan wanneer ze uit italië moeten komen.

Ik begreep dat het dus zo'n 2/3/4 weken is, maar dat heeft ze niet exact verteld.