Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:04

Dat softshell is wel heel mooi, maar is dat wel makkelijk te naaien?

CoronaLime

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:05

Dunne softshell zoals dat spooks jasje lijkt me wel, die zijn ook heel fijn qua rekbaarheid! :)

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:06

is dat niet juist door de rekbaarheid lastig te naaien dan? denkt mijn moeder iig...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:06

Dat valt wel mee, mijn plastronstof was ook vrij rekbaar en dan moet je alleen even uitkijken met naden zetten, dat je het niet uitrekt bij het vasthouden zegmaar, dat was het enige waar ik tegenaan liep zo'n beetje.

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:07

okee misschien dat ik mijn moeder kan overtuigen dat t wel kan dan ;p
lijkt me wel fijne stof, omdat hij rekbaar is :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:08

Ja het zit wel heel fijn, had toen voor de grap zo'n spooks jasje gepast en dat zit wel fijn ja! Alleen heb ik geen spooks geld haha.

Ik had laatst ook zo'n gaaf idee, turquoise blauw jasje... <3

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:10

Spooks zijn dat die jasjes die ze bij het springen tegenwoordig bijna allemaal aan hebben? Denk ook niet dat ik daar geld voor heb hahah

met een turwquoise jasje val je sowieso wel op!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:12

Och ik val sowieso wel op met mijn atypische haflinger O:) En mn toekomstige roze jasje! Heb 28 januari mn L1 debuut en wil dan óf mn roze of mn bruin/creme jasje af hebben dus dat word nog even doornaaien geloof ik.

Ja ze zijn ook duur, 250 euro! :oo maar wel mooi

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:15

Mm ja ik zou ook graag bij mn wedstrijddebuut het nieuwe jasje aan willen, maar heb nog niet eens een startkaart dus ons mam heeft nog ff :)
wil mijn jasje niet te opvallend en wel bijpassend bij de kleuren van paardlief :)

mm 250 euro vind ik nog wel meevallen, maar ben ook maar een arme student :p vandaar dat mn moedere maar n poging moet wagen om zelf een nieuw jasje te maken, vind mn huidige toch net iets te strak geworden (oeeepsss)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:17

Ik hou van over de top, heb nu al een chique jasje, bruine word ook chique en roze voor de lol. Vind het naaien gewoon erg leuk en leer ook elke keer weer wat bij dus elk nieuw project is welkom haha.

Heb ook nog cognac stof liggen maar nog geen plannen daarmee..

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:21

Ik vind dat voor mezelf maar niks maar kan het wel mooi vinden bij anderen. Ik heb nu een zwarte pikeur diana met fluwelen kraagje met gouden biesje en gouden knoopjes, is nog van toen we nog een clubtenue hadden ;p ben er nu een beetje op uitgekeken en met de kleuren die tegenwoordig mogelijk zijn wil ik nu toch wel iets nieuws.
En ga met n nieuw paard starten dus daar mag ook wel een nieuw jasje bij vind ik.
Wil er in de toekomst ook nog bijpassende laarzen bij..

Cognac lijkt me ook wel een mooie kleur, maar aangezien ik een vos rijd denk ik niet dat dat zal staan :+

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:01

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:18

Hepento schreef:

voor een rekbare stof kun je ook een zig-zag steek nemen, deze rekt mee en heb je minder kans dat deze uitscheurt.

Ik wil ook een roze jasje! Roze met bruin :D, maar duurt nog wel even voordat ik weer kan starten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:26

Nies_, over de laarzen.. Die vind ik ook waaaanzinnig!!! :~ Zou ik echt wel willen hebben, voor de training uiteraard.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:33

Kaula schreef:
Hepento schreef:

voor een rekbare stof kun je ook een zig-zag steek nemen, deze rekt mee en heb je minder kans dat deze uitscheurt.

Ik wil ook een roze jasje! Roze met bruin :D, maar duurt nog wel even voordat ik weer kan starten.

Haha goeie smaak! Mijne word roze met bruine biesjes & voering, alleen nog geen inspi voor knopen...

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:40

CoronaLime schreef:
_Jessie schreef:

Die stof heb ik besteld voor mijn jasje :j

Ow is dat dikke stof/? of valt het mee
Der is wel weer veel bijgepraat! haha zo te zien ben ik niet de eenigste die voor een roze jasje gaat! :)
Een vriendin van mij heeft dat jasje van hh die korte rijrok zeg maar! die ga k lenen en namaken! :)

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:04

Afbeelding
Dit is iemand die ik ken, die woont bij mij in het dorp!
zn jasje vind ik heel gaaf, mja als ik er dan zoeen maak ben ik weer een na-aper!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:19

softshell draagt wel fijn!

ooo Lieve dat blauwe jasje :oo gaaf zeg! Zeker op die schimmel!

Hepento dat heb ik ook :') zwart en grijs staat goed en bruin helemaal niet haha. Daarom groen, dat staat zo gaaf bij hem! en dat wit dekje met groen koord erop :j

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:23

lieveislief schreef:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ja dat jasje is echt zoo gaaf! maar ik heb een vos, maar boeit me echt niet welke kleur jasje ik erop draag!
Maar denk dat ik eerst die grijze met roze ga maken! als ik de juiste stof kan vinden! die middelste (groen met creme) heb ik al thuis liggen, maar zit te twijfelen tussen de modellen!
Die lange of die rijrok achtige!

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:18

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:25

Citaat:
Hepento dat heb ik ook zwart en grijs staat goed en bruin helemaal niet haha. Daarom groen, dat staat zo gaaf bij hem! en dat wit dekje met groen koord erop

Ja inderdaad, daarom is het ook antraciet geworden. Zwart vond ik te standaard en dat heb ik nu ook al ;p
Ik ben niet zo van het groen dus dat gaat m niet worden. Aangezien ik een merrie heb en ik zelf van paars houd heb ik daarvoor gekozen :)
ik wil een dekje met paars en/of zilver sierkoord, maar geen idee hoe ik dat ga doen ;p heb mn moeder ook nog niet verteld wat ik nog allemaal meer wil hahha

ik ga volgende week eerst eens een partoon bestellen voor een proefmodel

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:32

Ik heb weer een idee, grijs met een petrol kraagje. Maar heb een charles owen cap, dus daarom twijfel ik weer aan het grijs.

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:36

ik heb nog een donkerblauwe GPA cap, dus iemand die die wil ruilen tegen een grijze of zwarte?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:36

lieveislief schreef:
http://www.elga-best.nl/images/Kleurkaarten/kleurenkaart%20chanelband.pdf dit is ook leuk als afwerking
http://www.elga-best.nl/images/Kleurkaarten/paspelband%20luxe%20.pdf dit zijn die parels
http://www.elga-best.nl/images/Kleurkaarten/paspelband%20satijn-lurex.pdf gewone piping ook goud en zilver

Maar dit is alleen groothandel ik kan die parel piping nergens vinden anders

Ik zou het gewoon eens vragen bij de fournituren winkel, daar maak je denk ik meer kans dan op internet.
Er bestaat trouwens ook satijn, fluweel, leer en bloemetjes paspelband, ben je die ook al tegen gekomen? :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:38