Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:37

Wesco schreef:
Jou geduld is op de proef gesteld :)
Heb je al foto s gemaakt :P

Foto's is voor morgen!

ievie schreef:
Super Carlijn! Blij mee?

Ze voelen soepel, niet te stijf. De rits zat eerst spannend, maar na even rond wandelen is dat voorbij *\o/*

Anoniem

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:30

Voor de mensen die meerdere paren in 1 keer besteld hebben, krijg je wel korting?
Misschien een beetje gekke vraag, maar ik zou best twee paar willen maar niet voor €1200,- :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:41

Ja dat vroeg ik me ook al af. Misschien ben ik zo brutaal om daar vrijdag naar te vragen.. dan heb ik namelijk een afspraak om een paar aan te laten meten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:49

Ik twijfel heel erg tussen cavallo's (ben ik bekend mee) en celeris. Maar het word gewoon een hele dure grote grap als ik voor €1200,- laarzen ga kopen... _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:15

Ik kreeg wel korting. Ik heb toen op de KWPN hengstenkeuring een paar laarzen aan laten meten en gelijk een paar jodphurs meegenomen. Op de jodphurs zat al €50 korting door de beurskorting en ik heb nog een gratis sporensetje erbij gekregen á €39.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:16

Ik heb het hele topic in de afgelopen 2 dagen even doorgelezen :')

Had een idee wat ik ong wilde tot ik hier terecht kwam, nu weet ik het niet meer -O-

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:13

Gister weer een gereden met mn laarzen (nu de 7x ongeveer) maar ik kan er gewoon niet aan wennen :( ze zitten gewoon niet lekker.

Vergeleken met mn de Niro's is het voetbad zo stug en hard en tijdens het rijden komen mn hielen omhoog in de voet.

Twijfel nu heem erg wat ik zal doen, ze aanhouden of misschien toch maar verkopen :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:34

Melisje_92 schreef:

Had een idee wat ik ong wilde tot ik hier terecht kwam, nu weet ik het niet meer -O-

_O-

Ik wist dat ik bruin wilde, maar wat precies wist ik niet :')
Marije heeft geholpen daarmee hoor! (zal de rest ook vast doen!)

Toen ik ze besteld had, was ik 100% tevreden. Na een paar weken begon ik te twijfelen of donkerbruin, met crocolak metallic én diamantjes niet een beetje te veel van het goede was... :+
Nou, dat was het niet hoor... Ze zijn prachtig geworden!!

Ik zou alleen nog wel 10 paar kunnen bestellen <3 Zoveel moois!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:37

Wat balen Bamsy!

Ik heb mijn laarzen nu ongeveer een halfjaar. Nog zoo blij mee! Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:41

bamsy schreef:
Gister weer een gereden met mn laarzen (nu de 7x ongeveer) maar ik kan er gewoon niet aan wennen :( ze zitten gewoon niet lekker.

Vergeleken met mn de Niro's is het voetbad zo stug en hard en tijdens het rijden komen mn hielen omhoog in de voet.

Twijfel nu heem erg wat ik zal doen, ze aanhouden of misschien toch maar verkopen :?

Wat vervelend zeg! Ik heb geen ervaring met De Niro, maar wel met Petrie en Derby (maar ik heb ook echt hele makkelijke voeten hoor!!), ik vind het voetbed van Petrie wel goed overeen komen met die van Celeris, Derby vind ik echt een stuk harder/stugger.

Hiel optrekken heb ik ook wel wat last van, maar dat komt meer omdat ik iets aan de lange kant ben voor mijn paard :+ Ik moet mezelf gewoon afleren die hak telkens op te trekken. Of wel, gewoon telkens omlaag blijven houden ;)

Die van mij zijn nu echt helemaal naar mijn been gevormd, maar af en toe heb ik nog wel last van blaren door verkeerde sokken :+ De laarzen zelf zitten echter prima, maar dat is eigenlijk wel vanaf het eerste moment geweest. Maar then again, ik heb echt hele makkelijke voeten, ze zijn klein, smal, ik kan elke schoen aan hoe goedkoop ook, zeg maar... :+

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:12

Janine1990 schreef:
bamsy schreef:

Wat vervelend zeg! Ik heb geen ervaring met De Niro, maar wel met Petrie en Derby (maar ik heb ook echt hele makkelijke voeten hoor!!), ik vind het voetbed van Petrie wel goed overeen komen met die van Celeris, Derby vind ik echt een stuk harder/stugger.

Hiel optrekken heb ik ook wel wat last van, maar dat komt meer omdat ik iets aan de lange kant ben voor mijn paard :+ Ik moet mezelf gewoon afleren die hak telkens op te trekken. Of wel, gewoon telkens omlaag blijven houden ;)

Die van mij zijn nu echt helemaal naar mijn been gevormd, maar af en toe heb ik nog wel last van blaren door verkeerde sokken :+ De laarzen zelf zitten echter prima, maar dat is eigenlijk wel vanaf het eerste moment geweest. Maar then again, ik heb echt hele makkelijke voeten, ze zijn klein, smal, ik kan elke schoen aan hoe goedkoop ook, zeg maar... :+

Ik heb mijn gisteren voor het eerst aan gehad. Ik vind mijn lak heel stijf en precies aan de kleine kant. Hopelijk rekt het nog!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:15

Die van mij zijn geen lak ;)
Waren wel iets strak, dus heb ze iets op laten rekken :)

Verder draag ik zoveel mogelijk als ik 's avonds ga rijden, overdag een beetje een compressiekous. Ik wil ze nog wat strakker. En ik drink voornamelijk water. Om te voorkomen dat ik vocht vasthoud.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:44

Janine1990 schreef:
Melisje_92 schreef:

_O-

Ik wist dat ik bruin wilde, maar wat precies wist ik niet :')
Marije heeft geholpen daarmee hoor! (zal de rest ook vast doen!)

Toen ik ze besteld had, was ik 100% tevreden. Na een paar weken begon ik te twijfelen of donkerbruin, met crocolak metallic én diamantjes niet een beetje te veel van het goede was... :+
Nou, dat was het niet hoor... Ze zijn prachtig geworden!!

Ik zou alleen nog wel 10 paar kunnen bestellen <3 Zoveel moois!

Ja de basis wil ik zwart omdat m'n tuig zwart is, maar ik denk dat ik donkerbruine accenten wil voor als ik misschien toch een bruin hoofdstel koop.

Eerst wilde ik met alleen een veter op de voet, toen vond ik een hele veter wel heel gaaf. Daar twijfel ik nu weer over, omdat het misschien te druk is. Maar het is wel weer fijn met veranderende kuiten :')

Ga gewoon een afspraak maken en dan moet ik er vast wel uitkomen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:39

Wat een gave laarzen komen er voorbij in dit topic! Ik word er helemaal blij van! :D

Ik wil denk ik ook voor Celeris rijlaarzen gaan, model Bia.

Ik hou wel van een beetje gewaagd/gedurfd maar wil wel een paar rijlaarzen die ik ook op concours kan gebruiken. Ik heb een 'simpel' bruin paard en heb een donkergrijze KEP Italia. Jasje is nu zwart maar kan eventueel vervangen worden.

Afbeelding

Ik dacht zelf aan het model Bia in bruin (kleur van paard) of grijs crocolak/grijze crocolak jachtkap of gewoon zwart met een lakrandje. Maar dat laatste is nog niet heel aantrekkelijk. :+ Ergens vind ik gewoon bruine of blauwe laarzen ook wel heel gaaf... Wie heeft tips voor mijn nieuwe wedstrijdset? :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:43

Ik zou geen bruin doen, dan heb je nl grijze cap, zwart jasje en bruine laarzen...

Ik zou gaan voor zwart, al dan niet met lak, en dan grijze details.

Ik heb donkerblauwe bia's besteld (jasje, KEP en details aan hoofdstel zijn blauw) met een blauwe crocolak pologesp.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:48

Je zou ook grijs met zwarte (lak)details kunnen doen, of andersom. Bruin of blauw zou ik ook niet doen, dan wordt het wel een erg bont geheel.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:59

Ja, eens! Voor trainingslaarzen vind ik het wel heel mooi omdat ik altijd zeer neutrale kleding aan heb (alleen donkerblauw, zwart en grijs), maar ja, op concours moet het ook nog mooi zijn!

Of een zwarte laars met grijze veters? Zoiets?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:01

Kan ook :)

Ik heb ook nog aan blauwe veters zitten denken, maar vond zelf met de crocoblauwe polo gesp en veters 'druk' genoeg

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:06

Janine1990 schreef:

Verder draag ik zoveel mogelijk als ik 's avonds ga rijden, overdag een beetje een compressiekous. Ik wil ze nog wat strakker. En ik drink voornamelijk water. Om te voorkomen dat ik vocht vasthoud.

Dit vind ik persoonlijk best veel moeite om in een (dure) op maat gemaakte laats te kunnen stappen :o
Op welk moment van de dag heb je ze aan laten meten?

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:11

luxje schreef:
Janine1990 schreef:

Dit vind ik persoonlijk best veel moeite om in een (dure) op maat gemaakte laats te kunnen stappen :o

Ik heb de mijne 's avonds laten aanmeten, maar ze zitten toch strak

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:36

luxje schreef:
Janine1990 schreef:

Middag, maar ik kwam wat aan en viel weer wat af ;) En op het moment hou ik veel vocht vast :P

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:41

Ik lees al een poosje mee en zie ook een heleboel moois voorbij komen en ik had bedacht dat ik ook graag een paar van deze laarzen wilde laten maken, maar de toenemende berichtjes over niet passende laarzen maken mij weer aan het twijfelen -O-

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:01

ProudJustify schreef:
Ik lees al een poosje mee en zie ook een heleboel moois voorbij komen en ik had bedacht dat ik ook graag een paar van deze laarzen wilde laten maken, maar de toenemende berichtjes over niet passende laarzen maken mij weer aan het twijfelen -O-

er gaat ook heel veel wel goed hoor :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:21

Dat is ook weer waar :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:58

Op lange wachttijden na, lees ik relatief weinig die fout zijn gegaan. Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de laarzen je niet lekker zitten