Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:31

Ik heb vandaag mijn nieuwe Mondoni Cardiff laarzen voor het eerst aangehad! Ze zitten echt wel lekker, alleen nu nog wat geirriteerd bij de knieholte.. Maaar een zooltje doet wonderen.. Ik ben er super bij mee!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:32

Zal ook nog wat zakken waardoor je er geen last meer van hebt in je knieholtes :) super dat je er zo blij mee bent.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:23

xSlvna schreef:
Zal ook nog wat zakken waardoor je er geen last meer van hebt in je knieholtes :) super dat je er zo blij mee bent.

Jaa daarom!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:21

Wat doen jullie met de veter na het straktrekken?
Knippen jullie de rest er gewoon af?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:19

Ik heb ze strak getrokken, knoop erin ( grote lus die er ook weer uit kan, mochten mijn enkels dikker worden) en de rest afgeknipt. Veter onder het leer gestopt.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:06

Iemand toevallig ervaring met de Mondoni Bath? Zat even op internet te kijken, maar zie verschillende kleuren? (Variërend tussen lichter bruin en donker bruin?) Ik vind de neus er een beetje lomp uitzien, is dit ook zo? (Iemand toevallig foto van de laarzen? :o)

En als iemand anders bruine leren laarzen heeft, mag ik dan een pb ontvangen met informatie erin? Ben namelijk opzoek naar bruine leren rijlaarzen. (Heb al zwarte, maar wou altijd al bruine. :=)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:45

De laars is mooi slank, kleur valt erg donker uit en de kwaliteid valt tegen. Zien er al snel oud uit..
Ik beveel ze niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:46

Ze zitten echt geweldig. Niet geschikt voor dagelijks gebruik, ik heb er stom genoeg hele dagen op gelopen en mee gereden en ze waren met een paar maanden dus echt op. Toen nog ermee doorgegaan tot de rits het begaf.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:48

Je zou dan beter voor je fields kunnen gaan deze blijven mooier.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:06

Oké heel erg bedankt!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:07

Ik heb mijn baths nu 3 jaar denk ik, en die zien er nog steeds mooi uit.

Afbeelding

Ik maak ze na het rijden altijd even schoon met een vochtige doek en daarna rapide ledergel erop. Ik bewaar ze netjes met laarzenspanners in een laarzentas. Ben er heel tevreden over. Ze zaten direct heerlijk, heb ze ook niet in hoeven lopen. Krasjes zijn makkelijk weg te poetsen met een voedende creme als de rapide ledergel. Ik heb de mijne al ontelbaar vaak langs het hek geschaafd maar daar zie je niks meer van. Ik gebruik ze gemiddeld 4 a 5x in de week, alleen met rijden.

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:43

Ik ben inmiddels wat minder positief over de Field. Vorig jaar februari heb ik de field gekocht. Echter ging na 3 maanden de binnenkant helemaal kapot. Heel netjes heb ik gelijk nieuwe laarzen gekregen, want dat mocht natuurlijk niet. Maar na 3 maanden ging de rits van 1 van mijn nieuwe laarzen stuk. Balen natuurlijk, dus ik weer terug. Toen heb ik andere laarzen gekregen, welke het wel 3 maanden uit hielden tot de ritsen opnieuw kapot gingen. Vervolgens heb ik gewoon weer andere laarzen gekregen. Qua service helemaal top hoor, daar geen kwaad woord over. Maar: deze laarzen heb ik dus half maart opgehaald. In de tussentijd ben ik 2x geopereerd waardoor ik ook 2 x 6 weken niet heb kunnen rijden. En nu: zijn de ritsen weer kapot! En ik rij ermee, en daarna gaan ze gelijk uit, juist omdat ik weet dat het geen hele geweldige laarzen zijn. Maar dit slaat toch wel alles.

Nu ga ik er bij de schoenmaker maar gewoon een stevige rits in laten zetten, want ze zitten verder heerlijk. Maar misschien is het wel een puntje van aandacht voor mensen die ze willen kopen en er een keer of 4 per week mee willen rijden: ze gaan niet zo lang mee!

Overigens heb ik ook de Glamour, die gebruik ik echt alleen op wedstrijd, en daar ben ik zeer tevreden over tot nu toe, ook blijven de steentjes allemaal goed zitten.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:46

Ik lees nu dat er een 'nieuwe' kleur is en een 'oude' kleur? Ik vind de kleur van Liesje89 heel mooi, is dit de nieuwe of de oude? Maar ik vind deze: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFPT83DQ.jpg kleur niet zo mooi?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:53

Dat is de oude, deze maken ze dus niet meer

Donkere is nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:53

Dat is de nieuwe kleur. Voorheen waren het cognackleurige laarzen.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:54

Oké, bedankt!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:22

Ik vind het echt heel jammer dat ze de bath niet meer in cognac hebben, vind de nieuwe kleur niet mooi.

Verder heb ik de mondoni plain en de blyth en ben over beide heel tevreden. Alleen gaan me bij de blyth altijd de onderste druk knoopjes kapot. Iemand hier nog last van?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:09

Manieki schreef:
Ik ben inmiddels wat minder positief over de Field. Vorig jaar februari heb ik de field gekocht. Echter ging na 3 maanden de binnenkant helemaal kapot. Heel netjes heb ik gelijk nieuwe laarzen gekregen, want dat mocht natuurlijk niet. Maar na 3 maanden ging de rits van 1 van mijn nieuwe laarzen stuk. Balen natuurlijk, dus ik weer terug. Toen heb ik andere laarzen gekregen, welke het wel 3 maanden uit hielden tot de ritsen opnieuw kapot gingen. Vervolgens heb ik gewoon weer andere laarzen gekregen. Qua service helemaal top hoor, daar geen kwaad woord over. Maar: deze laarzen heb ik dus half maart opgehaald. In de tussentijd ben ik 2x geopereerd waardoor ik ook 2 x 6 weken niet heb kunnen rijden. En nu: zijn de ritsen weer kapot! En ik rij ermee, en daarna gaan ze gelijk uit, juist omdat ik weet dat het geen hele geweldige laarzen zijn. Maar dit slaat toch wel alles.

Nu ga ik er bij de schoenmaker maar gewoon een stevige rits in laten zetten, want ze zitten verder heerlijk. Maar misschien is het wel een puntje van aandacht voor mensen die ze willen kopen en er een keer of 4 per week mee willen rijden: ze gaan niet zo lang mee!

Overigens heb ik ook de Glamour, die gebruik ik echt alleen op wedstrijd, en daar ben ik zeer tevreden over tot nu toe, ook blijven de steentjes allemaal goed zitten.

Heb jij nieuwe laarzen gekregen na een kapotte rits? WTF? Ik moest zelf maar zoeken naar een reparatie ofzo...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:46

Wat doen jullie allemaal met jullie laarzen? Dragen jullie ze meteen naar de paarden toe al, of echt pas met het rijden?

Ik heb mijn fields nu bijna een jaar, doe ze pas aan als mijn paard al gezadeld is, en zien er nog super uit. :D Rij er ongeveer 3/4 keer per week mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:53

Ik draag ze alleen met rijden. Vind ze niet lekker lopen om er de hele dag op te lopen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:40

Ik trek ze aan wanneer ik mijn paard klaar heb, en uit voordat ik ga afzadelen.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:31

Dit is de oude kleur de nieuwe zijn echt veel donkerder.
Citaat:
k heb mijn baths nu 3 jaar denk ik, en die zien er nog steeds mooi uit.

Afbeelding

Mijn dochter heeft de laarzen maar een paar keer aangehad in juni gekocht. en ze zien eruit alsof ze 2 jaar oud zijn.

Zjuulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:34

Enig idee of dat de fashion waterdicht is?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:38

Ik heb vorige week de Mondoni Field junior voor mijn dochter van bijna 8 gekocht (verjaardagskadootje!)
Ze heeft er nu 2 x mee gereden en ze zitten heel goed. Ze kan haar hakken mooi laag houden, wat haar met een rubber rijlaars niet lukte. Ze waren nu met 25% korting, dus maar € 59,95 voor betaald.

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:27

Marjoow, ik heb inderdaad gewoon nieuwe gekregen! Was ook wel heel snel dat ze kapot gingen, en ze zagen er verder nog super uit.

Mijn laarzen trek ik pas aan als ik ga zadelen, of zelfs al gezadeld heb, en na het rijden gaan ze gelijk uit. Mesten of iets dergelijks doe ik er echt nooit mee.