Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:09

Nou ik ben benieuwd, heb ze net toch ook maar meegenomen :D
Ik heb er gelijk ook maar laarzenwas en een tas bijgekocht en moet ook nog even spanners ergens vandaan gaan halen :+

Maar het is dus het verstandigst om ze elke keer na gebruiken gelijk schoon te maken (kan het ook met een lichtvochtig doekje ofzo of beter niet?) en dan met laarzenwas?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:14

Janine1990 schreef:
Sterke wasknijpers! :P

Krijg je geen afdrukken van de knijpers? Ben wel erg benieuwd naar je foto's!

nee, heb ze gewoon aan 1 wasknijper hangen hoor, soms ook aan het elastiek..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:10

Janine1990 schreef:
Wat voor laarzen heb je hiervoor gehad, en hoe lang?

uhhm Petries, ik meen de standaard. Hele oude 3e handsjes ofzo.
ik geloof dat ze ooit 47 hoog waren maar ondertussen al lang niet meer!

Hoeso eigenlijk?

Helma_Amber

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:02

Nou ik ben ook naar Divoza geweest vanavond, maar ik ben niet geslaagd op het gebied van de laarzen en mijn schoonzus ook niet :n
De laarzen waren veel te hoog voor mij en ze hadden maar één hoogtemaat. Ik heb zelfs nog een voetmaat kleiner geprobeerd in de hoop dat die lager waren, maar ook die waren te hoog.
Bij mijn schoonzus sloot de bovenkant totaal niet aan, terwijl de rest allemaal mooi paste. Helaas zijn er bij deze laarzen niet zoveel mogelijkheden qua maat als de Petries.
Ik wou de laarzen graag voor trainen omdat ik mijn Petries alleen gebruik voor wedstrijd en schoenen met chaps heb voor trainen. Mijn chaps zijn af en ik wou ook liever weer laarzen voor trainen, maar helaas. Ik denk dat ik nu gewoon even een paar maanden wat geld aan de kant zet en dan koop ik gewoon de Petrie Glasgows. Dan heb ik in elk geval ook goede kwaliteit die lang mee gaat, want de Mondoni laarzen voelden ook niet fijn aan qua materiaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:49

Glasgows zijn ook met coating ;) Overigens komen er in Oktober weer nieuwe maten, stond hier ergens in het topic...

M3lisss: Was even nieuwsgierig, omdat ik vrees dat die Mondoni's mij geen lang leven zijn beschoren, dan weet ik ook alvast waar ik daarna voor moet gaan sparen ;)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:03

Ja maar tussen de kwaliteit van Mondoni en Petrie zit een groot verschil ;) Dan betaal ik liever 150 euro meer voor een laars die een paar jaar mee gaat dan dat ik nu wat minder betaal en straks rondloop met laarzen die er zo uit zien als de foto's een paar pagina's terug :j
Bij Divoza zelf hebben ze niks genoemd over nieuwe maten. Toen bleek dat de laars te hoog was, is mij door twee verschillende dames verteld dat ze helaas niks meer konden aanbieden, omdat dit de enige maten waren die ze kunnen leveren. Lijkt me dat als er over een halve maand nieuwe maten binnen komen, dat ze dat wel gezegd zouden hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:10

Hmm, was hier enkele pagina's terug gezegd, misschien dat als je door had gevraagd.
Je mag wel een stukje van mijn benen hebben :P Dan zitten ze mij wat hoger en jou wat lager :P

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:02

Ik heb de laarzen van Mondoni nu ongeveer een half jaar en ze bevallen super!
Zijn lekker soepel en na het poetsen zien ze eruit als nieuw.
(Behalve dan dat de kreukels erin zitten van het lopen.)
Bij mij zitten er niet van die rare strepen in het leer als op de foto van de vorige pagina.
Ze zijn gewoon netjes!

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:05

DieL_Zor schreef:
Nou ik ben benieuwd, heb ze net toch ook maar meegenomen :D
Ik heb er gelijk ook maar laarzenwas en een tas bijgekocht en moet ook nog even spanners ergens vandaan gaan halen :+

Maar het is dus het verstandigst om ze elke keer na gebruiken gelijk schoon te maken (kan het ook met een lichtvochtig doekje ofzo of beter niet?) en dan met laarzenwas?

Ik poetst ze 1 keer in de week ofz. Terwijl ze dagelijks gebruikt worden.
Ik doe er echt alles me, uitmesten, voeren paarden uit de wei halen etc.

Poetsen doe ik met schoenpoets van Kiwi.
Eerst maak ik ze schoon met een vochtig doekje.
Vervolgens steek ik de kiwi schoenpoets aan. Als er een vloeibaar laagje is, doof ik de vlam en poets ik de laarzen daarmee in.
Na 15 min poets ik de schoenpoets uit met een oude panty.
En voila ze zijn weer als nieuw!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:41

Wat een werk steken jullie allemaal in het poetsen ervan zeg. :oo

In het begin zou k wel vaak poetsen maar daarna echt niet meer zo vaak hoor :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:23

Dat kiwi schoenpoets heb ik heel veel van gehoord al, is dat zulk bijzonder spul? Het is toch zo'n oma-weet-raad spulletje? Dat al 'éééééuwen' bestaat?

Dootjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:34

Helma_Amber schreef:
Nou ik ben ook naar Divoza geweest vanavond, maar ik ben niet geslaagd op het gebied van de laarzen en mijn schoonzus ook niet :n
De laarzen waren veel te hoog voor mij en ze hadden maar één hoogtemaat. Ik heb zelfs nog een voetmaat kleiner geprobeerd in de hoop dat die lager waren, maar ook die waren te hoog.
Bij mijn schoonzus sloot de bovenkant totaal niet aan, terwijl de rest allemaal mooi paste. Helaas zijn er bij deze laarzen niet zoveel mogelijkheden qua maat als de Petries.
Ik wou de laarzen graag voor trainen omdat ik mijn Petries alleen gebruik voor wedstrijd en schoenen met chaps heb voor trainen. Mijn chaps zijn af en ik wou ook liever weer laarzen voor trainen, maar helaas. Ik denk dat ik nu gewoon even een paar maanden wat geld aan de kant zet en dan koop ik gewoon de Petrie Glasgows. Dan heb ik in elk geval ook goede kwaliteit die lang mee gaat, want de Mondoni laarzen voelden ook niet fijn aan qua materiaal.

Heb je al gekeken naar de laarzen van harry horse?
Hele goede laarzen sluiten perfect aan omdat er stiek in zit,
Ze lijken een beetje op de mountain horse, maar ik vind die van harry horse mooier omdat die minder lomp lijken. en kosten 159,- vind ik een redelijk prijs, er zit geen coating overheen en harry horse is een heel goed merk betreft de laarzen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:42

Ik heb anders nog nooit HH laarzen gezien... :?
Laat staan van gehoord...

Dootjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:33

Harry horse deluxe heb je, je hebt ook bruine harry horse laarzen met een zakje aan de zijkant enz.

Ik zal zometeen foto’ maken en dan laat ik die wel zien.
Ik weet alleen de naam niet van mijne

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:37

Ben wel erg benieuwd!

Dootjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:00

http://www.mijnalbum.nl/Album=SJJ4JGTK

Ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen op bokt.nl dus ik heb het even in een map gezet!
Ze zijn hier niet helemaal schoon, heb er hier al een paar x mee gereden.
Ik hoop dat de link het doet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:02

Die zien er wel steviger uit dan de divoza laars :j
Die laarzen lijken mij wel wat voor mij :) Iets minder elegant om te zien dan de divoza laarzen, maar zien er uit alsof ze goed tegen een stootje kunnen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:12

Het leer ziet er een stuk beter uit, moet ik eerlijk zeggen. Maar verder zou ik niet voor deze laars gaan, hou wel van dat elegante wat de Mondoni heeft.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:23

Die HH's zijn toch geen echt leer?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:42

Dootjeee schreef:
Helma_Amber schreef:

Heb je al gekeken naar de laarzen van harry horse?
Hele goede laarzen sluiten perfect aan omdat er stiek in zit,
Ze lijken een beetje op de mountain horse, maar ik vind die van harry horse mooier omdat die minder lomp lijken. en kosten 159,- vind ik een redelijk prijs, er zit geen coating overheen en harry horse is een heel goed merk betreft de laarzen!

Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken in de ruitersportzaak. Ik vind ze zo op het eerste gezicht niet heel erg mooi, maar ik kan ze altijd eens bekijken en passen. Als laarzen eenmaal om je been zitten lijkt het altijd anders dan op plaatjes :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:45

lotttttttt schreef:
Die HH's zijn toch geen echt leer?

Ze zien er wel echt uit...

Bij de hypo's hadden ze wel nepleren laarzen die er heel echt uit zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:00

HH zijn wel van echt leer :)

Dootjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:13

Ze zijn van echt leer! geen coating of iets
Ik vind ze er op de foto ook niet helemaal mooi uitzien. maar als ik ze aan heb of gewoon zie vind ik ze echt super mooi en zitten echt super lekker!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:16

Heb je ook foto's waarbij je ze aan hebt?

Vriendin heeft de mountain horse laarzen, als ze ze aan heeft zijn ze nog steeds even lomp en hoe ouder ze worden, hoe lelijker ook... En met lelijker bedoel ik lomper.. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:18

Zit volgens de HH website wel een coating op :)