Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMathilde

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:33

Vervelend inderdaad. Bij mij passen de fields II ook niet. De 40M krijg ik echt met moeite net dicht en dan krijgen mn voeten geen bloed meer :') En de 40W past goed rond de kuit maar van boven bij m'n knieholte kan ik mijn volle hand er bij in steken zo los zit de laars daar vanboven. Denk dat ik ook maar eens voor iets anders ga kijken.. -O-

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:34

Ja ik ben bang dat ik toch echt of naar duurdere laarzen moet kijken (petrie derby lipica) en/of op maat moet laten maken..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:58

Heey, is er hier misschien iemand die me verder kan helpen? Ik heb mijn ariat jophers binnen 2 jaar helemaal kapot gelopen/gereden en vind dit nogal zonde van het geld. Nu was ik aam het denken om leren laarzen te kopen en deze alleen te dragen op het paard om snelle sleitage te voor komen. Ik zag ze aanbieding van de mondini field, maar nu is mn vraag, hoe zitten die maten. Een vriendin zei dat ik eig een schoenmaat kleiner dan normaal moest nemen bij field (zij heeft ze zelf 2 dagen geleden gekocht) maar dan zou mijn maten helemaal niet meer passen met schacht en kuit. Nu dacht ik aam 38S waarbij de kuit 35 is. Ik kom bij het meten van mijn kuit uit op 34, dit heb ik overigens ook in mn petrie wedstrijd laarzen. Voor de hoogte staat er 47, dat zou goed kunnen omdat mn petrie 46 zijn en die zijn eig net wat te laag. Zou het lukken met kuit en voet denken jullie?

Dan heb ik nog een vraagje, tot hoelang duurt zo'n actie?

En hoe zit dat met terug sturen als ze niet passen? Ik weet dat ik geld gewoon terug krijg maar moet ik dan opnieuw 5 euro verzend kostenbetalen? (dichtsbijzijnde divoza is 1,5 uur rijden dus moet wel bestellen)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:12

Ik wacht nog steeds op de hakverhogers die ik bij Divoza had besteld, voor mijn Glamours maat 41....

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:44

terpentijn schreef:
Ik wacht nog steeds op de hakverhogers die ik bij Divoza had besteld, voor mijn Glamours maat 41....

Gelukkig had ik er die van petrie bij besteld want zag al dat het wel even kon gaan duren..

@welshfan97 Voetmaat zou ik niet kleiner pakken dan je normaal gesproken hebt, vielen bij mij daar niet kleiner uit. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, hoe het terug sturen werkt weet ik niet precies, zal ik een dezer dagen ook eens uitvogelen :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:15

Briefie invullen (wat je terug wilt, geld of nieuwe laarzen + overgebleven geld), naar de super od. brengen, verzendkosten van terugsturen zijn voor jezelf, tweede paar laarzen wordt geleverd zonder verzendkosten...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:28

welshfan97 schreef:
Heey, is er hier misschien iemand die me verder kan helpen? Ik heb mijn ariat jophers binnen 2 jaar helemaal kapot gelopen/gereden en vind dit nogal zonde van het geld. Nu was ik aam het denken om leren laarzen te kopen en deze alleen te dragen op het paard om snelle sleitage te voor komen. Ik zag ze aanbieding van de mondini field, maar nu is mn vraag, hoe zitten die maten. Een vriendin zei dat ik eig een schoenmaat kleiner dan normaal moest nemen bij field (zij heeft ze zelf 2 dagen geleden gekocht) maar dan zou mijn maten helemaal niet meer passen met schacht en kuit. Nu dacht ik aam 38S waarbij de kuit 35 is. Ik kom bij het meten van mijn kuit uit op 34, dit heb ik overigens ook in mn petrie wedstrijd laarzen. Voor de hoogte staat er 47, dat zou goed kunnen omdat mn petrie 46 zijn en die zijn eig net wat te laag. Zou het lukken met kuit en voet denken jullie?

Dan heb ik nog een vraagje, tot hoelang duurt zo'n actie?

En hoe zit dat met terug sturen als ze niet passen? Ik weet dat ik geld gewoon terug krijg maar moet ik dan opnieuw 5 euro verzend kostenbetalen? (dichtsbijzijnde divoza is 1,5 uur rijden dus moet wel bestellen)

Ik vind niet dat ze kleiner vallen hoor.
Ik zit tussen 39/40 in en 39 was net te krap 40 iets ruim maar niet storend.
Dus valt zoals mijn maat :j

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:51

Oke bedankt allemaal voor de hulp! Ben onverwachts op vakantie gegaan dus meteen langs divoza! :) voet maar 38 was gewoon goed, 37 was te klein. Hoogte was ook goed en kuit ook wel maar bovenaan mn been werden ze niet meer smal genoeg en zag er dus niet uit. Helaas maar ik blijf toch steeds in de uitgebreide maten van de dure merken vallen. Dan maar nog een tijdje ver met chaps...

Moet wel zeggen dat ze er zeker niet slecht uitzagen! Als je nog laarzen nodig hebt en ze passen zou ik ze voor die prijs echt niet laten staan

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:55

Maand geleden de Mondoni Bath voor mijn dochter besteld ze kreeg ze voor het behalen van haar Diploma.
Ze had ze eerder al gepast in de winkel. De laarzen die we binnen kregen vielen wat kleur betrefd wat tegen veel donkerder dan in de winkel. Maar goed zaten lekker en stonden mooi. Ze heeft nog geen maand met de laarzen gereden (gemiddeld 2x per week). De laarzen zagen eruit alsof ze jaren oud zijn de binne kant ziet bijna zwart en het leer ziet er niet meer uit. Ik heb contact opgenomen met Divoza en mocht ze terug sturen zodat zij ze zouden beoordelen. Vandaag een mailtje terug gehad dat de donkere kleur normaal is komt door t zadel, en dat het normaal is dat de laarzen zo inzakken en dat ze overigens niet onder de garantie vallen. Ben erg teluurgesteld zowel over Divoza als over de laarzen. Mijn eigen laarzen van fuller fillies (zelfde prijs catogorie) van 3 jaar oud zien er zelf nog mooier en nieuwe uit, mijn laarzen zijn wel zwart.
Ik had juist voor de Mondoni gekozen omdat ze geschikt zijn voor een bredere kuit en mijn dochter wilde graag de conag kleur. (wat achteraf gewoon bruin is).
Ik raad de mondoni bath dus niet aan.
En heb Divoza wederom een brief getuurd.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:40

Het inzakken van leren laarzen is gebruikelijk en dat gebeurt bij ieder model, duur of niet. Het zwart worden.. ja dat is het risico bij bruine laarzen denk ik ? (heb daar geen ervaring mee)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:49

Inzakken is heel normaal, wordt meestal ook wel rekening meegehouden als je op maat gaat laten maken maar omdat dit stamdaard maten zijn kan dat niet. Ik denk dat u er daarom niets over heeft gehoord.
Zwart worden weet ik niet omdat ik altijd zwart heb. Alleen mijn jophers zijn bruin maar die blijven gewoon netjes bruin en als ze wat dof/grijs worden dan moet ik ze dringend poetsen en zien ze er weer goed uit?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 00:24

Hoeveel zakken leren laarzen ongeveer in? Ik ben aan het twijfelen of ik best kijk naar de kuitmaat of de hoogte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 00:57

Ja natuurlijk wordt de binnenkant van de laarzen zwart, dat is bij Mondoni maar ook bij DeNiro, Petrie, Derby of noem maar op. Ook het inzakken is normaal. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto's? :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:48

Ik zelf houdt altijd rekening mee met 1 cm inzakken. Nu heb ik een paar laarzen die eig wat te laag gekocht zijn maar denk mede door de goede kwaliteit zijn ze nog niks ingezakt (petrie). Maar beste neem je laarzen die nog "net" kunnen kwa hoogte en dan zakken ze een beetje zodat ze uiteindelijk mooi passen.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:56

oké bedankt, je moet toch met dressuurboog mee meten hé, tot waar is dat dan ergens? tot midden van de knie?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:56

Dressuurboog is niet erg, niet meerekenen (of hij moet al erg hoog zijn). Mijn dressuurboog is zo'n 4 à 5 cm, maar hier heb ik géén rekening mee gehouden bij het kopen van de laarzen.

Meten van grond tot knieholte wanneer je knie 90 graden is gebogen, voor de zekerheid 1 à 2 van de uitkomst aftrekken en dat is je maat. Wanneer je echt precies de hoogte van grond (voet) tot knieholte pakt en de laars zit losjes gaat dat irriteren in de knieholte.

Mijn glamour is links 1 cm ingezakt, rechts iets minder, maar ook wat stijver. Het is en blijft leer dus je kunt imo niet verlangen dat alles even snel/soepel gaat (worden). Vind ze verder na een week heerlijk lopen en rijden, nadeel is dat ze al aardig versleten zijn, maar dat is mijn beenligging (kapstokjes).

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:54

Ik ben me laarzen nu eerst in huis aan het inlopen, vind het alleen jammer dat bij mijn rechter laars boven de enkel deuken/kreukels komen.
Dus niet het gedeelte waar het in moet zakken maar net daar boven ook nog.

Qua kuit is hij goed alleen deel waar kreukels komen is de laars gewoon breder dan mijn been (waar kuit net begint)
Iemand nog tips om dit tegen te gaan? (volgens mij is er helaas niets tegen te doen)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:00

Zit daar nog veter (weet niet welk model je hebt en op welke hoogte het is).

Het gaan namelijk kreuken waar ruimte is om te kreuken... Strak proberen te houden dus.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:05

Nee is ca 10cm boven de veter.

Kuit zelf zit de laars strak maar ja been daaronder is gewoon niet dik genoeg blijkbaar _O-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:07

Hmm, daar is niks aan te doen... Mijn laarzen zitten overal goed strak (soms te strak, slapende voet, maar vind je het gek als je een 6/7 uur erin rond hobbelt).

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:11

Ja helaas heb ik niet een geleidelijke kuit hij gaat van smal naar opeens best breed.
Naja ik blijf goed invetten zodat hij hopelijk een beetje mooi blijf en niet erg lelijk in deukt door stugge leer.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:29

Hmm, dan moet ik eens opzoek naar andere denk ik, ik heb namelijk hele korte onderbeentjes ;) 41cm... :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:31

Welke laars (model en maat) wil je hebben?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:34

Oh ik zie het al, junior zijn je te smal en normaal te hoog, jammer.

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:42

Mondoni Blyth bevalt me zéér goed, ik gebruik ze alleen op wedstrijd maar het rijd erg fijn. Geen rare kreukels o.i.d. Ook val je wel wat meer op, je merkt wel dat mensen wat naar je kijken (maar dat is soms ook wel leuk)! Super laarzen voor een top prijsje!