Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:49

emmers heeft geloof ik dezelfde maten als de de niro laarzen, maar je kan altijd proberen :j

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:51

@Ymke: Ik heb schoenmaat 37, kuitmaat 40 en ben 1.70 "lang".
Geen heel bizarre maten, maar ook voor mij is er geen normale confectie-laars te krijgen...
Ik vraag me dan alijd af of ik de enige ben, sterker nog, er moeten toch mensen zijn met "extremere" maten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:54

ik heb bij andere confectielaarzen altijd problemen omdat ik zo'n dunne kuit heb, maar wel een aardig grote voet (39). die moeten dus altijd op maat en daar heb ik eigenlijk weinig trek in.

de niro is zo ongeveer de enige laars waarbij ik in de standaard maten pas :)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:58

39 een grote voet? Ik vind 39 een beschaafd maatje :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:58

ja, maar bij mijn lengte (1.63) en mijn kuitmaat 33/34 is hij aardig groot

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:59

LiSSy schreef:
emmers heeft geloof ik dezelfde maten als de de niro laarzen, maar je kan altijd proberen :j

die hebben wel veel meer opties dan DeNiro zelf :j. Zij leveren al meerder kleuren, verschillende extra, zelfs slangenprint :+ ik heb ze zelf ook van Emmers. Ymke, hoop dat zij wel wat voor je kunnen betekenen, want ik vind het super laarzen. Ben nu bezig met mij 2e paar, de kwaliteit is in 3 jaar tijd (oude paar is nu 3 jaar) echt wel vooruit gegaan :j.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:00

welke kleuren levert emmers allemaal dan? de niro heeft er 5 geloof ik: zwart, blauw, donkerbruin, congnac en roodbruin

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:02

Ja ok, dat is zo lissy. Ik ben 1.83m dus dan is 39 aardig klein :+

Nathalie, ik hoop ook dat emmers meer maten heeft!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:03

Ow, ik dacht dat DeNiro die andere kleuren nog niet had (hier kreeg je eerst van DeNiro alleen 3 kleuren). Emmers heeft dus ook die tijgerprint en nog zo iets aparts. Je kunt met of zonder ritsbeschermer kiezen, en voor op de neus kiezen voor een extra sierrandje. Maar er zullen nog wel wat dingen mogelijk zijn, volgens mij ook al lak, maar dat weet ik niet zeker.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:08

in de winkels promoten ze van de niro nog maar 2 kleuren, zwart en cognac. maar die andere kleuren zijn er al een hele tijd en kan je via dealers gewoon bestellen :j
met en zonder ritsbeschermer kan bij de niro ook, zijn gewoon 2 verschillende laarzen, de ottaviano heeft wel een ritsbeschermer en de augusto niet. ook zijn ze zonder of met veters te krijgen, is er een polo model en is er een model met jachtkap :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:08

Ik dacht dat die van Emmers net zo als Lipica waren, en die kwaliteit vond ik beduidend minder...
In Nuenen doen ze ze ook op maat maken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:10

ik meende dat die van emmers ook gewoon bij de niro zelf worden gemaakt, maar dat kan ik mis hebben.

vriendin van mij heeft de emmers laarzen gehad en ik heb precies dezelfde maar dan van de niro. alles is hetzelfde, ook de leerkwaliteit. alleen het merkje verschilt

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:12

nee, emmerslaars is eigenlijk exact dezelfde laars als DeNiro, zit alleen een emmers logo op. Mijn oude paar heeft het 3 jaar goed gedaan, daarna nieuwe ritsen in moeten laten zetten. Het zijn wel niet mijn "goede" laarzen. Er werd dagelijks 1 of 2 paarden mee getraind. Mijn nieuw paard vertoont nu na een half jaar nog geen slijtageplekken.

Lissy: Emmers heeft inderdaad verschillende modellen, maar daar los van kun je dus kiezen (wel/geen kapjes/printjes/dergelijke). DeNiro verkopen ze hier niet direct in de buurt, vriendin van mij heeft ze wel besteld, duurt nu langer omdat de fabriek een tijdje gesloten was :(. Maar ik wist niet dat deniro die optie al langer had. Ik heb trouwens de oxfort en de donkerbruine. Ik wil niks anders meer :D (voor op concours konigs)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:13

Ik heb even gekeken en het is inderdaad hetzelfde merkje, dus moet het de echte zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:14

ik wil ook niet meer anders :) ik heb de oxford (zie profiel) en sinds gisteren ook zwarte 2e hands.
had met mijn eigenwijze hoofd dressuurlaarzen gekocht voor de concoursen, maar die zitten me dus echt voor geen meter. dus nu toch maar weer de niro's :D

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:16

Ik had liever "egale" voor op concours, maar qua comfort doen ze echt niet onder, ze zitten als slofjes :j. Mijn mijn konigslaarzen loop ik nog steeds moeilijk :+...deze vergeet ik wel eens uit te doen...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:22

jajaja, maak me maar lekker :+

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:24

#Ymke# schreef:
jajaja, maak me maar lekker :+

:P

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:28

Nathalie84 schreef:
Ow, ik dacht dat DeNiro die andere kleuren nog niet had (hier kreeg je eerst van DeNiro alleen 3 kleuren). Emmers heeft dus ook die tijgerprint en nog zo iets aparts. Je kunt met of zonder ritsbeschermer kiezen, en voor op de neus kiezen voor een extra sierrandje. Maar er zullen nog wel wat dingen mogelijk zijn, volgens mij ook al lak, maar dat weet ik niet zeker.

Wel apart want een stalgenoot van mij heeft ook DeNiro's zoals je hier omschrijft, lichtbruin met slangenprint afgewerkt zoals de ritsbeschermer en de neus enzo.. Maar ik begreep van mijn ruitersportzaak dat DeNiro later pas besloten heeft om geen bijzonder maatwerk meer te leveren en alleen die maten zoals in de tabel.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:07

oh goed nu zit ik helemaal in dubio....had een mooie financiele meevaller dus als ik volgende week naar drunen ga om mn hoofdstel op te halen, wilde ik ook een paar deNiro's kopen. Ik heb de cognac al, en wilde graag de chocobruine...maar nu lees is dat er ook blauwe zijn! En nu kan ik geen keus maken. Heb volledig bruin tuig en het zou idd super zijn als je in het bruin mocht straten, maar zoalng wil ik eigenlijk niet wachten met nieuwe laarzen kopen! Weet iemand trouwens of drunen de chocobruine op voorraad heft of dat die besteld moeten worden?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:20

LiSSy schreef:
ik heb bij andere confectielaarzen altijd problemen omdat ik zo'n dunne kuit heb, maar wel een aardig grote voet (39). die moeten dus altijd op maat en daar heb ik eigenlijk weinig trek in.

de niro is zo ongeveer de enige laars waarbij ik in de standaard maten pas :)

Dat heb ik ook, heb al zóveel laarzen gehad, ik stap er gewoon uit :n

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:25

Dus de laarzen die ze bij Emmers hebben zijn gewoon dezelfde als die DeNiro's die ze in Drunens Ruiterhuis verkoppen?
Dan kan ik ze beter bij Emmers bestellen gezien dat stukken dichterbij is...

Hoop wel dat ik in de standaardmaten pas, was bij mijn Königs nl. niet het geval :$
Of kunnen ze bij Emmers wel maatwerk leveren?

(heb t hele topic doorgelezen maar snap het niet meer helemaal :D)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:36

ik heb vandaag bij drunen de chocoladebruine besteld, duurt 8 weken. Er stonden ook blauwe, die zijn ook supermooi, maar ik heb bruin tuig, dus vind bruin dan wel mooier. hopelijk dat je vanaf april in het bruin mag starten!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:58

ik heb helaas sinds mijn nieuwe laarzen niet meer kunnen rijden dus ik heb ze nog nieuw in de doos staan :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:04

En ondertussen heb ik de mijne nog steeds niet. Zondag is er een grote beurs ergens, en daar is De Niro ook. De eigenaar van de ruitersportwinkel heeft gezegd dat ie daar eens ff een flink praatje gingen maken als ze deze week niet kwamen.
Als ik ze maandag niet heb, ga ik ergens anders heen. Dan worden het alleen geen De Niro's -O-