Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
glenda schreef:Ik vind ook dat er af en toe erg veel van je verwacht wordt in de B dressuur!
kitty_gomez schreef:in de B moet dat toch nog niet verplicht.
daniella74 schreef:Eindelijk weer eens tegengas van iemand die duidelijk wel gezond verstand heeft.
Dames, als jullie je nu eens wat minder beklagen op internet over die nare juryleden die alleen maar bekenden een wp geven en wat vaker op je paard gaan zitten om eens fatsoenlijk te gaan leren rijden dan komen de punten vanzelf en waarschijnlijk sneller dan je denkt.
Nicole987 schreef:Ik rij elke dag 2X op men eigen paarden, en daana op de paarden van andere eigenaren en brengt ze uit in de wedstrijden ..mijn dag taak is vaak van ene paard naar de andere paard van moeilijke paard naar makkelijker paard. Daar leer echt paard rijden van..
. xxxlianne schreef:Me zus had van het weekend 2 bijna dezelfde proeven neer gezet alleen voor de ene proef had 164 punten en de andere proef had ze 187 punten, bizar toch!!
Hetzelfde geld als je bijvoorbeeld met een fjord of een tinker start, de ene jury vind het leuk en geeft normale punten, de andere jury ziet het liever niet en weet voordat je de proef gereden hebt al dat het niets word.
Wel balen dat het zoon jury sport is.
... DendroFleur schreef:Over het algemeen kan ik het best eens zijn met het jurycommentaar. Soms is het jammer dat je fijn hebt gereden maar toevallig een jury treft die laag punt terwijl je de keer erop met een flutproef wel winst haalt.
Waar ik wel een keer moeite mee had was dat een jury mondeling zo bot uit de hoek kwam dat ik bijna de 2e proef niet meer was gestart. Heb achteraf gehoord dat er inderdaad iemand om deze reden naar huis is gegaan. Daar kan ik dan wel boos over worden. Niet om het commentaar want daar had ze wel gelijk in, maar woorden als "u rijdt zo slordig, ik had te weinig ruimte om al mijn commentaar op te schrijven" dat is niet leuk. Achteraf stond er op mijn protocol dat mijn paard kantelde en soms niet spoorde maar ik begreep er toen niets van omdat ik mijn figuren juist heel netjes rijdt. Maar ik sloeg op dat moment helemaal dicht en mijn ogen liepen bijna over.
Nimmy schreef:en dan is t aan jouw als ruiter om te tonen dat een fjord/ haf of wat dan ook het toch wel kan...
tja ik heb ook een huis/tuin en keuken paard, maar rijdt toch wel mn punten en regelmatig in de prijzen en vallen de punten tegen, dan is dat voor mij een teken dat ik mss nog wat beter moet oefenen, harder trainen what ever...
en ben t idd eens, dat er ook in de b best wat gevraagd mag worden van de combi, of mag dat pas als ze z zijn? of nog hoger? dan kan de knhs de punten wel kado doen bij t aanvragen van een startkaart...
Nimmy schreef:Tja schelden op de jury kost nu eenmaal minder tijd, moeite en energie dan even keihard doortrainen...
daniella74 schreef:Nimmy schreef:Tja schelden op de jury kost nu eenmaal minder tijd, moeite en energie dan even keihard doortrainen...
Degene die het toch kunnen opbrengen elke dag om te trainen worden uiteindelijk wel M/Z

kitty_gomez schreef:ik vind dit wel een beetje overdreven.
ik ben zelf iemand die niet gauw klaagt, en ik realistich terug kijk op mijn proeven, maar er zijn momenten waar ik denk... hoe kan dit!