Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:30

Dat zegt denk ik alleen maar meer over jullie Knipoog Jullie zouden ook niet bereid zijn om je fout toe te geven en t te vergoeden ?

Het is normaal dat als je iets stuk maakt je het vergoed Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:33

wat een koeienpoep Haha! Haha!

Ga jij eerst maar bewijzen dat zij die deken kapot heeft gemaakt........ want volgens mij heeft jouw paard de deken kapot gemaakt en niet zij Haha!

Bah! Wat een rare manier van denken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:34

Jij hebt haar gevraagd om de deken op te doen dus via de verzekering verhalen zal dan niet lukken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:37

Je wilt waarschijnlijk gewoon horen dat zij aansprakelijk is...
Ware het niet dat half bokt dat eigenlijk onzin vind.
Singels gáán wel eens los, en dekens zakken wel eens scheef.
Zodra je paard gaat rollen en hij hing al scheef, is een scheur zo veroorzaakt als je paard erop gaat staan op met opstaan. Zo'n touwtje begeeft het dan echt wel. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ze exact dezelfde knoop gemaakt heeft die jij ook altijd maakt. Wees blij dát ze hem heeft opgedaan. Je kunt wel zeggen dat je paard altijd voorzichtig is met dekens.. 99 keer gaat het goed, maar -ookal heeft ze hem goed opgedaan- het kán ook gewoon verkeerd gaan... Mijn paard heeft ook wel eens een deken helemaal aan gort gescheurd. Jammer dan, pech gehad. Was een dure deken van meer dan €100,=
Je hebt ook geen bewijs dat het niet goed vastgezeten heeft...

Dus ik snap niet waarom dit topic al 7 pagina's lang is, en je nog steeds niet inziet dat het meisje in kwestie niet aansprakelijk is. Zij heeft je deken niet gesloopt, dat was je paard...
Één belletje naar je verzekering (als je het ding vergoed wil hebben) en het is geregeld. Alleen geloof ik dat je al gebeld hebt. Dus dan lijkt het mij opgelost..

Alleen denk ik dat het meisje waar het om gaat het wel erg fijn zou vinden als je je excuses aan zou gaan bieden, gezien je imo enigzins tegen haar bent uitgevallen, terwijl ze misschien alles wel gewoon goed vast heeft gemaakt, zoals ze zelf zegt..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:40

Linda_love_U schreef:
Dat zegt denk ik alleen maar meer over jullie Knipoog

Als jij dat denkt, prima.. Maar zou je na al die reacties niet even naar jezelf gaan kijken?

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:42

Linda_love_U schreef:
Dat zegt denk ik alleen maar meer over jullie Knipoog Jullie zouden ook niet bereid zijn om je fout toe te geven en t te vergoeden ?

Het is normaal dat als je iets stuk maakt je het vergoed Lachen

Als ik jou was, zou ik mijn fout erkennen n.l. dat ik de verantwoordelijkheid niet neem over m'n paard. Want dat is hetgeen wat jij doet. Je schuift de schuld in de schoenen van een ander zonder enig deugdelijk bewijs. En dat is erg onsportief. Of je dit via de verzekering wilt regelen, dat heeft hier helemaal niks mee te maken. Er zijn al genoeg reacties van anderen in dit topic geweest die je dit ook duidelijk probeert te maken, tot op heden zonder resultaat ... Bloos

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:42

Pff ik geloof dat TS dit topic alleen maar geopend heeft om te horen van dat het schandalig is van haar stalgenoot/verzorgster etc.

Maar goed het blijkt dus net andersom te zijn Haha! Men vind hier dat TS moeilijk doet.

Ik heb ook al een aantal keer de vraag gesteld waarom het touwtje los was als het zo belangrijk is dat het met een dubbele knoop etc werd vastgemaakt?? Want zo'n staartkoordje maak ik nooit los. Je gooit de deken erop, tilt de staart er doorheen en voila. Geen stalgenoot die het touwtje moet vastmaken op een of andere manier.
Maar helaas hier krijg ik ook al geen antwoord op....
Overigens vind ik dat je zelf een ondeugdelijke deken hebt gekocht als je geen deken hebt met alle mogelijkheden zoals op zijn minst bilkoorden naast het staartkoordje. Mijn bucas buzzoff heeft naast de buikflap ook bilriemen en een staartkoordje en deze blijft super liggen. Maar ook bij deze deken heb ik deze een keer half in flarden teruggevonden. Er zaten hele grote scheuren in de hals. Hoe dit gekomen is weet ik nog steeds niet maar het is in ieder geval niet de schuld van iemand anders.

Mijn pony had die deken al minstens 100 keer opgehad zonder problemen en ineens was hij toch stuk. Nu heb ik weer dezelfde deken voor hem en geen enkel probleem. Maar mocht deze nu toch een keer kapot gaan dan ga ik niet iemand anders ervan beschuldigen dat deze de deken niet goed heeft opgedaan.

En waar TS ook overheen leest is dat ik het ook als iemand echt een fout heeft gemaakt nog steeds erg banketstaaf vind om daar zo moeilijk over te doen. Dat meisje heeft toch niet een schaar gepakt en de deken opzettelijk in stukken geknipt ofzo?

Iedereen maakt weleens fouten dus ook in dat geval zou ik er niet zo moeilijk over doen. Buiten dat geloof ik niet dat dat meisje in dit geval iets fout heeft gedaan. Maar als TS naar mij zo toe zou komen zou ik bij voorbaat al helemaal niets meer voor je doen. Je bent verdorie toch geen sloofje ofzo. Als je van tevoren deze persoon niet vertrouwde had je het zelf moeten doen. Als zij nu zegt dat ze het goed gedaan heeft moet je dat maar gewoon aannemen.

Wat betreft het toegeven van fouten: ik zou het onmiddelijk toegeven als ik iets fout gedaan zou hebben maar ook dan wens ik niet op zo'n manier behandeld te worden. Wettelijk gezien geloof ik ook niet dat je haar aansprakelijk kunt stellen: jij hebt haar gevraagd die deken om te doen, zij heeft dat gedaan en je paard maakt de deken kapot. Wie is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het paard? Juist de eigenaar!

Ik denk dat je weinig vrienden overhoudt als je iedereen zo behandelt....

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:43

Liesje89 als je het gelezen had had je gezien dat het andersom ook via de verzekering was gegaan.
Het is te vergoeden door de verzekering.Dus zouden hun daarnaa toe moeten bellen.Maar dat gebeurt dus niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:45

van mij zou je ook de boom in kunnen Haha! Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:47

Linda_love_U schreef:
Liesje89 als je het gelezen had had je gezien dat het andersom ook via de verzekering was gegaan.
Het is te vergoeden door de verzekering.Dus zouden hun daarnaa toe moeten bellen.Maar dat gebeurt dus niet.

Ik ga geen 7 pagina's met -zoals kiwiko mooi zegt- koeienpoep lezen hoor Haha!
Heb wel wet beters te doen. Ik vind het alleen een beetje zwakzinnig van je dat je niet je eigen fouten toe wil geven. Wil je dat je deken perfect opgedaan word zoals jij het wil? Doe het dan zelf... Ga dan niet iemand anders de kop indrukken omdat je deken toevallig door je paard gesloopt is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:49

Linda_love_U schreef:

En dan zeggen dat het hun schuld is of wat?

En wat denk je dat een verzekering dan zegt? over het feit dat ze met jouw toestemming de deken op deed en deze MISSCHIEN niet goed heeft vast gemaakt?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:50

We hebben het nagevraagt bij de verzekering Dus als hun zeggen dat het vergoed wordt als ze t opgeven dan zal dat wel zo zijn neem ik aan.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:51

Ik zou zelf een nieuwe kopen, het is vervelend maar dat soort dingen kunnen gebeuren. Ik had zelf ook een nieuwe regendeken gekocht, had ze 2 dagen op had een andere pony er een hele strook afgebeten. Ga ik die eigenaar ook niet verantwoordelijk voor stellen. Heb 20 euro aan reperatiekosten betaald, is wat minder mooi maar ach..kan gebeuren. Snap best dat je baalt, alles bij elkaar kosten die paarden ook heel veel en het is ook niet leuk voor je paard om vast in zo'n dek te zitten. Ik denk dat als dat meisje het echt niet had vast gemaakt zich al ellendig genoeg voelt.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:51

Linda_love_U schreef:

Natuurlijk niet. Dat meisje heeft ongetwijfeld thuis overlegd en die zijn natuurlijk ook tot de conclusie gekomen waar de fout zich bevindt, en dat ben jij.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:56

Ik snap zoiezo niet dat je zoveel ophef maakt over een deken hallo tis maar een deken?
Als je paard nou aan gort was door haar toedoen zou ik het nog snappen.
Ik zou gewoon lekker voortaan zelf de deken opdoen weet je zeker dat ie goed zit en een nieuwe kopen!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:57

Tja Linda, Ik heb zelf de ervaring met dekens van zeer goede kwaliteit, scheurvast, met kruissingels en bilkoorden en ribstop en alle andere mogelijke manieren om het goed te houden, die echt goed passen en goed zijn vastgemaakt, dat ik ze toch in repen uit de wei kon halen, of dat ze nog net om de nek van het paard zat als een soort schort...

Heb ik zelf omgedaan, waren hele dure dekens, gekocht omdat ze altijd alles slopen op de lange duur! Ik vind het nogal wat dat je je stalgenoot, die dus goed genoeg is om je paardje netjes op wei te zetten en te voeren en ook nog een deken om te gooien 's ochtends vroeg, dit zo nadraagt. Tenzij ze een schaar in je deken heeft gezet en hem zelf aan reepjes heeft geknipt lijkt me toch duidelijk niet dat ze aansprakelijk is. Jouw paard heeft hem toch echt zelf gesloopt!

Ik zou ierts dankbaarder zijn naar je stalgebnootje dat ze je zo behandeld! En over je deken: Er gaan er vast nog veel meer kapot in je leven..ga maar vast sparen, dat moet ik ook! Ieder seizoen een nieuwe deken bij veel gebruik! Haha!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:01

Die touwtjes zijn zulke nutteloze dingen, ik vind ze echt niet helpen.. Nagelbijten / Gniffelen
Ze bungelen altijd maar een beetje en als een paard echt van zijn deken af wil, is dat touwtje echt geen probleem hoor!
Als je niet wilt dat je dekens niet verschuiven koop dan een goede met bilriemen, die voorkomen het verschuiven beter. Knipoog
En wat de verzekering betreft, is het niet zo dat de stalgenoot zelf meer premie moet gaan betalen? Verward
Dus als ze het werkelijk niet heeft gedaan, dan geef ik haar groot gelijk dat ze geen contact opneemt met de verzekering.. Lachen

@ Vanitymay: Idd, ik kan ook altijd wel janken als ik een kapotte deken in de wei zie liggen, maar helaas, de paarden geven er niet om Haha!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:43

jezus loopt dit toppic nog steeds .

@ ts . Zolang jij geen bewijs hebt dat ze dat touwtje niet goed vastgezet heeft ( bijv op film of zo ) wie zegt dan dat ze dat daadwerkelijk niet gedaan heeft .
Je moet eens weten hoevaak bij mijn dekens die stomme onodige touwtjes loshangen terwijl ik zeker weet dat ik ze vast heb gemaakt .
Dus gewoon ronduit raar dat jij iemand beschuldigt van het niet vast doen van zon touwtje .
wat uberhaupt niet eens is om het scheefliggen tegen te gaan maar voor het opwaaien als de wind eronder slaat .
heb zelf ook zon br en je moet eens weten hoevaak dat ding scheef ligt als mijn paard gerold heeft .

en dan nog als zoiets gebeurd is het oliebol happens kan altijd gebeuren als je zeker wil zijn van je zaak zul je het allemaal zelf moeten doen .

maar om hier nu zonder bewijs over te gaan lopen zeuren zegt meer over jou als over de rest hier op bokt .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:45

Ik leg hier altijd de dekens op als ze die niet al op hadden.
Zijn allemaal goede deken, maar toch is er wel eens een singel of been koord los.
En dan weet ik zeker dat het vast was als ze de wei in gingen. Niks geknoopt overigens, alles met klipjes.

Het paard van mijn vriendin staat hier ook...zou die gaan miepen als de deken kapot is en er zo'n drama van maken...dan kan ze op de eerste volgende eerste van de maand haar spullen en paard pakken.
Gelukkig is zij zo niet Lachen
Die weet ook gewoon dat de paarden netjes naar buiten gaan, maar er gewoon altijd wat kan zijn.

En als ik haar zou vragen ze buiten te zetten...en tref dan een kapotte deken aan...ja jammer...had mij ook kunnen gebeuren

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:32

Linda_love_U schreef:
We hebben het nagevraagt bij de verzekering Dus als hun zeggen dat het vergoed wordt als ze t opgeven dan zal dat wel zo zijn neem ik aan.

Dus jij hebt haar verzekeringsmaatschappij opgebeld? Dàt is brutaal!

Alle verzekeringen vereisen dat je de aangegeven kosten tot aan een bepaals bedrag zelf draagt. Meestal rond de 200 euro. dus of ze het nu aangeeft of niet, het geld voor de deken zou toch van je stalgenoot zelf moeten komen. Terwijl het dus helemaal haar fout niet is.

Laat dat meisje met rust. je stalkt haar gewoon. Terwijl haar enige fout is dat ze te vriendelijk was. Ze had je paard beter gewoon zonder deken op stal laten staan. Zal ze voortaan ook wel doen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:39

hoe de ts hier nu de dramaqueen uithangt over 1 deken, en hoogst waarschijnlijk ook zo doet tegen dat meisje, is dus dé reden waardoor je bijna niemand meer vind die je uit de nood wilt helpen met je dieren!
was je paardje nu gewond, dan was dit een hele andere discussie en dan zou ik er ook helemaal niet gelukkig mee zijn en het in het vervolg gewoon zelf doen. maar wees verdorie toch blij dat dit meisje je WOU helpen!
mag ze verder nog dat paardje leasen?

alsteblieft seg, de verzekering bellen voor een deken van 100 euro?! amai amai, wat gaat gij allemaal niet naar de verzekering dragen als gij eenmaal kinderen hebt seg Slapen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:34

Klara16 schreef:
Linda_love_U schreef:

Dus jij hebt haar verzekeringsmaatschappij opgebeld? Dàt is brutaal!

Alle verzekeringen vereisen dat je de aangegeven kosten tot aan een bepaals bedrag zelf draagt. Meestal rond de 200 euro. dus of ze het nu aangeeft of niet, het geld voor de deken zou toch van je stalgenoot zelf moeten komen. Terwijl het dus helemaal haar fout niet is.

Laat dat meisje met rust. je stalkt haar gewoon. Terwijl haar enige fout is dat ze te vriendelijk was. Ze had je paard beter gewoon zonder deken op stal laten staan. Zal ze voortaan ook wel doen.

wat heb jij voor AVP dan?

ik heb zoiets 2x gehad en nooit zelf mee hoeven betalen,mijn AVP dekt deze schade.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:54

TS, ik vraag me toch af hoe jij zou reageren als de situatie andersom was geweest. Dan had hier waarschijnlijk een topic op bokt gestaan over hoe schandalig het was dat jij aansprakelijk gesteld was voor een kapotte deken. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal en het had jou net zo goed kunnen gebeuren. Zelf zou ik als ik echt iets niet goed gedaan had en ik wist dat zelf ook, wel de schade vergoeden. Als ik zelf zeker wist dat ik alles had gedaan zoals het hoort en jij zou bij komen klagen dan had ik het denk ik niet betaald en je ook gezegd dat je het voortaan maar uit moest zoeken met je dekens. Zelf zou ik er nooit over bij een ander gaan zeuren, zelfs al was het de schuld van die ander. Iedereen maakt wel eens een fout en als je elkaar (bijna) iedere dag ziet, dan is het veel fijner als je nog gezellig met elkaar kunt omgaan.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:01

maar waarom zou de verzekering van dat andere meisje gaan betalen voor iets wat hoogstwaarschijnlijk gewoon een ongeluk is .
er is geeneen bewijs dat zij ook echt dat touwtje heeft vergeten vast te maken .

ongelukken gebeuren nu eenmaal en hoeft echt niet altijd een schuldige aangewezen te worden of uberhaupt te zijn .

niemand weet wat er gebeurd is waardoor de deken kapot is gegaan ja het paard waarschijnlijk mischien dat ze die kan laten getuigen Vork .

komop zeg .

zou wat zijn zeg als ik al mijn dekens op zou moeten geven die de laatste 12 jaar gemold en in stukken in de wei lagen .

zoiets gebeurd gewoon . Slapen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:11

pfff al die mensen die maar bij de verzekering om elk dingetje gaan claimen...
en ook de schuld niet op zich kunnen nemen....

echt hoe moeilijk sommige mensen kunnen doen om een stom dekentje .. spreek diegene die hem om heeft gedaan gewoon aan van ik waardeer het dat je mijn paard buiten zet maar wil je voortaan wel de deken goed doen ,... zelf een nieuwe deken kopen en klaar ..

bah hoe kinderachtig het er soms aan toe gaat op stallen...

wat een gemiep om die mischien hooguit 100 euro ...