M2 is de moeilijkste klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:08

Ik heb mijn eerste wp (185) behaald, alleen..... starte ik HC Clown
Maargoed, weet nu dat erin zit en we gaan even flink trainen op de travers en het sterker maken van de achterhand voor het dragen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:46

Ik ben in de M2 geen enkele keer zonder winst thuisgekomen en mn hoogste punten in de M1 waren 194 en in de M2 197. Was dan ook erg trots op m'n groningerpaardje!

Ben onlangs 2x Z1 gestart en hebben de teller ook al op 2 winst staan! De m2 bereidt je idd goed voor op de Z1, maar dan nog moet je wennen aan de nieuwe afmetingen van de Z ring.
Vind de M2 wel 1 van de leukere klasses om te rijden! Als een combi nog niet toe is aan een hogere klasse, dan moet je het ook gewoon nog niet proberen. Is zonde van je zelfvertrouwen als je steeds onderaan eindigt.......

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 12:17

En daar ben ik dus bang voor Ja
Ik rijd mijn geplande M1 wedstrijden nog gewoon uit denk ik, het heeft geen zin om met 10 wp over te gaan en dan steeds onderaan te eindigen in de M2...

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:39

Ik vond de M2 proeven eigenlijk net Z proeven, alleen dan in een kleine baan.
In het begin dacht ik wat moet ik ermee aan...vond het echt heel moeilijk.Reed ook steeds 155,154(oude telling)
Ik heb toen bij iemand om advies gevraagd en die zei het volgende tegen mij; Je kunt beter een proef tonen waarin met lef is gereden en waar een paar foutjes in zitten, dan een proef die heel braaf gereden is zonder fouten!
Ik ging te rustig rijden, omdat vantevoren tegen mij gezegd werd dat de verzameling zo belangrijk is....
Natuurlijk moet je je paard wel verzamelen, maar blijf toch voorwaarts denken en rijden!
Toen ik dat advies ben gaan opvolgen had ik de volgende proef 206(nieuwe telling) en waren we zo door het M2 heen.
Dus niet te bang zijn voor de M2 en gewoon doen!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:03

Voor mij was dit wel de moeilijkste klasse. Reed in de lagere klassen steeds 1 of 2 wp per proef wat ik in het m2 niet meer haalde. Ik zat wel steeds boven 175 punten dus was wel steeds dichtbij.
Ik ben met 10 punten overgestapt naar het z1 waar ik tijdens mn debuut bijna 5 wp had (allebei mn proeven 2 punten te weinig waardoor ik er uiteindelijk 3 had).

Het scheelt misschien wel dat mijn paard al eerder z heeft gelopen en met stang en trens er weer helemaal zin in kreeg. Hij werkt heel graag en associeert stang en trens nu eenmaal met leuke dingen doen.

Weltevreden

M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:21

Mijn ervaring met de oude M2 en de nieuwe M2 proeven zijn verschillend. Ik heb het idee dat je in de nieuwe M2 regeling meer voor elkaar moet hebben, gedragenheid en nageeflijkheid door het hele lijf dan voorheen.
Tot 4 jaar terug kon ik de M2 proeven eigenlijk alleen maar rijden met veel druk op mn teugels en werd het in het Z1 makkelijker omdat ik dan eindelijk met stang en trens mocht rijden! Een verademing!

Echter is de jury een betere kijk gaan krijgen op de proeven en hoe je paard loopt, nu val je flink door de mand als je je paard na de uitgestrekte draf niet normaal terug kan rijden!

Het is dus net zo moeilijk dat als je het maakt denk ik, gewoon goed sturen en zorgen dat je paard goed en fijn door zn lijf loopt. Een klein beetje verzameling komt naar voren als je vanuit de traver je paard were moet rechtrichten. Dan is ie negen van de 10e x automatisch op het achterbeen en blijft ie de laatste passen tot de galop lekker sjouwen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:12

Ik rijd L2, maar ik ken iemand die reed M2, daarna Z1, die zei ook: M2 vind ik tot nu toe de moeilijkste klasse Bloos

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:36

Vandaag ben ik 2 keer 1e geworden, en heb daarbij ook mijn laatste 2 punten gepakt. Ik ga gelijk door naar het Z Lachen

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:20

M2 is dusdanig lastig voor een heleboel ruiters omdat ze het paard meer op de achterbeen moeten laten lopen. Hierdoor is het moeilijk om alle onderdelen aan elkaar te rijden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:33

Ik ben laatst met 11 punten over gegaan naar het M2. Punten in het M1 waren een beetje zo-zo, niet slecht maar ook niet standaard in de 190.
Heb nu 3 wedstrijden gehad, eerste x was ik derde en beide proeven winst, 2e x 1 proef 169 en de andere 182. Gister 174 en 178 (paard was ook niet fijn)
Het paard is van mijzelf, niet jong meer oid, dus ik had zoiets van 'waarom niet'. Tot nu toe valt het mij dik mee.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:42

_10_ schreef:
Ik vind de M2 ook het minst fijn.
Mijn ervaring is: welke klasse ik ook start, mijn gevoel over de proeven klopt bijna altijd met de mening van de jury, maar in de M2 dus geregeld niet Scheve mond
Ben blij dat ik nooit meer M2 hoef te starten Bloos

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik merk ook dat de ene jury het 'helemaal niks vind' (aanleuning, verruiming, overgangen) en de andere jury vind het netjes. Probeer mij niet al te veel meer aan te trekken van de jury. Alleen als iets steeds terugkeert op het blaadje.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:39

Wij mogen ook over naar het M2, maar doen we nog langer niet. We zijn in 5 wedstrijden door het M1 gegaan. De eerste 2 wedstrijden hadden we al 6 wp, maar de laatste 2 wedstrijden hadden we net wel of net geen wp....We zitten in een dip en ik krijg haar nu moeilijk op de achterhand. Dus voorlopig is het voor ons lekker "thuisblijven" en hard oefenen!!!

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:27

Ik ben bij 12 winstpunten in de M1 overgegaan en gisteren ben ik voor het eerst M2 gestart. Ik was ontzettend zenuwachtig, ook omdat ik dit topic gelezen had Clown, en omdat iedereen zei dat de jury zo streng was, ik had haar zelf nog nooit gehad (ze zit hier trouwens ook op bokt) maar het bleek 100% mee te vallen. Ik had 177 en 183 punten en daarmee was ik 4e en 3e van de 9. Dus zo slecht was het nog niet. Ik ben in ieder geval superblij dat ik nog redelijk mee kan komen in de M2 en meteen de eerste wedstrijd winst haal.

Super_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:54

Ik zit sinds dit jaar zomer ook voort in de Z1.
En ik ben er heel blij mee, de M2 was echt níets voor mij.
Het kan er ook aan liggen dat ik bij de C - pony's rijd, en daarom toen ook nog in Hindicap.
Maar ik moet wel zeggen, toen ik de M2 begon was dat gewoon een uitdaging. Ik was de M1 beu, maar de M2 was ik eigenlijk nog niet echt klaar voor.
De laatste wedsttrijden gingen steeds beter en de oefeningen ook.
Toen ik de winstpunten voor de Z had, ging ik meteen over.
En nu gaat het aardig goed, want de Z is bijna het zelfde als de M2, vind ik.
De oefeningen kent ie nu dus wel bijna allemaal goed!!

Veel suc6!
xx'