Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAstrid

Re: Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:48

Hoelang duurt dat inlopen min. en max. Nagelbijten / Gniffelen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 09:52

ROFL hahaha bij mij heeft het in totaal 1 jaar geduurd Knipoog

(heb ze dan ook 2x aangehad zo de balen ervan gehad, toen een 3/4 jaar in de kast laten staan en nu sinds 1 maand rij ik er heerlijk mee) Hyper!

Succes dus hihi

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 09:54

Amanda__ schreef:
ik heb ook petrie laarzen perfect.
Misschien is het heir al verteld. Ik heb niet alles doorgelezen, omdat ik aan het werk ben.
Maar ik heb ze aan en dan laat ik mijn vriend ze masseren. Werkt echt super goed en merkte na 2 keer al heel veel verschil.
en inderdaad lopen, lopen,lopen,lopen en rijden rijden rijden!
succes!

(laarzen inlopen en rijden is nooit leuk, maar even er doorheen bijten! **knuff**)

Masseren.. ROFL top idee maar of manlief eraan mee wilt werken *LOL*

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:20

mijn laarzen waren na 3x rijden al goed, en toen kon ik er ook al goed op lopen.

gewoon gelijk mee op het paard stappen... werkt het allesbeste, en zakken ze gelijk op de goede manier in ipv dat je gaat lopen of traplopen, fietsen noem maar op Knipoog

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:08

Ik heb ook Petries maar ik ben dr ook gewoon gelijk mee gaan rijden. Deed op het begin wel zeer maar nu gaan ze steeds lekkerder zitten ! Alleen soms krijg ik ze niet meer zo makkelijk aan & uit Clown

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:23

Proppen natte kranten erin doen kan helpen.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:59

WillemYntJee schreef:
Op maat laten maken is tegenwoordig nog steeds 100 euro extra Knipoog Heb er van de week ook naar gevraagd omdat k binnekort ook Petries ga kopen. Welk model zit volgens jullie nou t lekkerst? K zie hier heel vaak de Standaard en Perfect voorbij komen, heeft niemand de elite? Lachen

Ik heb de Elite gehad, 6 jaar mee gereden. Ze zien er nu ook niet echt mooi meer uit Nagelbijten / Gniffelen Maar ze zaten wel ontzettend lekker en ik liep er ook het liefst de hele dag op. Reed er dan ook elke dag mee.
Ik heb wel een foto van mn oude Elites (links, 6 jaar oud) naast de nieuwe Grand Prix(rechts, vandaag een maandje in bezit)
Afbeelding

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:04

Als je de laarzen aanhebt is het ook al een verschil vind ik maar die rechtse zien er mooi uit! Hoe lopen/rijden ze Haha! hihi

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:10

siko schreef:
Als je de laarzen aanhebt is het ook al een verschil vind ik maar die rechtse zien er mooi uit! Hoe lopen/rijden ze Haha! hihi

Heerlijk! Haha! Ik heb ze nu elke week even aan om ze in te lopen. Ik kan er nog niet mee gaan rijden, want de merrie waar ik op rijd heeft net haar veulentje gekregen.
De eerste keer zaten ze even wat strak, maar na even met zo'n koudespray op de kuiten gingen ze al weer wat losser staan. Ik kan ze nu uren aan hebben, mee traplopen, rennen, maakt niet uit. Dus ik neem aan dat ze ook heel goed zitten als ik weer in het zadel kruip Knipoog
Trouwens, dit zijn die laarzen met die gelpads. Knipoog Dat is echt fijn aan je enkels, lekker zacht! (al is dit al geen stug leer, maar heel soepel)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:20

Mausje900 schreef:
WillemYntJee schreef:
Op maat laten maken is tegenwoordig nog steeds 100 euro extra Knipoog Heb er van de week ook naar gevraagd omdat k binnekort ook Petries ga kopen. Welk model zit volgens jullie nou t lekkerst? K zie hier heel vaak de Standaard en Perfect voorbij komen, heeft niemand de elite? Lachen

Ik heb de Elite gehad, 6 jaar mee gereden. Ze zien er nu ook niet echt mooi meer uit Nagelbijten / Gniffelen Maar ze zaten wel ontzettend lekker en ik liep er ook het liefst de hele dag op. Reed er dan ook elke dag mee.
Ik heb wel een foto van mn oude Elites (links, 6 jaar oud) naast de nieuwe Grand Prix(rechts, vandaag een maandje in bezit)

Mooie laarzen! Zit daar ook zo'n coatinglaagje op of niet? Want k hoor van heel veel mensen dat als dat laagje eraf komt, de laars lelijk wordt en met een duurdere laars dat laagje er niet op zit. Dus bij welke zit dat er niet op Tong uitsteken?

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:33

WillemYntJee schreef:
Mooie laarzen! Zit daar ook zo'n coatinglaagje op of niet? Want k hoor van heel veel mensen dat als dat laagje eraf komt, de laars lelijk wordt en met een duurdere laars dat laagje er niet op zit. Dus bij welke zit dat er niet op Tong uitsteken?

Poeh, ik weet eigenlijk niet of daar een coating op zit. Bloos Maar goed, die zijn ook al een aantal jaartjes oud, kan maar zo. Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat er een laagje vanaf komt. Nee, ze werden door het vele gebruik een beetje vaal, maar zodra ik ze weer eens heel goed poetste glommen ze weer als vanouds.
Op de Grand Prix zit in ieder geval geen coatinglaag, daar heb ik ook naar gevraagd. Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:38

Wel fijn om te lezen dat jullie ook allemaal pijn lijden Duivel
Ik heb ook al een half jaar mooie, nieuwe en vooral niet ingelopen Petrie laarzen. Ik heb ze thuis een paar keer aangehad maar wat deed dat pijn...Mijn knieholtes, mijn enkels, mijn kuiten... Ik ben er ook 3x meer op mijn paard gestapt maar ze waren zo stijf dat ik geen idee had waar mijn benen zich bevonden. Was geen succes.
Maar ik ga binnenkort toch maar weer een poging (DE LAATSTE) doen om ze in te lopen.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:45

Mieke-Lotte, zet je er in de tussentijd dat je ze niet aan hebt ook kuitenspanners in? Dan blijven ze namelijk een beetje opgerekt. Anders kan ik me ook goed voorstellen dat ze dan gaan klemmen.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:47

Doen Mieke!! Heb ik ook gedaan en ben blij ook! Het was in het begin #$%^&Y*(()%^&*( maar nu na een maandje intensief gebruik (met of zonder gevoel waar mijn benen zich bevonden Haha! ) rijdt het heerlijk Ja

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:48

Ik ben maandag begonnen met het inlopen van mijn Petrie Anky Elegance rundleer......
WAT EEN HEL !!! Begin te denken dat ik voor kalfs had moeten gaan omdat het voelt alsof ze onmogelijk soepel kunnen worden.

Ik had er een dag mee gelopen en kan mijn enkel enzo wel redelijk bewegen. Dus ik dacht, op het paard ermee ! Met een stoel opgestapt... Nou echt geen idee waar mijn voeten ergens waren ! Moest gewoon steeds kijken of dat ik niet toevallig met mijn hak in de beugel zat ipv met mn teen.

Gevolg van dit bikkelgedrag is dat ik nu helemaal openlig. Mijn knieholten bestaan gewoon niet meer.. Helemaal stuk.
Ik kan niet eens gewoon op sokken lopen zonder pijn !!
Wat moet ik hier nou mee joh!
Heb het idee dat ik al mn zuurverdiende spaargeld over de balk heb gegooid

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:49

Vriendin van mij heeft trouwens op maat gemaakte Lipica's met rits, maar k vraag me af of dat niet ontzettend kwetsbaar is?
Dus zijn hier nog mensen met ervaringen van met en zonder rits ?:P

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:52

WillemYntJee schreef:
Vriendin van mij heeft trouwens op maat gemaakte Lipica's met rits, maar k vraag me af of dat niet ontzettend kwetsbaar is?
Dus zijn hier nog mensen met ervaringen van met en zonder rits ?:P

Ik had voor mijn Anky's (met rits aan de voorzijde)
Derbys met rits aan de achterzijde

Dit raad ik iedereen zeeeer af !!! De achterkant van de laars gaan namelijk heeeel erg golven hierdoor.
Vooral met kalfsleer (dat waren de mijne)
Met springen is dat nog niet zo'n ramp, maar met dressuur raad ik een rits aan de achterzijde echt af !

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:53

Simba_ schreef:
Ik ben maandag begonnen met het inlopen van mijn Petrie Anky Elegance rundleer......
WAT EEN HEL !!! Begin te denken dat ik voor kalfs had moeten gaan omdat het voelt alsof ze onmogelijk soepel kunnen worden.

Ik had er een dag mee gelopen en kan mijn enkel enzo wel redelijk bewegen. Dus ik dacht, op het paard ermee ! Met een stoel opgestapt... Nou echt geen idee waar mijn voeten ergens waren ! Moest gewoon steeds kijken of dat ik niet toevallig met mijn hak in de beugel zat ipv met mn teen.

Gevolg van dit bikkelgedrag is dat ik nu helemaal openlig. Mijn knieholten bestaan gewoon niet meer.. Helemaal stuk.

Ach gut

geloof me, je bikkelgedrag wordt beloond Ja
Het is echt een gedoe die dingen in te rijden maar het wordt beter!!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:56

siko schreef:
Simba_ schreef:

Ach gut

Gaan ze echt lekker lopen ooit ?? Of blijven het van die stugge harde pijnlijke rotdingen ?!?!
Ze zijn wel heeeel erg mooi btw, maar echt joh, werd vannacht gewoon wakker van al die sneeën Boos!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:56

siko schreef:
Simba_ schreef:

Ach gut

Precies, het wordt beter. Ach gut Ik heb het ook gehad met mn Elites. Heb je er extra hakjes bij in nu? Dan komt de rand van de laarzen niet zo in je knieholten. Die waren er nog niet toen ik de Elites moest inlopen....

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:58

Citaat:
Precies, het wordt beter. Ik heb het ook gehad met mn Elites. Heb je er extra hakjes bij in nu? Dan komt de rand van de laarzen niet zo in je knieholten. Die waren er nog niet toen ik de Elites moest inlopen....

Dat ging maar aan een kant...
Volgens mij was mijn rechtervoet gisteren wat dikker o.i.d. waardoor de rits niet dichtging daar. (die elegance hebben schuinvoor zo'n rits die over de enkel loopt Lachen ) Kan ook zijn dat die voet scheef naar binnen staat omdat mijn rug scheef is, maar dat ging dus niet...
Alleen aan de linkerkant had ik dus een hakje, maar merkte weinig verschil...
Laatst bijgewerkt door Simba_ op 16-04-08 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:58

Oh ja die inlegzooltjes, ideaal!
En tijdelijk gewone zooltjes zodat je voet op de plek blijft, (leren) werkte bij mij ook super!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:04

Simba_ schreef:
Citaat:
Precies, het wordt beter. Ik heb het ook gehad met mn Elites. Heb je er extra hakjes bij in nu? Dan komt de rand van de laarzen niet zo in je knieholten. Die waren er nog niet toen ik de Elites moest inlopen....

Dat ging maar aan een kant...
Volgens mij was mijn rechtervoet gisteren wat dikker o.i.d. waardoor de rits niet dichtging daar. (die elegance hebben schuinvoor zo'n rits die over de enkel loopt Lachen ) Kan ook zijn dat die voet scheef naar binnen staat omdat mijn rug scheef is, maar dat ging dus niet...
Alleen aan de linkerkant had ik dus een hakje, maar merkte weinig verschil...

Mmm, apart! Ik heb wel een aantal keer gehad dat ik de laarzen niet aankreeg omdat mijn kuiten weer eens enorm waren opgezet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:08

Wat is eigenlijk t verschil tussen rund en kalfsleer? kalfs is soepeler toch? Die Excellent zien er ook wel mooi uit eigenlijk, iemand daar ervaring mee? Lachen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:08

met strakke broeken moet je plat op bed gaan liggen zeggen ze, laarzen eens proberen met je been omhoog? (misschien dat de benen dat slanker worden) ROFL (geintje uiteraard Haha! )