Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:39

Is het verboden om in een topic te reageren op andermans berichten. en daar je mening dan bij te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:42

Ik ben er heel simpel in, onder de 18 verpilichten.
Boven de 18 moet iedereen het zelf weten.
We weten allemaal dat het gevaarlijker is, wat die persoon ermee doe is eigen risico en niet aan ons.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:43

Nee hoor. Maar geef jij ook commentaar op de kleur van iemands 'setje' als er foto's geplaatst worden en gevraagd wordt naar de mening over het rijden?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:44

Mij irriteert het als iemand geen cap op heeft, maar dat is je eigen keuze..
Het is gewoon gevaarlijk en onverantwoordelijk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:44

PattyOosten schreef:
De spannnende dingen kun je alleen niet altijd voorspellen, dus daarom heb ik altijd mijn cap op.

Is dat zo?
Je kan voorspellen dat onvoorziene dingen zullen gebeuren.
Je beleert dus je paard op het zekere van de onzekere voorvallen: je zorgt dat je gedrag kan bepalen na de schrikreactie.
Dáár zet ik dus NOOIT een helm voor op. Als denk dat dít nodig is, investeer in meer tijd in het voorbereiden.

Ik trek wel beschermende kleding aan wanneer ik grensverleggende vaardigheidstunts uithaal. Door ruig terrein ga racen. De kans dat ik val is dan klein maar aanwezig en de kans op letstelschade door de ruigte van het terrein en de snelheid heel hoog.
Paardlief heeft geleerd na verlies van de roerganger deze te komen zoeken.

WEER off-topic echter.

Niemand hoeft uit te leggen waarom wel of waarom niet. Dat is een wettelijk vrije keuze!
De vraag is waarom die bemoeizucht?!
Ik vind het onbeschoft en onacceptabel om iemand er persoonlijk over aan te spreken.

hc

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:46

Dat vind ik nou een zwaktebod. Je zegt dat je zoon niet zelfstandig paard mag rijden en als ik dan een foto plaats waar hij er zondeer enige vorm vanbescherming opzit, zonder dat hij fysiek begeleid wordt, moet ik zelf maar gaan bedenken waarom het in dat specifieke geval wel kon? Vind dat je dan ook best even een antwoord kunt geven.

En sfj, wat goed van jou dat jij alle spannende dingen die buiten jou macht gebeuren, van te voren kunt inschatten. Jij boft maar Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:47

runningkawa schreef:
We weten allemaal dat het gevaarlijker is, wat die persoon ermee doe is eigen risico en niet aan ons.

tatáááá Go jij! Go jij!

Blijf je ermee zitten dat:
- de overheid op privéterrein in deze niets te verplichten hééft
- het maar de vraag is of je onder de 18 wel met een paard op de openbare weg hoort

hc

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:48

Huertecilla schreef:
Niemand hoeft uit te leggen waarom wel of waarom niet. Dat is een wettelijk vrije keuze!
Ik vind het onbeschoft en onacceptabel om iemand er persoonlijk over aan te spreken.

hc

Als ik iemand iets onverantwoordelijks vindt uithalen dan zeg ik daar iets van. Zoiets wordt geloof ik "burgerplicht" genoemd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:51

PattyOosten schreef:
En sfj, wat goed van jou dat jij alle spannende dingen die buiten jou macht gebeuren, van te voren kunt inschatten. Jij boft maar Clown

Jij wil t niet begrijpen, geloof ik.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:53

slimmerik schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Als ik iemand iets onverantwoordelijks vindt uithalen dan zeg ik daar iets van. Zoiets wordt geloof ik "burgerplicht" genoemd.

Haha, roep je ook als Anky in de ring verschijnt? (met d'r hoedje op Knipoog ) Zeg je tegen iedere roker dat ie moet stoppen? Of nee; ga bij de MC D staan roepen dat niemand daar mag eten! Haha! ROFL

Abiola

Huertecilla schreef:
Je kan voorspellen dat onvoorziene dingen zullen gebeuren.
Je beleert dus je paard op het zekere van de onzekere voorvallen: je zorgt dat je gedrag kan bepalen na de schrikreactie.
Dáár zet ik dus NOOIT een helm voor op. Als denk dat dít nodig is, investeer in meer tijd in het voorbereiden
hc

Als iets onvoorzien is, kun je het natuurlijk niet voorspellen. Stel je paard struikelt en valt, mag ie dat ook niet? Heb je hem dat ook afgeleerd?

Anoniem

Huertecilla schreef:
runningkawa schreef:

tatáááá Go jij! Go jij!

Blijf je ermee zitten dat:
- de overheid op privéterrein in deze niets te verplichten hééft
- het maar de vraag is of je onder de 18 wel met een paard op de openbare weg hoort

hc

Toch zou ik daar zelfs op prive terrein niet mee zitten omdat te verplichten bij minderjarige.
En ik zie ook geen probleem om onder de 18 op de weg te komen.
Maar tot de 16 (dan mag je immers ook brommer rijden) onder begeleiding van een volwassene.

Daarboven zou men oud genoeg moeten zijn om te weten dat als je met je hoofd op de stenen valt het niet zo prettig af kan lopen. Zou je ook beter in horen te schatten wat andere weggebruikers van plan zijn. En ook beter in kunnen schatten wat je paard gaat doen en dat evt kunnen voorkomen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:56

ik irriteer me er ook wel aan, al doe ik bij smurf ook nooit geen cap op, en bij anderen stal moet je verplicht een cap dragen en dan doe ik het ook.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:57

Is wel off topic maar eigenlijk inderdaad niet zo'n verkeerde regel; tot 16 helemaal niet,- en pas na hun 18e alleen de openbare weg op.
(maar dan nog alleen na een soort examen dat ze dat veilig kunnen. En dan bedoel ik niet zo'n onzingedoe als het ruiterbewijs Knipoog )

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:57

sflj schreef:
Haha, roep je ook als Anky in de ring verschijnt? (met d'r hoedje op Knipoog ) Zeg je tegen iedere roker dat ie moet stoppen? Of nee; ga bij de MC D staan roepen dat niemand daar mag eten! Haha! ROFL

Weer geen argumentatie?? Dat je weer offtopic gaat !! We hebben het hier daar namelijk niet over Knipoog Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:00

slimmerik schreef:
sflj schreef:

Weer geen argumentatie?? Dat je weer offtopic gaat !! We hebben het hier daar namelijk niet over Knipoog Haha!

Pffff.. jongens ik word een beetje moe, geloof ik.

Ik reageerde op jouw 'burgerplicht' (om er iets van te mogen zeggen als iemand in jouw ogen iets onverantwoordelijks doet)
Anky rijdt de meeste wedstrijden zonder cap. Als jij op de tribune zit, roep je dan dat dat niet mag?
Roken is gevaarlijk, net als ongezond (MC D.) eten. Zeg jij daar ook wat van tegen de mensen die je dat ziet doen? (want jij vindt dat jouw burgerplicht, tenminste dat zeg je.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:03

Daar zeg ik idd ook wat van maar daar gaat het in dit topic niet over sfljj

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:06

Ja slimmerik, daar gaat het in dit topic wél over!
Het gaat erover of je oongevraagd mag zeggen dat de kleur van het zadeldek niet meer kan, dat de ruiter dik is, lelijk is, het paard er niet uitziet enz enz enz enz
Dáár gaat het in dit topic over!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:07

sflj schreef:
PattyOosten schreef:

Jij wil t niet begrijpen, geloof ik.

Mijn cap zal wel te strak gezeten hebben Clown Je zegt zelf dat je andere op paard wel een cap opzet, of in ieder geval als je spannende dingen gaat doen. Dan doe je dat dus om je hoofd te beschermen, toch? Nu ben ik niet in de veronderstelling dat ik iedere onverwachtte gebeurtenis kan incalculeren, en daarom heb ik dus die cap op. Ik geloof niet dat je alles van te voren kunt weten, jij ook niet, en daarom vraag ik me af waarom je die cap dan soms wel/soms niet opzet?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:08

Omdat ik meestal het risico te verwaarlozen vind en (heel) soms niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:12

Nou, succes daarmee.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:15

PattyOosten schreef:
Nou, succes daarmee.

Haha, bedankt!
Ff een vraagje; ik zie in je profiel dat je op je trouwdag foto's gemaakt hebt te paard? Leuk!
Waarom droeg jíj daar toen geen helm? Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:17

Dat mocht niet van de kapper Haha! Maar zoals je ziet, worden de vier paardjes ook keurig vastgehouden Clown

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:20

Precies! Jij vond het risico op dat moment te verwaarlozen, of niet soms? (terwijl er een vliegtuig over had kunnen komen, paard schrikt, schrikt nog erger van jouw fladderende jurk, (want er zit niet iedere dag iemand in trouwjurk op z'n rug Knipoog ) met alle mogelijke gevolgen van dien...
Need I say more? Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:25

Dat oefenen vond het paard inderdaad erg spannend, en zoals je ziet wordt het paard vastgehouden. En nu zijn dit ook nog eens doorgewinterde beginnerspaarden in de manege. Die schrikken niet meer van stadsgeluiden, ze wonen op de Overtoom. Natuulijk, als er een vliegtuig neer was gestort, dan was het vervelend geworden. Maar ik vind dit er een stuk veiliger uit zien dan het zoontje van hc dat met alleen een touw om de hals op een paardje zit.