Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
paardje2005 schreef:sannekeee schreef:
Niet dwingen , alles vrijwillen , Vind ik..
Kus
Meisje meisje.
Ik denk dat je nog een beetje te jong bent om te beseffen dat het leven nou eenmaal niet bestaat uit alleen maar leuke dingen doen. Ook jij zult nog regelmatig in je leven dingen moeten doen die je niet erg leuk zult vinden. Dat hoort er nou eenmaal bij. Het leven is niet alleen maar leuk. Als jij straks aan het werk gaat zal je baas ook wel dingen van jou verwachten die jij niet leuk vind, maar daar krijg je voor betaald dus heb je het te doen.
pony´s en paarden krijgen onderdak en eten en meestal goede verzorging en liefde. En daar mag toch best wat tegen over staan. En soms moeten mensen en dieren gemotiveerd worden om toch nog dat gene te doen waar ze geen zin meer in hebben. Ja thats life.
Denk je dat wij op zondagochtend nog zin hebben om alle zooi en bier en kots en pis op te ruimen na een nacht van 10 tot 6 hard gewerkt te hebben? Nee, hoor helemaal niet. Maar dan is het aan onze baas om ons nog even te motiveren en ons daarna te belonen met een lekkere kop koffie en een tosti en uiteraard onze wel verdiende loon

trustHim schreef:ik vind het wel meevallen, als je genoeg rust in bouwt. Dat je een pony op zijn plek zet vind ik ook niet meer dan normaal. Het is ook na een paar uur lopen niet de bedoeling dat ze gaan lopen klieren.
In het wild lopen ze ook de hele dag hoor, kom op zeg het zijn loopdieren. ze hoeven alleen te stappen dus veel inspanning is het niet. Als lange afstanden lopen zielig is dan is endurance ook zielig, die paarden moeten ook nog draven en galoperen

Anoniem schreef:katchina schreef:Krijgen ze wel (hooi)te eten tussendoor?6 uur lang geen eten in de buik is niet echt een pretje voor hun.
Ja hoor, lees maar:Citaat:De pony's worden op z'n dag verwend met allerlei lekkers. (Het zijn heuse vuilnisbakken, ultieme penny pony's, want voor die paar keer per jaar kan bijv. suikerspin, gesmolten ijs, niet te koud natuurlijk, en zelfs een keer tosti! geen kwaad.)
De vraag is alleen of dat nou wel zulk goed voer voor ze is?

) Ik zou de dagen korter en de pauzes langer. En maak inderdaad de rondjes wat leuker door ze af te wisselen.

saffire schreef:dierenbeul is als je paard uitgemergeld in de wei staat zonder eten en water!
en niet als je ze op hun plek zet als dat nodig is![]()
maar wel uitkijke wat je ze te ete geeft! beter dat je ze brokken en water geeft
merrieveulen schreef:saffire schreef:dierenbeul is als je paard uitgemergeld in de wei staat zonder eten en water!
en niet als je ze op hun plek zet als dat nodig is![]()
maar wel uitkijke wat je ze te ete geeft! beter dat je ze brokken en water geeft
ik vind een onverdiende afstraffing wel onder dierenmishandeling te scharen, hoor, absoluut. als je soms ziet waar een paard al een tik voor krijgt...
maar goed, wat de TS doet noem ik geen dierenmishandeling. helemaal eerlijk tegenover de dieren vind ik het ook niet, maar tussen die beiden ligt een groot grijs gebied.

LADPR schreef:He he he ga niemand woorden in de mond leggen he
Tussen niet eerlijk voor de pony's en de pony's mishandelen zit toch echt een heel verschil