paardrijkleding overdreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hadas

Re: paardrijkleding overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:50

Roelke_ schreef:
Ik vind het niet overdreven, maar wel overdreven dúúr! En dan met name bovenkleding..

Ik heb 3 goede rijbroeken, en draag ook altijd sokken van stapp horse. Op de nodige dingen bespaar ik niet, maar bovenkleding (shirts en vesten) kan ik net zo goed kopen dat niet van een ruitercollectie is. Lachen

helemaal eens!! ik draag meestal gewoon een shirt of trui die ik niet meer aan doe naar school ofzo maar wel fijn zit. wat kan mij het schelen dat er een vlek in me shirt zit als ik op mijn paard zit. die word toch zo weer vies. dan ziet niemand het verschil Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:01

Ben het ook met Roelke_ eens. Heb wel de meeste van mn jassen van een paardenmerk, omdat die gewoon goed van kwaliteit etc zijn, en ook 3 truien van Happy Valley, maar shirtjes enzo? Gewoon lekker oude prullen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:34

Nou ik heb goeie rijkleding, en lekker warme sokken Haha!
En heb vroeger wel veel vesten, jassen enzo van pikeur gehad.
Maar het wordt steeds duurder:P en vindt ik een beetje zonde;)
ik bedoel als het kapot gaat ben jij er ook kapot van omdat het je zoveel geld heb gekost.
zonde toch als je ook gewoon met een truitje kan rijden zonder dat het van een ruitermerk is.
Al vindt ik de dekjes&jassen van pikeur wel leuk, en kan ik die dan altijd ook niet laten liggen haha.
Maar voor mezelf, nee niet meer.Tong uitsteken

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:35

Ik heb diverse rijbroeken en qua bovenkleding heb ik zowel paardenmerken als gewone "oude" truien en shirts die ik niet meer draag Lachen.

Maar overdreven? Nee dat vind ik niet, gewoon lekker je geld eraan uitgeven als je wilt, het wordt niet voor niets gemaakt Haha!.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:28

Weet je wat ik heb ontdekt? Dat er heel wat jassen enz. op sites als marktplaats te vinden zijn. Voor een euro of 20 heb je zo een bodywarmer van een duur merk. Of een rijjasje Ja Echt handig. Zo loop je er voor niet al te veel geld toch hip bij Lachen

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:42

ik heb ook gewoon alleen een paardrijbroek maar verder heb ik een gewone vest hoor ik vind het een beetje overdreven

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:03

Anoukie schreef:
Maar overdreven? Nee dat vind ik niet, gewoon lekker je geld eraan uitgeven als je wilt, het wordt niet voor niets gemaakt Haha!.

Tja, het wordt gemaakt, omdat het verkoopt!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:04

ik vind het er erg leuk uitzien maar koop dat dus niet veel te duur en er zijn wel meer degelijke matrialen te koop dat ook leuk is

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:08

Elysha schreef:
Anoukie schreef:

Dat is een cirkel werking. Wie weet is het wel gemaakt omdat de toenmalige rijkleding (denk aan die stinkende waxjassen) niet meer voldeed aan de wensen van de consument Knipoog.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:35

Jaa nou ik vindt het toch wel zonde van me geld. Alle truitjes enzo. ik vindt het vee leuker om van dat geld dingen voor me paard te kopen Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:36

Anoukie schreef:
Elysha schreef:

Dat is een cirkel werking. Wie weet is het wel gemaakt omdat de toenmalige rijkleding (denk aan die stinkende waxjassen) niet meer voldeed aan de wensen van de consument Knipoog.

Tja, das een kip en ei-verhaal he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:44

Ik vind het ook over het algemeen vrij zonde van mijn geld, het is gewoon 10x duurder omdat je ermee 'toevallig' mee kan paardrijden of omdat er een paardrijmerk op staat. En laten we al helemaal niet beginnen over prijzen van de kleding waar Anky op Pikeur op staat Nagelbijten / Gniffelen Ik kan net zo goed rijden in een trui van 10euro van de H&M. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ze vaak wel leuke kledinglijnen hebben en ik heb zelf ook wel wat kledingstukken liggen van paardrijkleding. Maar ik koop het alleen als ik het het geld echt waard vind want ik ben geen type dat zomaar even €100 neerlegt, ik moet er echt verliefd op zijn. Zo heb ik een supertof roze jasje van Anky, een vest van Happy Valley en ook een truitje van HV Polo, meer niet. Voordeel van mij is dat ik niet erg met de mode mee ga. Het jasje van Anky gaat nu zijn 2e winter in en hij zal vast 'helemaal uit' zijn maar dat boeit me echt niet. De dure spullen die ik koop blijf ik ook jaren leuk vinden en ik draag het tot het echt niet meer te dragen is omdat het versleten of stuk is ofzo.

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:51

Ik heb gewoon een normaal schirtje aan, niet me duurste mooiste en lichtgekeurde, maar ik hoef geen shirtje dat van een paardrijmerk ofzo komt, je kan er toch niet beter in rijden Bloos . Ik draag wel altijd paardrijsokken en broek, maar dat is gewoon omdat het beter zit tijdens het rijden. Het staat natuurlijk altijd grappig om als je een roze dekje ofzo hebt een roze shirtje van het zelfde merk aan te hebben, maar mij boeit het niet zo.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:35

Ik heb eigenlijk altijd wel dure paardrijbroeken, alleen heb ik nu een Harry's Horse van iemand overgenomen, en die zit zooooo heerlijk, daar wil ik er nog wel 6 van! Kan alleen het type niet meer vinden Haha! .
Verder heb ik 1 Anky shirtje in de uitverkoop gekocht, zit heerlijk, maar ik vind het toch wel veel geld hoor. Ik zou qua bovenkleding denk ik nooit echt zoiets daarvan kopen, alleen dan in de uitverkoop als het echt goed is afgeprijsd.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:50

nee das waar poker, je kan er inderdaad niet beter mee rijden omdat er toevallig anky opstaat Tong uitsteken

llartjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:08

hooii....
ik vind die shirtjes ook duur en ik draag gewoon shirt die ik niejjt meer naar school aan doe ik doe wel altijd (bijv.)een roze shirt bruine broek en roze sokken aan ofz. enne gewoon geruite sokken want die stap horse sokken zitten egt niejt lekker ze zakken af

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:35

lOveeyOuu schreef:
Nou ik heb goeie rijkleding, en lekker warme sokken Haha!
En heb vroeger wel veel vesten, jassen enzo van pikeur gehad.
Maar het wordt steeds duurder:P en vindt ik een beetje zonde;)
ik bedoel als het kapot gaat ben jij er ook kapot van omdat het je zoveel geld heb gekost.
zonde toch als je ook gewoon met een truitje kan rijden zonder dat het van een ruitermerk is.
Al vindt ik de dekjes&jassen van pikeur wel leuk, en kan ik die dan altijd ook niet laten liggen haha.
Maar voor mezelf, nee niet meer.Tong uitsteken

daar heb je helemaal gelijk in ik heb ook allemaal dingen van pikeur enzo maar wat als het nou kapot gaat tog weer 50-100 of zelfs meer erdoor heen Clown

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:05

daar heb je helemaal gelijk in ik heb ook allemaal dingen van pikeur enzo maar wat als het nou kapot gaat tog weer 50-100 of zelfs meer erdoor heen

Haha bedankt dat ik gelijk krijg, maar goed het is ook zonde;)
Een dekje kost je al gauw handen vol met geld. En der zijn ook mensen die een huis moeten betalen, paard en alle kosten erom heen.
en die hebben niet altijd geld om iets van pikeur of anky te hebben, al willen ze het misschien wel graag.
Maar je wordt er niet gelukkiger van.
ik vindt het gaat erom als je op stal ben hoe je paard eruit ziet en hoe die erbij staat Knipoog
en tsjaa op stal loop ik geen modeshow hoor haha. Zorg wel dat ik er gewoon uitzie maar ga niet alleen maar dure dingen kopen. By ons op stal heeft eigenlijk haast niemand zulke dure dingen.
Maar lopen we er allemaal toch goed bij;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:13

llartjj schreef:
hooii....
ik vind die shirtjes ook duur en ik draag gewoon shirt die ik niejjt meer naar school aan doe ik doe wel altijd (bijv.)een roze shirt bruine broek en roze sokken aan ofz. enne gewoon geruite sokken want die stap horse sokken zitten egt niejt lekker ze zakken af

Hm, die vind ik dan juist weer wel fijn, die Stapp sokken...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:51

ik heb 2 polo's uit een paardenwinkel, 1 vest van HH (alleen 1 polo is nieuw uit de uitverkoop, de andere 2 dingetjes heb ik al een paar jaar ligge Tong uitsteken ), meeste modekleuren staan me niet aan en besteed m'n geld liever aan een paar nieuwe stapp sokken of nieuwe rijbroek dan aan een paar shirtjes ^^"" of paardenspullen maja heb toch geen paard...

FinalForster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:50

Ik heb ongeveer 3 vestjes/shirtjes van een paarden merk. Die heb ik dan gekregen/gekocht bij een setje. Maar ik over leef het makkelijk in 'gewone' kleding. Wel vind ik dat een rij-jas geen kwaat kan om te kopen, zitten toch vaak wel handige dingen op voor als je aan het rijden bent.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:44

Ondingen zijn het, die Stapp-sokken. Veel te strak bij je knieholte. Sowieso vind ik het belachelijk dat zo veel mensen in de paarden wereld hun sokken OVER hun broek aantrekken. Zo van: kijk es wat een dure sokken ik heb. Kan iemand me even uitleggen wat daar de diepere betekenis achter is? En die geruite sokken, maakt me niet uit van welk merk, zouden verboden moeten worden. Echt te truttig.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:54

je moet de merken gewoon weg vergelijken met de normale kledingmerken.

daar heb je ook verschillende prijsniveaus in, dat heb je in de ruitersportkleding net zo goed!
ik zelf koop voor normale kleding ook altijd de duurdere merken en idd doe ik dat voor mijn rijkleding ook, ik vind comfort en kwaliteit erg belangrijk! en het totale plaatje vind ik gewoon leuk, het scheelt natuurlijk veel dat ik in een ruitersportzaak werk.

als ik mijn rijkleding zat ben dan zet ik het op internet, of verkoop ik het via de jaarlijkse 2ehandsbeurs in de winkel waarik werk, ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:53

hadas schreef:
Roelke_ schreef:
Ik vind het niet overdreven, maar wel overdreven dúúr! En dan met name bovenkleding..

Ik heb 3 goede rijbroeken, en draag ook altijd sokken van stapp horse. Op de nodige dingen bespaar ik niet, maar bovenkleding (shirts en vesten) kan ik net zo goed kopen dat niet van een ruitercollectie is. Lachen

helemaal eens!! ik draag meestal gewoon een shirt of trui die ik niet meer aan doe naar school ofzo maar wel fijn zit. wat kan mij het schelen dat er een vlek in me shirt zit als ik op mijn paard zit. die word toch zo weer vies. dan ziet niemand het verschil Haha!

Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Heb ook geen speciale rijkleding naast rijbroek en sokken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:43

Eens kijken wat ik heb:

Een goedkope rijbroek van eurostar die al zeker 5 of 6 jaar oud is en een paardenjas die ook al 5 jaar mee gaat.
Stalschoenen met waterdichte voet ....5 jaar alweer denk ik.

Ik heb laatst wel 2 anky truien gekocht (2e hands) die heb ik af en toe aan naar de paarden.
Op P&K heb ik nog gezocht naar een nieuwe jas..niet gevonden maar was ook niet echt treurend want de volgende dag stond ik in mijn jas mijn marathon wagen schhon te maken met de hogedruk Haha! en ja dan wordt je echt wel vies.

Polo's enzo koop ik meestal bij zeeman. schoenen bij scapino en onlangs een thermobroek bij de aldi.