Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moow schreef:licht eraan waarvoor, bij erge verzet vind ik een 3 of zo wel terecht maar een nul niet.
maar als je van hand veranderd en dat meot in middendraf, en je pony gaat geen pasje harder tjaa dan zou ik ook twijfelen of je daar nou een 0 of toch een 1 moet krijgen..
over het algemeen vind ik een 1 toch wel net iets beter als een 0..
sandr0 schreef:Bij 1 van de laatste wedsrijden bij onze vereniging( ikzit daar op het WS) heb ik voor t eerst, in 5 jaar dat ik daar zit ,ook 1e,2e, 3e, moeten tellen in de B.Ik vond dat al erg drastisch. In de hele middag hadden 4 combinatie'sverleis gereden! Een 0 vind ik echt laag... doe dan een 1 voor de moeite of zo. Maar ik heb de proef niet gezien, misschien wat t echt zo dramatisch dat t echt een 0 verdiende
Storm76 schreef:sandr0 schreef:Bij 1 van de laatste wedsrijden bij onze vereniging( ikzit daar op het WS) heb ik voor t eerst, in 5 jaar dat ik daar zit ,ook 1e,2e, 3e, moeten tellen in de B.Ik vond dat al erg drastisch. In de hele middag hadden 4 combinatie'sverleis gereden! Een 0 vind ik echt laag... doe dan een 1 voor de moeite of zo. Maar ik heb de proef niet gezien, misschien wat t echt zo dramatisch dat t echt een 0 verdiende
gelukkig kun je nog geen verlies in de B rijden, anders was het wel heel zuur geweest ja...
hopperdepop schreef:een nul in de B is wel heel streng.
CharleyT schreef:hopperdepop schreef:een nul in de B is wel heel streng.
Onzin, een nul is in geen enkele klasse leuk, maar je kunt dat nooit zomaar streng noemen. Als er al een 0 gegeven wordt was het in de ogen van jury ook echt bagger. Daar kun je over van mening verschillen, maar................. je moet het er mee doen, leuk of niet.
Van B tot en met Grand Prix, de cijfers 0-10 kunnen gebruikt worden , nergens staat dat je in de B bijv. maar geen nul moet geven. Wat is bijv. voetbal dan eenvoudig: een Fpupil of een Prof, als ze op de paal schieten is het geen doelpunt. Simpel.
Storm76 schreef:Je kunt iemand 150 punten geven en 170, beide hebben geen winst met het verschil dat de persoon met 150 de volgende keer niet meer wil starten en de dressuur voor altijd beu is, en de persoon die je 170 punten geeft, zal nog een beetje harder zijn best doen om de volgende keer wél winst te rijden.

Storm76 schreef:Ik geef ook wel de punten die mensen verdienen, maar geen nullen, waar ik in de L wel naar de 3 ga, of zelfs lager, die ik dat in de B niet. In de B geef ik veel eerder een 4 of 5. Puur om het positief te houden. De kritiek geef ik ook wel en die blijft hetzelfde.
Maar goed, ik geef waarschijnlijk niet meer winstpunten weg, als ik een jury was die de punten weg zou geven zou het anders liggen, maar waarschijnlijk liggen we wel op 1 lijn, alleen wil ik nooit de deelnemers uit mijn ring zo demotiveren dat ze niet meer willen starten, winst rijden ze toch al niet...

runningkawa schreef:Maar waarom zou er voorzichtiger gejureerd moeten worden in de B?
De moeilijkheid van de proef is al simpeler. Als je dat niet kunt rijden heb je imo gewoon nog niets te zoeken op het wedstrijdterrein
Niekoezz schreef:Een 0 mag, als de jury ook een 10 durft te geven.
Verder eens met runningkawa.
Niekoezz schreef:Maar wat moet je dan geven voor een onderdeel dat niet getoond is? Een 2, een 3? Dat kan toch niet, hoe kan een onderdeel nou 2 of 3 punten waard zijn als je hem niet eens hebt gezien?
daniella74 schreef:runningkawa schreef:Maar waarom zou er voorzichtiger gejureerd moeten worden in de B?
De moeilijkheid van de proef is al simpeler. Als je dat niet kunt rijden heb je imo gewoon nog niets te zoeken op het wedstrijdterrein
En helaas mag je dat van de KNHS dan weer niet gewoon heel tactvol zeggen tegen de betreffende combinatie.
Storm76 schreef:Ik geef ook wel de punten die mensen verdienen, maar geen nullen, waar ik in de L wel naar de 3 ga, of zelfs lager, die ik dat in de B niet. In de B geef ik veel eerder een 4 of 5. Puur om het positief te houden. De kritiek geef ik ook wel en die blijft hetzelfde.
Maar goed, ik geef waarschijnlijk niet meer winstpunten weg, als ik een jury was die de punten weg zou geven zou het anders liggen, maar waarschijnlijk liggen we wel op 1 lijn, alleen wil ik nooit de deelnemers uit mijn ring zo demotiveren dat ze niet meer willen starten, winst rijden ze toch al niet...