Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:50

Welk model heb jij dan?

Ik zelf ben erover aan het denken de Petrie Anky's te kopen in het bruin maar snap nog niet helemaal het verschil tussen alle Anky modellen want daar zitten dus ook weer onderverdelingen/modellen tussen?

Ben ook bang dat ze gaan tegenvallen ten opzichte van mijn Konigs-laarzen Nagelbijten / Gniffelen Iemand daar ervaring mee?

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:33

@ XchantjuhX : ik trek ze wel goed uit, maar op de een of andere manier blijven ze gewoon hangen Clown

oow en ik heb ook al dat het leer op sommige platsen los laat! vooral op de plaatsen waar het leer inzakt (ook waarmee je aandrijft)

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:24

Helaas ontstaan er veel klachten omdat klanten uiteindelijk niet weten wat voor laars ze kopen. Er wordt vaak alleen gekeken naar het model van de laars en nog belangrijker de prijs!

Het is uiteraard belangrijk wat je met je laarzen wilt gaan doen. En rij-laarzen zijn uiteindelijk niet gemaakt om er de hele dag op rond te lopen. De kwaliteit staat vaak in verhouding tot de prijs. Dus een gelijmde zool is goedkoper dan een genaaide zool enz. Laat je daarom goed voorlichten bij de ruitersportzaak.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:56

ik ben ook nodig aan nieuwe laarzen toe.
heb nu petrie perfect, maar ook de "standaart" problemen die hier beschreven worden.
maar nu wil ik dus nieuwe, maar ben aan het twijfelen. aangezien ik ze zelf moet betalen
en er geen honderden euro's voor over heb (koop liever over een paar jaar nieuwe, ik hou van variatie Tong uitsteken), maar ik twijfel tussen de petrie perfect
en de petrie hampshire. vind een rits wel erg handig. maar wat is nou een betere kwaliteit?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:13

elizahbep schreef:
@ XchantjuhX : ik trek ze wel goed uit, maar op de een of andere manier blijven ze gewoon hangen Clown

oow en ik heb ook al dat het leer op sommige platsen los laat! vooral op de plaatsen waar het leer inzakt (ook waarmee je aandrijft)

Dan heb je laarzen met een coating, dan heb je altijd kans dat je dat krijgt.
Mijn advies: Koop nooit laarzen met een coating. (veneto leer)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 20:11

GeJe schreef:
Helaas ontstaan er veel klachten omdat klanten uiteindelijk niet weten wat voor laars ze kopen. Er wordt vaak alleen gekeken naar het model van de laars en nog belangrijker de prijs!

Het is uiteraard belangrijk wat je met je laarzen wilt gaan doen. En rij-laarzen zijn uiteindelijk niet gemaakt om er de hele dag op rond te lopen. De kwaliteit staat vaak in verhouding tot de prijs. Dus een gelijmde zool is goedkoper dan een genaaide zool enz. Laat je daarom goed voorlichten bij de ruitersportzaak.

Ik denk niet dat dat de reden is van de klachten. Mensen verwachten toch iets van kwaliteit van een product wat snel over de €300,- gaat. (Even... Dat is toch mooi bijna 700,- gulden). Dan mag je toch wel verwachten dat het niet na een paar keer rijden uitelkaar valt. (Hakken die uitelkaar vallen, coating die bladert.)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:27

Maar laarzen van over de 300 euro hebben toch geen coating meer?
Dat zijn juist de laarzen die daar net onder blijven, en daardoor ook zo populair zijn. Maar de meeste kijken dan idd niet verder.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:38

Focussed schreef:
GeJe schreef:

Ik denk niet dat dat de reden is van de klachten. Mensen verwachten toch iets van kwaliteit van een product wat snel over de €300,- gaat. (Even... Dat is toch mooi bijna 700,- gulden). Dan mag je toch wel verwachten dat het niet na een paar keer rijden uitelkaar valt. (Hakken die uitelkaar vallen, coating die bladert.)

Ik vind dat je als winkelier de klant goed moet voorlichten over de voors- en tegens van de verschillende modellen. Natuurlijk mag en moet je verwachten dat je aankoop aan je wensen voldoet. Wanneer er problemen zijn met aankopen worden die opgelost. Natuurlijk moet de klant dan wel eerlijk zijn over de manier hoe de klacht is ontstaan. Ik heb nog niet meegemaakt dat klachten niet goed werden opgelost.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:42

Ben inmiddels bezig met mijn derde paar Petrie Elite en echt een superlaars totaal geen problemen en blijft lang mooi. Had daarvoor een ander paar waar wel een probleempje mee was maar dat is door Petrie meer dan geweldig opgelost. Kan dus ook niet anders zeggen dan super service en voor mij geen ander merk.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:46

Ik heb jaaaaren gedaan met mijn Petrie Perfect, en nu loopt mn nichtje er nog op rond. Echt nooit problemen gehad met die laars, behalve dan het (terechte) slijten van de zolen. Ik heb nu nog steeds Petrie, maar een ander model waarvan ik nu niet zo snel op de naam kan komen. Ook heerlijke laarzen, ik stap denk ik nooit meer over naar een ander merk.

Moet ik wel er bij zeggen dat ik met mijn laarzen echt alleen maar rij. Tussen poetsen en opzadelen trek ik ze aan, ga rijden, en zodra mn paard terug op stal staat verruil ik mn laarzen weer voor mn schoenen. Regelmatig schoonmaken enz enz....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:34

Focussed schreef:
GeJe schreef:

imo heeft enkel de perfect (en de rest in die prijsklasse) coating? Deze laars is "maar" €199,-
Natuurlijk is het veel geld, maar in vergelijking met andere laarzen weer niet zo duur.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:10

elizahbep schreef:

Hier heb ik ook last van! Ze zijn daar zelfs gescheurd precies langs de naad ook.. IEmand hier ervaring mee? Heb een mail naar Petrie gestuurd (al weer 1,5 maand terug) en nooit reactie gehad. Ik wil ze wel naar een schoenmaker brengen maar eerst eens kijken of er hier meer mensenn ervaring mee hebben.

Misschien als je advies hebt dat je even een PB kan sturen? Vergeet namelijk vaak terug te kijken.. Bloos

Het is overigens type Windsor.. Weet niet of die ook die coating laag hebben?

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:01

asjemenou schreef:
Maar laarzen van over de 300 euro hebben toch geen coating meer?
Dat zijn juist de laarzen die daar net onder blijven, en daardoor ook zo populair zijn. Maar de meeste kijken dan idd niet verder.

Ik heb laarzen met veters: de petrie oxford, 2 jaar geleden gekocht (in maart) 330 euro
Bij mij is de coating ook los gegaan, terwijl ik best zuinig ben op mijn laarzen. Het lijkt wel of er daaronder rubber zit. Vind het echt te belachelijk voor woorden, ik ga er mee terug.
Maar de oxford laars wordt niet meer gemaakt, moet je maar eens kijken op de site van petrie.
De laarzen waarbij het hier gebeurd is, als ik het even snel bekijk, zijn er ook uit, en het antwoord op de vraag waarom? kan ik nu zelf ook wel bedenken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:10

Ik heb nu mijn tweede paar Petries, eerste paar leeft nog steeds na 10 jaar.

Met dit paar heb ik een heel klein beetje de pech dat mijn onderzool loslaat. Uiteraard ben ik teruggegaan naar de winkel, ik kon ze een paar weken geleden ophalen, toen bleek helaas dat er 3 fikse beschadigingen opzaten. Ik kon wel janken! Laarzen zijn nu weer opgestuurd. Ik ga ervan uit dat het keurig opgelost wordt.

lovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:29

Ik heb de petrie anky laten aanmeten, want ik heb een beetje rare voeten.
Ik heb er heel lang op moeten wachten en toen ze eindelijk waren gemaakt zaten ze nog niet goed. ze zakten onder het rijden gewoon af. Ik ben terug gegaan naar de winkel en die heeft ze teruggestuurd naar petrie. 6 weken later kreeg ik ze terug, ze hadden er niks aan veranderd. Die maten konden niet worden gemaakt bij de petrie anky zeiden ze. De winkel heeft ze weer terug gestuurd en als ze er niks aan zouden doen kwam hij niet meer terug bij petrie. Hij had er al vaker problemen mee gehad. Als de maten niet kunnen bij dat soort moesten ze dat gewoon even van tevoren zeggen, niet nadat ze gemaakt waren!
Ik heb dus tot nu toe ook niet echt goeie ervaringen met petrie's

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:30

Ik heb de petrie standaard en ik heb er geen problemen mee gehad. Ik trek ze ook met een laarzentrekker uit maar de zool zit nog goed vast.