Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jillie1994 schreef:Ik heb een probleempje,,
Mijn Pony Ulkje valt me aan,,dan gaat ze naar me steigeren in de hoop dat ze me raakt,,dat is ook al één keer heel goed gelukt,,ick heb er een gebrOken schOuder aan Over gehOuden,,![]()
Weten jullie iets?
Maar even één ding,,ik gebruik geen geweld bij dieren dus ik ga haar niet slaan en/of schoppen!
Groetekes Jildau
sgwrijdster schreef:niet gaan schoppen en slaan daar worden ze alleen maar bang van.. ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar er is wel iets want een paard gaat niet zomaar steigeren als jij er aankomt, zeker niet gericht! misschien is dit wel angst..(hoeft niet dat jij daar voor gezorgt hebt!!) maar ik zou er hulp bij zoeken
MoonChloe schreef:Je pony een rotschop verkopen als hij dat weer probeert te doen. Je hebt hier niks aan 'pedagogisch verantwoord' doen. Kijk eens want andere pony's zouden doen als je pony naar hun steigert, juist ze zouden terugsteigeren, bijten of slaan.
En zo snel mogelijk hulp zoeken, je bent (gezien je naam) 12 of 13 jaar.

Citaat:Hoi Jildau.
We vergeten vaak dat paarden niet te vergelijken zijn met mensen. In een kudde wordt een pony ook op zijn plaats gezet (getrapt) door een medegenootje als hij het te bond maakt. Als hij jou trapt, om jou echt te raken, dan mag je hem toch echt wel eventjes laten weten wie de baas is. Zo ontstaan er alleen maar meer gevaarlijke situaties en kom jij inderdaad het ziekenhuis dadelijk niet meer uit.
Natuurlijk zijn er ook andere dingen die ervoor zorgen dat jij leider bent, waardoor dit trappen van hem naar jou minder wordt, maar ALS ze echt zo nadrukkelijk naar jou trapt, zou ik haar toch wel een mep terug verkopen. Jij laat jezelf ook trappen, dat is misschien nog wel veel zieliger, jij trapt je pony geen gebroken botten! Verder in de verdere training veel grondwerk doen en zorgen dat de pony de aandacht op jou vestigd. Ook heel consequent zijn. Succes!
Verder denk ik dat je er echt iemand bij moet halen die er verstand van heeft; Succes!