Mijn pOny valt me aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Re: Mijn pOny valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:51

hum moeilijk maar zoek hier op bokt mss is raad van iemand die paardengedrag studeerd doe ik ook momenteel voor billy suc6 nog

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:08

jillie1994 schreef:
Ik heb een probleempje,,
Mijn Pony Ulkje valt me aan,,dan gaat ze naar me steigeren in de hoop dat ze me raakt,,dat is ook al één keer heel goed gelukt,,ick heb er een gebrOken schOuder aan Over gehOuden,, Ach gut
Weten jullie iets?
Maar even één ding,,ik gebruik geen geweld bij dieren dus ik ga haar niet slaan en/of schoppen!

Groetekes Jildau

Hoi Jildau.
We vergeten vaak dat paarden niet te vergelijken zijn met mensen. In een kudde wordt een pony ook op zijn plaats gezet (getrapt) door een medegenootje als hij het te bond maakt. Als hij jou trapt, om jou echt te raken, dan mag je hem toch echt wel eventjes laten weten wie de baas is. Zo ontstaan er alleen maar meer gevaarlijke situaties en kom jij inderdaad het ziekenhuis dadelijk niet meer uit.
Natuurlijk zijn er ook andere dingen die ervoor zorgen dat jij leider bent, waardoor dit trappen van hem naar jou minder wordt, maar ALS ze echt zo nadrukkelijk naar jou trapt, zou ik haar toch wel een mep terug verkopen. Jij laat jezelf ook trappen, dat is misschien nog wel veel zieliger, jij trapt je pony geen gebroken botten! Verder in de verdere training veel grondwerk doen en zorgen dat de pony de aandacht op jou vestigd. Ook heel consequent zijn. Succes!

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:10

sgwrijdster schreef:
niet gaan schoppen en slaan daar worden ze alleen maar bang van.. ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar er is wel iets want een paard gaat niet zomaar steigeren als jij er aankomt, zeker niet gericht! misschien is dit wel angst..(hoeft niet dat jij daar voor gezorgt hebt!!) maar ik zou er hulp bij zoeken

Als het angst is, dan moet je inderdaad niet terug slaan of schoppen, maar zover ik begrijp is het dominantie. Als je dat een tik of trap terug geeft, worden ze niet bang, slechts op hun plaats gezet Knipoog

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:55

MoonChloe schreef:
Je pony een rotschop verkopen als hij dat weer probeert te doen. Je hebt hier niks aan 'pedagogisch verantwoord' doen. Kijk eens want andere pony's zouden doen als je pony naar hun steigert, juist ze zouden terugsteigeren, bijten of slaan.

En zo snel mogelijk hulp zoeken, je bent (gezien je naam) 12 of 13 jaar.

Helemaal mee eens! (niet om de pony pijn te doen) maar hij moet weten dat het niet mag!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:31

Als je de regels leest staat er dat BrEeZurr taal niet toegestaan is!!

* BrEeZurr = Breezer
Met rare letters o.a. Bijv. Hallo; HaLl00Ww!

Lachen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:36

Deed een ponytje dat ik toen verzorgde ook.
dat betekende dus voor mij : wanneer ze steigerd krijgt ze me toch een rot schop.
nou dat had ze geweten en dat deed ze dus niet meer.

niet vriendelijk, maar ze was net zo vriendelijk tegen mij Huilen van het lachen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:34

Als ik het zo lees, een volwassene of iemand die ervaring heeft erbij halen Knipoog
Niet dat jij geen ervaring hebt, maar misschien kan iemand anders je er bij helpen. Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:38

Citaat:
Hoi Jildau.
We vergeten vaak dat paarden niet te vergelijken zijn met mensen. In een kudde wordt een pony ook op zijn plaats gezet (getrapt) door een medegenootje als hij het te bond maakt. Als hij jou trapt, om jou echt te raken, dan mag je hem toch echt wel eventjes laten weten wie de baas is. Zo ontstaan er alleen maar meer gevaarlijke situaties en kom jij inderdaad het ziekenhuis dadelijk niet meer uit.
Natuurlijk zijn er ook andere dingen die ervoor zorgen dat jij leider bent, waardoor dit trappen van hem naar jou minder wordt, maar ALS ze echt zo nadrukkelijk naar jou trapt, zou ik haar toch wel een mep terug verkopen. Jij laat jezelf ook trappen, dat is misschien nog wel veel zieliger, jij trapt je pony geen gebroken botten! Verder in de verdere training veel grondwerk doen en zorgen dat de pony de aandacht op jou vestigd. Ook heel consequent zijn. Succes!

Hier ben ik het mee eens Lachen Verder denk ik dat je er echt iemand bij moet halen die er verstand van heeft; Succes!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:45

heb je wel een natural horse manship geprobeert?
je sluit een stuk van de bak af en laat het paard zonder longeerlijn voltes om je heen rennen
je jaagt hem steeds op en hij mag niet uit zich zelf terug komen.
dit hou je net zoalng vol totdat hij begint te kauwen, zijn hoofd laat zakken en zijn binnenoor naar je toe draait.
als je paasr dit heeft gedaan, stop je met opjagen en draai je je van hem weg, je moet hem nog wel kunnen zien vanuit je ooghoek.
je ontspant je schouders zodat je gene bedreigende houding hebt.
als het goed is komt je paard naar je toe en kan je hem zo krijge zonder dat hij je aan vaklt.

ik heb hier ook ervaring mee gehad die viel mij aan als ik haar uit het weiland wilde plukken, maar telkens als ik haar gevangen had gelijk belonen.
zodra we in de bak waren deed ik natural horse amnship met haar en konb haar daarna zo krijgen.
dt lukt niet gelijk na de 1e keer en je bent er wel een tijdje mee bezig.
maar daarna had ik toch een goed resultaat met haar gehaald.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat ik het goed uitgelegd hebt

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:25

uuuuuuuuhm als ik me er ff mee mag bemoeien?!
jillie1994 het klopt hellemaal wat je hier allemaal zegt hé!

''De eigenaar heeft ze verwaarloosd,,totdat ik kwam, ze zijn nu ingeënt,,naar de hoefsmid geweest en ontwormd,,alles wat nodig is.''

maar ik verzorge wytske en ulkje ook en ik was er dus bij. je hebt ze hellemaal niet ingeent,naar de hoefsmid gebracht wand de hoefsmid kwam daar altijd wel,en ontwormd heb je ook neit gedaan.

(L) marrit(piebe)

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:29

jillie1994 schreef:
Ik heb een probleempje,,
Mijn Pony Ulkje valt me aan,,dan gaat ze naar me steigeren in de hoop dat ze me raakt,,dat is ook al één keer heel goed gelukt,,ick heb er een gebrOken schOuder aan Over gehOuden,,
Weten jullie iets?
Maar even één ding,,ik gebruik geen geweld bij dieren dus ik ga haar niet slaan en/of schoppen!

Groetekes Jildau

dit klopt ook niet je hebt hellemaal niet een gebroken schouder gehad. je hebt alleen een hoef op je schouder gehad en toen was i een beetje blauw maar echt niet meer als dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:31

oud topic, ik tem Lachen

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:40

Actie ondernemen! Als je zo verder gaat zal het niet goed aflopen met jou!
Je laat je doen! Consequent zijn met je pony! Haal anders een ervaren persoon bij... Hij moet leren dat dat niet mag... Op den duur zal het alleen maar gevaarlijk zijn en zal hij weg moeten! En niemand hem wilt door zijn agressieve gedrag heb je ene probleem...
Veel succes! Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:49

Oud topic, dus hierbij een slotje Lachen