ruiters met overgewicht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: ruiters met overgewicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:54

runningkawa schreef:
Ik heb een te hoog BMI, maar weeg geen 80 KG, wat dan?
Helaas zit het meeste vet rond mijn buik, ja, om het maar net zo leuk te opschrijven, daar klotst het. En daar is de omtrek ook teveel van, dus ook niet gezond volgens de testen.
Heb dan weer niet echt dikke benen, dus doorzitten gaat nog net zo goed als toen ik 52 KG woog.

Bij mij zit het extra gewicht ook rond mijn buik Haha!! Ik ben van nature al niet slank gebouwd en sinds de zwangerschap ook behoorlijk aangekomen, officieel is dat extra gewicht nu nog geen overgewicht, dat wordt het pas na de bevalling Clown Maar hij moet het toch meesjouwen. Om nou te zeggen dat ik niet meer kan rijden omdat ik inderdaad geen 500 meter kan (en ook kon) hardlopen vind ik wat ver gaan. Hij lijkt me er geen problemen mee te hebben Haha! http://www.mijnalbum.nl/Foto=EOD6ULKC

Nogmaals dus: of het overgewicht is of niet doet er niet toe, gewicht moet in verhouding zijn tot de grote en bouw van het paard.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:54

Het ene gewicht is het andere gewicht ook niet.
Een klein iemand kan er zwaarder uit zien dan een lang persoon terwijl ze misschien wel het zelfde wegen. Dus dan een streep trekken naar een gewicht heeft geen zin want iemand van 1.50 die 80 kilo weegt zal het paard meer dwars zitten als iemand van 1.80 (even uitgaande van de zelfde rijervaring)

Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie denken dat ik weeg op deze foto. En of jullie het vinden passen op het paard.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VM4U3FW4

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:56

@nikki ja dit klink zo een een stuk beter.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:57

Ik ben dan niet zwanger en ook geen kinderen gehad, maar het ziet er wel uit of ik een maand of 7 ben. Haha!
Helaas, is niet anders.
Maar daar zit het ook als ik 10 kg lichter ben, dan val ik af in mijn gezicht, op mijn borsten, maar daar, nope Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:58

Cassidy schreef:
Een wat zwaardere ruiter die goed kan zitten, is minder belastend voor een paard dan een lichtgewicht ruiter die in het zadel zit te bonken en niet met de beweging meegaat.

Precies wat ik wilde zeggen.. Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:58

runningkawa schreef:
Ik ben dan niet zwanger en ook geen kinderen gehad, maar het ziet er wel uit of ik een maand of 7 ben. Haha!
Helaas, is niet anders.
Maar daar zit het ook als ik 10 kg lichter ben, dan val ik af in mijn gezicht, op mijn borsten, maar daar, nope Lachen

Dan kan je idd nog betee een beetje voorgevel hebben, dan is het in proportie Haha!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:59

Breitling schreef:
Het ene gewicht is het andere gewicht ook niet.
Een klein iemand kan er zwaarder uit zien dan een lang persoon terwijl ze misschien wel het zelfde wegen. Dus dan een streep trekken naar een gewicht heeft geen zin want iemand van 1.50 die 80 kilo weegt zal het paard meer dwars zitten als iemand van 1.80 (even uitgaande van de zelfde rijervaring)

Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie denken dat ik weeg op deze foto. En of jullie het vinden passen op het paard.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VM4U3FW4

ik vind het prima passen.. ik gok zn beetje (en daar ben ik niet goed in hoor) dat je zn 90 tot 95 kilo bent.. alvast sorry als dat te veel is Bloos

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:00

Ik vind de discussie te ingewikkeld worden en haak af.. veel plezier nog! Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:01

je hoeft je niet te schamen deze foto is van vorg jaar en ben toen 20 kilo afgevallen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:02

Hoezo te ingewikkeld?
Jij hebt het over je moet naar het BMI kijken, heb ik het daarover ben je weg? Verdrietig

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:03

_rosita_ schreef:
ik ben te zwaar, veel te zwaar volgens de normen... daar heb ik dan ook wel mijn paard op uitgezocht, nml een trekpaard.
voor maneges kan ik het me heel goed voorstellen dat er een gewichtsgrens ingesteld wordt... tenslotte lopen die dieren per dag behoorlijk veel. als daar 2 uur per dag dikkerds op zitten, die ook nog eens in de beginnersles rondhobbelen, vind ik dat niet eerlijk tegenover zo'n dier.
daar zit imo dan ook geen onderscheid in of het nou iemand met overgewicht is door een ziekte of door gewoon teveel calorien. kilo's zijn kilo's, ongeacht de manier waarop die kilo's eraan gekomen zijn.
wel vind ik dat je als manege je gewichtsgrens zou kunnen verleggen, naar gelang hoe goed de ruiter kan rijden. beter iemand van 100 kilo die het paard totaal niet in de weg zit, dan iemand van 80 die constant zit te hobbelen en het paard tegen werkt

wanneer je eigen paard hebt en je bent geen hobbelende beginner, ben ik van mening dat een paard best wat kan hebben en je dat prima zelf kan inschatten.
ik vind niet dat er een gewichtsgrens aan zit, per paard zal het altijd blijven verschillen, zo heeft niet elk paard van hetzelfde ras een even sterke of zwakke rug.

helemaal mee eens.Ik heb ook weleens klanten weg moeten sturen omdat ik gewoon echt geen beschikbaar paard ha.Heel pijnlijk om te doen.Maar gelukkig begrijpen de meeste mensen het.

en heb even in je profiel gespiekt wat heb jij een geweldig paard Lachen is fan

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:03

hoeveel was je dan?? dat willen we nu natuurlijk wel weten Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:06

106 kilo. ik ben 1.83 lang en mijn paard was "maar" 1.63

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:07

aha zat ik er dus wel redelijk dichtbij Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:08

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:22

runningkawa schreef:
Hoezo te ingewikkeld?
Jij hebt het over je moet naar het BMI kijken, heb ik het daarover ben je weg? Verdrietig

Ik haak af omdat ik niet onder woorden kan brengen wat ik de limit vind voor een ruiter met overgewicht wat wel en niet kan. Als ik naar jouw foto's kijk kan ik daar niets aan ontdekken wat jouw paard zou storen. Jij beschrijft iets wat ik niet zie.

5% boven het BMI is wat anders dan 30% boven het BMI en een 10cm teveel op je buik is iets anders dan 1 meter teveel op je buik om maar in extremen te spreken.

Daar komt natuurlijk ook nog bij wat en hoe je rijdt. Heel intensief dressuur met heel veel doorzitten of een recreatieruiter die veel stapt of een springruiter die over 130 heen wil. Het talent van de ruiter speelt natuurlijk ook een grote rol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:26

Ik erger me overigens wel aan die foto's van mezelf Lachen

Het is én overgewicht
En teveel BMI (anders heb je ook geen overgewciht denk ik Lachen )
En ook nog eens een te grote buikomtrek en helaas wel meer dan 10 cm Verdrietig

En dan ook nog eens een niet heel groot paard.
Ook nog eens een gewone kwpn-er met veel bloed, dus geen halve koudbloed, want dat mag dan nog wel.
En heeft artrose

Dus als ik dan lees wat sommige hier schrijven, Not done...

En waarom schrijf ik dit, niet omdat ik zo trots ben op mezelf, of zo blij.

maar om mensen te laten zien dat overgewicht ook mee kan vallen voor een paard
Terwijl ik het met elke graadmeter ervan wel heb
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:28

Het is zoiezo heel moeilijk om te kunnen zeggen wanneer iets wel of niet kan. Ik denk dat je dat gewoon moet zien.

Dat is net als dat ik les gaf op een manege waar een behoorlijk zwaar meisje op een hele ranke d pony mocht rijden denk dat meisje 1,70 was en wel tussen de 80 en de 90 kilo woog. Pony had er gewoon moeite mee. Toen ik begon met les geven mocht dit van mij niet meer. Een stevige e pony of groter mocht ze op rijden voor mij. Nu ik hier niet meer werk rijd ze weer gewoon op de d pony dat vind ik dus niet kunnen.

ik denk dat het heel moeilijk is om te zeggen wanneer iemand overgewicht heeft en niet meer kan rijden. want het gaat niet alleen om het gewicht maar ook de lengte en het paard

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:33

Dat sommige mensen geen discussie kunnen voeren was al duidelijk maar de manier waarop jij Suzana (want ik noem wel gewoon namen) dat doet is in en in triest. Jij beledigd mensen niet bewust? Nou dan ben ik het helemaal niet mee eens, je kraamt het ene na het andere eruit waar niet over nagedacht is Knipoog
Begrijpend lezen is ook een vak, ik doel niet op jou reactie (wat ik overigens ook dikgedrukt had in jou stukje) van forse ruiters moeten op forse paarden. Ik doel op jou reactie van er is ook nog zoiets als afvallen. Maar waarschijnlijk dringt dit ook niet door tot je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:35

Ik ben dan heel gemeen en hoop stiekum dat ze ook eens door omstandigheden een maatje meer krijgen, kijken wie er dan het hardte schreeuwt hoe gemeen opmerkingen zijn...
Hoe gemakkelijk afvallen is...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:36

runningkawa schreef:
Ik ben dan heel gemeen en hoop stiekum dat ze ook eens door omstandigheden een maatje meer krijgen, kijken wie er dan het hardte schreeuwt hoe gemeen opmerkingen zijn...

*proest* dat ben ik helemaal met je eens Haha!

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:38

runningkawa schreef:
Hoe gemakkelijk afvallen is...

hahahahaha dat is gewoon GRAPPIG!! jij gaat MIJ een maatje meer toewensen.. veel succes meid !

ga vooral zo door in je leven, was eigenlijk niet meer van plan te reageren maar hier moest ik wel even op reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:39

Als je zo door gaat met mensen van alles te zeggen, kun je dat soort reacties verwachten meid.
Ja, dan zou ik echt eens willen dat je dat had.
Niet dat je dan ziek dood enz bent, maar wel dat je je eens kunt verplaatsen in wat je dit hele topic al roept.
Want dat kun je niet, dat is duidelijk.
Al helemaal gezien wat je nu weer antwoord.

Over succes in het leven gesproken, met jou denkwijze lijkt me dat jij dat harder nodig hebt dan ik ....

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:40

runningkawa schreef:
Als je zo door gaat met mensen van alles te zeggen, kun je dat soort reacties verwachten meid.
Ja, dan zou ik echt eens willen dat je dat had.
Niet dat je dan ziek dood enz bent, maar wel dat je je eens kunt verplaatsen in wat je dit hele topic al roept.
Want dat kun je niet, dat is duidelijk.
Al helemaal gezien wat je nu weer antwoord.

Over succes in het leven gesproken, met jou denkwijze lijkt me dat jij dat harder nodig hebt dan ik ....

neehoor mijn leven gaat super! en wil dat ook heel graag zo houden, ik raad je aan dit eens recht in mijn gezicht te komen zeggen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:41

Zullen we het gewoon over het onderwerp houden en niet met zijn allen de persoonlijke toer opgaan?