_rosita_ schreef:ik ben te zwaar, veel te zwaar volgens de normen... daar heb ik dan ook wel mijn paard op uitgezocht, nml een trekpaard.
voor maneges kan ik het me heel goed voorstellen dat er een gewichtsgrens ingesteld wordt... tenslotte lopen die dieren per dag behoorlijk veel. als daar 2 uur per dag dikkerds op zitten, die ook nog eens in de beginnersles rondhobbelen, vind ik dat niet eerlijk tegenover zo'n dier.
daar zit imo dan ook geen onderscheid in of het nou iemand met overgewicht is door een ziekte of door gewoon teveel calorien. kilo's zijn kilo's, ongeacht de manier waarop die kilo's eraan gekomen zijn.
wel vind ik dat je als manege je gewichtsgrens zou kunnen verleggen, naar gelang hoe goed de ruiter kan rijden. beter iemand van 100 kilo die het paard totaal niet in de weg zit, dan iemand van 80 die constant zit te hobbelen en het paard tegen werkt
wanneer je eigen paard hebt en je bent geen hobbelende beginner, ben ik van mening dat een paard best wat kan hebben en je dat prima zelf kan inschatten.
ik vind niet dat er een gewichtsgrens aan zit, per paard zal het altijd blijven verschillen, zo heeft niet elk paard van hetzelfde ras een even sterke of zwakke rug.
helemaal mee eens.Ik heb ook weleens klanten weg moeten sturen omdat ik gewoon echt geen beschikbaar paard ha.Heel pijnlijk om te doen.Maar gelukkig begrijpen de meeste mensen het.
en heb even in je profiel gespiekt wat heb jij een geweldig paard
is fan