Waarom zonder cap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:22

respect hoor!! moet je idd sterk voor in je schoenen staan!

Ontopic heb ik niet zoveel meer te melden Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:46

Mloesje schreef:
Op zich vind ik dit dan ook geen discussie meer.

Moet alles een discussie zijn dan? Volgens mij is het topic geen discussie maar een vraag.
Lees de TS nog een keer. Dáár wordt al gelijk een waardeoordeel gegeven vóor de vraag. Zíj begint met stellen dat ze het maar stom vindt.
Ik geef helemaal geen waardeoordeel over wat een ánder wel/niet doet. Niet over omgang met het paard, niet over de helm.

Een correct punt is dat het mij inderdaad in het geheel niet interesseert wat een ander vind over het wel/niet dragen van een helm of over hoe ik met mijn paarden omga.
Maak jouw eígen afweging en projecteer die niet op een ander schrijf ik keer op keer.
Míjn keuze is om mijn paarden zó op te voeden en te beleren dat ze minder riscio vormen dan een huishoudtrap en dáárom draag ik doorgaans geen cap.
Ik ga liever zo met mijn paarden om dat die inherent niet naar mijn hoofd zullen trappen en ik daar dus geen helm voor op hoéf. Bijvoorbeeld. Wat is hier moeilijk aan? Maak zelf gerust een andere keuze. Wat is het probleem?

Is het probleem soms dat het voor 'jullie' wel belangrijk is dat een helm niet als een brevet van onvermogen gezen wordt?!
Ook als je de paarden erg netjes opgevoed hebt, dan nóg kan je de keuze maken een helm te dragen omdat jíj je daar goed bij voelt. Het is geen óf óf.

Waar ik verder wél een waardeoordeel over heb is over het met beschermende kleding op een onveilig paard stappen. Dat vínd ik dom. Blijft een vrije keuze van een ander, maar ík maak een andere.

Vergelijk een helm met een condoom. Het is een heel nuttig ding wat gedééltelijke bescherming geeft en veiliger is verstándig vrijen, doch helemáál veilig is..... niet.
Je kan stellen dat vertrouwen goed is maar zekerheid beter en dan heb je wat mij betreft helemaal gelijk. Zo wil ík echter niet leven.
Ik vrij met mijn vaste menspartner zonder en rij met mijn vaste paardpartners zonder.
Misschien dat dit duidelijker is?

HC

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:20

Nou ja volgens mij is dit redelijk een discussie geworden ja!!
Of ik ben gek..!!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:36

Citaat:
Maak jouw eígen afweging en projecteer die niet op een ander

Um..ik weet niet hoor, maar vind jouw mening/filosofie/hoe het ook heet, ook best opdringerig overkomen op deze manier..
en jammer dat je die dan ook steeds (in ellenlange posten) maar blijft herhalen..
wordt er een beetje moe van, sorry Bloos

als ik een parelli cursus wil, vraag ik die wel aan Vork

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:20

Is het nou verboden om zonder cap buiten te rijden ?
Want iemand bij ons op stal zei van wel

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:26

misschien ivm de verzekering?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:13

Born2BCrazy schreef:
als ik een parelli cursus wil, vraag ik die wel aan Vork

...en wat heeft mijn opvatting met parelli van doen anders dan jouw onterechte associatie?

On topic.
Nee een helm is niet verplicht. Niet voor de wet niet voor de verzekering.
Het is zo dat rijscholen vanwege 'keurmerken' en hún WA-verzekering beschermende kleding verplichten.
Ook organisatoren van sportevenementen kunnen om deze redenen deelnemers het dragen verplichten.
Door deelname verklaar je, je conform de regels te zullen gedragen en ook zonder wettelijke verplichting ben je dáárom dus aan gehouden.
Op de openbare weg echter is er geen verplichting. Het is jouw eigen keuze.

HC

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:40

thanks!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:06

Voorbeeldje.

Heb 5-jarige zoonlief vanmiddag op de terugweg van een buitenrit van de schoolbus opgepikt.
Hij zit ontspannen met zijn plasticine te spelen op mijn SuperArabella die in opperste concentratie oplet op mij en hem, over ons eígen pad lopend.

Afbeelding

3 kilometer stroomopwaards zit een rijschool met 'hersendode' manegepaarden waarmee in een omheide zandbak les wordt gegeven. Dáár mag hij ook met helm en motorcross outfit niet op.

Enneh, kijk naar het plaatje. Wat is nu mooier voor een kind dan zo van de schoolbus opgehaald te worden?
Wie herinnert zich Pipi Langkous? Met drie onbekommerde helmloze kinderen op Kleine Witje. Onverantwoord?
Wij hebben een spaanstalige versie van Pipi voor Bor en afgelopen zomer heb ik andere merrie, een eerbiedwaardige witte dame, van zwarte spikkels voorzien. 'Net als Pipi Langkous!!!!!!!' en strálend heeft hij daarop rondgehobbeld.
Zijn die zálige Zweedse kinderfilms in NL inmiddels ook al niet meer correct?
¡Durf te leven! Ach gut

HC

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:29

*klik*
Je word niet langer op de hoogte gehouden van wijzigingen in dit onderwerp.

Doei!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:58

Born2BCrazy schreef:
*klik*

Doei!

Dat is een oplossing ja. Met je hoofd in het zand heb je ook geen helm nodig Tong uitsteken

Ander wellicht meer aansprekend voorbeeld.
Als je achter de tuin van je huis een sloot hebt, is het primair je kinderen te leren zwemmen, een zwemvest niet.

Nogmaals, zet gerust een helm op, maar verwar het niet met algemene 'veiligheid'.
De vraag van de TS was 'waarom niet'. Wel, dáárom niet, omdat ik kan zwemmen Knipoog

HC

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:44

Huertecilla schreef:
Born2BCrazy schreef:
*klik*

Doei!

Dat is een oplossing ja. Met je hoofd in het zand heb je ook geen helm nodig Tong uitsteken

Um, zou liever zien dat je voor je zelf spreekt Ja Eigenlijk te zot voor woorden dat ik me moet verdedigen mbt het feit dat ik geen zin meer heb in een mening die geen enkel ander inzicht toelaat..of daar op de een of andere manier voor open staat..
(voordat ik daar weer commentaar op krijg..niemand moet hier wat, niemand is verplicht te posten/te reageren..maar soms moet je dat van jezelf Knipoog )
Vind het nl een nare bijsmaak geven aan dit topic..Tot op het punt zelfs dat ik helemaal geen zin meer heb om hier te posten..vind ik echt jammer..

En ik sta zeker wel open voor bepaalde facetten van jouw mening..tenminste probeer me daar in te verplaatsen..maar ik vind dat jij dan ook wel eens uit je bunker kan komen..en andere meningen ten minste in overdenking neemt..
Maar het lijkt net of je alleen maar komt om je eigen zegje te doen..wat de rest zegt is bijzaak en valt toch niet binnen jouw mening..

Vind het ook jammer dat ik zo'n post moet plaatsen..maar vind het gewoon jammer dat je mensen op deze manier de lol ontneemt..en vind dat je daar misschien wat milder in kunt zijn?
Dat is toch niet zo'n big deal?
Beetje rekening houden met anderen (en hun mening) zou fijn zijn. Ja

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:48

Huertecilla schreef:
Born2BCrazy schreef:

Um, zou liever zien dat je voor je zelf spreekt Ja Eigenlijk te zot voor woorden dat ik me moet verdedigen mbt het feit dat ik geen zin meer heb in een mening die geen enkel ander inzicht toelaat..of daar op de een of andere manier voor open staat..
(voordat ik daar weer commentaar op krijg..niemand moet hier wat, niemand is verplicht te posten/te reageren..maar soms moet je dat van jezelf Knipoog )
Vind het nl een nare bijsmaak geven aan dit topic..Tot op het punt zelfs dat ik helemaal geen zin meer heb om hier te posten..vind ik echt jammer..

En ik sta zeker wel open voor bepaalde facetten van jouw mening..tenminste probeer me daar in te verplaatsen..maar ik vind dat jij dan ook wel eens uit je bunker kan komen..en andere meningen ten minste in overdenking neemt..
Maar het lijkt net of je alleen maar komt om je eigen zegje te doen..wat de rest zegt is bijzaak en valt toch niet binnen jouw mening..

Vind het ook jammer dat ik zo'n post moet plaatsen..maar vind het gewoon jammer dat je mensen op deze manier de lol ontneemt..en vind dat je daar misschien wat milder in kunt zijn?
Dat is toch niet zo'n big deal?
Beetje rekening houden met anderen (en hun mening) zou fijn zijn. Ja

Amen Afgod