Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilja1990

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 08:30

Ik rijd altijd met cap.
'Vroeger' reed ik nog wel eens zonder, maar nu eigenlijk bijna nooit meer Knipoog

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:38

ik rij ook altijd met cap.
mijn paard trapt namelijk na en heeft hiermee mijn zus al een keer op haar hoofd geraakt.
dus nu hou ik iig bij haar altijd mijn cap op Ja

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:42

Ik rijd al 16 jaar lang met een cap en niet omdat het verplicht is maar gewoon voor mijn eigen veiligheid heb er vaak genoeg naast gelegen in die 16 jaar en was toch elke keer weer blij dat ik mijn cap op had.

Het valt me ook op bij mij op stal dat er zo weinig met een cap rijden (het is dan ook niet verplicht bij ons) met uitzondering van de westernruiters dan. Daarvan zijn er maar een paar die met een cap rijden.

Op de de oude manege waar ik reed werd het na een aantal jaren verplicht en de pensionklanten waren toen degene die het meest er over zeurde dat ze niet met een cap wilde rijden.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:43

Bij ons op stal is een cap niet verplicht. Maar toch heb ik hem áltijd op! Gewoon, voor de veiligheid Lachen

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:50

Ik heb bij het rijden altijd m'n cap op Lachen
waarom ?!
voor m'n veiligheid en zekerheid natuurlijk..

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:14

Ik heb met rijden altijd een cap op het is ook verplicht bij ons op de manege.. Ook al zou het niet verplicht zijn zou ik hem nog dragen!.. het is voor de veiligheid.. en als je hem eenmaal op hebt merk je er toch niks van.. dus waarom zonder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:37

Ik rijd uit gewoonte met cap, heb ook wel eens een paar keer zonder cap gereden maar dan voel ik me toch wat minder veilig, dus nu doe ik hem op omdat ik me dan veiliger voel.

lindje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:01

Ik rijd altijd met cap. Het geeft me een veiliger gevoel als ik hem op heb.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:09

Ik rijd alleen maar op een manege, en daar is met cap rijden verplicht.
Binnenkort krijg ik misschien een verzorgpony en ook al is het daar niet verplicht, ik ga echt wel met cap rijden!
Ik wil graag nog langer blijven leven Tong uitsteken

Blitz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:11

Ik reed alleen maar thuis in eigen bak maar rijd toch liever met cap. Je weet namelijk maar nooit en hoe vaak je cap ook al op de grond gevallen is zonder dat je hoofd er in zat, het beschermt toch beter dan dat je niets op hebt. Ziek

yvette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:33

als ik iemand zie rijden zonder cab denk ik..god waar ben je mee bezig. ik doe het alleen maar voor mijn eigen veilig heid Pling

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:43

Wat ook zo debiel is:
Ik heb samen met een vriendin een tijdje een verzorgpony gehad. Op die pony reden we met cap, maar bij die stal waren er genoeg mensen die zonder cap reden. Toen ik een keer aan het rijden was hoorde ik 2 meisje zo zeggen van: Hahahaha zie die cap!

Ik had teminste een cap op Tong uitsteken

yvette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:44

precies..jij hebt een cap op...zo denk ik ook altijd..Knipoog

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:51

ik rijd wel met cap a) omdat het verplicht is bij ons de op de manege, anders mag ik niet meerijden
b) Omdat ik niet altijd op de makkelijkste paarden rijd en er ook geregeld af val Sigaar

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:51

Ik rij ook altijd met cap, me paard is zo braaf als wat maar je weet het nooit. Op buitenrit
struikelt hij ook geregelt(niet dat hij valt)en zou er niet aan mogen denken dat hij echt
een keer valt en dat we allebij onderuit liggen Ziek . Ook met uitstappen van andere pony's
in de bak draag ik altijd een cap, voor mijn eigen veiligheid.

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:24

Ik rijd met cap, veel veiliger. Als het paard ergens van schrikt heb je tenminste nog bescherming.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:59

Ik rij ook met cap op.
met vallen wil ik toch liever wat meer bescherming als mn eigen botjes. Mijn hersenen moeten nog langer mee als 1 valpartij.

Ik vind het ook eng rijden zonder cap

phi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:03

Op ervaren paarden rijd ik nooit met cap, op mn eigen jonge paard wel, ook omdat ik daar laatst heel hard vanaf gekukeld ben. Eigenlijk stom hoor, want op die ervaren/brave paarden let je niet op, ze zetten een stap opzij en *plof*
Dus, mijn goede voornemen: altijd met cap Clown

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:07

ik rij zelf altijd met cap.. als ik er geen op heb ik mijn hoofd zo kaal Tong uitsteken maar ik was een keer een buitenrit aan het maken kwam er iemand langs.. die had en geen cap op en zat lekker op zijn paard te roken Verward als dat paard dan schrikt.. dan wil ik niet weten wat er gebeurt hoor Blauw oog maar ja.. niet mijn probleem eigenlijk Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:09

ik rij altijd met cap.. het braafste paard kan struikelen en ten val komen.. je weet maar nooit...

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:13

uhm naja ik weet eigenlijk niet of verplicht is Bloos omdat ik zie veel zonder cap, en ja als manege 2de eigenaar dacxht ik zonder cap rijt tjaa Vork

Maar ja als ik rijdt dan cap op, ten eerste veiligheid, verplicht in les, en als ik niet in les zit ook.

maar als ik wel eens zonder zadel erop klim door park stappen en er loopt iemand bij ja dan vergeet ik het soms bog wel eens en dan ben ik al in het park Bloos
En als ik wel eens een paard uitstap bijvoorbeeld bij verzorgpaardjes heb ik er ook geen erg in. En waar ik zonder zadel op zit, luisterd makkelijk naar je hand in stap zover ik weet.
en op me andere met zadel ook al1 uitstappen en ja dan heb ik soms/en soms niet.

Ik rij niet veeel heb een ziekte, waardoor ik gauw moe ben ( nee niet pfeiffer), maar zoals dus uitstappen of ff zonder zadel erop ( al1 bij verzorpgaardjes) dan zit ik wel eens zonder cap

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:14

Ik rijd ook altijd met cap.. op de manege waar ik eerst met de paarden stond was het verplicht.. de pensionstal waar ik nu sta moet je het zelf weten.. maar ik houd echt wel mooi mijn cap op.. zonder cap voel ik mij echt niet veilig.. Clown

Vroeger reed ik altijd zonder cap.. met springen of gewoon met dressuur.. als ik er nu aan terug denk.. dan denk ik wat ben ik eigenlijk stom geweest... Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:28

Bij ons is het verplicht, op de manege paarden en lease paarden. De eigen paarden ook wanneer er een wedstrijd is op het terrein (ook al rij je in een andere bak) en als je de lessen in gaat.
Ik ben er nu zo erg an gewend dat ik hem niet eens meer voel zitten... vroeger reed ik altijd zonder, dus het was voor mij erg wennen Clown

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:45

Ik rijd 95% van de keren met cap. Een enkele keer zondig ik eens.
Toen ik jonger was reed ik bij een vrouw waar het verplicht was. Stiekem reden we wel eens zonder, en toen ben ik met springen eens samen met paard gevallen en op mijn hoofd terechtgekomen. Daarna werd ik toch wel trouwer met het opzetten van de cap.
2 jaar geleden ben ik van het paard in een houten hek beland vanuit volle galop. Mijn cap was aan de voorkant vanuit de klep helemaal opengespleten door de klap en ik had flink gekneusde ribben en zwaar gekneusde knie. Ik wilde niet weten hoe mijn hoofd en gezicht eruit hadden gezien zonder cap. Nu had ik alleen een bultje en blauwe plek op mijn voorhoofd...

Ik draag mijn cap dus vooral uit het oogpunt van veiligheid, hoewel ik met mooi weer liever zonder cap zou rijden als mijn hoofd een ingebouwde, onzichtbare cap zou hebben Knipoog

In de winter vind ik een cap wel fijn, lekker droog en warm, met een sjaal erbij kun je jezelf goed instoppen Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:10

Het is bij ons verplicht, maar ik doe het voor mezelf.
Gewoon een fijn gevoel, dat als ik val, ik bescherming heb Lachen