Buitenrij irritaties deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Re: Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:16

wij reden vorig weekeinde over een bospad en wisselden net onderling (1 op de fiets en 2 op paardjes) toen er een bromfiets naderde op het toeristisch fietspad, waar hij dus niet mocht komen. Paard schrok van die achteropkomende bromfiets en liep opzij tegen de fiets aan en schrok daar nog meer van en schoot naar voren. Gelukkig stopte hij meteen, maar stond helemaal te trillen. Aangezien we dus net voor het eerst op dit paard zaten (was een week daarvoor gebracht) schrokken we ook heel erg, want je weet niet wat 'ie doet. Zeg ik tegen die vent: "u mag hier helemaal niet komen" Zegt ie: "je moet je paard beter in bedwang houden". Toem ontplofte ik dus en heb hem effe duidelijk gemaakt dat hij de boel niet om moest draaien...volgens mij was hij wel onder de indruk want hij ging verder lopen met zijn brommer.. Haha!
En dan die auto's die gewoon op volle snelheid langsrazen zonder even gas terug te nemen (het laatste stukje naar de wei moeten we door de berm van een 50 km weg) echt niet leuk hoor!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:15

Ook een grote irritatie: Mensen die je paard "op gaan jutten"
Rijd je lekker relaxed loopt er weer zo'n vrouw achter je met dr tong te klikken en Vort te schreeuwen ..
Dan echt dicht achter/schuinachter lopen blijven klikken met die tong en klappen met dr handen..
Als een kind dat doet >Oke, Maar een volwassen vrouw?
Ook nog vlakbij provinciale weg .. Kan er echt niet over Bloos

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:27

Gebeurd mij ook zo vaak op het strand..

Dan rij ik even een stukje terug en zeg tegen de betreffende persoon: Het spijt me mevrouw/mijnheer, mijn paard verstaat alleen Amerikaans (ik heb een Quarter)...
9 van de 10 keer stijgt het schaamrood ze naar de kaken Haha! Haha! Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:49

Goh, wat ergeren mensen zich kennelijk veel op buitenritten, vraag me af waarom iedereen het dan nog hobby noemt Clown
Maarre, feit is dat irritaties bij jezelf zitten en niet bij een ander. Als jij je ergens aan ergert heeft dat te maken met hoe jij een situatie ervaart en dat is iets waar jij zelf aan kunt sturen. Zoals een collega van mij graag zegt: "mens erger u niet, verbaas u slechts". Ja, mensen doen soms verbazingwekkend rare dingen, maar of je je daar aan ergert of niet heb je zelf in de hand.
Daarbij kun je een heel aantal "ergernissen" ook zelf voorkomen door voorbereiding en logisch nadenken.

En wandelaars, mountainbikes, enzovoorts op een ruiterpad: helaas, ze mogen daar echt wel komen. Het is niet logisch, het is niet "eerlijk", maar het is wel de wet, dus moet je ook andere gebruikers van een ruiterpad beleefd passeren.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:16

Scooters die langsscheuren.
Mensen die heel de tijd gaan bellen en schreeuwen dat ze er langs willen.
Mensen die met hun hond aan het spelen zijn.
Die elke keer een bal gooien richting de paarden zodat die hond er achter aan rent.
en zo zijn er nog veel meer dingen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:09

Tammii schreef:
Die elke keer een bal gooien richting de paarden zodat die hond er achter aan rent.

Ik lees hier alleen maar normale dingen waar je op voorbereid dient te zijn en bovendien vooral dingen die je hoofdzakelijk tegenkomt op plaatsen waar een ruiter niet hoort te komen....

In míjn beleving als ruiter staat de beschuldigende pijl alleen naar deze ruíter zelf.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:16

Waratje schreef:
Goh, wat ergeren mensen zich kennelijk veel op buitenritten, vraag me af waarom iedereen het dan nog hobby noemt Clown
Maarre, feit is dat irritaties bij jezelf zitten en niet bij een ander. Als jij je ergens aan ergert heeft dat te maken met hoe jij een situatie ervaart en dat is iets waar jij zelf aan kunt sturen.

Het is helaas veel makkelijker en populairder om te schoppen en te wijzen naar een ander. Veel te confronterend die spiegel blijkbaar.
Ik heb als gezond tegenwicht een positief topic geprobeerd. Na een hoopvolle start en positeve reacties is het alweer gestorven aan bloedarmoede.
'Lol met je knol' wordt veel geclaimd doch je vraagt je dan inderdaad af waarom zoveel mensen dan eígenlijk paardrijden als slechts een handjevol een positief topic oppikt.
Míjn paardrij'glas' is niet halfvol, maar bijna tot de rand toe Knipoog

HC

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:20

Citaat:
Dat heet inhalen, en dat gebeurt in het vekeer.
Citaat:
Ja, even bellen of laten weten dat je erlangs komt is wel zo veilig. Ga dan even opzij of zorg dat je überhaupt niet in de weg rijdt of mensen ophoudt.
Citaat:
Zou verboden moeten worden.
Citaat:
Dat heet 'spelen met een hond'. Nouja, dan haalt de hond de bal op en rij jij rustig verder. En als dat 'elke keer' gebeurt, dan vraag je of ze het misschien niet willen doen. En anders neem je een andere route.

Citaat:

Ja, we zijn dan ook niet alleen op de wereld. Rolleyes

Iedereen láát zich ook zo op de kast jagen hier. Haha!

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:24

Haha wat een leuk topic Clown
dan heb ik er nog wat op te noemen hoor
die wielrenners zijn erg irritant denken dat zei alleen op de weg zijn en thuishoren!
vorige keer Bloos wou ik het erf afrijden omdat mijn pony niet kon stilstaan en kon wachten op de rest dacht ik ik loop alvast een rondje over de straat en ik let helemaal niet op ik hoor ineens GA VAN DE WEG MET DIE KNOL!
Reed ik toch bijna perongeluk die mensen raak nouja hun hadden nog 9 meter van de baan over dus hun met een grote boog erom heen ze waren doodsbang Bloos Duivel de voorste mensen waren boos en de achterste lachte zich dood en zeiden netjes hoi enzo Bloos
Verder heb ik ook een hekel aan auto's die er veel te veel van zijn Tong uitsteken wanneer je met je pony gaat buiten rijden!!
en owja de tractoren aangezien een iemand van onze groep bang is en zijn pony helemaal van tractoren en ik dacht dat mijn jongere pony er bang van was nou nee die keek er niet naar toen die tractor een meter van haar vandaan stond nee de sloot naast zich was iets intressanter Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:37

rominy schreef:
Haha wat een leuk topic Clown

Ja leuk héh, zeveren over anderen....

@elanor
Ik vroeg me af of wanneer achter je mensen bellen dus er fietsend niet voorbij kunnen, je wel rijdt waar je mag rijden.

HC

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:40

@Huertecilla
Maar dat kan ik vanachter mijn computertje niet beoordelen, dus daar laat ik me niet over uit. Knipoog
En aangezien het glas halfvol is ga ik altijd uit van het meest gunstige geval. Haha!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:20

-auto's die té hard langs je scheuren.
-of je komt een scooter tegen die nog expres even gas geeft.
-en als je paard een vervelend doen(staken),dat al die mensen zo naar je gaan kijken als je je paard weer vooruit probeerd te "branden"

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:43

@ Billie_Ilona: helemaal mee eens, mensen die je zo aan staan te gapen zijn vreselijk irritant Knipoog

Afgelopen woensdag reed ik lekker relaxt met mijn paard in het bos. Aan het einde van een ruiterpad, waar je een kruising in het bos moet oversteken, staat een bankje waar de oudjes elke dag een "meeting" houden.

Ze hadden hun fietsen zo neer gezet, zodat ik niet meer fatsoenlijk het ruiterpad af kon, of ik moest door een boom willen rijden....

Vriendelijk gevraagd: "Meneer, zou u wat fietsen aan de kant willen zetten? Zo kan ik er niet langs met mijn paard" Gelijk helemaal boos en kwaad. Riep die zo: "Ja die jeugd ook van tegenwoordig steeds brutaler!"

Nou ging die weg op zn fiets, ik steek over ruiterpad op, lekker draven. Daar stond een bankje achter de bosjes verscholen, maar daar had ik niet op gelet. Zat hij daar met zijn vrouw een boterham te eten, maar ik zorgde voor veel stofwolken Bloos

Die boterham zag ik ze later weggooien hihi Bloos Clown

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:46

Gister ook weer. wij rijden door een vennetje. Bijt de hond 1 van de paarden in het been ( gelukkig niet door, maar het gaat om het idee ) Dus diegene pakt de zweep en wil hem wegjagen, meer dan logisch. Springt die vrouw helemaal uit dr stekker!
Echt niet normaal, het is wel altijd : de jeugd dit de jeugd dat. Maar meestal zijn ze zelf nog erger.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:49

praat me er niet van....die ouderen op de markt ook altijd voordringen enzo Nagelbijten / Gniffelen

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:57

Waratje schreef:
Maarre, feit is dat irritaties bij jezelf zitten en niet bij een ander. Als jij je ergens aan ergert heeft dat te maken met hoe jij een situatie ervaart en dat is iets waar jij zelf aan kunt sturen. Zoals een collega van mij graag zegt: "mens erger u niet, verbaas u slechts". Ja, mensen doen soms verbazingwekkend rare dingen, maar of je je daar aan ergert of niet heb je zelf in de hand.
Daarbij kun je een heel aantal "ergernissen" ook zelf voorkomen door voorbereiding en logisch nadenken.

Heb je helemaal gelijk in, maar in een aantal gevallen helpt voorbereiding of even ademhalen toch niet. Afgelopen zondag had ik toevallig weer zoiets; mensen hadden een glazen fles achtergelaten op het ruiterpad. Waarschijnlijk was er al behoorlijk wat verkeer langsgekomen, want tegen de tijd dat ik dat punt passeerde, was de fles niet meer te zien. Mijn paard stapte er dus bovenop en brak de fles in tig stukken. Gelukkig heeft mijn paard leren zooltjes onder haar ijzers (welke nu dus aan flarden zijn), maar je kan je voorstellen wat dit bij een "bloot" paard voor gevolgen had gehad. Dat soort situaties kan ik mij echt aan ergeren.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:03

wielrenners die niet remmen, maar op de kont van je paard klappen letterlijk! en dan nog boos worden op mij ook! (ze mogen al blij zijn dat mijn paard braaf stil blijft staan en geen trap geeft ofzo) of wielrenners die met zijn 3en naast elkaar inhalen en dan je boos aankijken omdat je zogenaamd niet aan de kant gaat, terwijl je al met je ene been in de sloot hangt (gek he, als je niet nog verder opzij kan!) meestal moet ik er hartelijk om lachen Haha! , maar zij meestal niet Vork

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:09

Ik ben wel veel gewent ondertussen, mijn pony schrikt ook niet overal meer van Lachen

Waar ik me wel aan kan irriteren, als ik aan het crossen ben in het bos. Dat je dan mensen met kinderwagens op het ruiterpad tegen komt Clown
Of mensen die aan het picknicken zijn op een hindernis Rolleyes

Ook kwam ik een keer op een hindernis af gegallopeerd, staat daar ineens een hele groep oude mensen.. Die vrouw vet kwaad, van dat kan toch niet, komt er zomaar zo'n monster op je af gerent (euh, okee, zo eng is ze nou ook weer niet Clown )
Rare mensen Scheve mond

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:56

Woogy schreef:
ik rij er ook altijd dwars overheen hoor, maar helaas helpt die niet, ik tref vaak genoeg dezelfde mensen een andere dag op de paden.
Ik ben het nu alleen echt zat, en als ik niets bereik met al mijn emails en telefoontjes ga ik even ene belletje geven aan meneer de telegraaf en ik ga landelijk!! Lachen

Ik rij nooit buiten, maar idd, aanpakken die handel Knipoog Vork

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:31

leuke hobby zo Haha!

Ik probeer altijd rekening met mensen te houden die mij passeren en hoop dat ze dat ook bij mij doen Knipoog
Soms gebaar ik met mn hand of ze wat rustiger willen rijden en vaak doen ze dat ook,

verder zitten er altijd rotte appels tussen, tussen al het verkeer, ook ruiters die het verpesten voor anderen Knipoog

Mensen weten vaak gewoon niet meer hoe ze met paarden om moeten gaan in het verkeer, des te meer reden voor jezelf om je paard zo goed mogelijk op te leiden, zodat je verantwoord in het verkeer kan rijden Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:41

Wat ik vandaag toch weer meemaakte met een wielrenner, ongelovelijk!

We moesten een fietspad oversteken en het was moeilijk te overzien omdat er hoge bosjes aan beide kanten zaten, dus ik naar voren gereden tot voor het fietspad, voorover geleund en gekeken of er niets kwam. Er kwam ook niets en we staken over. In de verte kwam een wielrenner, maar we waren al bijna aan de overkant. Wij overgestoken en al 5/6 meter verder op het ruiterpad, roept ie wielrenner: HALLO, KAN JE NIET KIJKEN OFZO? Ik was echt stomverbaasd, we hebben heel netjes gestopt en gekeken en we waren allang overgestoken toen hij passeerde. Ziek Sommige mensen zijn echt vreemd!

Gelukkig ook veel aardige mensen. Zo kwamen we ook wandelaars met een hond tegen en die deden hun hond netjes aanlijnen. (maar mijn vzpony is wel honden gewend, maar toch netjes)

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:48

Waar ik me eigenlijk aan erger zijn mensen die met niet-verkeersmakke paarden langs de weg gaan rijden en vervolgens boos gaan worden op trekkers,auto's en scooters die niet afremmen.
Je hoort niet langs de weg met je paard als die niet verkeersmak is.

Hier vallen de ergenissen erg mee, hoewel fiets, auto, mountainbike en ruiterpaden elkaar kruisen en overlappen heb ik nog nooit problemen gehad. Niet iedereen is dol op paarden, en werkt met paarden dus niet iedereen gaat afremmen als hij langs een paard rijdt.

Ik denk trouwens dat wielrenners zich minstens zo erg ergeren aan paarden als ruiters aan wielrenners Knipoog .

Mijn pony zette me toch voor schut laatst. Er kwam een hele groep mountainbikers aan met jongetjes tussen de 10 en 14(we waren allebei legaal bezig Knipoog of ik misschien illegaal) dus ik denk ik draai mn pony even om kan die zien wat er langs komt. Struikelt ie toch Clown we lagen bijna met op de grond. De jongetjes lagen ook bijna op de grond maar dan van het lachen Clown

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:15

hahaha grappig topic
ik rijd ook veel buitenritjes maar erger me eigenlijk niet aan veel dingen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:27

Ik ben gek op buitenrijden; maar wat ik laatst meemaakte..
Achteraf vind ik 't nog grappig ook Haha!

De ruiterpaden bij ons in het bos zijn over het algemeen vrij smal, en de bodem is soms mul zand/ ongelijk met veel wortels van bomen. Ik rij er dan ook niet altijd zoveel op; een stuk wel. Kom ik mensen tegen. Ik zeg vriendelijk hoi! En stapte gewoon door (ik stapte dus dat complete stuk al). Tot die man me heel boos aan keek.. en zijn vrouw een stuk verderop ook.. Ik dacht huh? Je loopt op een ruiterpad, en kijkt de ruiter boos aan en groet niet eens eventjes terug? Het lijkt me niet zo heeel vreemd om ruiters tegen te komen op een ruiterpad Haha!
Heel apart.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:35

whahaha misschien wisten ze niet dat het een ruiterpad was Haha!