Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:51

ik ben weer met cap begonnen te rijden toen het verplicht werd op de manege. ik reed altijd zonder cap. op mijn verzorgpaarden had ik ook nooit een cap op, tot dat ik mijn zoontje kreeg. vanaf die tijd stap ik zonder cap eigenlijk niet meer op.

LiNdA1986Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:22

Ik heb altijd met cap gereden en zeker als ik op straat rijdt!
Met cap is wel zo veilig!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:17

Grotendeels in de afgelopen 20 jaar altijd met cap gereden, sinds mijn eigen paard helemaal. Als ik weet wat voor zware hersenschudding ik al opgelopen heb MET cap, laat ik het rijden zonder cap wel uit mijn hoofd. Heb het in mijn pubertijd Haha! wel een aantal keren gedaan omdat het idd stoer was, maar ik reed toen zoveel verschillende paarden dat ging ook niet altijd op.

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:00

Mijn ouders verplichten mij om met cap te rijden. Mijn moeder is namelijk logopediste in het ziekenhuis, daar behandelde ze een meisje dat halfzijdig verlamd was omdat ze van haar paard was gevallen en geen cap op had!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:46

Op de manege is het verplicht.
Maar toen ik Corrie had, reed ik altijd zonder cap.
Maar op Amber wel met cap.
omdat ze nog jong is

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:50

Ik rij altijd al met cap Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:27

Nadat mam's zéér boos was geworden dat ze een foto van mij zag zónder cap Vork .
Op de manege destijds, reed ik átlijd met cap (gewoon verplicht).
Ik kreeg een eigen pony, toen ook met cap. Na een tijdje 'vergat' ik het telkens, of dacht ik er niet aan. (Pony was 18 jaar en voor recreatie, dus vertrouwde ik hem wel. Hele domme reden achteraf.)

Nu ik een zéér frisse pony van 6 jaar heb, rijd ik ALTIJD (nu ook écht ATIJD) met cap.
De keer dat ik mijn cap niet had opgedaan, werd ik eraf gelanceerd Clown .
Ben toen verstandiger geworden, en rijd nu altijd met cap.
Er zijn maar zat mensen die zijn gevallen en geen cap ophadden .. En het niet meer na kunnen vertellen. Dat voorkom ik véél liever, dan zonder cap te rijden Bloos

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:13

In het begin reed ik altijd met cap, dacht er niet aan om zonder op een paard te stappen. Zou er denk ik ook nooit opgekomen zijn zonder cap als het aan mn ouders lag.
Op de manege was het ook verplicht. Toen ik een bijrijdpony kreeg heb ik hem de eerste keren opgezet. De pony was hoogdrachtig dus gewoon stappen op wandeling en hoogstens eens een drafje dus vond ik een cap echt niet nodig. De laatste tijd zet ik mijn cap wel bijna altijd op. Geen speciale gebeurtenis die me dit deed inzien, wel een vriendin die me steeds in het oog houdt en die reeds klaarstaat met een cap van voor ik de pony opgezadeld heb. In de manegelessen is het verplicht, in de privé lessen eigenlijk niet maar die cap gaat automatisch op aangezien het zeker geen engeltjes zijn de paarden die ik dan rij.

De enige pony waar ik nu nog wel es durf opstappen zonder cap is een A-ponytje die bij mn bijrijdpony staat. Waarom weet ik eigenlijk niet, ze is zo braaf als wat maar ze kan idd even goed eens struikelen.
Naast dit alles komt mijn jongere zusje van 12 jaar nu ook echt niet zonder cap op een pony, daar zorg ik wel persoonlijk voor, ik mag er gewoon niet aan denken, en het zou oneerlijk zijn om dan zelf zonder cap te rijden.

JessieVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:17

Ik liet mn cap uit als het warm weer was...
nu mag het 30°C zijn buiten, sinds een val op het strand doe ik mn cap ALTIJD aan...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:28

Toen ik (10 jaar geleden) knoerthard van m'n paard op straat viel. Ik kwam op m'n kont terecht, maar had ook op m'n hoofd terecht kunnen komen. Ik zag het als een teken van boven dat dit een waarschuwing was. Sindsdien rijd ik altijd met cap buiten. In de bak rijd ik sinds een aantal jaar weer vaak zonder Bloos . Maar ja, ik rijd western en dan is een cap eigenlijk 'not done'. Toch gaat veiligheid boven alles en als ik met cap wil rijden, dan doe ik dat.

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:27

-Edit-
Laatst bijgewerkt door Chennai op 21-02-07 11:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:34

Ik heb eigenlijk altijd met cap gereden (natuurlijk zijn dr altijd wel uitzonderingen.. dat ik een keertje zonder cap 10 minuutjes op een pony heb gezeten.. en ja die 10 minuutjes kunnen net zo gevaarlijk zijn.. ik weet het.. Tong uitsteken )..

Maar ik mocht eigenlijk ook nooit anders..Ik moest van mijn ouders altijd met cap rijden.. en dat doe ik nu braaf nog steeds Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:14

Duke schreef:
Toen ik (10 jaar geleden) knoerthard van m'n paard op straat viel. Ik kwam op m'n kont terecht, maar had ook op m'n hoofd terecht kunnen komen. Ik zag het als een teken van boven dat dit een waarschuwing was. Sindsdien rijd ik altijd met cap buiten. In de bak rijd ik sinds een aantal jaar weer vaak zonder Bloos . Maar ja, ik rijd western en dan is een cap eigenlijk 'not done'. Toch gaat veiligheid boven alles en als ik met cap wil rijden, dan doe ik dat.

Dit ben ik niet helemaal met je eens... Lachen Voor het plaatje is het misschien "not done"... maar ik ken verschillende westernruiters die gewoon met cap rijden hoor (ik ben er zelf 1 van)... Lachen

En wanneer ik ben begonnen met cap te rijden? waarschijnlijk hetzelfde als de uitspraak die ik hiervoor al eens gelezen heb... "Toen ik genoeg verstand kreeg om het te beschermen".... Lachen

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:33

Ik heb altijd met cap gereden , omdat het verplicht was op de manege.
Maarja heb wel eens zonder cap gereden mwaar dat was op een shetlander.
Niet dat je van een shetlander hard kan vallen ofzo , maar was me cap vergeten
vandaar.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:03

Ik heb eigenlijk altijd met cap gereden, maar op warme dagen durf ik die afzetten of als men paardje rustig is eens voor een foto ofzo.
Maar zeker altijd met beginnen, je weet nooit goed genoeg hoe je paard reageerd!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:05

Altijd met cap gereden, maakt me niet uit of het er wel of niet leuk uitziet Knipoog

Als er foto's worden gemaakt zet ik hem wel af.. Het kan ook prima met mijn pony maar voor de veiligheid heb ik hem wel gewoon op Lachen

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:08

Eerst wel braaf met cap gereden, toen ik 9/10 was en met veel meiden in een les reed die allemaal zonder cap reden ben ik dat ook maar gaan doen...
Toen ik op paarden van een dressuurstal ging rijden toen ik 11 was naja goed, toen het verplicht werd toen ik 12 was ben ik echt met cap gaan rijden... En nu voel ik me naakt zonder.... En ik rijd niet meer op van die brave paardjes... Ik voel me ook veel veiliger met, ik durf meer een keer aan te pakken als ze een keer omhoog gaan oid

Dus Cap-4-ever! Tong uitsteken

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:11

ik rij ook altijd met cap, vooral omdat ik deze pony nog niet zolang heb en die maakt nog wel eens een geitensprong Tong uitsteken op me oude pony reed ik soms wel zonder, vooral als het warm was. dier was dan ook bijna bomproof Tong uitsteken haha. trouwens als me moeder weet dat ik zonder rijd, komt ze me eraf sleuren Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:11

toen ik toevallig eens met cap reed omdat ik les had (dan was cap verplicht) en ik tegen de bakrand aanviel en ondanks de cap nog sterretjes zag Knipoog

edit; en toen ik met mijn jonge paard begon ging hij permanent op, eerst wilde hij soms nog wel eens in mn kast blijven liggen op warme dagen of koppijn dagen Knipoog

maar:

LangLeve de BUTSMUTS!!! Haha!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:14

Toen ik voor eens een cap opzette en die dag erg hard van mijn paard viel. Toen werden ik en mijn cap dikke maatjes... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:31

altijd al gedaan. en toen de GPA's kwamen heeft me vader die meteen een voor me gekocht en die zitten ook heerlijk.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:02

Sinds ik in 2004 va het paard viel en bijna me nek brak (had kleine scheurtjes in me nek) en mocht 8maanden niet rijden!! Vanaf toen heb ik besloten om met cap te gaan rijden (Al had ik bij de val gelukkig me cap wel op, anders had ik hier geen bericht geplaatst Nagelbijten / Gniffelen )

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:11

In het begin steeds met cap gereden omdat het verplicht was op de manege. Daarna enkel nog op wedstrijden, en nu met mijn jong paard zet ik hem ook altijd op, bij mijn oudje in de piste "vergeet" ik hem nog wel is Bloos

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:20

Ik heb altijd al met cap gereden, het is ook verplicht op de manege waar ik rij, vondt het soms best onzin als je bijvoorbeeld op een slome zat die toch niks ging doen,

maar toen ik een keer van zon slome afviel en 2 keer een hoef tegen mn kop aankreeg was ik toch erg blij dat ik die cap ophad ... Cool

Puur eigen veiligheid en het is echt niet voor L*l ofzo iedereen rijdt ermee....en dan nog veiligheid voor alles

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:52

ik heb MEESTAL een cap op
op de manege waar ik rij is het verplicht Haha! dus ja
maar op mijn verzorg pony vergeet ik et soms gwn