zwanger en paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilona1980

Re: zwanger en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:22

ik heb doorgereden tot ik 6 weken was
ik was ook erg bang om te vallen en daardoor ging ik heel erg gespannen rijden en dat werkte averechts op mijn paardje.
dus toen heb ik maar besloten om te stoppen.
een ander meisje is hem toen mooi gaan doorrijden

groetjes ilona

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:23

ik wil toch nog even reageren op de reactie als je een ks hebt gehad je niet echt bent bevallen of dat je dan niet weet wat bevallen is. Nou ik kan je wel vertellen dat de ontsluitingsweeeen erger zijn dan het kind op de wereld zetten, dus ook al ben je op het laatst verlost door een ks, je hebt het echt wel meegemaakt hoor!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:06

mariekepiet schreef:
ik wil toch nog even reageren op de reactie als je een ks hebt gehad je niet echt bent bevallen of dat je dan niet weet wat bevallen is. Nou ik kan je wel vertellen dat de ontsluitingsweeeen erger zijn dan het kind op de wereld zetten, dus ook al ben je op het laatst verlost door een ks, je hebt het echt wel meegemaakt hoor!!

Het laatste "stukje" van de ontsluiting heb ik niet meegemaakt. Ik heb 4 uur lang met 8 cm ontsluiting gelegen voordat ze besloten hebben om het te gaan halen. Ik had bij 5 cm ontsluiting al persdrang eigenlijk vond ik dat fijne weeen maar omdat ik niet mocht meepersen werden ze juist vervelend. Maar de reacties van je hebt een keizersnee gehad dus je bent niet echt bevallen heb ik echt waar gehad! Of dat mijn schoonmoeder zei, ach meid wees blij dat je een keizersnee gehad hebt hier herstel je sneller van dan van een natuurlijke bevalling Hamer
Nou ik kan je vertellen, ik kon wel janken als mensen dat zeiden het was 1 grote hel en een enorme teleurstelling dat het uiteindelijk alsnog een keizersnee werd. Want gevoelsmatig was het alsof alle pijn van de weeen voor niets geweest was Knipoog

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:29

ik heb eigenlijk een dubbele bevalling gehad.
ik had volledige ontsluiting , maar het kopje van mijn zoontje moest nog meer indalen ,dus moest ik op mijn zij gaan liggen wat ontzettend pijn deed ,ondertussen lag ik al een hele poos zo ,maar mijn zoontje wilde maar niet indalen. Dus op een gegeven moment mocht ik toch gaan meepersen maar hij kwam niet.
en toen met spoed nog eens een keizersnede
dus ik heb 2 vliegen in een klap gehad om het maar zo te zeggen.
maar het herstel van een keizersnede duurt toch veel langer dan als je gewoon doet bevallen tenminste bij mij he

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:47

tjonge wat een verhalen zeg en een keizersnee lijkt mij niet fijn maar ja dat heb je nu eenmaal niet voor het kiezen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:59

Tenzij je in amerika woont... daar blijken sommige vrouwen er echt voor te kiezen om de boel van onder mooi strak te houden. Koe

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:18

Tenzij je niet van voor tot achter uitscheurt denk ik ook dat je van een normale bevalling veel sneller geneest. Lijkt me logisch heb zelf nooit een keizersnede gehad 3 normale bevallingen, en ach wat heet normaal, maar heb wel een buikoperatie gehad van zij tot zij open en geloof alle ks dames maar de genezing duurt erg lang! Dit roepen ook altijd de mensen die zelf nooit zoiets hebben mee gemaakt. En de motivatie van Amerikanen. Liever strak en een litteken???? Dat kan er bij mij ook niet in.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:12

Duke schreef:
Ik kan ook niet zo goed tegen de geweldige, korte en snelle bevallingsverhalen...

Hmm.. dan zal ik maar niet vertellen dat ik 5 weken geleden in 2 uurtjes ben bevallen van een dochter... Nu was ze wel 3,5 week te vroeg, dus nog erg klein. Het stomme is dat ik de hele dag niet eens door heb gehad dat het al begonnen was. Ik dacht gewoon een beetje buikpijn te hebben, maar toen mijn vliezen braken werd het ineens toch een ander verhaal. Ze had in het vruchtwater gepoept, dus het werd sowieso een ziekenhuisbevalling. Ik vond het wel ideaal in het ziekenhuis, maar dit is ook mijn eerste kind. Na de bevalling heb ik wel 1,5 week als een wrak rond gelopen, vanwege de hechtingen, maar dat gaat ook wel weer over.

Ik ben een maand of 5 of 6 gestopt met rijden. Mijn rijbroek in een maat groter paste niet meer en ik voelde me niet meer prettig op mijn paard omdat je evenwicht anders lijkt te worden. Nu moet ik ook zeggen dat ik alleen nog stapritjes buiten maakte. met echt rijden was ik al eerder gestopt, omdat mijn conditie zo hard achteruit holde dat het geen nut meer had. Als ik na 10 minuten piepend en hijgend op mijn paard zat vroeg ik me ook af wie ik hier nu precies een plezier mee deed... Ach, longeren en wandelen kan natuurlijk nog wel.

Ik heb na de bevalling nu nog niet weer gereden. Ik lees overal dat het een week of 6 duurt voor je hormonen weer een beetje tot rust zijn gekomen en je bekken weer een beetje steviger is. Ik zie het ook niet zitten om zometeen de rest van mijn leven last te hebben van je bekken of weet ik wat voor nare dingen. Ik heb nu toch al zo lang niet meer gereden, die paar weekjes kunnen er ook nog wel bij. Over 1,5 week mag het weer!

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:12

ik ben 10 weken zwanger en rijd nog dagelijks 6/7 paarden. ik werk al 9 jaar op een trainingsstal voor renpaarden en probeer er nog even mee door te gaan. Wel ben ik gestopt met het rijden van de jonge/net ingereden volbloeds omdat die toch net iets te onberekenbaar zijn. Ik weet niet hoe lang ik het vol ga houden, dat zal aan mijn buik liggen en hoe het tussen mijn oren blijft. Het risico van een renpaard rijden is wel wat groter dan dressuur lijkt me. In de koers rijden ben ik wel mee gestopt!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:27

Aangezien het topic nu toch weer boven staat reageer ik ook maar weer eens, ik ben vanaf gisteren gestopt met rijden. Vind het mooi geweest, mijn buik zat dusdanig in de weg dat het gewoon niet meer prettig is om te rijden. Helaas, ik had graag nog even doorgegaan!!(en ga ook nog wel door maar niet meer elke dag intensief trainen, wordt nu af en toe rondje stappen)
Mijn buik heeft de afgelopen paar weken een groeispurt gemaakt en je kan nou ook echt wel zien dat ik zwanger ben!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:19

aafje87 schreef:
Aangezien het topic nu toch weer boven staat reageer ik ook maar weer eens, ik ben vanaf gisteren gestopt met rijden. Vind het mooi geweest, mijn buik zat dusdanig in de weg dat het gewoon niet meer prettig is om te rijden. Helaas, ik had graag nog even doorgegaan!!(en ga ook nog wel door maar niet meer elke dag intensief trainen, wordt nu af en toe rondje stappen)
Mijn buik heeft de afgelopen paar weken een groeispurt gemaakt en je kan nou ook echt wel zien dat ik zwanger ben!

Mag ik vragen hoe ver je nu bent??

Ik merk vooral dat mijn conditie minder lijkt te worden..... Een uur is me teveel, een half uur is goed te doen.

Edit : oops zie dat je 31-05-07 uitgerekend bent, een maand eerder als ik hihi

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:33

Hierbij een foto met bijna 28 weken zwangerschap te paard:

Afbeelding

(let ook op mijn jas, is verder gewoon een dun ding en hij hoort een rijsplit te hebben, geloof dat ook die nu wel heel erg strak begint te zitten!! Haha! )

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:34

gerdad schreef:
Tenzij je niet van voor tot achter uitscheurt denk ik ook dat je van een normale bevalling veel sneller geneest.

Dat had ik helaas van de eerste een totaal ruptuur Boos!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:37

Ziet er goed uit Aafje87 Knipoog

Zie ik wat ik over een week of 4 heb haha!!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:56

odetteke schreef:
Tenzij je in amerika woont... daar blijken sommige vrouwen er echt voor te kiezen om de boel van onder mooi strak te houden. Koe

ff rare en mss stomme vraag, mss wil er iemand hier wel op antwoorden, want normaliter wordt dit naar het land der mysteries verbannen en zwijgt iedereen in alle talen erover

maar.. 'daar vanonder' blijft dat goed zichtbaar een verschil tussen voor de bevalling en erna?

ik heb horen zeggen dat het niet HOEFT, maar meestal wel is.
is het een erg verschil?

ik maak me er niet druk om, maar was er gewoon over aant denken en vroeg het me af Bloos

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:53

Ben nu 19 wkn zwanger en heb net weer een klein ritje erop zitten moet zeggen dat t nu een stuk vermoeider gaat worden, was na nog niet een 3 kwartier rijden al bek af!!!...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:04

Marshaha schreef:
ff rare en mss stomme vraag, mss wil er iemand hier wel op antwoorden, want normaliter wordt dit naar het land der mysteries verbannen en zwijgt iedereen in alle talen erover

maar.. 'daar vanonder' blijft dat goed zichtbaar een verschil tussen voor de bevalling en erna?

Daar durf ik wel op te antwoorden hoor Lachen
Bij mij is het na de bevalling (zonder hechten daar) veel strakker geworden en ik was daar al klein. De eerste keren gemeenschap waren ook niet echt fijn, moest weer helemaal ontmaagd worden.
Ik geloof niet dat er qua zicht een verschil is maar ja, ik kan het zelf niet zien natuurlijk Clown

Iemand die ik ken had een scheur in een schaamlip die niet gehecht is en heeft nu nog een schaamlip in 2 stukken dus laat ze dat goed controleren Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:53

Marshaha: Bij mij is er helemaal niets veranderd na de bevalling maar mijn kleine is ook via de andere weg gekomen Haha! Het lijkt me dat als je wat inscheurt of geknipt word dat je het wel zien kunt je zult toch een litteken krijgen Knipoog

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:56

Ik heb tot mijn 7e maand toe gereden, alleen kon ik op het laatst steeds minder.
uiteindelijk alleen nog maar beetje stappen.
Het is maar hoe je je zelf voelt, goed naar je lichaam luisteren.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:34

Ik heb doorgereden tot 5 maanden. Toen vond ik het niet prettig meer. (mijn buik schudde zo!) Ook werd ik steeds banger dat ik eraf zou vallen (terwijl ik echt een ontzettend mak paard heb). Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vind. Veel succes met je zwangerschap!

janneke_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:10

Bij ons op de manege zie ik vaak dat mensen die zwanger zijn met ongeveer 4/5 maanden stoppen omdat ze er dan last van gaan krijgen, maar er zijn er ook die nog gewoon doorrijden tot 8 maanden omdat ze er helemaal geen last van hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:11

Ik zit nu in week 25 en heb echt nog nergens last van! Gisteren nog heerlijk een paar keer over een laag sprongetje heengehuppeld en balkjes gedraafd en dat gaat echt prima bij mij... hoop dat ik het nog lang kan volhouden zo Haha!

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:57

Met de zwangerschap van mijn 2ling heb ik tot 5 maanden nog bijna elke dag gereden en toen rustiger aangedaan en met 7 maanden gestopt omdat de knop van het westernzadel in de weg begon te zitten Haha!

De gyncoloog was het erniet mee eens,maar ja het was mijn lijf en niet de zijne

Met de volgende zwangerschap had ik geen eigen paard meer en ben toen na 4 maanden gestopt met rijden op de manege

rintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:37

dat is altijd verschillend